De Voedselzandloper

Stel hier je vragen over gezondheid in het algemeen (niet specifiek over ME)
mieshka
Gevorderd lid
Berichten: 823
Lid geworden op: 30 nov 2011, 17:03

Bericht door mieshka »

Nu ik zowel de voedselzandloper als het paleo dieet een aantal weken gevolgd heb, neig ik uiteindelijk toch het meest naar de voedselzandloper. Met beide methodes kun je lekker eten, maar ik was even vergeten dat ik eigenlijk niet zo'n enorme vleeseter ben en dan past voedselzandloper veel beter. Ik kan natuurlijk altijd nog wat uitstapjes maken naar paleo want wie zegt dat ik ergens aan vast moet zitten? :)

De warme havermoutpap is op deze herfstachtige koude ochtenden juist wel fijn en ik heb (ook van andere bronnen dan de voedselzandloper) vernomen dat het toch ook erg gezond is.

Onder de hoeveelheid sojaproducten is best uit te komen door ook andere zuivelvervangers te gebruiken zoals bijvoorbeeld amandelmelk en ook door simpelweg minder zuivelvervangers te gebruiken door jezelf nieuwe eet- en drinkgewoontes aan te leren. Ik heb nu alleen nog een zuivelvervanger nodig om de havermoutpap te maken.
mieshka
Gevorderd lid
Berichten: 823
Lid geworden op: 30 nov 2011, 17:03

Bericht door mieshka »

Inmiddels ben ik hier nog altijd mee bezig! Ik ben nog wat meer afgevallen, vooral sinds ik de maaltijden nu over 5x per dag verdeel in plaats van 3x per dag. De havermout verwerk ik tegenwoordig in een smoothie, erg lekker! Soms smokkel ik wel wat, want als ik eens ergens anders eet, doe ik niet moeilijk. Of als ik echt eens ergens zin in heb. Ik zie de Voedselzandloper als richtlijn hoe het eigenlijk zou moeten, maar soms wil je ook wel eens iets simpelweg omdat het lekker is.
Gebruikersavatar
lulu
Gevorderd lid
Berichten: 3297
Lid geworden op: 04 mar 2012, 23:03

Bericht door lulu »

Hoi Mieshka, fijn dat je wat afvalt. Nadat ik in het begin van mijn ziekte 17 kg afviel, kom ik nu toch weer aan... ik zal je tips lezen. Ik houd ook van havermout maar kan het toch niet altijd hebben, te zwaar ofzo... en idd regelmatig eten heb ik ook nodig.
Fijn dat je een manier heb gevonden die voor jou werkt.
STOP de mishandeling van ME patiënten!
Plaats reactie