Obama houdt belofte en vraagt om prioriteit rond ME/CVS

Hier kan gediscussieerd worden over nieuws, artikelen en onderzoek over ME (cvs)

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
poppetje
Donateur
Donateur
Berichten: 1735
Lid geworden op: 25 aug 2010, 09:59

Obama houdt belofte en vraagt om prioriteit rond ME/CVS

Bericht door poppetje »

Gebruikersavatar
huppelepup
Gevorderd lid
Berichten: 796
Lid geworden op: 11 jan 2011, 19:26

Obama houdt belofte en vraagt om prioriteit rond ME/CVS

Bericht door huppelepup »

Heb het bericht maar even geplaatst:
De "Obama Promise" voldaan: Obama Verzoeken NIH Elevate Prioriteit van Chronisch Vermoeidheid Syndroom
door CORT op 17 AUGUSTUS 2012

President Obama reageert positief op een verzoek om meer federale hulp voor chronisch vermoeidheidssyndroom
Bob en Courtney Miller's poging om president Obama gaan namens Chronisch Vermoeidheid Syndroom patiënten begonnen in een stadhuis bijeenkomst in Reno vorig jaar. Op die vergadering president Obama beloofde te kijken naar de situatie en verslag terug en, nu, door zijn Deputy Chief of Staff, Nancy-Ann DeParle, hij heeft.

De top steun voor het Witte Huis stafchef, Nancy-Ann DeParle heeft een lange staat van dienst bij de gezondheidszorg, als directeur van Health Care Financing voor de regering-Clinton hielp ze het beheer van de Medicare en Medicaid-programma's en vervolgens was directeur van het Witte Huis Bureau van hervorming van de gezondheidszorg voor president Obama. Een Phi Beta Kappa en Rhodos geleerde, werd mevrouw Deparle onlangs opgenomen op de lijst The New Republic's van de meest krachtige en minst bekende mensen van Washington.

Mevr. DeParle vertelde Courtney dat president Obama nooit had haar gevraagd om een ​​specifieke aandoening te onderzoeken voordat. Geen beloftes werden gegeven met betrekking tot de financiering, maar president Obama's verlangen om de prioriteit Chronisch Vermoeidheidssyndroom verheffen krijgt aan het NIH (in een afzonderlijke mededeling aan Courtney) werd veelbelovend.

Lees de brief van hier president Obama om Courtney.
Van Bob en Courtney Miller

"In een ongekende stap, President Obama heeft de National Institutes of Health en het ministerie van Volksgezondheid en Human Services gevraagd om chronisch vermoeidheidssyndroom verheffen in prioriteit, het toekennen van zijn adjunct stafchef van hun inspanningen te volgen. Toen president Obama Courtney Miller beloofde "te zien of ze meer zou kunnen doen" voor CVS-onderzoek bij een Reno Town Hall meeting vorig jaar, was hij de eerste Amerikaanse president om de woorden Chronisch Vermoeidheidssyndroom zeggen. Nu heeft hij woonde tot aan zijn belofte, en werd de eerste president ooit van de natie gezondheid instanties te vragen om de prioriteit van CVS te verheffen! Dank u, president Obama!

In een 25 juli 2012 brief aan mevrouw Miller, president Obama beschrijft een rapport hem door Dr Francis Collins, directeur van de National Institutes of Health. Het belangrijkste deel van de brief is de laatste paragraaf, die spreekt tot de toekomst: hij heeft gevraagd zijn Deputy Chief of Staff voor Beleid, Nancy-Ann DeParle, om "in contact met Dr Collins verblijf in NIH en Dr Koh bij HHS over mijn interesse in hun streven naar CVS. "Mevrouw Miller communicatie met het Witte Huis bevestigt dat de president de wens van CVS hebben verheven in de eerste plaats in het ministerie van Volksgezondheid en de NIH is overgebracht op het hoogste niveau.

"President Obama hield zijn belofte in de belangrijkste manier waarop hij kan voor CVS / ME-patiënten", zegt Courtney Miller, "door het leiden van een sterkere federale engagement om ME / CVS onderzoek en een betere kwaliteit van leven voor patiënten. CVS is een gezondheidscrisis voor meer dan 1 miljoen Amerikanen, en president Obama heeft gegooid in aan onze kant! "

Bedanken President Obama

We moeten allemaal aan president Obama bedanken. Het is belangrijk dat de president weten dat veel patiënten en hun families worden beïnvloed door CVS en dat we dankbaar voor zijn inspanningen. We hebben het makkelijk voor patiënten en vrienden naar het Witte Huis Office of Public Engagement e-mail, met het volgende model e-mail.

Aan: jarrettpublic@who.eop.gov

CC: courtneymiller999@gmail.com

Onderwerp: Dank u voor het verhogen van Chronisch Vermoeidheid Syndroom

Mijnheer de Voorzitter,

Ik wil je bedanken voor het stellen van het ministerie van Volksgezondheid en Human Services en de National Institutes of Health om chronisch vermoeidheidssyndroom in prioritaire verheffen. Ik geloof dat een serieuze inspanning van onze federale onderzoeksinstituten kunnen de wetenschap dat mijn leven zal herstellen produceren. Ik ben er zeker van uw leiderschap zullen een keerpunt in de ME / CVS-gezondheidscrisis die meer dan een miljoen Amerikanen zijn, en ik ben erg dankbaar voor uw inspanningen.

Met vriendelijke groet,

Naam

Staat

Jaar ziek



________________
bron http://phoenixrising.me/archives/13145
Gebruikersavatar
annemoontje
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 3003
Lid geworden op: 31 mei 2010, 14:52

Bericht door annemoontje »

wow, dat is echt super! Die Obama, had altijd al wat met em, maar dit is echt een man die doet wat ie zegt, hoe bijzonder is dat in de politiek?

Ik heb de dankmail gestuurd, in kader dat ze mogen weten dat dit in NL ook gewaardeerd wordt :D
Do what you feel in your heart to be right, for you'll be criticized anyway. Eleanor Roosevelt (1884-1962)

ME & YOU, crowdfunding studie die ME op de medische kaart kan zetten! http://www.meyou.no/press-release-english/
Gebruikersavatar
kaki
Actief lid
Berichten: 246
Lid geworden op: 15 jan 2012, 17:42

Bericht door kaki »

Super goed!!!! :D =D>
Gebruikersavatar
Teddy
Actief lid
Berichten: 154
Lid geworden op: 21 mar 2006, 21:00

Bericht door Teddy »

Ik heb ook dankmail gestuurd, ongelofelijk die man! :D
It’s hard to wait around for something you know might never happen; but it’s even harder to give up when you know it’s everything you want…
diederik
Gevorderd lid
Berichten: 2628
Lid geworden op: 21 jun 2009, 18:38
Locatie: Antwerpen

Bericht door diederik »

Naiz! :D
Ik weet weinig.
Gebruikersavatar
allura
Actief lid
Berichten: 168
Lid geworden op: 17 feb 2011, 23:39

Bericht door allura »

Ik heb de dankmail verstuurd. Obama moet een hele hoop kritiek doormaken en heeft al jaren een zwaar gevecht om iets gedaan te krijgen. Hij verdient ook eens wat positieve boodschappen, van zo veel mogelijk mensen!
Gebruikersavatar
poppetje
Donateur
Donateur
Berichten: 1735
Lid geworden op: 25 aug 2010, 09:59

Bericht door poppetje »

hier nog even de Engelse tekst voor een dank mail en dan hoef je (als je wilt) eventueel alleen nog een zinnetje toe te voegen dat je uit nederland komt en dat de situatie in Nederland en Europa ook schrijnend is. (ofzo)

_________________________________________________

Thanking President Obama

We all need to thank President Obama. It is important that the President know that many patients and their families are affected by CFS and that we are grateful for his efforts. We have made it easy for patients and friends to email the White House Office of Public Engagement, with the following model email.

To: jarrettpublic@who.eop.gov

CC: courtneymiller999@gmail.com

Subject: Thank you for elevating Chronic Fatigue Syndrome

Mr. President,

I want to thank you for asking the Department of Health and Human Services and the National Institutes of Health to elevate Chronic Fatigue Syndrome in priority. I believe that a serious effort by our federal research institutes can produce the science that will restore my life. I am certain your leadership will be a turning point in the ME/CFS health crisis affecting more than a million Americans, and I am deeply grateful for your efforts.

Sincerely,

Name

State

Years ill
stier
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 1972
Lid geworden op: 15 apr 2010, 16:52
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door stier »

Wat een topper die man. Als een paar belangrijke mensen hun nek gaan uitsteken, dan kan er wat gebeuren. Ook op het gebied van lyme en co aub, maar dat komen ze vanzelf wel tegen neem ik aan.
Every day may not be good, but there's something good in every day.
Gebruikersavatar
manja
Gevorderd lid
Berichten: 665
Lid geworden op: 18 aug 2011, 17:36

Bericht door manja »

klinkt goed maar ik durf te wedden dat er niks gaat veranderen.
Gebruikersavatar
verlorengezondheidman
Gevorderd lid
Berichten: 6231
Lid geworden op: 02 aug 2008, 17:24

Bericht door verlorengezondheidman »

Ik ben het met @Manja eens, ik wacht nota bene al 16 jaar en er is werkelijk waar nog geen steek veranderd....
Hoe wil men dit aanpakken in economische crisistijd waar elk dubbeltje omgedraaid moet worden?
Een zoönose is een infectieziekte die kan worden overgedragen van dieren op mensen.
http://www.youtube.com/watch?v=wVQy9-cyL98

LyME en co's INFO-topic!
http://www.me-gids.net/index.php?name=P ... ht=#218551
Gebruikersavatar
Burial
Gevorderd lid
Berichten: 1050
Lid geworden op: 26 jun 2011, 15:46

Bericht door Burial »

diederik schreef:Naiz! :D
ik las nazi in eerste instantie :oops: :lol:
ik ben niet pessimistisch, ik ben realistisch


"Drop The Lyme"
Gebruikersavatar
Burial
Gevorderd lid
Berichten: 1050
Lid geworden op: 26 jun 2011, 15:46

Bericht door Burial »

@poppetje
thanks voor de voorbeeldmail, scheelt weer een hoop energie! :)
ik ben niet pessimistisch, ik ben realistisch


"Drop The Lyme"
Gebruikersavatar
spring
Donateur
Donateur
Berichten: 619
Lid geworden op: 27 okt 2010, 16:44

Bericht door spring »

Natuurlijk gaat niet meteen de hele wereld op z'n kop. Maar deze brief kunnen we goed gebruiken. Het is wel de machtigste man op aarde die vind dat er iets aan ME moet gebeuren!
I'm feeling like a Monday but someday I'll be Saturday night!
(Bon Jovi)
Gebruikersavatar
luna923
Donateur
Donateur
Berichten: 589
Lid geworden op: 25 mar 2011, 00:40
Locatie: Amsterdam

Bericht door luna923 »

goed bericht, en nu af wachten tot er wat uit komt.
hoop dat ze dier vriendelijk bezig gaan
Ik doe niet meer aan sex , de regering naait me al elke dag
Plaats reactie