Zwakke plekken verplaatsen

Hier kan je vragen stellen over symptomen en veelvoorkomende kwalen die bij ME voorkomen.

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
dvb210
Actief lid
Berichten: 157
Lid geworden op: 09 jul 2012, 17:06

Zwakke plekken verplaatsen

Bericht door dvb210 »

Hallo lieve mensen,

Herkend iemand dat zijn zwakke plekken zich steeds verplaatsen? Eerst had ik heel veel last van allergische reacties, toen was ik vaak ziek en nu zijn mijn darmen ontzettend in de weer. Ik heb soms zo'n pijn dat ik gewoon over mijn hele lichaam zweet van de pijn. Na een uur of anderhalf trekt het langzaam weer weg. Telkens na ongeveer een jaar wordt iets anders mijn zwakke plek. Zo apart. En heeft iemand ook last van enorme darmkrampen? Het is geen obstipatie, maar de huisarts denkt dat het een beginnende buikgriep is. Dat zou dan al 3 weken zijn dus lijkt me sterk. Ben benieuwd naar jullie ervaringen.
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Zwakke plekken verplaatsen

Bericht door asje »

Die ha weet zeker niet dat darmklachten zo'n beetje bij ME horen:-( Er zullen er wel veel zijn die dat herkennen denk ik. Ik ken het wel maar heb toch meer last van extreme maagpijn/kramp gehad.

Ik herken het wel een beetje, klachten zijn ook erg wisselend geweest. Maar toch bij mij belangrijker dat ik in de loop van de jaren verbeterde/stabiliseerde en van veel klachten gewoon minder last heb. Maar nu plotseling na jaren weer af en toe een maagkrampaanval en net als bij jou met de darmen is dat na één of anderhalf uur weer weg, nadat het ondragelijk was met zweten over het hele lijf.
Life smells...
Gebruikersavatar
dvb210
Actief lid
Berichten: 157
Lid geworden op: 09 jul 2012, 17:06

Zwakke plekken verplaatsen

Bericht door dvb210 »

Oh, fijn dat je me dat verteld asje. Ik maakte me er namelijk wel een beetje zorgen om.
Maagpijn gaat goed daar heb ik af en toe last van, maar van darmkrampaanvallen nu heel veel.
Goed om te weten dat jouw klachten ook wisselend zijn geweest. Bij mij zijn ze eigenlijk steeds even erg, maar het is gewoon na een bepaalde tijd weer iets anders.. Nu is het haaruitval en darmkrampaanvallen. Wat doe je als je zo'n maagkrampaanval hebt dat je ook over je hele lijf zweet en dat ondragelijk is? Ik ga in de meest gekke houdingen zitten en meestal zakt het dan na een uur of anderhalf.
Gebruikersavatar
marlène
Gevorderd lid
Berichten: 9364
Lid geworden op: 20 nov 2009, 09:34

Zwakke plekken verplaatsen

Bericht door marlène »

Ben je al eens getest geweest op chlamydia pneumonia?

http://www.cpnhelp.org/
http://opstaanmetmecvs.blogspot.com

Het is makkelijker een atoom te splitsen dan een vooroordeel. - Einstein
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Zwakke plekken verplaatsen

Bericht door asje »

Ik doe hetzelfde als jij; althans, ik kruip over mijn bed en ga in allerlei houdingen tot het over gaat. Een warmtekussen ertegen aan verlicht wat, zou je ook kunnen doen. Soms moet ik er van overgeven, daarna is het ook weg.
Life smells...
Esmee
Beginner
Berichten: 99
Lid geworden op: 08 nov 2005, 17:55

Bericht door Esmee »

Ja, dat herken ik heel goed, dat wisselen. Eerst jarenlang blaasontstekingen, toen verschoof dat wat naar voorhoofdsholte ontstekingen (alhoewel met overlap), en nu migraines. Ik heb het idee dat elke keer als ik na een aantal jaar eindelijk het symptoom een beetje kan managen, mijn lichaam iets nieuws verzint. Heel frustrerend.

En die "maagpijn", weet je zeker dat het je maag is? Ik heb nl. ook 10 jaar met "maagpijn" gelopen, enorme pijnlijke aanvallen van 0,5-4 uur, zweet breekt je uit. Tig keer naar de ha, 2 gastrosopieen en talloze doosjes zuurremmers later kwam ik er uiteindelijk achter dat ik galstenen had al die jaren. '

Esmee
Gebruikersavatar
dvb210
Actief lid
Berichten: 157
Lid geworden op: 09 jul 2012, 17:06

Bericht door dvb210 »

@ marlene

Nee, nog nooit opgetest. Heb er ook nog nooit van gehoord.

@ asje
Oké, warmtekussen zorgt er bij mij voor dat het juist erger werd.. Dus ja, maar ben 'blij' dat ik niet de enigste ben. Maakte me er wel zorgen om.

@esmee
Heel frustrerend ja dat wisselen. Ik herken heel goed wat je schrijft. Heb ook migraine gehad, inderdaad voorhoofdholte ontstekingen, echt van alles. En als je denkt dat je het aankunt komt het volgende.. Pff Het is niet mijn maag. Het is echt in mijn buik. Ik ben onderzocht en het was duidelijk dat het mijn darmen waren. Echt enorme pijnaanvallen ja met zweten en pfff... heel irritant.

Bedankt dat jullie allemaal meedenken.
Gebruikersavatar
sterre
Gevorderd lid
Berichten: 1859
Lid geworden op: 11 dec 2006, 19:52

Bericht door sterre »

Nou hier ook hetzelfde helaas.
Ben een paar weken op galstenen/nierstenen getest dmv echo.
Niks aan het handje natuurlijk he?
Spastische darm volgens de huisarts. Bij mij duren de aanvallen een half uur echt heel erg weet niet waar ik het zoeken moet, misselijk, zweten dan ga ik naar het toilet en is het verdwenen. Gelukkig kan ik er de klok op gelijk zetten en duurt het vaak niet langer dan een half uur.
En de plekken die verplaatsen heb ik ook. Elke periode heb ik weer wat anders echt niet te geloven alsof ik weer iets nieuws aan het verzinnen ben pffff.
Gebruikersavatar
sidonia
Actief lid
Berichten: 318
Lid geworden op: 18 jan 2012, 17:16
Locatie: Limburg
Contacteer:

Bericht door sidonia »

Jo, hier ook hetzelfde verhaal. Dacht dat ik het allemaal onder 'controle' had. Niet dus. Zonder aanleiding last van holtes, grieperig, algeheel niet lekker zijn. Ook enorme pijnaanvallen in mijn darmen, terwijl die al heel lang rustig waren.

Vorige week ook echo gehad van galblaas en nieren en jawel hoor, niets aan de hand natuurlijk. Donderdag weer een afspraak bij de huisarts. Hij zegt dat hij nog niet klaar is met zoeken. Ik ben benieuwd. Ik wil toch steeds wel zeker weten of er iets is, voordat ik het onder de ME schaar.
Gebruikersavatar
dvb210
Actief lid
Berichten: 157
Lid geworden op: 09 jul 2012, 17:06

Bericht door dvb210 »

@sterre

Gelukkig duren ze bij jou niet langer dan een half uur en is het na een toiletbezoek meestal over. Helaas werkt dat niet bij mij. Irritant zijn die aanvallen hé? Echt super pijnlijk. Ik heb ook elke periode iets anders en ben altijd bang dat mensen denken dat ik weer iets nieuws verzin, maar het is echt waar. Ben blij dat ik hier lotgenoten kan vinden die mij helpen.

@ sidonia
Hier hetzelfde, dacht dat het allemaal weer wat beter ging qua 'bijklachten' tot dit begon.. Wat doe jij in zijn pijnaanval? Mijn huisarts is klaar met zoeken zegt hij, het is of buikgriep of anders weet hij het niet. Maar als dit nog veel vaker voor gaat komen gaat hij mij echt wel weer zien.
Gebruikersavatar
sidonia
Actief lid
Berichten: 318
Lid geworden op: 18 jan 2012, 17:16
Locatie: Limburg
Contacteer:

Bericht door sidonia »

@ dvb210
Meestal is het bij mij na het avondeten. Languit op de bank en met pijnstilling naar bed. Ik slaap, gelukkig, behoorlijk goed. Dus na een nacht slapen is de ergste pijn weg. Door de dag heen zeurt het af en toe, maar dat kan ik hebben.

Ik vind het zo'n dooddoener: buikgriep. Weet een huisarts wel wat voor verschijnselen daarbij horen? Dat is echt niet alleen pijn. En anders weet hij het niet meer. Wat moet je daar nu mee? Ik heb hem in ieder geval ook al vaak gehoord. Ik hoop dat de huisarts die ik nu heb nog even doorzoekt.
Gebruikersavatar
dvb210
Actief lid
Berichten: 157
Lid geworden op: 09 jul 2012, 17:06

Bericht door dvb210 »

@sidonia
Oké, ik heb het op de meest vreemde tijdstippen. 's nachts, 's avonds, 's middags. Alles is mogelijk. Bij mij is de pijn na 1 á 1,5 uur ook weer redelijk weg alleen zeurt het door de dag heen ja.

Mijn huisarts houdt van dooddoeners. Pas had hij daar zijn excuus voor aangeboden, maar nu gebeurd het gewoon weer. Hij zegt altijd dat hij graag wil leren van mij. Prima, doe dat lekker bij iemand anders.. Pfff. De huisarts weet het volgens mij gewoon niet. Hij weet ook amper wat ME is. Dus laat staan wat de verschijnselen zijn. Ik weet niet wat ik met hem moet. Volgens mij hebben veel mensen met ME last met ziekenhuizen en doktoren. Ik hoop ook voor je dat de huisarts die je nu hebt doorzoekt. Zou wel erg fijn voor je zijn.
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Bericht door asje »

@Esmee Had jij ook andere typische galsteenklachten of alleen die pijn? Moest je met die pijn juist bewegen of stilliggen?
Life smells...
Esmee
Beginner
Berichten: 99
Lid geworden op: 08 nov 2005, 17:55

Bericht door Esmee »

asje schreef:@Esmee Had jij ook andere typische galsteenklachten of alleen die pijn? Moest je met die pijn juist bewegen of stilliggen?
Hoi Asje,
Ik had eigenlijk weinig typische galsteenklachten. Alleen de allereerste aanval heb ik overgegeven, daarna nooit meer. Alleen heel veel pijn. Ik wou dan liever bewegen.
De eerste aanval kreeg ik het ook heel warm, werd heel onrustig, en door de pijn en doordat ik nét op mezelf woonde en dus alleen thuis was begon ik te hyperventileren. De huisarts hield het toen op "iets verkeerds gegeten". Duh!

De pijn zat bij mij ook niet op de "goede" plaats (rechts midden/boven), maar rond mijn maagkuiltje. Vandaar dat ik zelf ook lang aan mijn maag heb gedacht. Bij galstenen heb je over het algemeen het meeste last als je een tijdje niet gegeten hebt (waardoor de gal ophoopt in de galblaas), en vervolgens iets vets eet (waardoor de druk op de galblaas groot is om de gal los te laten). Maar na een paar jaar had ik eigenlijk op de gekste momenten last.

Esmee
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Bericht door asje »

Dank voor je reactie en info Esmee. Ik zag dat er allerlei andere klachten bijhoren die ik niet heb maar dat had jij ook niet dus. Alleen dat willen/moeten bewegen is wel heel typerend. Of je een pijn hebt waarbij je gaat bewegen of juist stilliggen is vaak een duidelijke indicatie. Ik zoek de beste houding op en lig dan verder juist stil. Dus ik wacht maar af, heb al zoveel gehad wat weer wegtrok, hopen maar.
Life smells...
Plaats reactie