IPNIR - nieuw behandelcentrum in NL (dr. Maes)

Hier kan gediscussieerd worden over nieuws, artikelen en onderzoek over ME (cvs)

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
Fleur
Actief lid
Berichten: 487
Lid geworden op: 05 aug 2010, 07:38
Locatie: Apeldoorn

Bericht door Fleur »

Ik denk eerlijk gezegd dat het het enige juiste is wat Dr. Maes kon doen. Het Ipnir centrum was vanaf het begin al onproffesioneel bezig, en had de zaakje niet voor elkaar.
Ik zou als arts ook mijn naam er niet aan willen verbinden.
Gebruikersavatar
spring
Donateur
Donateur
Berichten: 619
Lid geworden op: 27 okt 2010, 16:44

Bericht door spring »

Tja, hij had denk wel van te voren wat beter moeten kijken met wie hij in zee ging. Nu is het het beste dat hij daar weg is gegaan.
I'm feeling like a Monday but someday I'll be Saturday night!
(Bon Jovi)
Gebruikersavatar
aquamarijn
Actief lid
Berichten: 460
Lid geworden op: 03 jun 2011, 11:00

Bericht door aquamarijn »

'IPNIR is er trots op een samenwerking te zijn aangegaan met de toonaangevende Canadese Alternative Medical Clinic "Immu-med" om u als patiënt nog beter te helpen. Prof.Dr.M.Maes is niet meer werkzaam in IPNIR en heeft niets meer te maken met de werking van IPNIR.

Het Internationale PNI Reference Center Roosendaal werkt nu samen met één van de Topklinieken voor behandeling van FM, CVS, ME enz. Wij bieden de beste, meest geavanceerde behandel programma's in Europa en in Noord-Amerika. Daardoor kunnen we nu meer expertise integreren voor u, onze patiënten.

Verklaring

Het International PNI Reference Center stelt in haar aanpak integrale geneeskunde centraal. We werken op basis van de wetenschappelijke grondslag van de Psycho-Neuro-Immunologie. IPNIR hecht veel belang aan betrouwbaarheid en de
continuiteit van patiëntenbehandeling ten behoeve van de huidige en nieuwe patienten.

Daarom blijft de inzet en de deskundigheid van het IPNIRteam voor patienten beschikbaar en zetten wij onze dienstverlening met alle daarbij passende zorgvuldigheid voort. Blijf op de hoogte ........ grote veranderingen zijn op komst!

Els Cappel,
organisator en directeur'

en zo gaat Els weer verder met haar BOOMING zaakje, zoals ze het noemde in haar marktplaats advertentie voor nieuw personeel.... :evil:
Gebruikersavatar
aquamarijn
Actief lid
Berichten: 460
Lid geworden op: 03 jun 2011, 11:00

Bericht door aquamarijn »

oh, wat een heerlijke vertaling:
'Daarom blijft de inzet en de deskundigheid van het IPNIRteam voor patienten beschikbaar en zetten wij onze dienstverlening met alle daarbij passende zorgvuldigheid voort. Blijf op de hoogte ........ grote veranderingen zijn op komst! '

'We treat you like family. We will be increasing our services, our expertise and our love to our patients in the New Year. Stay tuned....great things are undereway!'
Gebruikersavatar
louisa
Gevorderd lid
Berichten: 11884
Lid geworden op: 14 jul 2009, 22:40

Bericht door louisa »

Afbeelding "Roosendaalse kliniek zegt samenwerking met Vlaamse arts op, ME-patiënten teleurgesteld": Bron: http://www.omroepbrabant.nl/?news/18574 ... steld.aspx

Groetjes, Louisa
ME of Lyme?: http://www.me-gids.net/module-ME_CVS_do ... d-942.html

-Als je geen ster aan de hemel kunt zijn, wees dan een lampje in je huis-
Gebruikersavatar
louisa
Gevorderd lid
Berichten: 11884
Lid geworden op: 14 jul 2009, 22:40

Bericht door louisa »

IPNIR wordt Feel Better Clinics. Bron: http://www.facebook.com/FeelBetterClinicsVoorheenIpnir
Clinic helpt bij: ME-CVS-Fibromyalgie, Leaky Gut. Autisme, ADHD. Secundaire vermoeidheid bij: hart-en vaatziekten,infectie's, neurologische aandoeningen, COPD, colitis en auto-immuunziekten.
Goed, eerst maar even afwachten wat dat precies zal gaan inhouden.

Groetjes, Louisa
ME of Lyme?: http://www.me-gids.net/module-ME_CVS_do ... d-942.html

-Als je geen ster aan de hemel kunt zijn, wees dan een lampje in je huis-
Gebruikersavatar
strandwandelin
Beginner
Berichten: 6
Lid geworden op: 29 dec 2012, 16:03

Bericht door strandwandelin »

Ik heb zelf net het onderzoekstraject bij IPNIR achter de rug en hoor nu dat dr. Maes niet langer verbonden is aan de kliniek. Vanaf het begin was de organisatie rommelig, maar de consulten met dr. Maes waren erg prettig en het heeft mij wel het eea aan informatie opgeleverd.
Toen ik vooraf vroeg naar de kosten van de bloedonderzoeken werd me verteld dat deze in totaal 300 tot 600 euro zouden gaan kosten, afhankelijk van wat nodig was. Mn de onderzoeken die in het buitenland gedaan worden zouden prijzig zijn. Ik heb inmiddels al zo'n 350 euro betaald en vandaag lag er een nieuwe rekening op de mat van 1673,45 euro!! Ik ben me rot geschrokken. Het gaat notabene om bloedonderzoek wat in Nederland gedaan is.
Zijn er meer mensen die dit is overkomen??
Gebruikersavatar
mjramzy
Actief lid
Berichten: 306
Lid geworden op: 12 apr 2011, 20:24
Locatie: Belgium
Contacteer:

Bericht door mjramzy »

strandwandelin schreef:Ik heb zelf net het onderzoekstraject bij IPNIR achter de rug en hoor nu dat dr. Maes niet langer verbonden is aan de kliniek. Vanaf het begin was de organisatie rommelig, maar de consulten met dr. Maes waren erg prettig en het heeft mij wel het eea aan informatie opgeleverd. Toen ik vooraf vroeg naar de kosten van de bloedonderzoeken werd me verteld dat deze in totaal 300 tot 600 euro zouden gaan kosten, afhankelijk van wat nodig was. Mn de onderzoeken die in het buitenland gedaan worden zouden prijzig zijn. Ik heb inmiddels al zo'n 350 euro betaald en vandaag lag er een nieuwe rekening op de mat van 1673,45 euro!! Ik ben me rot geschrokken. Het gaat notabene om bloedonderzoek wat in Nederland gedaan is.

Zijn er meer mensen die dit is overkomen??
Mijn ervaring met Maes was ook zeer positief. Ook heeft hij mijn moeder duidelijk uitgelegd wat er nu juist allemaal fout loopt in mijn lichaam. Mij had hij wel duidelijk gezegd dat hij niet alle prijzen uit het hoofd kent, maar de bloedonderzoeken zouden rond de 1000€ kosten. En ook dat dit in drie verschillende labo's ging gedaan worden, waarvan ik al van twee labo's de factuur betaald heb. Labo in frankrijk geffar was 150€, huisartsen labo was 400€. De factuur van EDS heb ik nu na maanden nog steeds niet ontvangen dus kan ik het totale kostenplaatje van mijn onderzoeken nog niet meedelen. De kosten zijn trouwens voor iedere patiënt verschillend. Vanaf april 2013 zou prof maes in belgië consultaties houden, ik vermoed dat dit in antwerpen zal zijn.
ME/CVS - Infokanaal (Youtube): www.youtube.com/c/mecvsinfokanaal
Gebruikersavatar
marlène
Gevorderd lid
Berichten: 9364
Lid geworden op: 20 nov 2009, 09:34

Bericht door marlène »

Fleur schreef:Ik denk eerlijk gezegd dat het het enige juiste is wat Dr. Maes kon doen. Het Ipnir centrum was vanaf het begin al onproffesioneel bezig, en had de zaakje niet voor elkaar.
Ik zou als arts ook mijn naam er niet aan willen verbinden.
Waarom moet ik nu ineens weer aan die mevrouw op dat mechanische paard denken?
http://opstaanmetmecvs.blogspot.com

Het is makkelijker een atoom te splitsen dan een vooroordeel. - Einstein
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
Gebruikersavatar
mjramzy
Actief lid
Berichten: 306
Lid geworden op: 12 apr 2011, 20:24
Locatie: Belgium
Contacteer:

Bericht door mjramzy »

mjramzy schreef:
strandwandelin schreef:Ik heb zelf net het onderzoekstraject bij IPNIR achter de rug en hoor nu dat dr. Maes niet langer verbonden is aan de kliniek. Vanaf het begin was de organisatie rommelig, maar de consulten met dr. Maes waren erg prettig en het heeft mij wel het eea aan informatie opgeleverd. Toen ik vooraf vroeg naar de kosten van de bloedonderzoeken werd me verteld dat deze in totaal 300 tot 600 euro zouden gaan kosten, afhankelijk van wat nodig was. Mn de onderzoeken die in het buitenland gedaan worden zouden prijzig zijn. Ik heb inmiddels al zo'n 350 euro betaald en vandaag lag er een nieuwe rekening op de mat van 1673,45 euro!! Ik ben me rot geschrokken. Het gaat notabene om bloedonderzoek wat in Nederland gedaan is.

Zijn er meer mensen die dit is overkomen??
Mijn ervaring met Maes was ook zeer positief. Ook heeft hij mijn moeder duidelijk uitgelegd wat er nu juist allemaal fout loopt in mijn lichaam. Mij had hij wel duidelijk gezegd dat hij niet alle prijzen uit het hoofd kent, maar de bloedonderzoeken zouden rond de 1000€ kosten. En ook dat dit in drie verschillende labo's ging gedaan worden, waarvan ik al van twee labo's de factuur betaald heb. Labo in frankrijk geffar was 150€, huisartsen labo was 400€. De factuur van EDS heb ik nu na maanden nog steeds niet ontvangen dus kan ik het totale kostenplaatje van mijn onderzoeken nog niet meedelen. De kosten zijn trouwens voor iedere patiënt verschillend. Vanaf april 2013 zou prof maes in belgië consultaties houden, ik vermoed dat dit in antwerpen zal zijn.
Correctie: De naam van één van de labo's dat ik opgaf (EDS) is niet juist. De juiste naam is ELN en dit is hun website: http://www.europeanlaboratory.nl
ME/CVS - Infokanaal (Youtube): www.youtube.com/c/mecvsinfokanaal
Gebruikersavatar
strandwandelin
Beginner
Berichten: 6
Lid geworden op: 29 dec 2012, 16:03

Bericht door strandwandelin »

De hoge rekening die ik dit weekend kreeg was van medisch Centrum Rhijnauwen, waar het ELN mee samen werkt, dus ik denk dat dat de ELN rekening is...
sprankel
Gevorderd lid
Berichten: 1057
Lid geworden op: 12 aug 2010, 15:02

Bericht door sprankel »

Wat vervelend voor je dat je totaal onverwacht zo'n hoge rekening hebt ontvangen :(
Life isn't about waiting for the storm to pass. It's about learning how to dance in the rain. - Vivian Green.
Gebruikersavatar
louisa
Gevorderd lid
Berichten: 11884
Lid geworden op: 14 jul 2009, 22:40

Bericht door louisa »

Hoi strandwandeling,

Als eerste nog: welkom op het forum!
strandwandelin schreef:Toen ik vooraf vroeg naar de kosten van de bloedonderzoeken werd me verteld dat deze in totaal 300 tot 600 euro zouden gaan kosten, afhankelijk van wat nodig was. Mn de onderzoeken die in het buitenland gedaan worden zouden prijzig zijn. Ik heb inmiddels al zo'n 350 euro betaald en vandaag lag er een nieuwe rekening op de mat van 1673,45 euro!! Ik ben me rot geschrokken. Het gaat notabene om bloedonderzoek wat in Nederland gedaan is.
Ik kan mij goed voorstellen dat je erg geschrokken bent van een nieuwe rekening a
€ 1.673,45. Jemig, wat een bedrag :roll:!
Is dat van te voren ook met jou overlegd? Of niet?

En ik vraag mij gelijk het één en ander af: weet je zeker dat die rekening klopt?
En is die rekening gespecificeerd, zodat je kunt zien waarvoor het bedrag allemaal is?
Bij mij komt dit bedrag echt (veel) te hoog over.....
strandwandelin schreef:De hoge rekening die ik dit weekend kreeg was van medisch Centrum Rhijnauwen, waar het ELN mee samen werkt, dus ik denk dat dat de ELN rekening is...
Niet om naar te doen, maar er zijn eerder wel eens problemen geweest met facturen van MCR en ELN: http://www.europeanlaboratory.nl/
Ze zitten in hetzelfde pand: http://www.medischcentrumbunnik.nl/

Ik ben daar zelf eens geweest bij Dr. Tisscher. Dat consult was heel erg vaag en ik heb daar
€ 100,- voor moeten betalen. Omdat ik het allemaal zo vaag vond klinken, ben ik daar niet verder gegaan met allerlei bloedonderzoeken.

Ik zou je adviseren: ga het allemaal goed uitzoeken. En wordt deze rekening wel/niet door jouw Zorgverzekeraar vergoed?
Zijn er stempels gegeven op de aanvragen voor het Nederlandse bloedonderzoek bij MCR en ELN door Dr. Maes, of bijvoorbeeld jouw huisarts?

Groetjes, Louisa
ME of Lyme?: http://www.me-gids.net/module-ME_CVS_do ... d-942.html

-Als je geen ster aan de hemel kunt zijn, wees dan een lampje in je huis-
Gebruikersavatar
louisa
Gevorderd lid
Berichten: 11884
Lid geworden op: 14 jul 2009, 22:40

Bericht door louisa »

Hoi strandwandeling,

Op de site van ELN staat: http://www.europeanlaboratory.nl/
Vergoeding van testen

Het ELN is een zelfstandig particulier laboratorium en de testen worden door zorgverzekeringsmaatschappijen niet standaard vergoed. Het ELN werkt samen met Medisch Centrum Rhijnauwen (MCR).: http://www.medischcentrumbunnik.nl/

Aanvragen van laboratoriumonderzoeken die via dit instituut verlopen, kunnen onder bepaalde voorwaarden voor vergoeding in aanmerking komen. U moet dan het opdrachtformulier van het MCR gebruiken. Laat uw patiënt vooraf informeren bij zijn/haar ziektekostenverzekeraar naar de mogelijkheden en voorwaarden voor vergoeding!.
Heeft Dr. Maes of de assistente van hem dit duidelijk met jou besproken? Of niet?

Groetjes, Louisa
ME of Lyme?: http://www.me-gids.net/module-ME_CVS_do ... d-942.html

-Als je geen ster aan de hemel kunt zijn, wees dan een lampje in je huis-
Gebruikersavatar
strandwandelin
Beginner
Berichten: 6
Lid geworden op: 29 dec 2012, 16:03

Bericht door strandwandelin »

Bedankt voor jullie reacties. Daar voel ik me wel door gesteund!

Om te reageren op je vraag, dit is niet met mij besproken door dr. Maes of de assistente. Het enige wat de assistente zei was dat de bloedtesten uit Nederland gewoon onder de basisverzekering vallen. De testen in het buitenland zouden voor eigen rekening komen en ook het duurste zijn. Ik heb steeds om informatie gevraagd, ook mbt kosten, maar hier is niets over gezegd. Ik heb inmiddels ook van iemand anders gehoord dat ze net zo'n hoge rekening ontvangen heeft.

Er staat wel het eea gespecificeerd op de rekening, maar ik heb geen idee hoe die bedragen tot stand zijn gekomen. Ik denk dat ik dat inderdaad eerst maar eens uit ga zoeken en contact opnemen met het centrum.

Ik weet niet of er stempels zijn afgegeven. Dr. Maes heeft in ieder geval wel de aanvraag gedaan voor het bloedonderzoek. Ik zie op de factuur geen informatie daarover.. Waarschijnlijk vergoed de verzekeraar niet, maar ik ga er nog wel achteraan en het inderdaad goed uitzoeken...

Bedankt voor het meedenken in ieder geval!!
Plaats reactie