IPNIR - nieuw behandelcentrum in NL (dr. Maes)

Hier kan gediscussieerd worden over nieuws, artikelen en onderzoek over ME (cvs)

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
malu
Gevorderd lid
Berichten: 1085
Lid geworden op: 15 sep 2011, 13:23

Bericht door malu »

Jullie hebben de nota's dus wel al zelf ingediend bij de verzekeraar?

De intake moet toch altijd eerst vergoed worden, want je moet de mogelijkheid hebben om je te oriënteren. Dat kan je al gauw een paar honderd euro schelen. De verzekeraars lopen daar alleen niet mee te koop en vaak geven ze pas toe na een bezwaarschrift is mijn ervaring...
Gebruikersavatar
Fleur
Actief lid
Berichten: 487
Lid geworden op: 05 aug 2010, 07:38
Locatie: Apeldoorn

Bericht door Fleur »

Malu,

Als ze vallen onder de alternatieve geneeswijze, zoals het IPNIR doet, krijg je alleen iets vergoed als ze zijn aangesloten bij een beroepsvereniging. Kijk hiervoor in je polisvoorwaarden van je verzekering.

Het punt is dat het IPNIR helemaal nergens bij aangesloten is, dus ook geen vergoeding.
Gebruikersavatar
malu
Gevorderd lid
Berichten: 1085
Lid geworden op: 15 sep 2011, 13:23

Bericht door malu »

Oh oké. Maar misschien valt het nog te proberen voor de consulten van dr. Maes?

Maar erg teleurstellend allemaal. Komt de reputatie van ME ook niet ten goede.
Gebruikersavatar
louisa
Gevorderd lid
Berichten: 11884
Lid geworden op: 14 jul 2009, 22:40

Bericht door louisa »

Hoi malu,

Ik denk, dat het probleem zit bij de facturen van ELN en MCR. Veel Zorgverzekeraars vergoeden deze facturen niet.

Onder bepaalde voorwaarden, accepteren sommige Zorgverzekeraars de facturen wel of worden gedeeltelijk vergoed.
Maar, ik ben er niet zeker van of Dr. Maes deze voorwaarden goed heeft gevolgd en uitgevoerd.

Bon: http://www.europeanlaboratory.nl/
Vergoeding van testen

Het ELN is een zelfstandig particulier laboratorium en de testen worden door zorgverzekeringsmaatschappijen niet standaard vergoed. Het ELN werkt samen met Medisch Centrum Rhijnauwen (MCR).

Aanvragen van laboratoriumonderzoeken die via dit instituut verlopen, kunnen onder bepaalde voorwaarden voor vergoeding in aanmerking komen. U moet dan het opdrachtformulier van het MCR gebruiken. Laat uw patiënt vooraf informeren bij zijn/haar ziektekostenverzekeraar naar de mogelijkheden en voorwaarden voor vergoeding!.
Groetjes, Louisa
Laatst gewijzigd door louisa op 04 jan 2013, 15:01, 3 keer totaal gewijzigd.
ME of Lyme?: http://www.me-gids.net/module-ME_CVS_do ... d-942.html

-Als je geen ster aan de hemel kunt zijn, wees dan een lampje in je huis-
Gebruikersavatar
louisa
Gevorderd lid
Berichten: 11884
Lid geworden op: 14 jul 2009, 22:40

Bericht door louisa »

Hoi malu,
malu schreef:Maar misschien valt het nog te proberen voor de consulten van dr. Maes?
DML wordt door de Nederlandse Zorgverzekeraars niet erkend en ik vrees dat ditzelfde geldt voor Dr. Maes. De consulten worden waarschijnlijk niet vergoed.

Groetjes, Louisa
ME of Lyme?: http://www.me-gids.net/module-ME_CVS_do ... d-942.html

-Als je geen ster aan de hemel kunt zijn, wees dan een lampje in je huis-
Gebruikersavatar
malu
Gevorderd lid
Berichten: 1085
Lid geworden op: 15 sep 2011, 13:23

Bericht door malu »

Omdat DML officieel o.a. een internist is heb ik de kosten voor de intake vergoed gekregen, dit ging om zo'n 200 euro. Hoe het bij dr. Maes zit heb ik geen verstand van, maar is wellicht de moeite waard om dit te proberen, want je hebt gewoon het recht om een arts te consulteren en daar een diagnose van te krijgen. Meer vergoedingen dan dit moet je inderdaad niet verwachten voor hoe ze het zo mooi zeggen: 'het chronischevermoeidheidssyndroom', alleen diëtiste is nog gelukt daarna (heb het hier dus over België).
Laatst gewijzigd door malu op 04 jan 2013, 15:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Fleur
Actief lid
Berichten: 487
Lid geworden op: 05 aug 2010, 07:38
Locatie: Apeldoorn

Bericht door Fleur »

Op de nota die je krijgt van het IPNIR voor het consult met Dr. Maes staat niet zijn registratie nummer vermeld, en zonder dat nummer is er geen verzekeraar die vergoed.

Van het IPNIR krijg je helaas geen andere nota. Ik ken al meerdere mensen die daarom gevraagd hebben, maar daar doen ze niet aan. Dus ook de consulten voor Dr. Maes moet je zelf betalen.
Gebruikersavatar
louisa
Gevorderd lid
Berichten: 11884
Lid geworden op: 14 jul 2009, 22:40

Bericht door louisa »

Hoi fleur,
Fleur schreef:Als ze vallen onder de alternatieve geneeswijze, zoals het IPNIR doet, krijg je alleen iets vergoed als ze zijn aangesloten bij een beroepsvereniging. Kijk hiervoor in je polisvoorwaarden van je verzekering.

Het punt is dat het IPNIR helemaal nergens bij aangesloten is, dus ook geen vergoeding.
Het hangt er vanaf hoe de tenaamstelling van de facturen van het IPNIR is geweest.

Ik mag (toch hopelijk!!!) aannemen dat als bijvoorbeeld Dr. Korbee een consult etc., in rekening brengt bij patiënten, dat dit op naam van Dr. Korbee zelf gebeurt en niet op naam van het IPNIR of nu Feel Better Clinics.
En Dr. Korbee is aangesloten bij de MBOG en BVAT, zie zijn site.
Dan worden facturen vergoed als mensen een aanvullende verzekering hebben voor alternatief.

@ hoi zus, kun jij daar misschien nog wat over vertellen op welke naam de facturen staan?

Groetjes, Louisa
Laatst gewijzigd door louisa op 04 jan 2013, 15:25, 1 keer totaal gewijzigd.
ME of Lyme?: http://www.me-gids.net/module-ME_CVS_do ... d-942.html

-Als je geen ster aan de hemel kunt zijn, wees dan een lampje in je huis-
Gebruikersavatar
louisa
Gevorderd lid
Berichten: 11884
Lid geworden op: 14 jul 2009, 22:40

Bericht door louisa »

Hoi fleur,
Fleur schreef:Op de nota die je krijgt van het IPNIR voor het consult met Dr. Maes staat niet zijn registratie nummer vermeld, en zonder dat nummer is er geen verzekeraar die vergoed.

Van het IPNIR krijg je helaas geen andere nota. Ik ken al meerdere mensen die daarom gevraagd hebben, maar daar doen ze niet aan. Dus ook de consulten voor Dr. Maes moet je zelf betalen.
Nou, dan is er dus duidelijk gesjoemeld.....
En mensen/patiënten zijn hier nu zwaar de dupe van :evil:!

Fleur, is het niet mogelijk dat de ME/cvs Vereniging daar een klacht over gaat neerleggen bij de Directeur van Feel Better Clinics voorheen IPNIR?
En een klacht indient bij de IGZ?: http://www.igz.nl/

Groetjes, Louisa
ME of Lyme?: http://www.me-gids.net/module-ME_CVS_do ... d-942.html

-Als je geen ster aan de hemel kunt zijn, wees dan een lampje in je huis-
Gebruikersavatar
Fleur
Actief lid
Berichten: 487
Lid geworden op: 05 aug 2010, 07:38
Locatie: Apeldoorn

Bericht door Fleur »

Ik weet niet wat mogelijk is, als je zelf van te voren geen afspraken hebt gemaakt over de kosten, en niet geïnformeerd hebt bij je verzekeraar. Ik zou in ieder geval niet zomaar betalen.

Ik zou de patienten aanraden contact op te nemen met de Inspectie voor de gezondheidszorg. Daar kan je een klacht indienen, en daar weten ze vast ook wat je verder kan doen.
Gebruikersavatar
Fleur
Actief lid
Berichten: 487
Lid geworden op: 05 aug 2010, 07:38
Locatie: Apeldoorn

Bericht door Fleur »

Misschien dat de consulten van Dr. Korbee wel in aanmerking komen voor vergoeding. Maar dat hangt inderdaad af van de tenaamstelling op de nota.
Gebruikersavatar
louisa
Gevorderd lid
Berichten: 11884
Lid geworden op: 14 jul 2009, 22:40

Bericht door louisa »

Hoi fleur,
Fleur schreef:Ik weet niet wat mogelijk is, als je zelf van te voren geen afspraken hebt gemaakt over de kosten, en niet geïnformeerd hebt bij je verzekeraar. Ik zou in ieder geval niet zomaar betalen.
Je kunt niet alle verantwoordelijkheid alleen bij de mensen/patiënten neerleggen.
Het Centrum IPNIR, nu Feel Better Clinics, heeft ook een plicht om mensen goed te informeren, dat hebben zij duidelijk niet gedaan.

Ik ben benieuwd of voor de bloedonderzoeken door het IPNIR bij ELN, het formulier van het MCR is gebruikt, zoals op de site staat van ELN.
Deze verantwoordelijkheid en juiste uitvoering daarvan ligt onder andere bij de Directeur.

En ik vraag mij af of het IPNIR, of Dr. Maes, wel duidelijk heeft verteld aan de mensen, dat er bloedonderzoeken zouden worden gedaan bij het ELN, MCR.
Als daarover niets is gezegd, is dat weer een fout!

Groetjes, Louisa
Laatst gewijzigd door louisa op 04 jan 2013, 15:56, 1 keer totaal gewijzigd.
ME of Lyme?: http://www.me-gids.net/module-ME_CVS_do ... d-942.html

-Als je geen ster aan de hemel kunt zijn, wees dan een lampje in je huis-
Gebruikersavatar
Fleur
Actief lid
Berichten: 487
Lid geworden op: 05 aug 2010, 07:38
Locatie: Apeldoorn

Bericht door Fleur »

louisa schreef:Je kunt niet alle verantwoordelijkheid alleen bij de mensen/patiënten neerleggen.
Het Centrum IPNIR, nu Feel Better Clinics, heeft ook een plicht om mensen goed te informeren, dat hebben zij duidelijk niet gedaan.

Ik ben benieuwd of voor de bloedonderzoeken door het IPNIR bij ELN, het formulier van het MCR is gebruikt, zoals op de site staat van ELN.
Deze verantwoordelijkheid en juiste uitvoering daarvan ligt onder andere bij de Directeur.

Groetjes, Louisa
Helemaal mee eens, daarom raad ik mensen ook aan niet zomaar de nota te betalen. Ze kunnen niet zeggen dat onderzoeken 'ongeveer zoveel' kost en dan een veel duurdere nota sturen.
Dus zeker een klacht indienen, en uitzoeken hoe je juridisch staat.

Dit is misbruik maken van zieke mensen, en grof schandalig.
Gebruikersavatar
zus
Beginner
Berichten: 17
Lid geworden op: 02 jan 2013, 12:00

Bericht door zus »

hier weer even een update. We zouden deze week worden teruggebeld door mevr capel. Helaas niets gehoord. Verleden week was ze in het buitenland en deze week zou ze met ons contact opnemen maar ze schijnt in amsterdam te zijnen niet bereikbaar. Weer contact met feel better clinics gehad en nu moeten we een klacht indienen De klacht is dat ze niet teruggebeld heeft!!! Ik vind het wel een heel raar verhaal worden nu.Het zal wel worden vervolgd denk ik maar we betalen voorlopig niet (liever helemaal niet)
Gebruikersavatar
mjramzy
Actief lid
Berichten: 306
Lid geworden op: 12 apr 2011, 20:24
Locatie: Belgium
Contacteer:

Bericht door mjramzy »

zus schreef:hier weer even een update. We zouden deze week worden teruggebeld door mevr capel. Helaas niets gehoord. Verleden week was ze in het buitenland en deze week zou ze met ons contact opnemen maar ze schijnt in amsterdam te zijnen niet bereikbaar. Weer contact met feel better clinics gehad en nu moeten we een klacht indienen De klacht is dat ze niet teruggebeld heeft!!! Ik vind het wel een heel raar verhaal worden nu.Het zal wel worden vervolgd denk ik maar we betalen voorlopig niet (liever helemaal niet)
Mij mailden ze dat ze zelf ook overvallen werden met de bedragen van de onderzoeken. Ik kan het hele bedrag voorlopig ook nog niet betalen dus ze moeten minstens nog een maandje wachten op mijn betaling.
ME/CVS - Infokanaal (Youtube): www.youtube.com/c/mecvsinfokanaal
Plaats reactie