Pijn bij slapen als knieen op elkaar liggen.

Stel hier je vragen over gezondheid in het algemeen (niet specifiek over ME)
Plaats reactie
Gebruikersavatar
agness
Beginner
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 jul 2012, 23:17

Pijn bij slapen als knieen op elkaar liggen.

Bericht door agness »

Sinds een jaar kan ik, als ik slaap, mijn beide knieen niet op elkaar laten rusten als ik op mijn zij lig. Det erge pijn. Ook heb ik last van heupontsteking en doet het pijn als mijn partner zijn elleboog tegen mij aandrukt. Het lijkt alsof mijn huid overgevoelig, (dun?, vanwegen het feit dat ik al 10 jaar in de overgang ben?) is. Elk hard voorwerp, doet pijn.
Wie, o wie kan mij advies geven, want ik word er helmaal gek van! Alvast heel erg bedankt!
gorbi
Actief lid
Berichten: 112
Lid geworden op: 07 jun 2009, 00:51

Bericht door gorbi »

Je kunt de pijn verlichten door een dik hoofdkussen tussen je knieën te steken bij het slapen. Ik doe dat nu al jaren, en het helpt. Is wel wennen in het begin, maar als je volhoudt kun je er zelfs makkelijk mee op de andere zijde draaien. Onbewust weet je dan dat het kussen mee moet :lol: .

Dit is me aangeraden door een verpleegster in het ziekenhuis. Ze zei dat het bekken in een veel betere stand komt als de knieën niet op elkaar liggen. Hoop dat het je helpt, is toch altijd beter dan pillen hé.
Gebruikersavatar
semma
Gevorderd lid
Berichten: 1448
Lid geworden op: 23 nov 2011, 03:15

Bericht door semma »

Er zijn ook zijligkussens. Dat is een rol van ca. 120 cm lang Die leg je naast je in bed om tegenaan of half op te liggen.
Gebruikersavatar
ariadne
Gevorderd lid
Berichten: 976
Lid geworden op: 22 okt 2009, 10:55

Bericht door ariadne »

Zo'n zijligkussen is wel erg warm. Misschien lekker voor in de winter?
Er zijn ook speciale kniekussens, zoeken op kniekussen levert vast wel iets op. Je kunt natuurlijk ook zelf iets maken. Ik heb zelf een klein kussentje gemaakt om m'n arm op te leggen als ik slaap, anders krijg ik last van m'n arm/schouder. En ik heb een heel zacht matras, anders gaan m'n heupen en schouders zeer doen.

Een gevoelige huid heb ik ook gehad de eerste jaren dat ik ziek was. Het is vanzelf minder geworden.

Ik heb ook meer klachten sinds ik in de overgang ben :(
Een ding is zeker: de dag dat je er doorheen bent komt dichterbij.

Sterkte ermee!

Groetjes, Ariadne.
Plaats reactie