Heb ik ME/CVS?

Alle vragen over diagnose en testen. Welke testen voor ME (cvs)? Wat betekenen de resultaten?

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
mieperdepiep
Gevorderd lid
Berichten: 730
Lid geworden op: 07 apr 2011, 13:32

Bericht door mieperdepiep »

@ kristobal: volgens mij zijn je schildklierwaarden prima en met een goede schildklier zou ik echt niet gaan rommelen (met alle gevolgen van dien)
Gebruikersavatar
marlène
Gevorderd lid
Berichten: 9364
Lid geworden op: 20 nov 2009, 09:34

Bericht door marlène »

Ik heb gelijkaardige waarden en neem sinds drie maanden extra zoals aangegeven. Ik voel me voorlopig niet slechter, alleen beter maar neem niets zonder medeweten van mijn artsen.
http://opstaanmetmecvs.blogspot.com

Het is makkelijker een atoom te splitsen dan een vooroordeel. - Einstein
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
gorbi
Actief lid
Berichten: 112
Lid geworden op: 07 jun 2009, 00:51

Bericht door gorbi »

@kristobal
Je schildklier is prima hoor, TSH is het hormoon dat aangeeft hoeveel schildklierhormoon je lichaam vraagt, dus hoe hoger de TSH, hoe meer nood aan schildklierhormoon. Jouw TSH is laagnormaal, dus niet bijslikken, daar zou je alleen maar je lichaam mee opzwepen.

@Marlène,
Als jouw arts schildklierhormoonsuppletie bij normaalwaarden begeleidt is dat voor jou ok, maar ik zou toch voorzichtig zijn om dit anderen aan te raden. Dat de TSH niet aangeeft dat er iets misgaat op schildkliergebied is trouwens niet juist. Het is net een veel verfijnder graadmeter dan de vroegere methoden.
Gebruikersavatar
kristobal
Beginner
Berichten: 42
Lid geworden op: 26 jul 2012, 00:44

Bericht door kristobal »

gorbi schreef:@kristobal
Je schildklier is prima hoor, TSH is het hormoon dat aangeeft hoeveel schildklierhormoon je lichaam vraagt, dus hoe hoger de TSH, hoe meer nood aan schildklierhormoon. Jouw TSH is laagnormaal, dus niet bijslikken, daar zou je alleen maar je lichaam mee opzwepen.

@Marlène,
Als jouw arts schildklierhormoonsuppletie bij normaalwaarden begeleidt is dat voor jou ok, maar ik zou toch voorzichtig zijn om dit anderen aan te raden. Dat de TSH niet aangeeft dat er iets misgaat op schildkliergebied is trouwens niet juist. Het is net een veel verfijnder graadmeter dan de vroegere methoden.
Hoi Gorbi,

Bedankt voor je reactie. Mijn TSH is altijd aan de lage kant en mijn FT4 aan de normaal tot hoge kant. Ik ben dus van mezelf redelijk "opgezweept" zoals je het noemt. Als ik dan nog ga bijnemen, zou het idd niet goedkomen. Ik zie mijn onheil eerder in dat lage testosteron. Ik heb nu vrijdag een afspraak met een andere endocrinoloog (dr. Twickler in het UZA) om dit te bespreken.
Gebruikersavatar
marlène
Gevorderd lid
Berichten: 9364
Lid geworden op: 20 nov 2009, 09:34

Bericht door marlène »

http://opstaanmetmecvs.blogspot.com

Het is makkelijker een atoom te splitsen dan een vooroordeel. - Einstein
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
Gebruikersavatar
marlène
Gevorderd lid
Berichten: 9364
Lid geworden op: 20 nov 2009, 09:34

Bericht door marlène »

@ gorbi
Dat de TSH niet aangeeft dat er iets misgaat op schildkliergebied is trouwens niet juist. Het is net een veel verfijnder graadmeter dan de vroegere methoden.

http://thyroid.about.com/b/2010/01/28/t ... reness.htm
Tijd om wakker te worden tenzij we liever afhankelijk blijven van wat media en tamme dokters blijven voorkauwen natuurlijk.


Op mijn laboformulier staat "euthyroide waarden" en dat ben ik gaan opzoeken. Na enkele jaren ben ik op een paar potjes uitgekomen en het lijkt aan te slaan.
Ik slaap al 3 weken niet meer overdag (en dat doe ik al sinds 2008 urenlang). Af en toe nog wel eens gaan liggen maar heb dan ook een stel kinderen en vriendjes die de deur platlopen. Het geproduceerde lawaai wordt me gewoon teveel en ik ben snel moe tout court. Maar niet meer op mijn benen kunnen staan vanaf 13 uur? Voorlopig niet het geval.
http://opstaanmetmecvs.blogspot.com

Het is makkelijker een atoom te splitsen dan een vooroordeel. - Einstein
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
Gebruikersavatar
kristobal
Beginner
Berichten: 42
Lid geworden op: 26 jul 2012, 00:44

Bericht door kristobal »

marlène schreef:@ gorbi
Dat de TSH niet aangeeft dat er iets misgaat op schildkliergebied is trouwens niet juist. Het is net een veel verfijnder graadmeter dan de vroegere methoden.

http://thyroid.about.com/b/2010/01/28/t ... reness.htm
Tijd om wakker te worden tenzij we liever afhankelijk blijven van wat media en tamme dokters blijven voorkauwen natuurlijk.


Op mijn laboformulier staat "euthyroide waarden" en dat ben ik gaan opzoeken. Na enkele jaren ben ik op een paar potjes uitgekomen en het lijkt aan te slaan.
Ik slaap al 3 weken niet meer overdag (en dat doe ik al sinds 2008 urenlang). Af en toe nog wel eens gaan liggen maar heb dan ook een stel kinderen en vriendjes die de deur platlopen. Het geproduceerde lawaai wordt me gewoon teveel en ik ben snel moe tout court. Maar niet meer op mijn benen kunnen staan vanaf 13 uur? Voorlopig niet het geval.
Marlène, mag ik vragen wat jouw schildklierwaarden dan misschien waren op je laboformulier? Thanks.
Gebruikersavatar
kristobal
Beginner
Berichten: 42
Lid geworden op: 26 jul 2012, 00:44

Bericht door kristobal »

kristobal schreef:
marlène schreef:@ gorbi
Dat de TSH niet aangeeft dat er iets misgaat op schildkliergebied is trouwens niet juist. Het is net een veel verfijnder graadmeter dan de vroegere methoden.

http://thyroid.about.com/b/2010/01/28/t ... reness.htm
Tijd om wakker te worden tenzij we liever afhankelijk blijven van wat media en tamme dokters blijven voorkauwen natuurlijk.


Op mijn laboformulier staat "euthyroide waarden" en dat ben ik gaan opzoeken. Na enkele jaren ben ik op een paar potjes uitgekomen en het lijkt aan te slaan.
Ik slaap al 3 weken niet meer overdag (en dat doe ik al sinds 2008 urenlang). Af en toe nog wel eens gaan liggen maar heb dan ook een stel kinderen en vriendjes die de deur platlopen. Het geproduceerde lawaai wordt me gewoon teveel en ik ben snel moe tout court. Maar niet meer op mijn benen kunnen staan vanaf 13 uur? Voorlopig niet het geval.
Marlène, mag ik vragen wat jouw schildklierwaarden dan misschien waren op je laboformulier? Thanks.
Wat is overigens jullie mening over burn out? Vergeet niet dat ik nog maar twee maanden thuiszit. Als ik de symptomen van burn out (al dan niet werkgerelateerd) lees, komt dit grotendeels met mijn geval overeen.
Gebruikersavatar
marlène
Gevorderd lid
Berichten: 9364
Lid geworden op: 20 nov 2009, 09:34

Bericht door marlène »

Burn-out kan fysiek en/of mentaal zijn.

Als we spreken over fysiek, is het vooral adrenale uitputting. Vroeger was die term minder beladen maar sinds de psychiaters er zich met zijn gaan moeien, werd ook de fysieke uitputting van de bijnieren burn-out genoemd. De media wist van niet beter.

Bijnieren kunnen weer herstellen maar het heeft erg veel tijd nodig en bovenal moet je het de nodige kansen geven.
http://opstaanmetmecvs.blogspot.com

Het is makkelijker een atoom te splitsen dan een vooroordeel. - Einstein
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
Gebruikersavatar
kristobal
Beginner
Berichten: 42
Lid geworden op: 26 jul 2012, 00:44

Bericht door kristobal »

marlène schreef:Burn-out kan fysiek en/of mentaal zijn.

Als we spreken over fysiek, is het vooral adrenale uitputting. Vroeger was die term minder beladen maar sinds de psychiaters er zich met zijn gaan moeien, werd ook de fysieke uitputting van de bijnieren burn-out genoemd. De media wist van niet beter.

Bijnieren kunnen weer herstellen maar het heeft erg veel tijd nodig en bovenal moet je het de nodige kansen geven.
Als de endo vrijdag geen speekseltest voor bijnieruitputting wil aanvragen, is er dan een manier om dit zonder doktersverzoek te doen?

Thanks.
Gebruikersavatar
sterre
Gevorderd lid
Berichten: 1859
Lid geworden op: 11 dec 2006, 19:52

Bericht door sterre »

Ja dit kun je volgens mij zelf doen via prohealth als ik mij niet vergis.
Gebruikersavatar
kristobal
Beginner
Berichten: 42
Lid geworden op: 26 jul 2012, 00:44

Bericht door kristobal »

Weet er niemand hier een goed orthomoleculair arts in België? Liefst omgeving Antwerpen. Ik had Dr. Proesmans in Boechout gevonden, maar die neemt geen nieuwe clienten bij...
Gebruikersavatar
kristobal
Beginner
Berichten: 42
Lid geworden op: 26 jul 2012, 00:44

Bericht door kristobal »

kristobal schreef:Weet er niemand hier een goed orthomoleculair arts in België? Liefst omgeving Antwerpen. Ik had Dr. Proesmans in Boechout gevonden, maar die neemt geen nieuwe clienten bij...
Kwestie van niet elke keer naar Zeist in Nederland te hoeven. :-)
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Bericht door asje »

Elke ziekte/toestand is fysiek; als het niet ergens anders in het lichaam zit zit het in de hersenen, ook een Burnt-out.
Life smells...
gorbi
Actief lid
Berichten: 112
Lid geworden op: 07 jun 2009, 00:51

Bericht door gorbi »

als een endo een bijnieronderzoek doet dan doet hij dat met de dexamethasontest. De speekseltest is alternatief en wordt door endo's niet serieus genomen.
Plaats reactie