Poll: uitslag Lymetest Infectolab Augsburg

Alle vragen over diagnose en testen. Welke testen voor ME (cvs)? Wat betekenen de resultaten?

Moderator: Moderators

De uitslag van mijn lyme test (en evt. co-infecties) in Augsburg was

positief - testen elders waren negatief
35
73%
positief - testen elders waren ook positief
2
4%
negatief - testen elders waren ook negatief
3
6%
negatief - testen elders waren positief
2
4%
anders - graag even toelichten
4
8%
positieve ltt test elders
2
4%
 
Totaal aantal stemmen: 48
Gebruikersavatar
moon2
Beginner
Berichten: 52
Lid geworden op: 27 apr 2013, 21:28

Bericht door moon2 »

Ik weet dat ze in Keulen voor enkele jaren terug van test veranderd zijn, en over zijn gestapt op de meer gestandaardiseerde versie, dus het kan zeer zeker geen kwaad om toch eens aan een LTT te gaan denken.

Er waren nadien meerdere mensen die daar negatief testen en op andere positief.
Gebruikersavatar
stientje
Beginner
Berichten: 89
Lid geworden op: 13 mei 2009, 18:39

Bericht door stientje »

Raak er niet aan uit! Mijn zoon is ook getest in AUgsburg.LTT Borrelia = 0.
LTT Chlamydia = 1 (moet minder dan 2 zijn). Zijn CD 57 flow is niet slecht, behalve dat er toch iets met zijn immuniteit moet zijn (zou hij niet zo moe lopen). De NK cellen liggen eerder laag (112 en moet ts 100 en 360 liggen). Wel! heeft hij een positieve (1.7) IgG antibodies elisa voor Chlamydia Pneunomiae. (moet minder dan 0.8). Dus allemaal op het eerste zicht niet zo zo slecht....
MAAR ik blijf zoeken... De één zegt : lyme! De andere zegt, dan kunnen we iedereen behandelen. In Augsburg zelf krijg ik van prof lab dat hij 'beide positieve' infecties moet laten behandelen. Dan zegt alweer mijn eigen dokter daar( ik ben ook in AUgsburg in behandeling),
De Clamydia pn kan je in Belgie laten behandelen.
IK word zowat gek.
Ik ben zelf nog altijd aan het timmeren met mijn behandeling,
ik zou het liever niet zien dat hij dezelfde weg opgaat als ik.

Kan iemand me helpen met een gedacht , een eerlijke mening over zijn resultaten te geven,
ik zou erg blij zijn, dank!!!
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Bericht door asje »

Als Lyme uitgesloten is in Augsburg is dat toch klaar? Of begrijp ìk iets niet?
Life smells...
Gebruikersavatar
marlène
Gevorderd lid
Berichten: 9364
Lid geworden op: 20 nov 2009, 09:34

Bericht door marlène »

Chlamydia pneumonia lijkt me geen zware besmetting te zijn in zijn geval. En op het eerste zicht ook geen aanleiding tot Lyme.

Soms moet je het in een andere hoek zoeken. Bij mijn zoon was dat de darmen, gluten en de schildklier die ook heel zijn neurotransmitters en energiesysteem in de war gooiden op termijn.

Hij volgt nu een superstrak dieet (anti-inflammatoir) wat best moeilijk is als student aan de unief (overal verleidingen onder de vorm van frisdrank en snacks), neemt supplementen (Q10 en Andohadin van aov) om zijn neurotransmitters in balans te krijgen en dan proberen de schildklier onder controle te krijgen mits medicatie.

Ik heb echt zoveel geld uitgegeven aan al die testen van hem. Het was duidelijk dat er iets mis was met zijn immuunsysteem maar het is daarom nog niet direct wat.
http://opstaanmetmecvs.blogspot.com

Het is makkelijker een atoom te splitsen dan een vooroordeel. - Einstein
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
Gebruikersavatar
Miek
Beginner
Berichten: 27
Lid geworden op: 19 mei 2011, 19:28

Bericht door Miek »

Vandaag de testuitslagen van onze dochter uit Augsburg gehad. Via LBA 1 1/2 jaar geleden is lyme aangetoond. Lymetest in het Radboud was negatief. Ze is 3 maanden voor de test AB-vrij geweest. Daarvoor 2 maanden doxy en daarvoor 1 jaar samento/banderol/burbur.

De testen in Augsburg negatief op alles.
Alleen de CD 57 NK-cellen gaven een afwijkende waarde (te laag) op grond waarvan dr. Schwarzbach het volgende concludeert: The CD57-cell-count is an indication for a chronic immune-suppressive situation caused by Borrelia burgdorferi.

Uitslagen CD 57:

CD 57 Flow Cytometry
Leucocytes 8.47 tsd/ul 4-10
Peripheral Lymphocytes 31.4 % 18.0-51.0
Lymphocytes 2660 /μl 468-5100
Natural killer cells 19.72 % 6-29
Natural killer cells 524 /μl 60-700
CD 57 positive NK-cells 3.44 % 2-77
CD 57 positive NK-cells - 91 /μl 100-360

The CD57-cell-count is an indication for a chronic immune-suppressive situation caused by Borrelia burgdorferi.

Ik heb al veel gelezen over de CD57 cellen, maar kom ook tegen dat ze ook verlaagd kunnen zijn bij een andere bacteriële of virale infectie.

Ik vraag me af hoe op grond van alleen de verlaagde CD57 waarde (en mogelijk de antwoorden op de vragenlijsten) tot de conclusie van een borrelia-infectie gekomen kan worden. Wie weet hier meer over?

Miek
sprankel
Gevorderd lid
Berichten: 1057
Lid geworden op: 12 aug 2010, 15:02

Bericht door sprankel »

Je kunt op basis van de CD57 alleen niet bepalen of er sprake is van een borrelia infectie.
De diagnose lyme is wel te stellen op basis van de symptomen (tijdens een consult).
In de informatie die je hebt gegeven wordt niet geconcludeerd dat er sprake is van een borrelia infectie toch? Er wordt gesproken over een indicatie.
Life isn't about waiting for the storm to pass. It's about learning how to dance in the rain. - Vivian Green.
Gebruikersavatar
lulu
Gevorderd lid
Berichten: 3297
Lid geworden op: 04 mar 2012, 23:03

Bericht door lulu »

Het is zo dat bij "chronische lyme" lage waarden voor de CD57 cellen worden gevonden, maar of je dat zomaar kan omdraaien, dat lage waarden "dus" hierop wijzen...
Ik begrijp dat ook ander infecties hiervoor kunnen zorgen.
Kan niet veel objectief & leesbaar vinden hierover.
STOP de mishandeling van ME patiënten!
Gebruikersavatar
lulu
Gevorderd lid
Berichten: 3297
Lid geworden op: 04 mar 2012, 23:03

Bericht door lulu »

Berichtjes gelijktijdig geplaatst sprankel!
Ik lees hierboven dat de lage waarden een indicatie zijn voor een chronic immune-suppresive situation caused by Bb. Wat ik begrijp is dat het dus een indicatie is voor een slecht immuunsysteem, maar dat er niet getwijfeld wordt dat dit door de Bb zou komen...
En ik weet niet of je dit laatste nu wel zo zeker zou kunnen concluderen.
STOP de mishandeling van ME patiënten!
Gebruikersavatar
vlindertje19
Gevorderd lid
Berichten: 1264
Lid geworden op: 28 jun 2011, 15:48

Bericht door vlindertje19 »

Begrijp ik hier nu uit dat de waarde van de CD57 cells bepalend is of je een chronische ontsteking onder de leden hebt, maar dat dat niet perse Borrelia hoeft te zijn?
Flying with broken wings
Gebruikersavatar
annek
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 290
Lid geworden op: 28 okt 2008, 20:37

Bericht door annek »

@Miek, Sprankel, Lulu

Is indicatie niet: "Het zou mogelijk kunnen zijn?"

Ik heb een lage cd57 van 25 gehad... Het verhaal was toen dat ik een 'kapot' immuunsysteem had.
Veel later bleek dat er ook sprake was van Bb. In aanvang dus geen link gelegd met Bb.

Ook ik heb begrepen dat het vaststellen van Lyme door behandelaar adhv symptomen, LTT en CD57 gaat.
sprankel
Gevorderd lid
Berichten: 1057
Lid geworden op: 12 aug 2010, 15:02

Bericht door sprankel »

@lulu: The CD57-cell-count is an indication for a chronic immune-suppressive situation caused by Borrelia burgdorferi. lees ik als...de CD57 is een aanwijzing voor chronische immuun onderdrukking veroorzaakt door borrelia.

De meningen over CD57 zijn nogal verdeeld.
Life isn't about waiting for the storm to pass. It's about learning how to dance in the rain. - Vivian Green.
Gebruikersavatar
annek
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 290
Lid geworden op: 28 okt 2008, 20:37

Bericht door annek »

@Miek,

Is er nog een LBA na S/B/B kuur gedaan... Tenminste ik begrijp dat je dochter daarmee is gestopt?

Je kunt Dr Schwarzbach toch mailen en om verduidelijking vragen?
Gebruikersavatar
stientje
Beginner
Berichten: 89
Lid geworden op: 13 mei 2009, 18:39

Bericht door stientje »

Naar Dr Schwarzbach mailde ik eerst (voor ik naar mijn behandelende arts ginder zelf mailde).
Die man is echt heel snel (ook in het sturen van antwoorden) om de dingen te bezien. Ik mailde hem omdat ik met mijn zoon niet naar daar was geweest voor de testen. (opgestuurd).
de reply van Schwarzbach : te bevragen via PB bij Stientje, ivm privacy verwijderd.
Begrijp je dat ik dus twijfel?
(gelieve reply Sw. in de groep hier te houden)
Ik ga nu met Bert nr DML, en zien wat hij zegt over de CHlamydia pn. (wat dus ook één vm co-infecties is, en mijn man heeft het ook als doorgemaakt in zijn bloed, mijn man is wel niet ziek, gelukkig). Ik begrijp dat ze van AUgsburg uit (Dr Hubner) geen advies willen, kunnen geven. Ze willen de patient zien. Maar het is niet even heen en weer rijden hé... lieve groet !
Gebruikersavatar
marlène
Gevorderd lid
Berichten: 9364
Lid geworden op: 20 nov 2009, 09:34

Bericht door marlène »

Als er Cpn in het spel is, dan kan dit behandeld worden. Dezelfde AB wordt egbruikt tegen borrelia.

Mijn CD57 was ook te laag maar geen teken van Lyme dus ik ga ervan uit dat het te maken heeft met een immuundysfunctie op celniveau.
http://opstaanmetmecvs.blogspot.com

Het is makkelijker een atoom te splitsen dan een vooroordeel. - Einstein
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
Gebruikersavatar
Miek
Beginner
Berichten: 27
Lid geworden op: 19 mei 2011, 19:28

Bericht door Miek »

Dank voor jullie reacties. Ik heb dr. Schwarzbach ook gemaild en ben benieuwd wat hij vindt. Dat een lage CD 57-waarde een aanwijzing is voor immuundysfunctie op celniveau geloof ik wel, maar ik ben benieuwd op grond waarvan hij er vanuit gaat dat dat komt door de Bb.

@Annek; er is geen LBA meer na de S/B/B-kuur gedaan, maar ze is wel opnieuw gestart met dit protocol incl. wekelijks bioresonantie + APS.
Sinds de laatste AB (2 maanden doxy) is ze vrijwel volledig bed/bankgebonden.
(Voor de duidelijkheid; ze is al 10 jaar (vanaf haar 14e) erg ziek met meerdere perioden van vrijwel volledige bedlegerigheid, maar tussendoor ook wat betere perioden).

Het label was altijd ME/CVS,maar sinds ik zelf lyme heb (wél regulier aangetoond; zowel vóór als ná 3 maanden AB testte ik positief, wat bij de arts/microbioloog de vraag ontlokte of ik wel AB had gebruikt), en we ons meer in lyme gingen verdiepen, zijn we de mogelijkheid van lyme bij haar gaan onderzoeken.

Maar tot dusver alleen een positief resultaat bij de LBA , een positieve band P41 en nu dus een verlaagde CD57-waarde.
Plaats reactie