Poll: uitslag Lymetest Infectolab Augsburg

Alle vragen over diagnose en testen. Welke testen voor ME (cvs)? Wat betekenen de resultaten?

Moderator: Moderators

De uitslag van mijn lyme test (en evt. co-infecties) in Augsburg was

positief - testen elders waren negatief
35
73%
positief - testen elders waren ook positief
2
4%
negatief - testen elders waren ook negatief
3
6%
negatief - testen elders waren positief
2
4%
anders - graag even toelichten
4
8%
positieve ltt test elders
2
4%
 
Totaal aantal stemmen: 48
Gebruikersavatar
sterre
Gevorderd lid
Berichten: 1859
Lid geworden op: 11 dec 2006, 19:52

Bericht door sterre »

Pfff jeetje wat een shock joh.
Ik hoop dat je de juiste behandeling kan krijgen.

Groetjes,
Sterre
Gebruikersavatar
tanto
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 1606
Lid geworden op: 21 feb 2008, 08:09
Locatie: ZH

Bericht door tanto »

Ik heb een negatieve LTT-test die in Mainz is gedaan en
ik heb dus 'anders' aangekruist.

Het is voor mij echt wel en opluchting en ik wens iedereen met een positieve test heel veel sterkte!
diederik
Gevorderd lid
Berichten: 2628
Lid geworden op: 21 jun 2009, 18:38
Locatie: Antwerpen

Bericht door diederik »

@felixloena: ik had het net ontdekt, blijkbaar kreeg ik geen updates meer van dat onderwerp hoewel ik erop ingeschreven sta. Anyway, ik was het net allemaal effe aan het lezen :)
Ik weet weinig.
Gebruikersavatar
nabo
Gevorderd lid
Berichten: 1545
Lid geworden op: 12 feb 2010, 13:25

Poll: uitslag Lymetest Infectolab Augsburg

Bericht door nabo »

hier ook positief in augsburg en in Nederland en meerdere malen DML NEGATIEF !!!
Gebruikersavatar
bieb
Actief lid
Berichten: 193
Lid geworden op: 30 dec 2009, 01:11

Bericht door bieb »

Is het evt toch nog mogelijk de poll uit te breiden?

Met mainz, pro health

Splitsing naar pos/ neg PCR
Pos/neg LTT

Er gaat nl een gerucht onder reguliere artsen dat iedereen postitieve uitslagen
Krijgt in Augsburg , zelfs gezonde mensen zonder klachten, dus het zou erg goed zijn als we dit zo duidelijk mogelijk
Krijgen.

Augsburg zelf zegt dat bij een positieve PCR het nog nooit is voorgekOmen dat er geen Co infecties zijn
Wat vinden jullie?
Gebruikersavatar
Fleur
Actief lid
Berichten: 487
Lid geworden op: 05 aug 2010, 07:38
Locatie: Apeldoorn

Bericht door Fleur »

Mijn behandelaar zegt dat co-infecties voorkomen bij 45% van de chronisch Lyme patienten.
Dat betekent dat 55% wel een Borrelia besmetting heeft, maar geen co-infecties
Gebruikersavatar
louisa
Gevorderd lid
Berichten: 11884
Lid geworden op: 14 jul 2009, 22:40

Bericht door louisa »

bieb schreef:Er gaat nl een gerucht onder reguliere artsen dat iedereen postitieve uitslagen Krijgt in Augsburg, zelfs gezonde mensen zonder klachten
Dat zijn de reguliere artsen in Nederland die of niets weten van Lyme en co-infecties: http://www.trouw.nl/tr/nl/4516/Gezondhe ... Lyme.dhtml en: http://www.gezondnu.nl/dossiers/ziekte-van-lyme of de reguliere artsen die alleen geloven in de Elisa test (die onbetrouwbaar is en 98% negatieve uitslagen geeft) en alle andere buitenlandse onderzoeken (Berlijn, Keulen, Mainz, Weert, Zwitserland, Augsburg, België) niet willen erkennen?......

Deze reguliere artsen in Nederland laten (liever) veel (ernstig) zieke mensen jaren lang onbehandeld en niet-onderzocht rond lopen/liggen en creperen, met alle gevolgen van dien, maar dat geeft natuurlijk niets!......

Sorry, bieb, dit is zeker niet persoonlijk tegen jou bedoeld, maar tegen de reguliere artsen die zelf lopen te falen en te blunderen, en het niet kunnen hebben dat andere artsen wel (ernstig) zieke mensen willen helpen en daarom maar weer eens geruchten de wereld in gaan gooien.

Oproep aan Nederlandse reguliere artsen: steek uw hand eens in eigen boezem!!!!
En weet, reguliere artsen in Nederland: dat door uw asociale behandeling, mensen uitwijken naar het buitenland en weet ook dat wij (ernstig) zieke mensen niet meer met ons laten sollen en desnoods zelf op zoek gaan naar goede andere artsen!!!!
Dit alles op eigen kosten, desnoods geleend van de bank/familie/vrienden, omdat u NIETS voor ons doet!!!!
Ja en heel erg jammer voor u, ons kostbare geld stroomt nu naar het buitenland en niet naar uw zakken!!!!

Groetjes, Louisa
Laatst gewijzigd door louisa op 08 aug 2012, 13:16, 5 keer totaal gewijzigd.
ME of Lyme?: http://www.me-gids.net/module-ME_CVS_do ... d-942.html

-Als je geen ster aan de hemel kunt zijn, wees dan een lampje in je huis-
Gebruikersavatar
nabo
Gevorderd lid
Berichten: 1545
Lid geworden op: 12 feb 2010, 13:25

Bericht door nabo »

Inderdaad.!!!!!
Ben het eens helemaal met je eens Louisa haha.
Goed gezegt zo is het inderdaad helemaal.
Gebruikersavatar
louisa
Gevorderd lid
Berichten: 11884
Lid geworden op: 14 jul 2009, 22:40

Bericht door louisa »

Sorry, hoor, nabo, maar ik ben nu echt even pissig, het stoom komt uit mijn oren.

Ik ben gvd 11 jaar ernstig ziek en al die jaren werd ik ook uitgemaakt voor debiel door de reguliere huisarts die geen enkele moeite heeft gedaan om fatsoenlijk onderzoek te doen en doorverwijzing voor onderzoek gewoon heeft geweigerd. Nee, de reguliere huisarts in Nederland daar moeten we het van hebben die kan zonder onderzoek een diagnose stellen: heel knap!!!!!

Een natuurarts was de eerste die dat wel deed met schrikbarende uitslagen op papier via een regulier Laboratorium in Nederland onderzocht, maar tjsa, de natuurarts (HBO/Universiteit regulier en complementair opgeleid) was niet regulier vond de reguliere huisarts en de reguliere huisarts veegde de uitslagen zo van tafel. Later nog meer officiële uitslagen op papier gekregen bij Ede, Amsterdam, Lelystad, Utrecht en nog wordt het door de reguliere huisarts eigenlijk niet geloofd.

Groetjes, Louisa
ME of Lyme?: http://www.me-gids.net/module-ME_CVS_do ... d-942.html

-Als je geen ster aan de hemel kunt zijn, wees dan een lampje in je huis-
Gebruikersavatar
bieb
Actief lid
Berichten: 193
Lid geworden op: 30 dec 2009, 01:11

Bericht door bieb »

Louisa,

Ik ben het echt helemaal met je eens
Ik was ook geschokt, ik hoorde van iemand dat een notabene ons aller bekende ME vriendelijke arts uit NL
Niet gelooft in het hele lyme verhaal.
diederik
Gevorderd lid
Berichten: 2628
Lid geworden op: 21 jun 2009, 18:38
Locatie: Antwerpen

Bericht door diederik »

Tja, dan zou hij zich moeten omscholen he ;)


Al is een kritische blik altijd wel goed. Maar met geloven of niet geloven heeft het uberhaupt weinig te maken.
Ik weet weinig.
Gebruikersavatar
louisa
Gevorderd lid
Berichten: 11884
Lid geworden op: 14 jul 2009, 22:40

Bericht door louisa »

Hoi bieb,
bieb schreef:Ik ben het echt helemaal met je eens
Ik was ook geschokt, ik hoorde van iemand dat een notabene ons aller bekende ME vriendelijke arts uit NL
Niet gelooft in het hele lyme verhaal.
Wat raar dat een ME-vriendelijke arts uit Nederland zegt niet te geloven in Lyme, dat is net zo dom als zeggen dat je niet in ME gelooft.

Kun je zeggen welke bekende NL ME-arts het is? Als dat W. is, dan is dat leuk gezegd van hem, maar deze internist heeft bij het VCL bij 8 van de 10 patiënten ook helemaal geen goed onderzoek gedaan. Ik had een oplettende andere internist.
Het gaat om deze standaard bloedonderzoeken die dus niet gedaan worden, laat staan de verdere onderzoeken die nodig zijn voor ME:
* onderzoek naar de Vitamine D;
De bepalingen die gedaan moeten worden zijn: Vitamine D, Parathormoon (PTH): http://www.uwbloedserieus.nl/aanvraagfo ... php?id=277 Calcium, Fosfaat, en Magnesium;
* onderzoek naar de schildklier: TSH, FT4, T3, anti-TPO en de anti-Tg (complete beeld);
* onderzoek naar de Vitamine B12, met daarbij onderzoek naar de anti-stoffen tegen intrinsic factor en anti-stoffen tegen pariëtale cellen van de B12;
* onderzoek naar de ziekte van Lyme (Elisa test is onbetrouwbaar);
* onderzoek naar Coeliakie.
Dus je kunt je ook afvragen of alle patiënten die in VCL zijn geweest en een officiële diagnose hebben gekregen, wel de juiste diagnose hebben gekregen. En de voorbeelden van gestelde misdiagnose(s) in VCL zijn hier ook bekend.
Datzelfde geldt voor ME/CVS Centrum Amsterdam.

Groetjes, Louisa
ME of Lyme?: http://www.me-gids.net/module-ME_CVS_do ... d-942.html

-Als je geen ster aan de hemel kunt zijn, wees dan een lampje in je huis-
Gebruikersavatar
tanto
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 1606
Lid geworden op: 21 feb 2008, 08:09
Locatie: ZH

Bericht door tanto »

Fleur schreef:Mijn behandelaar zegt dat co-infecties voorkomen bij 45% van de chronisch Lyme patienten.
Dat betekent dat 55% wel een Borrelia besmetting heeft, maar geen co-infecties
Ik vraag me nog steeds af of je alleen coinfecties kunt hebben van een teek.
Ik heb nl wel bartonella en chlamydia pneumonia maar geen borrelia.

En mijn LTT-test was wel negatief hoor. Maar die kwam dan weer niet uit augsburg. Er zal toch wel iemand een negatief resultaat uit augsburg hebben??
Gebruikersavatar
tanto
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 1606
Lid geworden op: 21 feb 2008, 08:09
Locatie: ZH

Bericht door tanto »

Oh ja je kunt altijd nog een multiplex pcr doen in Amerika, die wordt in NL geoof ik wel erkend.
Gebruikersavatar
Zuiderzon
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2994
Lid geworden op: 13 okt 2005, 10:48
Locatie: Onder de zon
Contacteer:

Bericht door Zuiderzon »

tanto schreef:Ik vraag me nog steeds af of je alleen coinfecties kunt hebben van een teek.
Ik heb nl wel bartonella en chlamydia pneumonia maar geen borrelia.

chlamydia pneumoniae
How does it spread?

From person to person when in the respiratory tract it is spread by droplets; in a cough for example.
Bron: http://www.cpnhelp.org/?q=the_basics_page
-> chlam. pneum. is dus zeker niet onlosmakelijk verbonden met teken.

En bartonella via een kattenkrab bv.

Dus hoef je het verhaal niet noodzakelijk terug te voeren op teken of lyme.
Hoop doet leven!
Plaats reactie