Lymetest Infectolab Augsburg

Hier is er plaats voor vragen en discussie over Fibromyalgie, Lupus, EDS, Lyme, Sjögren, Addison, B12-tekort, MCS,...

Moderator: Moderators

sprankel
Gevorderd lid
Berichten: 1057
Lid geworden op: 12 aug 2010, 15:02

Bericht door sprankel »

Lage CD57 komt voor bij infecties, en auto-immuunziekte zoals lupus.
C4a betekent geloof ik dat het immuunsysteem geactiveerd is.

Dus over het algemeen zal CD57 bij lyme laag zijn, en c4a hoog.
Maar als je deze waarden hebt, kunnen er dus ook veel andere dingen aan de hand zijn (waarmee ik overigens niet wil zeggen dat je je niet zou moeten laten testen op de ziekte van Lyme).
Life isn't about waiting for the storm to pass. It's about learning how to dance in the rain. - Vivian Green.
Gebruikersavatar
louisa
Gevorderd lid
Berichten: 11884
Lid geworden op: 14 jul 2009, 22:40

Bericht door louisa »

Hoi felixloena,
felixloena schreef:Spannend he, ik heb eerder deze week de lijsten ingevuld en opgestuurd. Zit te wachten op antwoord.

Ik hoop ook gauw te kunnen testen. Ik ga niet wachten tot ik weer bij DML kom. Ik hoop als ik in aug de afspraak heb de uitslagen uit Augsburg mee te kunnen nemen.
Pffff, zeker erg spannend! En jij gaat die testen dus ook doen. Dat kan ik mij goed voorstellen, meis!

Jemig, wij zijn er maar druk mee allemaal. Ik had nooit gedacht dat ik nog eens met Lyme en co-infectie testen/onderzoeken aan de slag zou moeten gaan. Ik dacht na een rondje ME-Nederland de boel op de rit te hebben :wink: , maar niet dus.
annemoontje schreef:Jullie ook succes Louisa en Felixloena, benieuwd!
:wink: dank je wél @annemoontje.

En voor iedereen die gaat testen/onderzoeken veel sterkte en succes!!!

Groetjes, Louisa
ME of Lyme?: http://www.me-gids.net/module-ME_CVS_do ... d-942.html

-Als je geen ster aan de hemel kunt zijn, wees dan een lampje in je huis-
imaginary
Gevorderd lid
Berichten: 622
Lid geworden op: 20 feb 2011, 03:56

Bericht door imaginary »

Nou echt hoor, ik had die test nog maar net opgestuurd en toen las ik dus op het forum dat je AB vrij moest zijn. Ik had een week voor de test nog AB geslikt en het kwam alsnog duidelijk positief uit de bus :lol:

@Sprankel: klopt, vandaar dat ik ook zei dat ze indicators 'kunnen zijn' maar dat moet gewoon met het totaal (bloed)(klacht)beeld bekeken worden natuurlijk ;)


Van mijn kant ook veel succes aan iedereen die gaat testen! Ben erg benieuwd naar de uitslagen :)
As If I could reach Rainbows..

And if you want a rainbow you have to put up with the rain..
Gebruikersavatar
felixloena
Oud-medewerker
Berichten: 4445
Lid geworden op: 04 mei 2009, 19:47
Locatie: Limburg
Contacteer:

Bericht door felixloena »

Ik heb mail gehad uit Duitsland, en ze zijn er vrij zeker van dat ik meerdere infecties rondom Lyme heb. net als DML dus.

En een lijstje van aanbevolen testen. Ik heb nu gevraagd wat het gaat kosten, en dan denk ik dat ik de testen in 2 x laat doen. Nu de belangrijkste en later de testen die wat lager scoren. In het topic Felixloena naar Brussel heb ik een kopie van de mail geplaatst, met het 'boodschappenlijstje.

Ik ben al sinds februari antibiotica vrij, dus dat stuk zit in elk geval goed.
Jullie ook succes Louisa en Felixloena, benieuwd!
Bedankt!
En voor iedereen die gaat testen/onderzoeken veel sterkte en succes!!!
Bedankt en voor jou ook succes Louisa!

Ik zit in elk geval goed bij DML mocht ik positief testen, voor de behandeling. Want volgens mijn huisarts is er aan chronische lyme niks te doen :roll: .

Weet iemand hoe lang het duurt voordat je uitslagen krijgt?

Nou, ik hoop dus binnen nu en 2 weken bloed te versturen naar duitsland.
Leven is het meervoud van lef - Loesje
Gebruikersavatar
annemoontje
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 3003
Lid geworden op: 31 mei 2010, 14:52

Bericht door annemoontje »

sprankel schreef:Lage CD57 komt voor bij infecties, en auto-immuunziekte zoals lupus.
C4a betekent geloof ik dat het immuunsysteem geactiveerd is.

Dus over het algemeen zal CD57 bij lyme laag zijn, en c4a hoog.
Maar als je deze waarden hebt, kunnen er dus ook veel andere dingen aan de hand zijn (waarmee ik overigens niet wil zeggen dat je je niet zou moeten laten testen op de ziekte van Lyme).
dat realiseer ik me ook goed hoor Sprankel, daarom zei ik ook dat het gezien m'n lage CD57 en hoge CA4 dus een mogelijkheid kan zijn. Ik ga ook nooit ergens vanuit tot een arts zegt dat het iets/dat is (wel afhankelijk van de arts, niet de prutsers die we vaak genoeg tegenkomen :wink:). Maar vanwege het feit dat we zelf moeten blijven meedenken wil ik voor mezelf gewoon weten hoe eea zit en wanneer het slim is om te testen op Lyme en kijken of het dat is of toch niet.
Do what you feel in your heart to be right, for you'll be criticized anyway. Eleanor Roosevelt (1884-1962)

ME & YOU, crowdfunding studie die ME op de medische kaart kan zetten! http://www.meyou.no/press-release-english/
Gebruikersavatar
metoo
Gevorderd lid
Berichten: 832
Lid geworden op: 25 jun 2010, 14:31

Bericht door metoo »

felixloena schreef:Ik heb mail gehad uit Duitsland, en ze zijn er vrij zeker van dat ik meerdere infecties rondom Lyme heb. net als DML dus.

En een lijstje van aanbevolen testen. Ik heb nu gevraagd wat het gaat kosten, en dan denk ik dat ik de testen in 2 x laat doen. Nu de belangrijkste en later de testen die wat lager scoren. In het topic Felixloena naar Brussel heb ik een kopie van de mail geplaatst, met het 'boodschappenlijstje.

Ik ben al sinds februari antibiotica vrij, dus dat stuk zit in elk geval goed.
Jullie ook succes Louisa en Felixloena, benieuwd!
Bedankt!
En voor iedereen die gaat testen/onderzoeken veel sterkte en succes!!!
Bedankt en voor jou ook succes Louisa!

Ik zit in elk geval goed bij DML mocht ik positief testen, voor de behandeling. Want volgens mijn huisarts is er aan chronische lyme niks te doen :roll: .

Weet iemand hoe lang het duurt voordat je uitslagen krijgt?

Nou, ik hoop dus binnen nu en 2 weken bloed te versturen naar duitsland.
De uitslagen heb je binnen 10-14 dagen binnen, gaat allemaal redelijk rap daar.
Mocht je de testen in 2x gaan doen, hou er dan rekenening mee dat je wel 2x de redelijk hoge verzendkosten moet betalen (alleen daarvan kun je al wat laten testen, dus redelijk zonde denk ik). Snap dat het een klap geld is zo ineens...
Ow, en zo'n HA zou je toch wat, die moet nodig eens naar de bijscholing gestuurd worden...zucchhht...
Hope is the thing with feathers
That perches in the soul,
And sings the tune without the words
And never stops at all...
(Emily Dickinson)
Gebruikersavatar
felixloena
Oud-medewerker
Berichten: 4445
Lid geworden op: 04 mei 2009, 19:47
Locatie: Limburg
Contacteer:

Bericht door felixloena »

hou er dan rekenening mee dat je wel 2x de redelijk hoge verzendkosten moet betalen
Hoe hoog zijn de verzendkosten? en via welke firma? mag ook via pb


Ow, en zo'n HA zou je toch wat, die moet nodig eens naar de bijscholing gestuurd worden...zucchhht...
dat regel ik wel.
Leven is het meervoud van lef - Loesje
Gebruikersavatar
malu
Gevorderd lid
Berichten: 1085
Lid geworden op: 15 sep 2011, 13:23

Bericht door malu »

Hoe hoog zijn de verzendkosten? en via welke firma? mag ook via pb
Hm ja, ben ik ook benieuwd naar. Het moet toch in principe per koerier? En sturen ze alleen buisjes of is het hele pakket compleet met naalden etc?

(Kan ze ook wel weer even mailen, maar dan duurt het misschien weer ff en dan kan ik niet al een datum afstemmen met mijn prikdame - zij heeft geen materialen, dus is wel handig om te weten. En anders moet ik dus mijn huisarts of het lab vragen hier, maar daar verwacht ik geen medewerking van).
De wereld achter ME: http://memalu.blogspot.com/
Gebruikersavatar
metoo
Gevorderd lid
Berichten: 832
Lid geworden op: 25 jun 2010, 14:31

Bericht door metoo »

Volgens mij krijg je de hele boel in 1 keer, alleen zo'n spanbandje moet je nog hebben geloof ik, maar daar kun je wel wat op verzinnen. De verzendkosten idd even informeren, ze schijnen een contract met TNT te hebben, maar weet niet precies hoe dat zit, ik ben nl. ergens anders door hun zelf geprikt en heb niet hoeven opsturen...

Beste even via de algemene mail vragen, daar krijg je ook snel antwoord...want ik geloof dat Armin een beetje overspoeld wordt door al jullie berichten, de zit nu ook op zondag te werken ;-)

Zodra je antwoord hebt graag even hier posten zodat alle info voor iedereen toegankelijk is, dat is handiger dan dat iedereen steeds met dezelfde vragen komt...

We kunnen er evt. ook even een apart topic voor openen, dan is alle info bij elkaar en kunne we elkaar ook op de hoogte houden over de uitslagen en evt. behandelingen in de toekomst etc.
Hope is the thing with feathers
That perches in the soul,
And sings the tune without the words
And never stops at all...
(Emily Dickinson)
Gebruikersavatar
malu
Gevorderd lid
Berichten: 1085
Lid geworden op: 15 sep 2011, 13:23

Bericht door malu »

Idd, we mogen Armin wel een beetje ontzien in dat opzicht, ik zal de antwoorden asap hier posten!
De wereld achter ME: http://memalu.blogspot.com/
imaginary
Gevorderd lid
Berichten: 622
Lid geworden op: 20 feb 2011, 03:56

Bericht door imaginary »

Het lab stuurt je alle benodigde materialen op, je moet alleen zelf iemand vinden om je bloed af te nemen.

Daarnaast regelt het laboratorium dat het pakketje wordt opgehaald, daar krijg je een verzendformulier per mail voor toegestuurd. Later worden de kosten in rekening gebracht van het verzenden maar dit kost niet meer dan 75 euro is mij verteld.

Het punt is dat het bij mij dus misging want TNT mag geen bloed oid vervoeren, dat kan alleen met een andere verzendmethode die vantevoren aangegeven moet worden door het lab. Daarnaast mag TNT het pakket niet bij een particulier ophalen, maar alleen bij een ziekenhuis of iets dergelijks.

Dit heeft me 2 dagen enorm veel stress opgeleverd want het moest binnen 2 dagen binnen zijn en het mag alleen op een maandag (uiterlijk dinsdag) opgestuurd worden!

Uiteindelijk stuurden ze een andere koerierdienst en heb ik op het doosje afgeplakt 'biologische materialen' zodat ze niet weer problemen gaan maken... want had al zo'n vermoeden dat het weer een normale verzending was ipv de speciale biologische goederen verzending.

Dus zorg ervoor dat de goede verzendmethode is aangegeven door het labo!
As If I could reach Rainbows..

And if you want a rainbow you have to put up with the rain..
Gebruikersavatar
Burial
Gevorderd lid
Berichten: 1050
Lid geworden op: 26 jun 2011, 15:46

Bericht door Burial »

dus infectolabs moet op voorhand aangeven dat het om "biological materials" gaat of zo?
ik ben niet pessimistisch, ik ben realistisch


"Drop The Lyme"
Gebruikersavatar
Burial
Gevorderd lid
Berichten: 1050
Lid geworden op: 26 jun 2011, 15:46

Bericht door Burial »

verzenden is meestal het grootste probleem, dus alle info mbt tot het verzenden is zeer welkom hier
dat is bij mij al bijna n keer fout gegaan toen ik een ontlasting sample moest opsturen van DML
zonde van het geld als het daar op mis gaat
ik ben niet pessimistisch, ik ben realistisch


"Drop The Lyme"
imaginary
Gevorderd lid
Berichten: 622
Lid geworden op: 20 feb 2011, 03:56

Bericht door imaginary »

Ja dat ze niet via de 'gewone' tnt express doen maar gelyk aangeven dat het om een speciale verzending gaat met bloedbuisjes. Daar gelden andere regels voor, TNT mag juridisch gezien de 'gewone' medewerkers niet blootstellen aan dat risico ofzo.
As If I could reach Rainbows..

And if you want a rainbow you have to put up with the rain..
Gebruikersavatar
malu
Gevorderd lid
Berichten: 1085
Lid geworden op: 15 sep 2011, 13:23

Bericht door malu »

Verdere opties: zie http://www.lymevereniging.nl/main.php?id=62 . (Info is van toepassing op Berlijn, maar er staat heel duidelijk omschreven hoe je het via FedEx kan versturen. Het is er dan binnen 24 uur).

Als je in de gelegenheid bent is het misschien zelfs goedkoper om naar de grens te rijden en het pakketje daar voor 5 euro op te sturen via de Deutsche Post (=DHL). Je zou dan wel nog bij hen moeten informeren wat de procedure is bij het opsturen van bloed.

Ik denk dat je daar wel vrij in bent, en dat Augsburg de verzendoptie alleen aanbiedt als 'extra service'.
Laatst gewijzigd door malu op 01 jul 2012, 14:59, 1 keer totaal gewijzigd.
De wereld achter ME: http://memalu.blogspot.com/
Plaats reactie