Lymetest Infectolab Augsburg

Hier is er plaats voor vragen en discussie over Fibromyalgie, Lupus, EDS, Lyme, Sjögren, Addison, B12-tekort, MCS,...

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
felixloena
Oud-medewerker
Berichten: 4445
Lid geworden op: 04 mei 2009, 19:47
Locatie: Limburg
Contacteer:

Bericht door felixloena »

Ik wacht ook op post.....
Leven is het meervoud van lef - Loesje
Gebruikersavatar
Teddy
Actief lid
Berichten: 154
Lid geworden op: 21 mar 2006, 21:00

Bericht door Teddy »

Even ter info: Paul van Meerendonk laat tegenwoordig ook op Lyme testen via de LTT test!
It’s hard to wait around for something you know might never happen; but it’s even harder to give up when you know it’s everything you want…
Gebruikersavatar
louisa
Gevorderd lid
Berichten: 11884
Lid geworden op: 14 jul 2009, 22:40

Bericht door louisa »

Hoi teddy,

Dat klopt, maar weet jij misschien wat de verschillen zijn tussen de LTT en T-Cell Spot testen van PvM en de testen van Ausburg?

Groetjes, Louisa
ME of Lyme?: http://www.me-gids.net/module-ME_CVS_do ... d-942.html

-Als je geen ster aan de hemel kunt zijn, wees dan een lampje in je huis-
Gebruikersavatar
felixloena
Oud-medewerker
Berichten: 4445
Lid geworden op: 04 mei 2009, 19:47
Locatie: Limburg
Contacteer:

Bericht door felixloena »

Even in verband met het verzenden van het bloed. Ik heb emailcontact met iemand en die heeft het als volgt verzonden:
Ik heb mijn pakket gewoon ingepakt met roze kinder papier. verder niets.
het was 62 euro. maandag verstuurd en volgende dag was t daar.
de TNT spoedservice... ze vroegen wel wat zit erin........... en toen hebben we gelogen. achja je moet wat he haha.
je mag indd geen bloed versturen dusja alles weggewerkt wat er op leek en nu leek t dus een kinder pakket en zeiden van het is een testkit met make up en documenten. oke oke zeiden ze en klaar was t.
Dit ter info.

Wie gaat er allemaal testen? En wie heeft er getest? Ben benieuwd
Leven is het meervoud van lef - Loesje
Gebruikersavatar
louisa
Gevorderd lid
Berichten: 11884
Lid geworden op: 14 jul 2009, 22:40

Bericht door louisa »

Hoi felixloena,

Ik ben nog druk doende met het invullen van de lijsten :wink:, omdat m'n Engels niet zo goed meer is duurt dat even.
En dan nog zoeken of ik in Nederland ergens kan bloedprikken en anders wordt het misschien afreizen naar Ausburg?

Ik ben ook benieuwd wie nu allemaal gaat testen.

Groetjes, Louisa
ME of Lyme?: http://www.me-gids.net/module-ME_CVS_do ... d-942.html

-Als je geen ster aan de hemel kunt zijn, wees dan een lampje in je huis-
Gebruikersavatar
malu
Gevorderd lid
Berichten: 1085
Lid geworden op: 15 sep 2011, 13:23

Bericht door malu »

Ik wil dus ook gaan testen maar zit nog steeds best wel te twijfelen tussen allerlei testen. Van sommige infecties heeft Armin aangeraden om zowel LTT als antilichamen te testen. Ik wil sowieso wel de LTT's gaan doen, maar vraag me af wat de meerwaarde is van antilichamen erbij testen...

Ook heb ik vandaag geïnformeerd of mijn huisarts bepaalde co-infecties kon opsporen, maar het zal niet lukken om het exact zo te testen als in Duitsland (hier doen ze bv een kweek ipv antistoffen voor Coxsackie-virus, of ze onderzoeken alleen een specifieke soort Mycoplasma). Ik kan het natuurlijk in NL testen, maar die testen uit Duitsland zullen ongetwijfeld veel breder en dieper gaan.
De wereld achter ME: http://memalu.blogspot.com/
Gebruikersavatar
Lynn
Donateur
Donateur
Berichten: 751
Lid geworden op: 29 mei 2009, 15:12

Bericht door Lynn »

Mag TNT wel ontlasting verzenden? Dat zou ik dan zeggem. Make up naar labo klinkt niet echt heel geloofwaardig ;)
Gebruikersavatar
malu
Gevorderd lid
Berichten: 1085
Lid geworden op: 15 sep 2011, 13:23

Bericht door malu »

Zou het geaccepteerd worden als je zegt: 'ik stuur een verwijderde teek op met bijbehorende onderzoeksdocumenten'?
De wereld achter ME: http://memalu.blogspot.com/
Gebruikersavatar
felixloena
Oud-medewerker
Berichten: 4445
Lid geworden op: 04 mei 2009, 19:47
Locatie: Limburg
Contacteer:

Bericht door felixloena »

Mag TNT wel ontlasting verzenden?
Dat denk ik niet. Bij DML heeft de verpleging me gezegd dat je niks moet zeggen van human samples, dan kunnen ze moeilijk gaan doen.
Leven is het meervoud van lef - Loesje
Gebruikersavatar
marlène
Gevorderd lid
Berichten: 9364
Lid geworden op: 20 nov 2009, 09:34

Bericht door marlène »

Bij Fedex hebben ze een "medical bag" voor bloed en andere stalen. Dat is een waterdichte zak speciaal hiervoor bedoeld. Je betaalt er niets extra voor. Gewoon vragen dat de koerier er eentje meebrengt bij het ophalen van het pakje.
http://opstaanmetmecvs.blogspot.com

Het is makkelijker een atoom te splitsen dan een vooroordeel. - Einstein
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
Gebruikersavatar
Teddy
Actief lid
Berichten: 154
Lid geworden op: 21 mar 2006, 21:00

Bericht door Teddy »

Hallo Louisa,
Ik weet niet precies wat het verschil is tussen de LTT en T-Cell Spot. Ik heb wel nog gevraagd of mijn (positieve) PCR dan wel betrouwbaar was....maar kennelijk is hij wél betrouwbaar indien positief. Maar uiteindelijk toch te veel vals negatieven, vandaar waarschijnlijk toch nu de LTT.
Wat betreft de verzending van Post NL (zo heten ze tegenwoordig 8-[ ): ik heb ooit wel ontlasting via de post gestuurd, maar had toen de hele set met benodigdheden meegekregen van PvM en kon het gewoon op de bus doen....
Gebruikersavatar
malu
Gevorderd lid
Berichten: 1085
Lid geworden op: 15 sep 2011, 13:23

Bericht door malu »

marlène schreef:Bij Fedex hebben ze een "medical bag" voor bloed en andere stalen. Dat is een waterdichte zak speciaal hiervoor bedoeld. Je betaalt er niets extra voor. Gewoon vragen dat de koerier er eentje meebrengt bij het ophalen van het pakje.
Idd, en het is misschien maar 1 of 2 tientjes duurder dan TNT. Op zo'n bedrag maakt dat beetje extra me eigenlijk niet heel veel meer uit...
De wereld achter ME: http://memalu.blogspot.com/
Gebruikersavatar
felixloena
Oud-medewerker
Berichten: 4445
Lid geworden op: 04 mei 2009, 19:47
Locatie: Limburg
Contacteer:

Bericht door felixloena »


marlène schreef:

Bij Fedex hebben ze een "medical bag" voor bloed en andere stalen. Dat is een waterdichte zak speciaal hiervoor bedoeld. Je betaalt er niets extra voor. Gewoon vragen dat de koerier er eentje meebrengt bij het ophalen van het pakje.
Idd, en het is misschien maar 1 of 2 tientjes duurder dan TNT. Op zo'n bedrag maakt dat beetje extra me eigenlijk niet heel veel meer uit...
Bedankt voor de tip!
Leven is het meervoud van lef - Loesje
Gebruikersavatar
annahan
Actief lid
Berichten: 459
Lid geworden op: 04 apr 2012, 21:39

Bericht door annahan »

Louisa,

De indicatie voor een Borrelia specifieke ELISPOT test ( de T cel spot ) is;

ELISPOT-test voor de vroegtijdige herkenning (na 2-3 weken) van een Borrelia-infectie.

Op verdenking van een recente of oudere infectie met voormalige onduidelijk serologie.

Onderscheid tussen chronische of volledig genezen infectie.

Therapiecontrole na de gebruikelijke medische behandelingen.

De ELISPOT is 20 tot 200 keer gevoeliger dan een ELISA-test.

Een direct bewijs van de antigeen-specifieke cytokinen release is mogelijk.

ELISPOT Prijs: 109 Euro = ca. 160 dollar



Neem contact op met informatie en bemonstering:

Monstermateriaal: 3x Heparine Sample verzending.

Se Express verzending (binnen 24 uur) naar Duits laboratorium

Voor Duitsland of Europa

www.ganzimmun.de
Gebruikersavatar
annahan
Actief lid
Berichten: 459
Lid geworden op: 04 apr 2012, 21:39

Bericht door annahan »

Overigens bestaat er geen test die definitief aantoont of je Lyme-borreliose hebt of niet. Overal kun je lezen dat de diagnose op basis van de klinische verschijnselen gesteld dient te worden.

Mensen met een lage titer kunnen vaker ernstiger ziek zijn dan mensen met een hoge titer.
Ik heb daar een artikel van, dat gaat over een meisje die bijna geen antistofeen ahd, maar wel ernstig ziek was .
Als je een immuno-deficientie hebt dan heb je waarschijnlijk een lage of helemaal geen titer of je hebt veel bacterien dan heb je ook geen titer, zoals in het begin van de ziekte.
Plaats reactie