Beëindiging samenwerking visser en cvs centrum

Hier bespreken we biomedische behandelingen en medicijnen voor ME (cvs).

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
Fleur
Actief lid
Berichten: 487
Lid geworden op: 05 aug 2010, 07:38
Locatie: Apeldoorn

Bericht door Fleur »

louisa schreef:Hoi pauliene,
pauliene schreef:@Louisa: misschien een domme vraag, maar als testen via PvM goedkoper is waarom testen veel mensen dan in Augsburg?
Sommige mensen/leden van het forum kunnen dat precies technisch uitleggen, dat kan ik jammer genoeg niet.
Zelf heb ik mij laten vertellen, ook door een ervaren Laborante van Saltro, dat de testen in Duitsland/Augsburg gevoeliger zijn.

Groetjes, Louisa
@louisa,
Je schrijft dat je testen in Duitsland Augsburg gevoeliger zijn. Paul van Meerendonk laat de LTT test ook in Duitsland doen hoor, en het zijn dezelfde testen. Dus nogal vreemde uitspraak van die laborante.

@Pauliene,
Ik weet niet wat de prijs in Augsburg is van de LTT test voor Borrelia, dus ik kan ook niet zeggen of PvM goedkoper is. Misschien kan Louisa zeggen wat de prijs van deze test in Augsburg is. En als er echt veel verschil in zit moet je je misschien afvragen waarom het in Augsburg duurder is i.p.v. bij PvM goedkoper. :?
Gebruikersavatar
louisa
Gevorderd lid
Berichten: 11884
Lid geworden op: 14 jul 2009, 22:40

Bericht door louisa »

Hoi fleur,
Fleur schreef:@louisa,
Je schrijft dat je testen in Duitsland Augsburg gevoeliger zijn. Paul van Meerendonk laat de LTT test ook in Duitsland doen hoor, en het zijn dezelfde testen. Dus nogal vreemde uitspraak van die laborante.
Oeps :oops:, ik heb mij niet goed uitgedrukt, sorry. Zo komt het verkeerd c.q. dom over. Zie, je wel, ik moet mij niet met het technische gedoe bemoeien, :? dan gaat het mis.

De Laborante bedoelde in het algemeen gezien in Nederland, waar meestal de (onbetrouwbare) Elisa gebruikt wordt, de testen in Duitsland/Augsburg veel gevoeliger/secuurder zijn.
Dus niet in vergelijking met de testen die PvM doet.

En ik weet niet zeker of de LTT test van PvM dezelfde test is als de Lyme Elispot LTT van Augsburg.
En zelf weet ik eigenlijk niet goed wat ik met elkaar moet/kan vergelijken.
In Augsburg wordt aan de hand van een lange vragenlijst een advies gegeven en bij mij is het een combinatie van testen geworden, niet alleen 1 LTT test, er wordt meer getest.

Dus, sorry, fleur en anderen, ik zal mij niet meer uitlaten over technische zaken, want daar weet ik gewoon te weinig van.
Ik laat dit graag aan anderen over, die er veel meer van weten.

Groetjes, Louisa
Laatst gewijzigd door louisa op 09 aug 2012, 21:25, 4 keer totaal gewijzigd.
ME of Lyme?: http://www.me-gids.net/module-ME_CVS_do ... d-942.html

-Als je geen ster aan de hemel kunt zijn, wees dan een lampje in je huis-
Gebruikersavatar
malu
Gevorderd lid
Berichten: 1085
Lid geworden op: 15 sep 2011, 13:23

Bericht door malu »

@Fleur en anderen die een LTT-test bij PvM hebben gedaan:
Is de test die PvM heeft laten doen een Elispot-LTT-test? Misschien dat die extra techniek de test in z'n geheel net wat gevoeliger maakt?
Gebruikersavatar
Fleur
Actief lid
Berichten: 487
Lid geworden op: 05 aug 2010, 07:38
Locatie: Apeldoorn

Bericht door Fleur »

@Malu, het is dezelfde test, alleen heet het bij het lab waar PvM het naartoe stuurt de T-celspot. Ik heb opgezocht wat het verscil is, maar dat is er niet.

De Elispot test is toont de T-cellen aan. Elispot-LTT test is hetzelfde als T-Cell- LTT test. Alleen de naam is anders.

Kan iemand mij zeggen wat de Elispot-LTT test in Augsburg kost, ben nu wel benieuwd naar het prijsverschil.

Ik ga verder bij het onderwerp over Augsburg. Dit heeft niets met Dr. Visser meer te maken. :)
Laatst gewijzigd door Fleur op 09 aug 2012, 21:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
blom
Beginner
Berichten: 78
Lid geworden op: 16 mei 2011, 10:57

Bericht door blom »

Ik ook :wink:

Ik kreeg vandaag het avies om "gewoon" in Weert bij Pro Healt te laten testen. Daar schijnen ze ook de LTT en co-infecties te onderzoeken.

De kortingsprijzen in Augsburg waren geldig tot 31 juli, dat is voor mij een flinke tegenvaller.
Gebruikersavatar
blom
Beginner
Berichten: 78
Lid geworden op: 16 mei 2011, 10:57

Bericht door blom »

En ja ik ben ook benieuwd wat de testen bij Pro Healt kosten.
Gebruikersavatar
blom
Beginner
Berichten: 78
Lid geworden op: 16 mei 2011, 10:57

Bericht door blom »

Ik ga verder bij het onderwerp over Augsburg. Dit heeft niets met Dr. Visser meer te maken.

Oeps, is waar ik verhuis mee :wink:
Gebruikersavatar
pauliene
Moderator
Moderator
Berichten: 739
Lid geworden op: 22 nov 2011, 00:48
Locatie: Noord-Holland

Bericht door pauliene »

Fleur en Louisa: bedankt voor jullie reactie :) Lees net in het andere topic dat de prijs dus niet zoveel verschilt.

Asje: Thnx, fijn dat Visser zich verder gaat verdiepen en het onderzoek uitbreidt :)
Plaats reactie