In opstand komen

Hier vind je enquêtes, vragenlijsten, oproepen, petities en acties. Hopelijk wil je ook meehelpen en invullen of reageren! PS Oproepen die naar reclame ruiken, worden geweigerd.

Moderator: Moderators

asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Bericht door asje »

Josje, Kooman is die onderzoeksjournalist en een boek is héél wat meer dan een artikel. We mogen hem dan ook zeer dankbaar zijn!

Het gaat dus om de (hoofd)redacties in de media die niet meewerken.

Ja, dat Kooman ook zulke reacties (k.u.t.wijf:-)) krijgt is te verwachten.
Life smells...
Gebruikersavatar
lulu
Gevorderd lid
Berichten: 3297
Lid geworden op: 04 mar 2012, 23:03

Bericht door lulu »

Op een artikel in een serieuze krant komen vaak reacties. Een boek kan je makkelijk negeren...
STOP de mishandeling van ME patiënten!
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Bericht door asje »

Lulu, de media hebben bol gestaan van geheel correcte, ook pagina-grote artikelen en programnma's over ME in de jaren '90. ME werd toen een periode erkend door het ministerie van Volksgezondheid.

Tot Nijmegen steeds meer opkwam met in feite steun van de Stichting met hun zogenoemde objectiviteit. Tsja, het is allemaal verkwanseld. Een artikel nu zou echt niets veranderen. Op de langere termijn is dit boek wel belangrijk.
Life smells...
Gebruikersavatar
josje15
Gevorderd lid
Berichten: 2775
Lid geworden op: 06 nov 2012, 14:10

Bericht door josje15 »

hi asje, sorry, boek van Kooman nog niet gelezen......effe kwijt.dat dat er was.....mijn fout :oops:
'mijn leven neemt haar eigen vlucht'
Gebruikersavatar
kik
Actief lid
Berichten: 210
Lid geworden op: 18 sep 2011, 10:18

Bericht door kik »

Ja, inderdaad jammer dat het boek niet wordt opgepikt door de media. Nu het zo "hip" is om vraagtekens te hebben bij wetenschappelijk onderzoek zou je verwachten dat er misschien wel interesse voor is. Blijkbaar durft niemand zich hierin te mengen. Veel artikelen in de kranten zijn ook van andere wetenschappers die vraagtekens hebben bij collega's, in het geval van ME zie ik dat ook nog niet zo snel gebeuren. Waarschijnlijk bang om kritiek te krijgen.
Gebruikersavatar
lulu
Gevorderd lid
Berichten: 3297
Lid geworden op: 04 mar 2012, 23:03

Bericht door lulu »

Interessant asje. Heb je die correcte, paginagrote artikelen nog?

Net geprobeerd op mijn oude account het NRC archief in te duiken, trappen ze niet in (ivm geldgebrek geen krant meer hier). Zou toch interessant zijn om de krant te vragen hun eerder gepubliceerde artikelen te herplaatsten binnen deze tijd. Experiment.
STOP de mishandeling van ME patiënten!
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Bericht door asje »

Lulu, dat was iets over jaren, je kunt onmogelijk alles hebben. Daarnaast kwam ME in radio- en vooral tv-programma's zowel bij publieke als commerciële zenders. Er is ook een speelfilm over ME gemaakt in de UK, ook uitgezonden.

Hoe dan ook, ja, ik moet nog wel wat van die artikelen in mijn 'archiefje' hebben.

Bespaar je de moeite NRC te vragen iets te herplaatsen, dat gaat echt niet gebeuren. Bovendien is de NRC al jaren wsl de slechtste krant wb de ME-zaak. Oa Jannetje Koelewijn, je weet wel, de vrouw van die arts die 'toevallig' artsen had gesproken over Prins Maurits wat zij vervolgens ten onrechte publiceerde, is verschrikkelijk.
Life smells...
annac
Gevorderd lid
Berichten: 4645
Lid geworden op: 04 feb 2006, 00:05

Bericht door annac »

Asje:

==Oa Jannetje Koelewijn, je weet wel, de vrouw van die arts die 'toevallig' artsen had gesproken over Prins Maurits wat zij vervolgens ten onrechte publiceerde, is verschrikkelijk.==

Ja, herinner ik me. Hoe weet je dat trouwens?

Bestaat er wel een "goede" krant voor ME?
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Bericht door asje »

:-) Hoe weet ik wat?

NRC en VK hebben voor zover ik weet al heel lang nooit meer iets goeds gepubliceerd. Had Niessie niet een interview met de Telegraaf gehad?
Life smells...
annac
Gevorderd lid
Berichten: 4645
Lid geworden op: 04 feb 2006, 00:05

Bericht door annac »

asje schreef::-) Hoe weet ik wat?

NRC en VK hebben voor zover ik weet al heel lang nooit meer iets goeds gepubliceerd. Had Niessie niet een interview met de Telegraaf gehad?
Ik bedoelde dat van Jannetje K.

Of schreef die juist over ME?

Dat heb ik dan gemist.
annac
Gevorderd lid
Berichten: 4645
Lid geworden op: 04 feb 2006, 00:05

Bericht door annac »

Heb Jannetje al gevonden en herinner me de stukjes. Niet dat zij ze geschreven heeft.

Wat een K*t wijf.

Zij en haar man is n.a.v. de Friso affaire met de dood bedreigd. (Lekker, dus!)

http://www.hpdetijd.nl/2013-02-15/friso ... -belandde/

Vandermeersch deed de krant meer kwaad dan goed......
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Bericht door asje »

Ik begrijp nog steeds je vraag niet over 'wat ik hoe weet'.

Over Friso? Dat heeft zij wel geschreven. En Vandermeersch had gelijk uiteindelijk excuus te maken of iets in die trant.

Koelewijn schreef stukken als een reclame voor Nijmegen. Toen ik zag hoe ze zich verdedigde ivm de affaire Friso kon ik alleen nog om haar lachen, ze gedroeg zich echt gek.

Iedereen in de openbaarheid wordt zowat met de dood bedreigd, wat moet je ermee. Doet verder niets af aan de betreffende inhoudelijke argumenten/discussie.
Life smells...
annac
Gevorderd lid
Berichten: 4645
Lid geworden op: 04 feb 2006, 00:05

Bericht door annac »

Snap mijn eigen vraag eerlijk gezegd nu ook niet (meer).....
Gebruikersavatar
lulu
Gevorderd lid
Berichten: 3297
Lid geworden op: 04 mar 2012, 23:03

Bericht door lulu »

Je vroeg hoe asje wist dat jannetje k* zo verschrikkelijk is (voor de ME-zaak)
STOP de mishandeling van ME patiënten!
annac
Gevorderd lid
Berichten: 4645
Lid geworden op: 04 feb 2006, 00:05

Bericht door annac »

lulu schreef:Je vroeg hoe asje wist dat jannetje k* zo verschrikkelijk is (voor de ME-zaak)
Ja, ik geloof dat dat het was.......!

En ik had toen nog niet door dat het dezelfde Janneke was als van die Friso affaire.
Plaats reactie