Medicijnen/pijnstillers??

Hier bespreken we biomedische behandelingen en medicijnen voor ME (cvs).

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
mlisje
Beginner
Berichten: 48
Lid geworden op: 23 jan 2007, 18:03
Locatie: Groningen

Medicijnen/pijnstillers??

Bericht door mlisje »

Ik ben net lid, en zie zoveel dingen dus het zal hier vast ergens staan, maar wil het toch zo even vragen;

Ik heb dus ook ME/CVS en ook Fibromyalgie maar heb nog steeds geen idee wat ik nu het beste moet doen.
Mijn vraag is; zijn er ook medicijnen/pijnstillers die helpen tegen de pijn in de spieren en de vermoeidheid.
Wat zijn jullie ervaringen?
Of iets in de alternatieve geneeswijze of iets anders dergelijks??

Nou ik hoop wat tips/ervaringen van jullie te krijgen..
Alvast bedankt..

Groetjes Melissa
Gebruikersavatar
Jacqueline
Actief lid
Berichten: 145
Lid geworden op: 04 jul 2006, 17:31

Medicijnen/pijnstillers??

Bericht door Jacqueline »

Hoi Melissa,

Ik loop nu bij een orthomoleculaire arts, die me een aantal voedingssupplementen heeft voorgeschreven. Tegen pijn in de spieren heb ik Basentabs, die lijken voor mij goed te werken! Dit zijn trouwens de enige tabletten die ik wel bij de apotheek moet halen (geregistreerd medicijn in Nederland).

Tegen vermoeidheid heb ik meerdere voedingssupplementen, bijvoorbeeld Encozyme NADH. Van de overige supplementen ben ik nog niet zeker of deze invloed hebben op mijn energie, maar als je meer wilt weten zeg je het maar! :wink:
Gebruikersavatar
Alie
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 3927
Lid geworden op: 30 mei 2006, 14:52

Bericht door Alie »

hoi melissa ik heb slechte ervaringen met pijnstillers maar ik heb buiten m,e cvs en fybromyalgie ook andere dingen zoals storingen in het zenuwstelsel ,ik lees net iets over medicijnen van jacqueline,mischien voor jou ook een optie ,maar veel me patienten kunnen niet tegen medicijnen ,ik hoop dat het jou wel helpt en ook jacqueline liefs alie
Gebruikersavatar
mlisje
Beginner
Berichten: 48
Lid geworden op: 23 jan 2007, 18:03
Locatie: Groningen

Bericht door mlisje »

Oke, heel erg bedankt voor de tips.
En ja die medicijnen zou ik altijd kunnen proberen, elk mens
blijft toch anders, dus bij de 1 helpt het wel en bij de ander niet.
Ik zou het toch zelf moeten ondervinden.

Mijn schoonmoeder die zit een beetje in de alternatieve geneeswijze, ik weet
niet of jullie daar ook ervaringen mee hebben, ik vind het nogal moeilijk.

En revalidatie..hebben jullie daar ook goede ervaringen mee??

Nou alvast bedankt,

Liefs Melissa
Musicchris
Beginner
Berichten: 95
Lid geworden op: 07 dec 2005, 19:10

Bericht door Musicchris »

Hoi

Soms zijn medicijnen inderdaad erg nuttig. Maar pas er wel mee op: voor veel pijnstillers kun je een soort resistentie opbouwen. Je lichaam went eraan en het effect ervan wordt steeds kleiner. Ook zijn sommige pijnstillers (zoals ibuprofen) slecht voor je maag en darmen. Ik gebruik zelf ook pijnstillers, maar alleen als het niet uit te houden is of ik echt iets moet doen (tentamen maken ofzo). Anders probeer ik het liever met een warm bad, mezelf verwennen en afleiding zoeken.

Succes met je zoektocht,
Christine
Gebruikersavatar
mlisje
Beginner
Berichten: 48
Lid geworden op: 23 jan 2007, 18:03
Locatie: Groningen

Bericht door mlisje »

Ja inderdaad daar heb je wel gelijk in ja.
En daarvoor wil ik het ook hoor voor als het echt niet meer uit te houden is,
of niet in slaap kan komen door de pijn of als we een dag wat leuks gaan doen.

Nou ik zou nog eens rond kijken, en ik heb van marja al een goede tip gekregen van
een revalidatiecentrum in Groningen en iemand anders heeft me dat ookal aangeraden, dus
denk dat ik daar ook eens ga kijken.

Nou als er nog meer mensen zijn met tips of goede ervaringen dan hoor ik het graag.

Liefs Melissa
Gebruikersavatar
Alie
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 3927
Lid geworden op: 30 mei 2006, 14:52

Bericht door Alie »

hoi melissa ik zelf gebruik paracetamol met diazepam en ik gebruik ook veel warmte electrische deken en nekverwarmer ,ik heb het altijd koud ,ik doe ook aan medisch fittnes en fhisio want wat ik gelezen heb van jou op een andere site ,kom mij heel bekent voor ik hoop dat jij wat betere medicijnen krijgt, ik kan niets anders verdragen, maar er is mee te leven ,soms is het moeoilijk maar ik krabbel altijd op ,en als je naar onze leeftijd kijkt heb jij nog een hele tijd te gaan ik heb dat gehad, maar al die jaren stand gehouden ik hoop dat er voor jou eerder hulp komt sterkte er mee liefs alie
Gebruikersavatar
mlisje
Beginner
Berichten: 48
Lid geworden op: 23 jan 2007, 18:03
Locatie: Groningen

Bericht door mlisje »

hoi alie,
heel erg bedankt voor je tip..
ik heb het inderdaad ook veel koud en lig dan vaak met een deken op de bank.

Nou ik zou wat met je tip doen, bedankt.

Liefs Melissa
Gebruikersavatar
Henny
Gevorderd lid
Berichten: 1084
Lid geworden op: 20 feb 2006, 12:36

Bericht door Henny »

Hoi Mlisje,
Regelmatig helpt magnesium als voedingsupplement, verkrijgbaar bij de drogist en apotheek (als je ander medicijnen slikt in overleg met de apotheek zie hieronder,) om de spieren minder pijnlijk te maken.
Hartelijke groet van Henny
Laatst gewijzigd door Henny op 28 jan 2007, 17:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Volgens mij heb je te veel gedaan als je niet binnen drie dagen herstelt. Anders heb je hooguit je grenzen verkend.
Gebruikersavatar
sterre
Gevorderd lid
Berichten: 1859
Lid geworden op: 11 dec 2006, 19:52

Bericht door sterre »

Ja dat klopt. Ik gebruik ook magnesium van het merk orthica 400. Dit werd mij aangeraden door mijn huisarts. Heb ook goede resultaten.

Groetjes Patricia :)
Gast

Bericht door Gast »

hoi allemaal,
ben sinds kort aangesloten op dit forum, zie ervaringsverhalen, bij mij is een magnesiumtekort geconstateerd in het uz te gent d.m.v. een emg, en ik gebruik nu ook magnesiumtabletten
ik gebruik ook thyrax voor mijn schildklier en de apotheker wees mij erop dat ik de magn. tabletten 3 uur na de thyrax moet gebruiken anders werkt deze niet meer goed
ik bedoel maar als ik ze bij een winkel hed gekocht dan had ik ditr niet geweten, ook al is het een supplement, soms kan het niet samen met andere geneesmiddelen,
ik had erg veel last van spiertrillingen-trekkingen etc. en ik moet zeggen dat het wel helpt
blijkt vaker voor te komen bij cvs
groetjes van marion
Gebruikersavatar
mlisje
Beginner
Berichten: 48
Lid geworden op: 23 jan 2007, 18:03
Locatie: Groningen

Bericht door mlisje »

oke bedankt weer voor de tip.
Mijn tante werkt bij een drogist dus zou haar eens vragen
naar magnesium.
Heb ik inderdaad wel eens gehoord dat dat ook kan helpen.

Nou bedankt allemaal!!

Liefs Melissa
Gebruikersavatar
Alie
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 3927
Lid geworden op: 30 mei 2006, 14:52

Bericht door Alie »

ja melissa het helpt ook tegen spierkrampen heb ik gehoort ,het zou dus best kunnen wat marion zegt succes ermee groetjes alie :wink:
Plaats reactie