multivitamine + extra B12 en C

Hier bespreken we biomedische behandelingen en medicijnen voor ME (cvs).

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
engel
Beginner
Berichten: 34
Lid geworden op: 18 jun 2012, 10:47

multivitamine + extra B12 en C

Bericht door engel »

geen idee of het iets afdoet, maar ik slik extra b12/vit c en multivitamine.
ik krijg het vergoed, dus ook bij deze denk ik: baadt het niet dan schaad het niet !
nicole
Gebruikersavatar
louisa
Gevorderd lid
Berichten: 11884
Lid geworden op: 14 jul 2009, 22:40

Bericht door louisa »

Hoi engel,

Welkom op het forum!

Mag ik je een paar vragen stellen?

* Is er bij jou vooraf bloedonderzoek gedaan, voordat je met Vitamine B12 bent begonnen?
* En welk supplement B12 neem je?
* Is de Vitamine D bij jou onderzocht?
* Weet je hoeveel Vitamine B6 in de Multi-vitamine zit?

Groetjes, Louisa
ME of Lyme?: http://www.me-gids.net/module-ME_CVS_do ... d-942.html

-Als je geen ster aan de hemel kunt zijn, wees dan een lampje in je huis-
Gebruikersavatar
engel
Beginner
Berichten: 34
Lid geworden op: 18 jun 2012, 10:47

Bericht door engel »

ja, alles was goed alleen vit d tekort en deze krijg ik maandelijks via de huisarts.
ik lees dat veel mensen baat hebben bij vit b12 injectie's maar aangezien mijn huisarts dat niet wil doen, begin ik zelf met de hoogste b12. (gewoon bij apotheek/drogist).
de vit b6 weet ik zo niet (heb de bijsluiter weggegooid) -> het is supradyn complex energy.
nicole
Gebruikersavatar
angel84
Actief lid
Berichten: 260
Lid geworden op: 25 feb 2012, 15:50

Bericht door angel84 »

Ik ben op eigen gevoel ook begonnen met vitamine b12 en magnesium (ook idd gewoon van drogist) en ik heb het idee dat het niet verkeerd uitpakt. En nog altijd mijn motto; baat het niet, dan schaadt het niet.
Ik hoop dat je er baat bij gaat hebben.

Groetjes Angel84
Gebruikersavatar
semma
Gevorderd lid
Berichten: 1448
Lid geworden op: 23 nov 2011, 03:15

multivitamine + extra B12 en C

Bericht door semma »

engel schreef:(...)
ik krijg het vergoed, dus ook bij deze denk ik: baadt het niet dan schaad het niet !
Heel domme uitspraak is dat. Er zijn immers ondergrenzen en bovengrenzen en er zijn ook nog samenwerkingsverbanden en botsingen met andere stoffen
juliane
Beginner
Berichten: 24
Lid geworden op: 16 feb 2012, 11:58

Bericht door juliane »

Inderdaad dom.
Want het kan je zeker slechter maken als je iets niet te kort komt of je kan het niet goed verwerken.
Bij mineralen ook, het gaat om balans..

Nu denk ik niet dat het kwaad kan om wat extra b12 en magnesium te nemen.
Gebruikersavatar
engel
Beginner
Berichten: 34
Lid geworden op: 18 jun 2012, 10:47

Bericht door engel »

mensen met cvs die de goede balans b12 hebben, hebben baadt bij meer b12.
vit c is goed, omdat ik rook en multivitamine is altijd goed (waarom alleen in de r-maanden) dus waar praten we over.
nicole
juliane
Beginner
Berichten: 24
Lid geworden op: 16 feb 2012, 11:58

Bericht door juliane »

Multivitamine is niet altijd goed.
Ik had een koperoverschot. De multi die ik slikte was helemaal niet goed, er zat te veel koper voor mij in.
Ook zat er een te grote hoeveelheid b6 in voor mij. Zelfs met een multi om de dag had ik een te hoog B6.
Misschien dat een multi voor gezonde mensen niet vaak een probleem is maar wij moeten toch oppassen met wat we slikken.

Voor de B12 zou ik smelttablet methylcobalamine nemen.

Ik snap trouwens niet dat je nog rookt als je cvs hebt. Niet als aanval op jou bedoelt maar ik snap het gewoon echt niet. Of ben je zo erg verslaafd?
Sorry als ik kort door de bocht over kom. Maar toen ik cvs kreeg was het eerste wat ik deed; stoppen met roken.
Gebruikersavatar
angel84
Actief lid
Berichten: 260
Lid geworden op: 25 feb 2012, 15:50

Bericht door angel84 »

Misschien ben ik kippig, maar dan leer ik het graag; wat is de link tussen roken en cvs? Ja behalve dat ik me in kan denken dat je bij veel roken kortademiger zult zijn en daardoor minder conditie hebt.
Ik zou zelf de link ook niet zo gauw leggen tussen cvs en stoppen met roken. Dus ongetwijfeld zal het je geholpen hebben juliane, maar ik kan om sommige redenen ook voorstellen dat anderen deze keuze (bewust of onbewust) niet gemaakt hebben.
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Bericht door asje »

Denk dat ze bedoelt dat als je ziek bent je extra om je gezondheid zou kunnen denken. Maar de meeste rokers kunnen niet stoppen met roken. Daar is ook al een genetische verklaring voor.
Sommige mensen vinden dat ook niet erg, zoals ook Karin Spaink; beter wat eerder dood dan heel oud worden met alle beperkingen (en veel vrienden zien overlijden).
Life smells...
Gebruikersavatar
angel84
Actief lid
Berichten: 260
Lid geworden op: 25 feb 2012, 15:50

Bericht door angel84 »

Dat denk ik ook Asje. Ik weet dan niet of het in theorie voor sommige mensen idd niet mogelijk is te stoppen, maar ik zie wel aan mijn partner dat er redenen kunnen zijn dat het idd in ieder geval onmogelijk lijkt.
En het klinkt misschien cliche maar voor sommigen is roken een vorm van ontspanning en ik weet niet of ik het zelf ook direct op zou geven als ik in mijn situatie ook zo'n roker zou zijn.
Maar goed, iedereen zijn eigen keuzes en begrijpelijk.
Gebruikersavatar
semma
Gevorderd lid
Berichten: 1448
Lid geworden op: 23 nov 2011, 03:15

Bericht door semma »

Roken werkt op je zuurstofhuishouding, op je darmen, op je huid, je krijgt er hoofdpijn/migraine van. O ja, ik ken iemand die woest werd dat ik haar voor vijftiger aanzag. Nou, met die huid... Dacht eigenlijk zestiger. Wat denk je dat zoiets voor het niet-zichtbare deel van je lichaam betekent?
Waarom denk je dat er doodshoofden en zwarte longen op de verpakking staan?

En lachen: je hebt het over minder conditie. Dringt er echt niets tot je door over relatie CVS (al of niet binnen ME) en verslechtering als gevolg van roken?
Gebruikersavatar
semma
Gevorderd lid
Berichten: 1448
Lid geworden op: 23 nov 2011, 03:15

Bericht door semma »

Roken en zwangerschap, heb je daar ook nog nooit iets over gehoord?
Gebruikersavatar
engel
Beginner
Berichten: 34
Lid geworden op: 18 jun 2012, 10:47

Bericht door engel »

roken is een keuze die ik nu heb gemaakt. ik zit niet lekker in mijn vel en ga lekker door met roken wat mij inderdaad ontspanning geeft. en om nog meer reactie's uit te lokken: ik heb bij beide zwangerschappen doorgerookt. maar moet zeggen dat er wel veel wordt aangevallen op het forum en als dat zo blijft, ben ik zo weer weg.
nicole
Gebruikersavatar
engel
Beginner
Berichten: 34
Lid geworden op: 18 jun 2012, 10:47

Bericht door engel »

en zo te zien is semma een anti-roker. wat een heilige !
nicole
Plaats reactie