Probiotica voor maag en darmklachten

Hier is er plaats voor discussie en vragen over alternatieve methodes bij ME (cvs).

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
marlène
Gevorderd lid
Berichten: 9364
Lid geworden op: 20 nov 2009, 09:34

Bericht door marlène »

Morgen maar wat fruit halen, kan nooit kwaad.
Het is net wat je niet moet doen als je maagpijn hebt of slecht verteert. Dan kan je beter een tijdje rauw voedsel laten liggen.
Beter alle dagen een gezonde maaltijd bereiden zonder chemische sausjes enz.

Veel mensen met ME en CVS-klachten hebben ook maagpijn door chlamydia pneumonia, een bacterie. Niet te onderschatten.

http://www.cpnhelp.org/
http://opstaanmetmecvs.blogspot.com

Het is makkelijker een atoom te splitsen dan een vooroordeel. - Einstein
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
Gebruikersavatar
sidonia
Actief lid
Berichten: 318
Lid geworden op: 18 jan 2012, 17:16
Locatie: Limburg
Contacteer:

Bericht door sidonia »

Jammer dat de Orthiflor voor jou niets doet.
Misschien goed om verder te kijken, dus laten onderzoeken.
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Bericht door asje »

@marlène Ik heb ooit een tijdje zó veel maagpijn gehad dat ik geen enkel vast voedsel meer kon verdragen. Ik heb toen geleefd op verse fruit- en groentesappen en yoghurt, alles hèèl langzaam drinkend, en na een dag of tien was mijn maag weer helemaal rustig en kon ik langzamerhand weer vast voedsel verdragen. De pijn is ook nooit meer zo heftig teruggekeerd.
Life smells...
Gebruikersavatar
marlène
Gevorderd lid
Berichten: 9364
Lid geworden op: 20 nov 2009, 09:34

Bericht door marlène »

@ asje

zoals je zegt, dat waren al sappen. Vast voedsel moet je zelf nog eens gaan verteren.
Fijn dat je dat alvast niet meer hebt gehad!!
http://opstaanmetmecvs.blogspot.com

Het is makkelijker een atoom te splitsen dan een vooroordeel. - Einstein
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
Gebruikersavatar
flowerpower3
Actief lid
Berichten: 273
Lid geworden op: 31 mar 2011, 21:44

Bericht door flowerpower3 »

Bedankt voor de informatie, Marléne! Alleen word ik niet wijs van die website hoe je je daar op zou moeten laten onderzoeken? Mijn maag is al een aantal weken helemaal over, maar zit nog wel aan de medicijnen die ik vanaf morgen ga afbouwen, pas over 2 weken weet ik of het echt over is omdat ik dan medicijn vrij ben.

Wat bedoel je met rauw voedsel een tijdje laten liggen? Ik weet niet wat daar onder valt. En is dat alleen voor de maag of ook voor de darmen?
Gebruikersavatar
marlène
Gevorderd lid
Berichten: 9364
Lid geworden op: 20 nov 2009, 09:34

Bericht door marlène »

Chlamydia pneumonia wordt getest via bloed, relatief makkelijk onderzoek en bekend bij de artsen.

Medicatie is een ander paar mouwen. Meeste artsen denken dat je er met zes weken antibiotica vanaf bent. Als je positief test, kan je vernoemde website aan je dokter vermelden. Die zal het dan - als het goed is - wel eens doornemen.

Rauw voedsel is salade, komkommer, radijsjes, tomaten, ... ongekookte groenten dus. Maar ook fruit. Je moet niet bang zijn dat je tekorten krijgt. Als je slecht verteert, maak je de situatie alleen maar erger en krijg je op den duur nog veel minder binnen. Je kan het compenseren met een multivitamine en multimineralen wat zowieso een aanrader is als je lang ziek bent.
http://opstaanmetmecvs.blogspot.com

Het is makkelijker een atoom te splitsen dan een vooroordeel. - Einstein
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
Gebruikersavatar
flowerpower3
Actief lid
Berichten: 273
Lid geworden op: 31 mar 2011, 21:44

Bericht door flowerpower3 »

Ik ga het onthouden, eerst maar kijken of mijn maagklachten terug gaan komen na het afbouwen van de medicatie. Ik eet niet keurig iedere dag groenten en fruit, ik ben er niet zo dol op namelijk. Ik ben niet zo bang voor tekorten, en tot voor alsnog ook nooit tekorten gehad, dus naar mijn mening is dagelijks van alles naar binnen werken niet per se nodig.

Multivitamine is een goed idee, alleen zie ik vaak door de bomen het bos niet meer als je ziet hoeveel merken er zijn en het prijs verschil. Heb je toevallig een aanbeveling qua merk?
Gebruikersavatar
marlène
Gevorderd lid
Berichten: 9364
Lid geworden op: 20 nov 2009, 09:34

Bericht door marlène »

Niet echt, ik combineer een hoop potjes eerlijk gezegd. Voor het eerst sinds jaren doe ik dit nu wel systematisch en heb het gevoel dat het iets doet. Mag ook wel voor die prijs LOL. Vooral loodzware vermoeidheid, die onzichtbare kilo's lijken weg te gaan. Geen extra spierkracht in de plaats gekregen voorlopig en nog altijd even vaak in bed maar het gevoel lichter door het leven te stappen.


Now Foods, Gamma E Complex, Advanced, 120 Softgels
Enzymatic Therapy, B12 Infusion, 30 Chewable Tablets
Nordic Naturals, Ultimate Omega, Lemon Flavor, 180 Soft Gels
Natural Sources, Raw Thyroid, 60 Capsules (voor de schildklier)
Now Foods, Ubiquinol, 100 mg, 60 Softgels
Now Foods, Lecithin, 1200 mg, 100 Softgels
Frontier Natural Products, Cut & Sifted Licorice Root, 16 oz (453 g) (thee 2-4 kopjes per dag voor bijnieren)
Morningstar Minerals, Immune Boost 77, Mineral Supplement, 120 Capsules
Country Life, Gluten Free, Biotin, 10 mg, 120 Veggie Caps
Source Naturals, Saw Palmetto Extract, 320 mg, 120 Softgels (niet laten misleiden door wat er op potje staat, is o.a. tegen uitval haar door laag testosteron)
Now Foods, Potassium Gluconate, 100% Pure Powder, 1 lb (454 g) (kalium bij hartritmestoornissen, als je je slap voelt, niet voor mensen met nier- of vochtproblemen)
Doctor's Best, Best D-Phenylalanine 500 mg, 60 Veggie Caps (tegen pijn, voor goed humeur en ondersteunt immuniteit)
Nature's Way, Niacin 100 mg, Nicotinic Acid, 100 Capsules (bij slapengaan)
Country Life, Gluten Free, Selenium, 100 mcg, 180 Tablets
Country Life, Gluten Free, Zinc, 50 mg, 180 Tablets
Jarrow Formulas, Methyl B-12, 5000 mcg, 60 Lozenges (1/10 om op te starten om de twee dagen)
Country Life, Gluten Free, Active B-12 Dibencozide, 3000 mcg, 60 Lozenges (verdraag ik voorlopig niet)
Solgar, Folate Metafolin Folic Acid, 800 mcg, 100 Tablets (ik verdraag 1/2 tablet om de 2 dagen)
Doctor's Best, Best L-Carnitine Fumarate, 855 mg, 180 Veggie Caps (verdraag ik nu niet)
Doctor's Best, Best Alpha-Lipoic Acid, 300 mg, 180 Veggie Caps ((verdraag ik nu niet)
Alkala N
Zoutinhalator van zouttherapie.nl

Gewoon van alles 1 pilletje 's morgens tenzij anders aangegeven tussen haakjes.

Ik zoek na al die jaren nog steeds een vit C die niet op mijn maag blijft liggen.
http://opstaanmetmecvs.blogspot.com

Het is makkelijker een atoom te splitsen dan een vooroordeel. - Einstein
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
Gebruikersavatar
sterre
Gevorderd lid
Berichten: 1859
Lid geworden op: 11 dec 2006, 19:52

Bericht door sterre »

:shock: Wow Marlene neem je dit allemaal op 1 dag?
Pfff als je nu nog niet beter bent weet ik het ook niet meer :wink:
Gebruikersavatar
triske
Donateur
Donateur
Berichten: 57
Lid geworden op: 12 sep 2009, 17:03

Bericht door triske »

Marlene,

Zou de lyposheric vitamine c voor jou een oplossing kunnen zijn?

Je kan het bestellen op www.lyposphericnutrients.co.uk/

Jammer genoeg weer duur! Ik bestel daar nu de glutathion;

Groetjes,

Triske
Gebruikersavatar
senna
Donateur
Donateur
Berichten: 2623
Lid geworden op: 26 mei 2009, 11:42

Bericht door senna »

Buffered C is 100% natural from mineral ascorbates, which are less acidic and maintain excellent absorption.

Daarom neem ik altijd "buffered"

http://www.iherb.com/Nature-s-Way-Buffe ... sules/1830

Een goede maag moet je wel hebben hoor Marlène om dat allemaal te verdragen ! Een hele pilletjeswinkel :D
Het leven is een feest, maar ik kan (nog) niet ingaan op de uitnodiging !

Facebook : Lyme België/Belgique Protest
Time For Lyme BE-NL
Gebruikersavatar
marlène
Gevorderd lid
Berichten: 9364
Lid geworden op: 20 nov 2009, 09:34

Bericht door marlène »

Pfff, de maagpijn had ik al voordat ik ooit met pilletjes ben begonnen en het is alleen maar erger geworden door de jaren heen. Er zal wel één of andere parasiet mijn maag om zeep helpen. Ik vermoed de chlamydia pneumonia want het zijn stekende pijnen door de dag heen. Ben er vroeger al eens voor behandeld geweest en dat was dezelfde soort pijn maar een test zal het moeten bevestigen natuurlijk.

Sommige vulmiddelen zijn ook niet echt mijn ding heb ik gemerkt. Magnesium stereate is echt iets waar ik hoofdpijn van krijg bijvoorbeeld. En dan dus de vitamine C. Goede tips tot nu toe :)
http://opstaanmetmecvs.blogspot.com

Het is makkelijker een atoom te splitsen dan een vooroordeel. - Einstein
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
Lea
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 1772
Lid geworden op: 03 aug 2008, 12:36
Locatie: België

Bericht door Lea »

Heb je Ester-C Plus van Solgar al geprobeerd, Marlène? Het is de enige die ik kan verdragen.
"Highly absorbable non-acidic vitaminC/Bioflavonoid complex 1000 mg"
Gebruikersavatar
flowerpower3
Actief lid
Berichten: 273
Lid geworden op: 31 mar 2011, 21:44

Bericht door flowerpower3 »

Wow Marléne, ik had gedacht dat je met een merk zou komen voor 1 potje, haha, maar dit is een hele waslijst..Ik kan dat niet betalen, ik kan hoogstens 30 euro uit geven voor een potje per maand. Dat moet voldoende zijn voor een goede multivitamine, denk/hoop ik? Het blijft lastig, je hebt potten van een huismerk voor 10 euro en dezelfde hoeveelheid van een ander merk voor 30 euro. Ik weet dan niet wat nu goed is en of je niet gewoon opgelicht word.
Gebruikersavatar
sidonia
Actief lid
Berichten: 318
Lid geworden op: 18 jan 2012, 17:16
Locatie: Limburg
Contacteer:

Bericht door sidonia »

Het ging zo goed met de Orthiflor, maar ik ben ook weer terug bij af.
Weer erg veel darmklachten, ondanks de Orthiflor. Afgelopen week zo'n pijn gehad 's avonds en 's nachts, dus ik zat de dag erna bij de huisarts.

Hij dacht aan galblaasproblemen, dus weer een dag erna in het ziekenhuis voor echo. Natuurlijk weer niets gevonden. De story of my life. Volgende week maar weer terug naar de huisarts. Ik wil verder onderzoek, want hier word ik gek van.
Plaats reactie