Probiotica voor maag en darmklachten

Hier is er plaats voor discussie en vragen over alternatieve methodes bij ME (cvs).

Moderator: Moderators

asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Bericht door asje »

Ja zeker.

Maar ga je dan toch tegelijk beginnen met beide?
Life smells...
Gebruikersavatar
flowerpower3
Actief lid
Berichten: 273
Lid geworden op: 31 mar 2011, 21:44

Bericht door flowerpower3 »

Daar zeg je me wat, omdat ik nu met beiden in mijn hoofd zit ga ik steeds uit van deze 2 dingen. Tegelijk lijkt me niet handig nee, als er al iets positief verbeterd dan weet ik niet door wat dat nu komt.

Ik denk dat ik eerst begin met de probiotica, als dat na een aantal weken niets doet dan de haverzemelen. Lijkt me het beste, zo kan ik bij houden wat werkt en wat niet. Bedankt dat je me daar even op wijst, want ik was waarschijnlijk zo slim geweest om heel fanatiek met beiden bezig te gaan, haha.
Gebruikersavatar
jasmine
Actief lid
Berichten: 107
Lid geworden op: 14 jun 2012, 10:34

Bericht door jasmine »

Hoe werkt dat orthiflor, gebruik je dat dan dagelijks, elke dag het hele jaar door? hoe gaat dat? wat is slim?
Gebruikersavatar
flowerpower3
Actief lid
Berichten: 273
Lid geworden op: 31 mar 2011, 21:44

Bericht door flowerpower3 »

@Jasmine; Op de pot van de probiotica staat inderdaad dagelijks..En dan een onderhoud dosis van 1 capsule per dag. Dus daaruit maak ik op dat als het werkt (1 - 3 capsules per dag) dat je dan over stapt op 1 capsule per dag.

Ik ben er vandaag mee begonnen, vond het erg vies maar het is een kwestie van verstand op 0 en door drinken. Mijn maag is echter sinds zondagnacht weer zo erg pijnlijk dat ik hiermee morgen naar de huisarts ga.
Gebruikersavatar
jasmine
Actief lid
Berichten: 107
Lid geworden op: 14 jun 2012, 10:34

Bericht door jasmine »

ok thanks! ik ga het ook proberen..
hoop dat het helpt tegen buikpijn
Gebruikersavatar
sidonia
Actief lid
Berichten: 318
Lid geworden op: 18 jan 2012, 17:16
Locatie: Limburg
Contacteer:

Bericht door sidonia »

Flowerpower 3: het kan zijn dat je klachten in het begin wat verergeren door de Orthiflor, dat had ik in het begin ook. Maar als je erg last hebt, is het altijd verstandig naar de huisarts te gaan.
Los je de inhoud van de capsule op? Want ik snap niet zo goed dat je het vies vindt, want ik vind het eigenlijk naar niets smaken.

Ik zit nu op een onderhoudsdosis van 1 capsule per dag. En ik ga er echt niet meer mee stoppen. Zonder weet ik dat ik weer erg veel klachten krijg.
Gebruikersavatar
flowerpower3
Actief lid
Berichten: 273
Lid geworden op: 31 mar 2011, 21:44

Bericht door flowerpower3 »

@Sidonia; Nee de maagklachten waren er al en zijn sinds zondagnacht weer zodanig heftig aanwezig dat ik niet meer weet waar ik het zoeken moet. Dat staat los van de Orthiflor, maar sowieso bedankt voor de toelichting! Altijd handig om te weten dat klachten kunnen verergeren.

Ja ik doe de poeder in een glas, en dat drink ik op. Kan ook komen omdat ik nu erg misselijk ben dat ik het zo vies vind, lauw water vind ik al onsmakelijk en ik vond de smaak van de poeder niet lekker. Maar dat is niet erg hoor, ik gooi het gewoon achter over, je moet er iets voor over hebben!
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Bericht door asje »

Kl*te dat je weer zoveel pijn hebt, bah. Wat ik wel deed toen ik zo'n pijn had was alleen heel zachte dingen voor je maag drinken/eten. Bijv. vers fruitsap, groente sap, kamille thee, havermout met melk, groente met aardappel of rijst, rijstwafels en vooral alles echt hèèl langzaam drinken en eten. Dat kan je maag wat rust geven.
Life smells...
Gebruikersavatar
flowerpower3
Actief lid
Berichten: 273
Lid geworden op: 31 mar 2011, 21:44

Bericht door flowerpower3 »

Ja echt heel naar weer! Ik had vanochtend een andere huisarts in de praktijk (ga gelijk overstappen, wat een verschil met mijn huisarts van nu), zij denkt sterk aan een maagwand ontsteking. Dus heb nu voor 6 weken pillen gekregen, zodat mijn klachten weg gaan en de maag kan genezen. Zien we na die 6 weken wel hoe het dan gaat, hopen dat de medicijnen snel werken.

Met de probiotica ga ik gewoon door. Bedankt voor de tips Asje!! Ik kan nu sowieso niet echt eten, maar als ik wat eet dan is het licht verteerbaar voedsel in kleine porties. Morgen maar wat fruit halen, kan nooit kwaad.
Gebruikersavatar
flowerpower3
Actief lid
Berichten: 273
Lid geworden op: 31 mar 2011, 21:44

Bericht door flowerpower3 »

Mijn maag is dankzij de medicijnen van de huisarts gekalmeerd, gelukkig!

Kan iemand mij vertellen hoe snel je resultaat zou moeten zien of kan verwachten met de probiotica? Resultaat van de darmen bedoel ik dan. Ik gebruik het nu 5 dagen, dat is natuurlijk nog maar kort maar ik weet niet hoeveel tijd je het moet geven?
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Bericht door asje »

Had je net een Pb-tje gestuurd, ik las enkele weken...
Life smells...
Gebruikersavatar
sidonia
Actief lid
Berichten: 318
Lid geworden op: 18 jan 2012, 17:16
Locatie: Limburg
Contacteer:

Bericht door sidonia »

Hoi Flowerpower,

Bij mij heeft het een paar weken geduurd voor het wat stabiel was. Ik ben begonnen met 1 capsule voor het slapen gaan en dat doe ik nog steeds. Ik had denk ik al na anderhalve week dat mijn darmen overdag rustig waren en dat mijn stoelgang ineens regelmatig was. Ik had 's nachts wel wat meer last, maar dat was na een week of 3 ook over.

Mijn darmen zijn nog steeds wel af en toe van slag, maar veel minder en hevig dan ervoor. En bepaalde voeding waar ik voorheen super veel last van kreeg, kan ik nu gewoon eten (pannenkoeken, saté, zuivel, soep, en nog wat van die dingen). Blijft wel dat je bij de probiotica nog zoveel mogelijk gezond moet eten en veel vezels.
Gebruikersavatar
flowerpower3
Actief lid
Berichten: 273
Lid geworden op: 31 mar 2011, 21:44

Bericht door flowerpower3 »

Even een update. Inmiddels heb ik 4 weken de probiotica gebruikt, 2 capsules per dag dus het is nu op. Ik heb geen enkele verbetering gemerkt, qua darmen bedoel ik dan. Ik heb het in ieder geval uit geprobeerd, maar voor mij is dit geen ''oplossing''.
Gebruikersavatar
senna
Donateur
Donateur
Berichten: 2623
Lid geworden op: 26 mei 2009, 11:42

Bericht door senna »

Je hebt geen stoelgangonderzoek gehad en weet dus niet of je de juiste pb neemt. Vier weken lijkt me ook weinig.
Ik krijg al 2 jaar Lacteol voorgeschreven door Dml.
Ook een voedselintolerantie kan een rol spelen bij je darmproblemen.
Heb je al een eliminatiedieet geprobeerd ?
Het leven is een feest, maar ik kan (nog) niet ingaan op de uitnodiging !

Facebook : Lyme België/Belgique Protest
Time For Lyme BE-NL
Gebruikersavatar
flowerpower3
Actief lid
Berichten: 273
Lid geworden op: 31 mar 2011, 21:44

Bericht door flowerpower3 »

4 weken zou lang genoeg moeten zijn, toch? Zeker omdat ik 2 capsules per dag nam.. Ik verwachtte geen wonderbaarlijke verbeteringen natuurlijk, maar ik merkte helemaal niets. Ik heb nog geen eliminatiedieet geprobeerd, wel iets wat ik zeker in mijn achterhoofd houd inderdaad om te proberen, wellicht dat daar iets in te vinden valt.
Plaats reactie