Probiotica voor maag en darmklachten

Hier is er plaats voor discussie en vragen over alternatieve methodes bij ME (cvs).

Moderator: Moderators

asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Bericht door asje »

Yakult werkt idd maar door de vele suiker niet geschikt voor ons.
Life smells...
Gebruikersavatar
angel84
Actief lid
Berichten: 260
Lid geworden op: 25 feb 2012, 15:50

Bericht door angel84 »

Zo zitten er aan heel veel dingen een keerzijde waar ongetwijfeld een betere oplossing voor te vinden zal zijn. Maar goed, ook daarin moet je dan je keuzes maken en die zijn voor iedereen anders. Ik weet zelf niet zo goed waarom suikers uitgerekend voor ons nog slechter zijn dan voor anderen (wil je me dat uitleggen?). Maar net zoals ik wel eens gezegd heb over goedkopere voedingssuplementen waar de meningen sterk over verschillen. Eigen keuzes om eigen redenen. Maar goed, ben wel benieuwd naar je uitleg, bijleren is altijd goed om iets te heroverwegen!
Gebruikersavatar
semma
Gevorderd lid
Berichten: 1448
Lid geworden op: 23 nov 2011, 03:15

Bericht door semma »

Wat zit er in Orthiflor Origina? Heb net op de site gekeken, maar dat staat er niet bij.

O, toch wel:
De bacteriën zijn gekozen op basis van hun groeicapaciteit bij een verschillende zuurgraad. De zuurgraad in het maag-darmkanaal varieert en dus werkt Orthiflor Original zeer breed.

De overige ingrediënten vormen een uitgekiende mix van voedingsstoffen en drager waardoor het vermenigvuldigingsproces van de vier bacteriesoorten sneller start.

De toevoeging van mineralen zorgt ervoor dat zowel de overleving als de groei van de bacteriën positief beïnvloed wordt.
Hoofdingrediënt

L. acidophilus, B. Lactis, Lc. lactis, E. faecium, L. Casei, L. salivarius en B. bifidum.
Ingrediënten

Eén capsule bevat:

L. acidophilus
B. Lactis
Lc. lactis
E. faecium
L. Casei
L. salivarius
B. bifidum

Minimaal 12.0 x 10^9 kiemen/gram

Hulpstoffen: Maïszetmeel, gelatine, maltodextrine, ulmus fulva (= olmenbast), enzymen, kaliumchloride, magnesiumsulfaat, cellulose, mangaansulfaat.

Gegarandeerd vrij van: Gist, suiker, lactose, conserveermiddelen en synthetische kleur-, geur- en smaakstoffen.
Dit product is hypoallergeen.


Gebruik:
Gebruik

Eenmaal daags 1 tot 3 capsules met ruim water innemen op een lege maag.
Kinderen van 2 tot 12 jaar: maximaal 1 capsule per dag.

Aanbevolen wordt om de inhoud van de capsule(s) aan een half glas (100 ml) lauw water toe te voegen. Minimaal 15 minuten laten staan. De bacterien zijn dan beter bestand tegen zuur en gal.

===.==
Bij de Online drogist:
60 capsules van 22,75 voor 16,38 (28% korting)
120 capsules van 39,95 voor 28,76 (28% korting)
Er staat niets bij over die korting, of het nu in de aanbieding is of wat anders.
Gebruikersavatar
semma
Gevorderd lid
Berichten: 1448
Lid geworden op: 23 nov 2011, 03:15

Bericht door semma »

Zowel suikers (meestal) als kunstmatige zoetstoffen zijn ongezond. En met ons gehavend immuunsysteem en lekke darmen zijn ze extra ongezond. Bijvoorbeeld de sucralose die Bloem in de smelttabletten vit.D stopt, is gechloreerde suiker. Goed idee? Zoet is het wel, mierzoet!
Gebruikersavatar
sidonia
Actief lid
Berichten: 318
Lid geworden op: 18 jan 2012, 17:16
Locatie: Limburg
Contacteer:

Bericht door sidonia »

Ik gebruik de Orthiflor Original en ben niet overgestapt op Basis. Zie niet in waarom ik dat zou doen, als ik al zo veel baat heb bij Original. Ik los het inderdaad op in water en laat het een tijdje staan. Ik neem er 1 per dag, voor ik naar bed ga. Had heel veel klachten en slikte af en toe Disputal om mijn darmen wat tot rust te krijgen (op voorschrift huisarts).

De eerste twee weken heb je 's nachts best onrustige darmen en soms ook pijn. Dit is niet erg. Ik had vrijwel vanaf het begin overdag een aanzienlijke vermindering van klachten. En de belangrijkste vooruitgang: regelmatige stoelgang! Sinds ik het slik (januari 2011) heb ik nog 1 x een kuur Disputal moeten nemen, na de voorgeschreven Carnitene door het VCL, waar ik bijzonder slecht op reageerde.

Ik heb ook jarenlang Yakult gebruikt, maar dat had bijna geen effect. Op advies van een orthomoleculair arts (via via) met Orthiflor begonnen en wat ben ik blij. Ik heb nog steeds klachten, maar niet meer in vergelijking met wat het was. Hier is mee te leven.
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Bericht door asje »

asje schreef:@huppelepup Maar hoe zit het met eerst de Orthiflor original en dan de basis? Waarom is dat?
Ben hier erg benieuwd naar!

@angel84 Wb suiker, wij hebben een instabiele suikerhuishouding (last van hypoglykemie), daarom alleen al is suiker ongeschikt.
Life smells...
Gebruikersavatar
angel84
Actief lid
Berichten: 260
Lid geworden op: 25 feb 2012, 15:50

Bericht door angel84 »

semma schreef:Zowel suikers (meestal) als kunstmatige zoetstoffen zijn ongezond. En met ons gehavend immuunsysteem en lekke darmen zijn ze extra ongezond. Bijvoorbeeld de sucralose die Bloem in de smelttabletten vit.D stopt, is gechloreerde suiker. Goed idee? Zoet is het wel, mierzoet!
Ja oke, ik snap je, thanx voor je uitleg (jij ook asje) ;)
Gebruikersavatar
semma
Gevorderd lid
Berichten: 1448
Lid geworden op: 23 nov 2011, 03:15

Bericht door semma »

niet vit.D maar vit.B12.
Gebruikersavatar
senna
Donateur
Donateur
Berichten: 2623
Lid geworden op: 26 mei 2009, 11:42

Bericht door senna »

Dit lijkt me ook niet slecht :

http://www.biotivia.nl/florativia.html

= pre+probiotica
Het leven is een feest, maar ik kan (nog) niet ingaan op de uitnodiging !

Facebook : Lyme België/Belgique Protest
Time For Lyme BE-NL
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Bericht door asje »

Er zit wel fructose in...
asje schreef:@huppelepup Maar hoe zit het met eerst de Orthiflor original en dan de basis? Waarom is dat?
Iemand??
Life smells...
Gebruikersavatar
semma
Gevorderd lid
Berichten: 1448
Lid geworden op: 23 nov 2011, 03:15

Bericht door semma »

Pre-biotica zit in (verse) groente. Bijvoorbeeld worteltjes voor Vit.D-aanmaak.
Gebruikersavatar
flowerpower3
Actief lid
Berichten: 273
Lid geworden op: 31 mar 2011, 21:44

Bericht door flowerpower3 »

Ik heb morgen als het goed is de Orthiflor original in huis. 60 capsules, ik denk dat ik er 2 per dag ga innemen (mag 1 -3 per dag), dat kan dan een maand lang voordat het op is en dan moet ik wel gemerkt hebben of het iets doet, lijkt me.

Ik zal jullie op de hoogte houden wat mijn bevindingen zijn met deze probiotica.
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Bericht door asje »

Ik ben benieuwd! Gebruik je al haverzemelen?
Life smells...
Gebruikersavatar
flowerpower3
Actief lid
Berichten: 273
Lid geworden op: 31 mar 2011, 21:44

Bericht door flowerpower3 »

Nee, ik ga morgen kijken bij de tuinen, neem aan dat ze dat daar ook verkopen..Zo niet dan bij de AH. Bij een ander C1000 filiaal hadden ze het ook niet, helaas.
Gebruikersavatar
flowerpower3
Actief lid
Berichten: 273
Lid geworden op: 31 mar 2011, 21:44

Bericht door flowerpower3 »

Ik zie op de website van de Tuinen dat ze het daar ook verkopen, dus dat is mooi! Hoe nam jij dat ook alweer? Ik eet sowieso dagelijks een bak cruesli, kan ik het daar doorheen mengen?
Plaats reactie