orthomoleculair van Adrienne van 't Hoog

Hier is er plaats voor discussie en vragen over alternatieve methodes bij ME (cvs).

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
jasmine
Actief lid
Berichten: 107
Lid geworden op: 14 jun 2012, 10:34

orthomoleculair van Adrienne van 't Hoog

Bericht door jasmine »

Hoi
heeft iemand hier behandeling gevolgd bij orthomoleculair geneeskundige Adrienne van 't Hoog, verbonden aan Prohealth lab?
Gebruikersavatar
louisa
Gevorderd lid
Berichten: 11884
Lid geworden op: 14 jul 2009, 22:40

Bericht door louisa »

Hoi jasmine,

Bedoel je deze orthomoleculair geneeskundige?: http://burchelli.com/burchelli.com/Telo ... iding.html

Zij is ook aangesloten bij MBOG: http://www.mbog.nl/content/therapeuten-artsen
Zij heeft een Therapeut licentie, is geen arts.

Ik heb zelf geen ervaring met haar en weet ook via, via niet over ervaringen. Ga je zelf een afspraak maken?

Groetjes, Louisa
ME of Lyme?: http://www.me-gids.net/module-ME_CVS_do ... d-942.html

-Als je geen ster aan de hemel kunt zijn, wees dan een lampje in je huis-
Gebruikersavatar
jasmine
Actief lid
Berichten: 107
Lid geworden op: 14 jun 2012, 10:34

Bericht door jasmine »

Hoi Louisa

Ja die bedoel ik, dankjewel voor je info! beste was toch om naar een arts te gaan of maakt dat niet zoveel uit, zij is wel verbonden aan prohealth lab.

ik ben aan het overwegen om afspraak te maken ( maar dat duurt nog even, eerst nog in andere behandeling) daarom ben ik heel benieuwd naar ervaringen met haar
Gebruikersavatar
louisa
Gevorderd lid
Berichten: 11884
Lid geworden op: 14 jul 2009, 22:40

Bericht door louisa »

Hoi jasmine,

Ik vind het altijd erg belangrijk dat er goed en uitgebreid (bloed) onderzoek wordt gedaan.

En het is altijd goed om eerst iets af te maken waar je al mee bezig bent, en daarna iets anders op te gaan pakken. Zo voorkom je dat er van alles (behandelingen) door elkaar gaat lopen :wink:.

En op de site van Pro Health lees ik deze informatie bij Pro Health Behandelcentrum: http://www.prohealth.nl/medical/behandelcentrum_2.html
Het bedrijfs verzamelpand te Weert, waar Pro Health Medical ook gevestigd is, bied nu ook onderdak aan een zelfstandig behandelcentrum voor patiënten. Voor de duidelijkheid, Pro Health Medical behandeld zelf geen patiënten. De behandelaars (orthomoleculair fysiotherapeute en podotherapeut) werken zelfstandig binnen het pand, maar maken gebruik van de infrastructuur.
Wanneer u kiest voor veiligheid, natuurlijke aanpak en inleving in uw klachten bent u bij ons aan het goede adres. De zelfstandig werkende behandelaars zijn geregistreerd (BIG) en aangesloten bij hun vakvereniging (o.a.MBOG).

Met wat voor klachten kunt u o.a. bij deze behandelaars terecht:

Vermoeidheid/ME/fibromyalgie en burn out;
Alle darm gerelateerde klachten als colitis, Crohn, IBS, buikpijn; opgeblazen gevoel, misselijk zijn;
Allergie, voedsel-intoleranties;
Hoofdpijn, duizeligheid;
Depressie;
Ziekte van Lyme;
Diabetes;
Hyperventilatie en stress gerelateerde klachten;
Respiratoire klachten;
Osteoporose;
Voeding gerelateerde klachten en huidaandoeningen;
Bewegings apparaat gerelateerde klachten; ischias, HNP, nek schouderklachten;
Hormonale klachten, PMS en overgangsklachten;
Cognitieve stoornissen.

Voetproblemen
Aanpassingen schoenen/steunmaterialen

Wat kunt u verwachten?

De eerste afspraak bestaat uit een inventarisatie van uw klachten (anamnese) en indien nodig uit een lichamelijk onderzoek.
U kunt telefonisch via telefoonnummer 0495.526601, of per email contact leggen met uw vragen.
De anamnese behelst een totaalbeeld van uw gezondheid in het heden maar ook gerelateerd naar klachten in het verleden. Deze eerste afspraak en intake duurt minimaal een uur tot ander half uur. U krijgt voorafgaand aan uw eerste consult een intake formulier opgestuurd. Aan te vragen bij en terug te sturen naar avanthoogh@me.com. Aan de hand van uw gegevens wordt er dan een afspraak gemaakt voor de noodzakelijke testen en een eerste consult.

Samen met het laboratorium doen we testen via speeksel, urine, ontlasting testen om inzichtelijk te maken wat de oorzaak is van het probleem.
De meeste mensen die komen dreigen tussen wal en het schip te raken en hebben ook meestal al langdurig (onbegrepen) klachten. Of u heeft te horen gekregen dat u er maar mee moest leren leven. In het behandelcentrum wordt er integraal gekeken naar achterliggende oorzaken. Denk hierbij aan hormoon tekorten, reacties op voeding ( o.a. voor gluten of melk), de toestand van de darmen, slaappatronen (of gebrek hieraan), een eerdere bacteriële of virale besmetting, spiergebruik, houding- en beweging en het immuunsysteem. We onderscheiden ons juist door op celniveau te werken en alle lichaamsprocessen weer in een goede balans met elkaar te krijgen. Vaak is er ook sprake van een lifestyle probleem waarin een stukje mentale coaching veel goed kan doen. In de reguliere geneeskunde wordt meestal slechts één aspect belicht. Klachten hebben niet zelden diverse achterliggende oorzaken, die allen meegenomen moeten worden in de therapie, daarmee onderscheiden wij ons.

Oplossing:

We proberen vervolgens liefst met natuurlijke middelen waaronder ook pijnstillers, slaapmiddelen, antibiotica en supplementen naar genezing te werken door de oorzaak aan te pakken. We stellen het zeer op prijs als de huisarts mee wil werken. Zaken als voeding , lifestyle, en stress hantering horen thuis bij iemand die tijd heeft de patiënt bij te staan in die processen die soms wel enkele weken tot maanden kunnen duren. Onze ervaring is dat de patiënt dat wel wil, maar niet weet hoe dat moet.
De behandelaars kunnen daarin voor veel patiënten het verschil maken.
en bij Complimed behandelingen/Chronisch vermoeidheid/ME staat deze informatie:
Er is geen eenduidige aanpak mogelijk voor het chronisch vermoeidheidssyndroom (CFS) en myalgische encephalomyelitis ( ME).
Deze aandoeningen veroorzaken langdurige vermoeidheid en een overbelast immuunsysteem.
Vaak spelen er eerder opgelopen virussen als bijv. Epstein Barr een rol in het ontstaan van de ziekte.Maar ook andere infecties als de ziekte van Lyme (LB) of non infecties als chemicaliën.
De bacterie Borrelia worden heel vaak niet ontdekt met standaard ziekenhuis testen. Bij Pro Health Medical gebruiken we speciale testen om deze aandoeningen zichtbaar te maken waardoor we de onderliggende oorzaak kunnen behandelen.

Diagnose stelling hangt af van vele criteria die verschillen per persoon maar zeker aanwezig zijn voor tenminste 6 maanden. Er kan sprake zijn van symptomen als een zere keel, milde koorts, pijnlijke lymfeklieren, spierpijn en spierzwakte, uitputting na intensieve beweging, hoofdpijn, gewrichtspijn, slaapstoornissen.

Bloedtesten laten een actief immuunsysteem zien.

Onderzoek in het behandelcentrum Complimed verbonden aan Pro Health wijst uit dat storingen in mentale en fysieke functies vaak voortkomen uit overgevoeligheid tegen bepaalde voedingsstoffen.
Behandeling van deze reacties op voeding kan dramatische verbeteringen geven. Speciale tests wijzen zeer nauwkeurig uit wat slecht verdragen wordt door het lichaam.
Andere testen laten vaak vitamines en mineralen defecten zien, abnormaliteiten in het maag darmkanaal veroorzaken een onvermogen van de aangedane patiënt om toxines en andere verteringsproducten van het metabolisme uit te scheiden waardoor deze zich stapelen in het lichaam en zo problemen veroorzaken.

Alle aspecten van het syndroom moeten aandacht krijgen. Dat is vaak de reden dat eerdere therapieën niet aanslaan, eenduidige aandacht voor een aspect van de aandoening, is weinig succesvol.

Bij Complimed wordt in samenwerking met Pro Health Medical op locatie snel en efficiënt een individueel programma samengesteld gebaseerd op de specifieke klachten en testuitslagen van de individu. Ook wordt daarbij naar eerdere ziekteverloop en genetische aanleg gekeken.
Pro Health Medical zelf behandelt niet.
Groetjes, Louisa
ME of Lyme?: http://www.me-gids.net/module-ME_CVS_do ... d-942.html

-Als je geen ster aan de hemel kunt zijn, wees dan een lampje in je huis-
Gebruikersavatar
louisa
Gevorderd lid
Berichten: 11884
Lid geworden op: 14 jul 2009, 22:40

Bericht door louisa »

Hoi jasmine,

Op zich klinkt het goed, maar ik hoor/lees ook altijd graag meer ervaringen van mensen die in behandeling zijn/geweest.

Wat mij opvalt, is dat Adrienne ook eigenaar is van Burchellis: http://burchelli.com/burchelli.com/Welkom.html
En die 2 kan ik niet zo goed rijmen :wink:.

Maar, als je een afspraak hebt gemaakt, zou ik haar op het eerste en oriënterende gesprek goed vragen welke uitgebreide (bloed) onderzoeken zij gaat doen, welk Lyme-onderzoek en andere tekenziekten onderzoek zij gaat doen, hoeveel ervaring zij heeft met ME-patiënten, hoeveel mensen zij intussen heeft behandeld en met welke resultaten.

Groetjes, Louisa
ME of Lyme?: http://www.me-gids.net/module-ME_CVS_do ... d-942.html

-Als je geen ster aan de hemel kunt zijn, wees dan een lampje in je huis-
Gebruikersavatar
louisa
Gevorderd lid
Berichten: 11884
Lid geworden op: 14 jul 2009, 22:40

Bericht door louisa »

Hoi jasmine,

:wink: ik zit nog ff te lezen. En mag ik je een paar vragen stellen?

Heb je al een diagnose ME gesteld gekregen? Of (nog) niet?

En zijn deze bloedonderzoeken ook gedaan door de huisarts en/of een internist?:

* onderzoek naar de Vitamine D?
De bepalingen die gedaan moeten worden zijn: Vitamine D, Parathormoon (PTH): http://www.uwbloedserieus.nl/aanvraagfo ... php?id=277 Calcium, Fosfaat, en Magnesium;
* onderzoek naar de Vitamine B12? met daarbij onderzoek naar de anti-stoffen tegen intrinsic factor en anti-stoffen tegen pariëtale cellen van de B12?
* het complete beeld van de schildklier?: TSH, FT4, T3, anti-TPO en anti-Tg? Of alleen TSH en FT4?
* onderzoek naar de ziekte van Lyme? (Elisa test is onbetrouwbaar)
* onderzoek naar Coeliakie?

Als deze onderzoeken allemaal gedaan zijn, heb je dan ook kopieën gevraagd van de uitslagen?

En weet je of al deze waarden goed zijn?
Bijvoorbeeld Vitamine D: is de waarde tussen de 80 en 100?
En Vitamine B12: is de waarde boven de 300-350?

En heb je de waarden ook zélf gecontroleerd? Een huisarts/internist noemt waarden nogal eens goed, maar bij controle blijkt dat nog wel eens niet het geval te zijn.

Ik vraag je al deze vragen, omdat in de praktijk namelijk best vaak blijkt, dat de onderzoeken die ik hier boven noem, niet gedaan zijn door de huisarts/internist.

Deze onderzoeken zijn érg belangrijk, want je moet eerst andere ernstige ziekten uitsluiten, voordat er pas aan ME gedacht kan/mag worden.
En deze onderzoeken zijn ook erg belangrijk, om te voorkomen dat er niet een andere diagnose wordt gemist, of dat er een verkeerde diagnose wordt gesteld.

Groetjes, Louisa
ME of Lyme?: http://www.me-gids.net/module-ME_CVS_do ... d-942.html

-Als je geen ster aan de hemel kunt zijn, wees dan een lampje in je huis-
Gebruikersavatar
jasmine
Actief lid
Berichten: 107
Lid geworden op: 14 jun 2012, 10:34

Bericht door jasmine »

hoi louisa
ik heb diagnose cvs gekregen en voorafgaand bloedonderzoek gehad in umc radboud en vcl maar weet niet precies de waarden... schildklier was ook ok
dat is oa ook reden om naar zo'n lab te gaan voor beter onderzoek.
zijn er meer van zulke plekken in nederland want weert is wel ver weg.
Gebruikersavatar
jasmine
Actief lid
Berichten: 107
Lid geworden op: 14 jun 2012, 10:34

Bericht door jasmine »

maar hoe krijg je het voor elkaar dat allemaal te weten te komen? en hoe weet je dat allemaal? ik ben al blij als het me lukt 1 bladzijde uit een boek te lezen..
Gebruikersavatar
louisa
Gevorderd lid
Berichten: 11884
Lid geworden op: 14 jul 2009, 22:40

Bericht door louisa »

Hoi jasmine,
jasmine schreef:maar hoe krijg je het voor elkaar dat allemaal te weten te komen? en hoe weet je dat allemaal? ik ben al blij als het me lukt 1 bladzijde uit een boek te lezen..
:lol: daar heb ik jaren over gedaan, geleerd door schade en schande, door ervaringen wat mij zelf is overkomen.

Zoals: 1. na jarenlang van ziekte eindelijk :D met de juiste natuurarts/internisten/neuroloog/cardioloog/inspanningsfysioloog in contact te komen, die verstand van zaken hebben en waarmee ik goed in gesprek ben gekomen.
Deze artsen hebben mij heel veel informatie gegeven en daar heb ik erg veel van geleerd, zeker de laatste 3,5 jaar :wink:!

2. en dat er 3 jaar geleden, eindelijk uitgebreide (bloed) onderzoeken, scan/echo, ontlastings-onderzoek en andere onderzoeken zijn gedaan, waar ik veel van heb geleerd en veel informatie over heb gekregen.

Iets waarvan de huisarts ook al jaren gelden een gedeelte had kunnen doen, maar ja, die vond onderzoek en doorverwijzing niet nodig, toen ik doodziek aan zijn bureau zat.
Die liet mij liever creperen, met als gevolg dat ik alleen maar zieker en zieker ben geworden.

3. en last but not least :wink:, door veel te lezen (in stukjes) op ME-gids.net. Er is hier veel belangrijke informatie te vinden.

:D en ik ben handig met informatie opzoeken (nog een tool, overgehouden van mijn ex-werkzame leven :wink:).

Groetjes, Louisa
ME of Lyme?: http://www.me-gids.net/module-ME_CVS_do ... d-942.html

-Als je geen ster aan de hemel kunt zijn, wees dan een lampje in je huis-
Gebruikersavatar
jasmine
Actief lid
Berichten: 107
Lid geworden op: 14 jun 2012, 10:34

Bericht door jasmine »

is er een arts die je me zou aanbevelen?
Gebruikersavatar
louisa
Gevorderd lid
Berichten: 11884
Lid geworden op: 14 jul 2009, 22:40

Bericht door louisa »

Hoi jasmine,

Een internist waar ik zelf bij ben, neemt jammer genoeg geen (ME) patiënten meer aan. De praktijk zit vol.

Je zou PvM (Utrecht) of Dr. Musarella (Zeist), zijn artsen, kunnen overwegen: zie http://www.avig.nl/

Of ME/CVS Centrum Amsterdam: http://www.cvscentrum.nl/contents/nl/d1.html en lees ook de onderzoeken die worden gedaan: http://www.cvscentrum.nl/contents/nl/d6.html

En ben je op Lyme getest? (Elisa test is onbetrouwbaar).
(Lyme krijg je niet alleen van een tekenbeet, maar ook andere bijtende insecten, zoals muggen, vlooien, bijtende vliegen (daas) en luizen zijn in staat Lyme-Borreliose over te brengen.
Niet of onvoldoende behandeld, kan de ziekte chronisch worden en veel orgaansystemen in het lichaam aantasten).

VCL en Amsterdam testen niet op Lyme.

2 Patiëntenorganisaties hebben een aanbeveling afgegeven (april 2012!) dat Lyme uitgesloten moet worden, voordat de diagnose ME gesteld kan/mag worden.

Groetjes, Louisa
ME of Lyme?: http://www.me-gids.net/module-ME_CVS_do ... d-942.html

-Als je geen ster aan de hemel kunt zijn, wees dan een lampje in je huis-
Gebruikersavatar
jasmine
Actief lid
Berichten: 107
Lid geworden op: 14 jun 2012, 10:34

Bericht door jasmine »

hoi louisa
dankjewel voor je advies!
ik ben onlangs op lyme getest maar dat was gewoon standaard bloedonderzoek in ziekenyuis lab, geen idee of dat een elisatest was... maar die was negatief
Gebruikersavatar
louisa
Gevorderd lid
Berichten: 11884
Lid geworden op: 14 jul 2009, 22:40

Bericht door louisa »

Hoi jasmine,

Heb jij kopieën gekregen van alle onderzoeken die je hebt gedaan? Die kun je opvragen bij de huisarts, dat zit allemaal in jouw medisch dossier.

En dan kun je ook zelf alle waarden zien en welk Lyme onderzoek er is gedaan.

Groetjes, Louisa
ME of Lyme?: http://www.me-gids.net/module-ME_CVS_do ... d-942.html

-Als je geen ster aan de hemel kunt zijn, wees dan een lampje in je huis-
Gebruikersavatar
jasmine
Actief lid
Berichten: 107
Lid geworden op: 14 jun 2012, 10:34

Bericht door jasmine »

ik heb geen kopieen gekregen, dat ga ik wel even navragen...!
Gebruikersavatar
jasmine
Actief lid
Berichten: 107
Lid geworden op: 14 jun 2012, 10:34

Bericht door jasmine »

Dr. Musarella website, is dat een schoonheidskliniek?
Plaats reactie