MS ontstaat wellicht eerst in brein, niet in immuunsysteem

Hier kan gediscussieerd worden over nieuws en onderzoek over gezondheid in het algemeen (niet specifiek over ME).

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
annahan
Actief lid
Berichten: 459
Lid geworden op: 04 apr 2012, 21:39

Bericht door annahan »

Beste Magnetronnie zoals jij redeneert zijn er zeer velen en dat kan ik me ook enigszins voorstellen als je totaal geen idee hebt hoe de vegatest werkt.

Maar kun jij onderstaande dan WEL verklaren;

Ik heb me vorig jaar laten testen via bioresonantie, de Bicom 2000.
Begrijp me goed, dat is niet eenvoudig. Je kunt dit niet `zomaar.` Daar gaat een stevige studie aan vooraf .
Hoe verklaar jij dat na de test mij werd verteld wat ik zo al in mijn leventje had meegemaakt en dat er veel zaken aan het licht kwamen die WEL gebeurd waren, zoals bijv, nierstenen ,ooroperatie .
Ook heel veel belastingen werden genoemd, bijv amalgaam, lood, DDT en nog wel een stelletje van dat soort ongein.

Vind je dit dan gewoon onzin :?: of moet je eerlijk toegeven; ik begrijp niet hoe het werkt dus geloof ik er niet in en daarom is wat er uit die test kwam niet waar. Maar ik wist dit wel en degene die mij testte niet :)

Indien je de tijd heeft/neemt om via internet je wat te verdiepen in de materie, dan zul je ontdekken dat wetenschappers reeds vanaf de jaren '30 van de vorige eeuw onderzoek doen naar deze technologie. Velen zijn gefrustreerd in hun werk, of zelfs geëxcommuniceerd uit hun wetenschappelijke kring.
Ik ben er stellig van overtuigd , dat de toekomende tijd, deze technologie een grote rol zal gaan spelen in de moderne geneeskunde. Voor alle ongelovigen die nog niet overtuigd zijn van de heilzame werking van deze technologie, wil ik maar één ding zeggen.


Vel geen oordeel over deze technologie als je geen kennis van deze technologie genomen hebt en het ook niet zelf hebt ervaren'.

Het leven biedt ons vele mogelijkheden om te genezen maar we moeten ze wel willen zien. Vergeet niet dat wij mensen geïndoctrineerd zijn door wat de media ons verteld (radio, kranten, tv internet ), immers wat op tv komt is voor velen de waarheid, maar wie zegt dat dit inderdaad zo is. Wordt het niet tijd dat wij zelf op zoek gaan naar de waarheid?
Gebruikersavatar
annahan
Actief lid
Berichten: 459
Lid geworden op: 04 apr 2012, 21:39

Bericht door annahan »

Royal Rife was een briljant wetenschapper, geboren in 1888 en gestorven in 1971. Hij volgde o.a. een technologiestudie die tegenwoordig als norm geldt in de optiek, analytische chemie, elektronica, biochemie, ballistiek en luchtvaart. We kunnen zeggen dat Rife de elektrogeneeskunde zelf ontwikkeld heeft. Hij ontving 14 prijzen en een eredoctoraat van de universiteit van Heidelberg. Rife werkte o.a. voor Zeiss Optics en voor de regering van de V.S. Tegenwoordig is er op internet veel informatie over Rife terug te vinden. Voor meer informatie zie deze korte documentaire,

www.rife-healing.nl .

Omstreeks 1920 had Rife de eerste virusmicroscoop gebouwd die in staat was om microben 60.000x te vergroten. Hij was de eerste mens ter wereld die een virus in levende staat kon zien. Hij werkte samen met topwetenschappers en artsen. Hij werd echter nooit genoemd in hun rapporten en kreeg zelden erkenning voor zijn ontdekkingen. Rife concentreerde zich op het verfijnen van zijn methode om virussen d.m.v. resonantie uit te schakelen. Hij verhoogde de resonantie van de virussen totdat ze vervormden en vanwege structurele spanningen uiteenvielen. In onze praktijk maken we gebruik van Rife-apparatuur die dezelfde werking heeft.
Het kostte vele jaren onderzoekswerk voordat hij de frequenties kon definiëren die kenmerkend waren voor bepaalde virussen. Volgens internationale bronnen stelde in 1934 de University of Southern California een speciaal medisch onderzoek in, door patiënten van het Pasadena County Hospital voor behandeling naar Rife's laboratorium en kliniek in San Diego te brengen. Het team van artsen en pathologen werd opgedragen de patiënten binnen 30 dagen te onderzoeken en te behandelen. Het onderzoekscomité constateerde dat 86,5% van de patiënten volkomen genas. Op basis van deze resultaten werd de behandeling verder aangepast en ook de overige patiënten genazen in minder dan vier weken. Het totale genezingspercentage werd daarmee 100%; nooit eerder werd zo'n hoog percentage in de geneeskunde gemeld!
Ook werken wij met de frequenties welke doctor Hulda Clark middels onderzoek vaststelde en waarover recentelijk veel wordt gepubliceerd. Tevens zijn er over haar behandelingsmethode diverse boeken verschenen. Meer informatie m.b.t. uw gezondheid kun je vinden op

http://www.newtreatments.org .

Onder andere op dit soort websites wordt gesteld:

“ALS DE MENS ZEGT DAT DEZE OF GENE TOESTAND ONGENEESLIJK IS, SPREEKT HIJ VANUIT ZIJN EIGEN BEPERKTE KENNIS”


Waarom is het centrum waar ik me liet testen zo succesvol??
Waarom hebben ze wachtlijsten gehad tot 1 jaar !!
Waarom komen er regelmatig nieuwe centra bij ??

Omdat ze de stroom mensen niet meer aankunnen............Of omdat het allemaal flauwekul is ?

Aan jouw de keus Magnetronnie..............
Gebruikersavatar
annahan
Actief lid
Berichten: 459
Lid geworden op: 04 apr 2012, 21:39

Bericht door annahan »

Magnetronnie schreef;

Laten we eens gek doen en er écht vanuit gaan dat die Vegatest dat inderdaad allemaal kan aantonen. Hoe weet dat apparaat nou dat ik bijvoorbeeld Pfeiffer heb, door het virus aan te tonen? En wat toont ie dan aan bij MS?
En hoe weet dat apparaat nou dat aspartaam een trigger is voor MS?


Wel Magnetronie.........zo dus;



Als het vat overloopt

Op de moderne mens van tegenwoordig werken steeds meer vervuilingen in. Zo zijn er chemische toevoegingen in ons drinkwater en onze levensmiddelen. We staan bloot aan stralingen van o.a. mobiele telefoons, zendmasten en computers en in ons milieu bevinden zich vele giftige stoffen. Ook worden er ontelbare chemische substanties gebruikt in land- en tuinbouw. En dan hebben we het nog niet eens over de chemische ingrediënten van medicijnen in mens- en dierlijke geneeskunde.

Geen wonder dat we ziek worden. Het spreekwoordelijke vat loopt bij veel mensen over. Dit tekent zich af in de vorm van lichamelijke en/of geestelijke aandoeningen, variërend van ‘je niet lekker voelen' tot chronische vermoeidheid en ernstige lichamelijke ziekten.

Interessant is, dat bij patiënten met hetzelfde ziektebeeld, bijvoorbeeld, migraine, meestal volkomen verschillende oorzaken vastgesteld worden. Helaas is met de gebruikelijke reguliere methoden vaak niet mogelijk achter deze verschillende en individuele oorzaken te komen.

Definitie kwantummechanica
Iedere vorm van materie bestaat uit energie en deze energie straalt hij ook uit
Materie is gecomprimeerde energie en straalt energie uit.
Elk lichaamsdeel, elk orgaan en elke cel straalt energie uit. Dit geldt ook voor virussen, bacteriën, pollen, enz.. Iedere stof heeft zo zijn eigen kenmerkende karakter.
Dit individuele energetische karakter van een stof wordt ook wel ‘het frequentiespectrum' genoemd.


Cellen communiceren met elkaar
Wij leven in een tijdperk van communicatie en informatie. Het is belangrijk om ons er ook van bewust te zijn dat het lichaam alleen kan reguleren en functioneren als er communicatie plaatsvindt tussen de cellen onderling. Deze communicatie (informatie-uitwisseling) tussen de cellen vindt plaats door middel van lichtflitsen (zogenaamde biofotonen). Ze wisselen informatie met elkaar uit via bepaalde frequenties.
In een gezond lichaam functioneert deze informatie-uitwisseling ongehinderd. Zo kan iedere cel en elk lichaamsdeel zijn frequentie(s) uitvoeren.

Belastende substanties kunnen de onderlinge communicatie van de cellen verstoren en zelfs verhinderen
Wanneer storende substanties als gifstoffen, virussen, bacteriën, parasieten en stralingen op het lichaam inwerken, wordt de communicatie tussen de cellen belemmerd.

Verstoorde communicatie veroorzaakt uiteindelijk ziekte
Zodra de communicatie tussen de cellen verstoord is, wordt vanzelfsprekend ook het functioneren van de cellen gehinderd. Uiteindelijk kunnen hierdoor ziektesymptomen ontstaan zoals pijnen, allergieën, psychische klachten, prestatie- en functioneringsproblemen, chronische vermoeidheid enz.

De ziektesymptomen openbaren zich juist daar, waar mede door erfelijkheid al een zwakke plek aanwezig is.

De diagnose

Met het gebruik van specifieke apparatuur kunnen kenmerkende frequenties van substanties worden getest en hierdoor invloed op het lichaam van de patiënt vastgesteld.


Dit gaat snel en is absoluut pijnloos. Zo kan getest worden, welke belastingen de patiënt ziek maakt. Vaak zijn dat combinaties van bijvoorbeeld bacteriën, virussen, parasieten, elektrosmog en zware metalen (b.v. restanten van amalgaam vullingen). Ook allergieën kunnen gevonden worden.

De lichaamseigen regulatie wordt hierdoor weer op gang gebracht zodat het lichaam zich kan herstellen
Zo worden belastende frequentiepatronen gereduceerd en onderliggende oorzaken van ziekten en kwalen uitgeschakeld. Belastende stoffen worden vrijgemaakt en uitgescheiden door de uitscheidingsorganen met als gevolg dat de lichaamseigen regulatie wordt hersteld.
Gebruikersavatar
annahan
Actief lid
Berichten: 459
Lid geworden op: 04 apr 2012, 21:39

Bericht door annahan »

Magnetronnie schreef;

Laten we eens gek doen en er écht vanuit gaan dat die Vegatest dat inderdaad allemaal kan aantonen.
Hoe weet dat apparaat nou dat ik bijvoorbeeld Pfeiffer heb, door het virus aan te tonen? En wat toont ie dan aan bij MS?
En hoe weet dat apparaat nou dat aspartaam een trigger is voor MS?



De samenhang tussen Multiple Sclerose en aspartaam


Door neurochirurg Russell L. Blaylock, M.D.
http://www.russellblaylockmd.com
Vertaling: Ed Gunneweg

De laatste tijd is er veel verdeeldheid over de bewering dat aspartaam een MS-achtig syndroom kan veroorzaken. Een actueel overzicht van recent herziene wetenschappelijke onderzoeken onthulden een mechanisme om deze samenhang te verklaren. Al in 1996 werd aangetoond dat beschadigingen van de myelineschede of axonen in het geval van multiple sclerose te maken hadden met de prikkel receptoren die betrekking hadden op de primaire cellen, genaamd oligodendroglia.


Recente onderzoeken hebben nu bevestigd wat toen vermoed werd. Het verlies van de myelineschede rond het zenuwweefsel is karakteristiek voor de ziekte en het gevolg van het afsterven van deze oligodendroglia cellen ter plaatse van de beschadiging (plaques genoemd). Verder hebben deze onderzoeken aangetoond dat het afsterven van deze belangrijke cellen het resultaat is van buitensporige blootstelling aan excitotoxinen op de plaats van de beschadiging.

Gewoonlijk worden de meeste exitoxinen afgescheiden van de immuuncellen in het centrale zenuwsysteem. Dit vernietigt niet alleen deze myeline producerende cellen, het breekt ook de bloed-brein-barriëre (BBB) af waardoor excitotoxinen in de bloedstroom de plaats van de beschadiging kunnen bereiken. ]Aspartaam bevat de excitotoxine aspartaat als 40% van zijn moleculaire structuur. Veel onderzoeken hebben aangetoond dat het gebruik van aspartaam de hoeveelheid excitotoxinen in het bloed belangrijk kan verhogen. De mogelijkheid bestaat zelfs dat de opname van excitotoxinen zelfs nog groter is.

Wanneer aspartaat, (uit aspartaam) in het dieet, tezamen wordt gebruikt met monosodium glutaminaat (MSG) is het niveau in het bloed vele malen hoger dan normaal. Door de schade aan de BBB zoals bij MS, kunnen deze excitotoxinen vrijelijk de plaats van de beschadiging bereiken, waardoor de schade vele malen groter wordt. We kunnen dus zien dat excitotoxinen in het dieet, zoals aspartaam en MSG de schade veroorzaakt door MS vele malen kan vergroten. Evenzo is aangetoond dat excitotoxinen de BBB eveneens afbreken.

Even zorgelijk is de observatie dat we weten dat ongeveer 10% van de bevolking (gebaseerd op autopsie bij ouderen) MS beschadigingen heeft zonder ooit de ziekte volledig te ontwikkelen, een situatie die we goedaardige MS noemen. Een dieet met veel excitotoxinen, zoals aspartaam, kan deze goedaardige conditie, voordat er verschijnselen zijn, veranderen in een volledige klinische MS. De hoeveelheid gebruikte excitotoxinen in het gemiddelde dieet is aanzienlijk, zoals diverse onderzoeken aantonen. Dan is er ter verergering ook nog het vergif methanol in de aspartaam molecule aanwezig. Methanol is vergif voor de axon.

De gecombineerde giftigheid van aspartaat en methanol zorgt voor een belangrijke vergiftiging van de hersenen en kan goedaardige MS zonder verschijnselen doen overgaan in een volledige MS. Nadat er volledige MS is ontstaan, kan verder gebruik van excitotoxinen de giftigheid vergroten, waardoor de mogelijkheid op invaliditeit en dood toeneemt.

Recente onderzoeken hebben eveneens aangetoond dat zelfs een enkele blootstelling aan deze in voeding voorkomende excitotoxinen een langdurige verergering van de neurologische beschadigingen kan veroorzaken. Er is ook aangetoond dat auto-immuunreacties (zoals bij MS voorkomen) de giftigheid van de excitotoxinen aspartaat en glutamaat buitengewoon verergeren. We weten ook dat excitotoxinen in vloeibare vorm veel giftiger zijn vanwege de snelle opname en de grote hoeveelheden in het bloed. Gezien deze verbinding tussen excitotoxiciteit en de pathosfysiologie van MS, zou het absurd zijn om verder gebruik van deze excitotoxinen bevattende zoetstof verder toe te staan.

______________________________
Gebruikersavatar
gezondverstand
Actief lid
Berichten: 217
Lid geworden op: 02 apr 2012, 08:36

Bericht door gezondverstand »

Voor geïnteresseerden:

Light Producten

Nancy Markle, een spreekster tijdens de World Environment Conference on Aspartame (in de VS) deelt mede dat er in de VS een epidemie van multiple sclerose en systemische lupus gaande lijkt te zijn.

Men dient te weten dat indien de temperatuur van aspartaam boven de 86 F stijgt, de aanwezige methanol in aspartaam eerst in formaldehyde en daarna in mierenzuur verandert.

Het gevolg daarvan is dat de stofwisseling verzuurd. Methanolvergiftiging kan sterk lijken op Multiple Sclerose, terwijl het dat niet is.
Mensen met MS kunnen oud worden, mensen met methanolvergiftiging niet.

Systemische lupus komt in de VS net zo vaak voor als MS, vooral bij mensen die Cola-light of Pepsi-light drinken.
Omdat zij niet weten dat zij hun lichaam aan het vergiftigen zijn met methanol blijven zij rustig door drinken, met alle gevolgen van dien.
Wanneer iemand stopt met aspartaam is de Lupus vaak alleen nog symptomatisch.

Mensen die ten onrechte als Multiple sclerose patiënt zijn gediagnosticeerd zullen het grootste gedeelte van hun klachten kwijtraken.
Er zijn MS patiënten bekend waarbij het gezichtvermogen terugkeerde alsook doofheid verdween nadat zij met ligt producten (aspartaam, sorbitol e.d.) waren gestopt.
Ditzelfde gold voor tinnitis. (Oorsuizen).

Nancy Markle meldt tevens dat fibromyalgie patiënten met bijvoorbeeld klachten als: krampen, schietende pijnen, gevoelloosheid in de benen, spierspasmen, draaierigheid, hoofdpijn, gewrichtspijnen, depressies, spraakstoornissen, troebelzicht, geheugenverlies e.d. klachten hebben die te wijten kunnen zijn aan het gebruik van aspartaam.

Na de lezing meldt iemand dat de zoon van een producent van aspartaam niet meer kan lopen, hetgeen waarschijnlijk gedeeltelijk te wijten is aan aspartaam gebruik.
Tijdens een bezoek aan een ‘hospice’ wordt vernomen van een verpleegster aldaar dat zes vriendinnen van haar (allemaal stevige Cola-light drinkers) zijn gediagnosticeerd als MS patiënt. Zeer vreemd.
Zou dat toeval zijn?????

In het Amerikaanse congres zijn verschillende hoorzittingen gehouden over aspartaam, helaas zonder succes.
De chemische industrie is immers commercieel. Inmiddels zijn er al 5000 producten waaraan zoetstoffen zijn toegevoegd.

Veel mensen beseffen niet hoe giftig zoetstoffen zijn. Als de methanol in aspartaam verandert in formaldehyde dan slaat dat neer op de retina van het oog.
Het valt in dezelfde klasse als cyanide en arsenicum.
Stoffen die iemand met gezond verstand NIET zal gebruiken. Het enige verschil is dat het met aspartaam allemaal wat langer duurt.

Een goed alternatief is Stevia, 1000x zoeter dan suiker en een stuk
gezonder!
In Nederland is dit eerst "verboden" geweest....

Tot zover dit artikel.
magnetronnie
Gevorderd lid
Berichten: 536
Lid geworden op: 27 nov 2010, 10:15

Bericht door magnetronnie »

annahan schreef:Beste Magnetronnie zoals jij redeneert zijn er zeer velen en dat kan ik me ook enigszins voorstellen als je totaal geen idee hebt hoe de vegatest werkt.
Hoe werkt die test dan? Dat is nergens terug te vinden. Alleen vage algemene verhaaltjes, die eigenlijk nog niks zeggen.
De makers van die test geven nota bene zelf toe dat de test niet erg betrouwbaar is.
Maar kun jij onderstaande dan WEL verklaren;
[..]
Vind je dit dan gewoon onzin :?: of moet je eerlijk toegeven; ik begrijp niet hoe het werkt dus geloof ik er niet in en daarom is wat er uit die test kwam niet waar. Maar ik wist dit wel en degene die mij testte niet :)
Waarschijnlijk is het onzin, maar ik ken de test niet en ben ook niet bij de meting geweest, dus daar kan ik weinig over zeggen. Als ik Derek Ogilvie 's avonds op RTL4 met overleden mensen zie communiceren vind ik het ook erg knap gedaan en zie ik zo snel even niet hoe hij dat allemaal kan weten. Maar dat is natuurlijk nog geen bewijs dat hij dat ook echt kan. Een tijdje terug deed hij een reading met iemand van een televisieprogramma, waarvan de opa gewoon nog leefde. Dan val je wel even door de mand. Ook al snap ik nog steeds niet hoe hij bepaalde details kon weten.
Dat de test voor jou (gevoel) een goede uitslag geeft, is alleen een bevestiging van je klachten. Dat is NOOIT bewijs dat het ook echt zo is. Stel nou dat je heel ergens anders aan leed, hoe weet je dan of de test het bij het rechte eind had? Dat kun je toch helemaal niet weten?

En zélfs al geeft de test bij jou inderdaad een goeie uitslag, toevallig of gewoon omdat de test het bij jou echt deed, dan is dat nog altijd geen bewijs dat ie ook bij andere mensen zal werken.
magnetronnie
Gevorderd lid
Berichten: 536
Lid geworden op: 27 nov 2010, 10:15

Bericht door magnetronnie »

@annahan
Wat betreft die artikelen:

"..and in some cases cancer patients who used these devices as a replacement for medical therapy have died.[9]"
http://en.wikipedia.org/wiki/Royal_Rife
Niet echt een betrouwbaar persoon lijkt me. ;)

Het tweede artikel is een weinigzeggend vrij algemeen artikel, die bovendien geen enkele bron aanhaalt en dus volstrekt oncontroleerbaar is. De ziekte MS komt er niet eens in voor?

Het artikel van Russell L. Blaylock zit iets beter in elkaar, maar de bronnen zijn zéér selectief geselecteerd en bovendien enigszins gedateerd. Het is een theorie, maar ook niet meer dan dat. Er is verder weinig wetenschappelijk bewijs voor op dit moment.

@gezondverstand
"Around the same time, one of many Usenet posts authored by Betty Martini was possibly slightly altered (but still largely identical with originals) and then widely circulated under the pen name "Nancy Markle", creating the basis for a misleading and unverifiable hoax chain letter that was spread through the Internet.[9] Numerous websites have spread the email's claims, which were not backed by scientific evidence, about safety issues purportedly linked to aspartame, including Gulf War Syndrome and lupus.[15]"
http://en.wikipedia.org/wiki/Aspartame_controversy

Kijk eens wat Wikipedia te zeggen heeft over het zoeken naar betrouwbare bronnen:
http://en.wikipedia.org/wiki/Wikipedia: ... le_sources

Als jullie met een betrouwbare bron kunnen komen voor een aantal van de claim die worden gedaan (bijvoorbeeld over vervuiling in het lichaam en MS), dan wil ik daar serieus naar kijken. Bovenstaande artikelen zijn echt volstrekt onbetrouwbaar en eigenlijk moet je daar niet eens je energie aan verspillen, laat staan het voor waarheid aannemen.
plassterk
Donateur
Donateur
Berichten: 611
Lid geworden op: 20 okt 2005, 10:19

Bericht door plassterk »

Heel goed Magnetronnie dat jij de moeite neemt om op deze manier te reageren. Ik ben blij dat er nog mensen met wel een beetje gezond verstand op dit forum zitten.

Annahan trekt wat mij betreft het vat van de alternatieve therapieën zover open, in die zin dat alle onzin die de afgelopen 14 jaar op het internet verschenen is, zij wel uit citeert, dat ik nauwelijks kan geloven dat zij een echt persoon is, maar meer een persoon met een aardige verstand die loopt te stoken uit verveling. Het is gewoon ongeloofwaardig de reikwijdte van de onzin waar zij mee aankomt zetten.
Be warned. De E-spirocheet veroorzaakt E-lyme, is kritiek resisitent en onuitroeibaar. Heeft uw forum E-lyme? Let op buitensproige quotes
Gebruikersavatar
annahan
Actief lid
Berichten: 459
Lid geworden op: 04 apr 2012, 21:39

Bericht door annahan »

Als mensen op dit forum zich afvragen wat de werking is van de vegatest dan leg ik dat vaak zo uit;

De vegatest meet weerstand in je bindweefsel. Omdat er heel veel problemen zich schuilhouden in het bindweefsel .

Een verandering in de huidweerstand wordt geregistreerd door het apparaat door een ampul in de meetkring te brengen. Dan wordt gekeken of de ampul een verlaging van de meetwaarde veroorzaakt en welke eventuele stoornis dit kan betekenen. De VegaTest is een methode met veel mogelijkheden en afgenomen door een ervaren tester is het een zeer betrouwbare diagnostische methode.

Ik lees dat de test die bij mij afgenomen werd - iets anders dan de vegatest en zo mogelijk nog nauwkeuriger - door Magnetronnie als waarschijnlijk onzin afgedaan wordt en ik zou een niet echt persoon :) zijn die uit verveling hier dingen op het forum kwak :D


Het is met dit soort testen zo dat ze met de resultaten ten diepste vooruit lopen op de reguliere hoge heren, die alles eerst wetenschappelijk bewezen willen zien .
En dat uiteindelijk die alternatieve meet- methoden juist die dingen kan aantonen waar men regulier pas over een tiental jaren misschien een verklaring voor heeft

Uiteindelijk gaat men bijv. nu toch wel inzien dat het hele kwikgebeuren in vullingen toch zo best niet was............
Dat het niet strikt wetenschappelijk bewezen is - een losse opmerking van mijn tandarts - daar zijn de meningen nog steeds over verdeeld.

Ik ben in het bezit van een uitgebreid verslag van een tandarts die nb zelf een ernstige kwikvergiftiging had opgelopen en jaren streed voor zijn gelijk.

Hij beschrijft dit in zijn boek; "De macht van de medische onmacht"


http://www.me-cvs.nl/index.php?pageid=1 ... ight=stake



Van Alphen kan, evenmin als ieder ander, verklaren waarom hij wel en de meesten niet zo heftig reageren op een teveel aan kwik in hun lijf.
,,Dat blijft filosoferen." Hij vraagt zich of 'Renate Dorrestein en al die
andere ME-patienten' misschien aan dezelfde kwaal lijden. De klachten van
deze patienten komen deels overeen met de zijne. De ziekte is net zo
omstreden als zijn kwikvergiftiging.



Als de professor het spoor bijster is... - Casus van tandarts met kwikvergiftiging

Drs. A. van Alphen, tandarts - Nederlandse Vereniging tot bevordering van de Biologische Tandheelkunde (NVBT) – Bron : Tijdschrift voor Biologische tandartsen


Is het niet zo dat alle ME patienten tegen de macht van de medisch onmacht aanlopen ?
Gebruikersavatar
annahan
Actief lid
Berichten: 459
Lid geworden op: 04 apr 2012, 21:39

Bericht door annahan »

Ik heb me weer vreselijk zitten vervelen en daarom volgt hier de reactie van bovengenoemde tandarts nav zijn dagboek;
Ik citeer;


Mijn dagboek De grote macht van de medische onmacht is een verslag van mijn al elf jaar durende kruistocht in het medische circuit, omdat mijn lijf mijn geest te kennen gaf, dat de professor het spoor bijster was! Een vogelvlucht hierdoor toont aan, wat er mis is met de kwikdiagnostiek in het gangbare (huisarts, specialist, professor) medische reguliere circuit, of kwik nu uit vis, vullingen of wat dan ook komt. Daarom probeer ik met mijn casus een bijdrage te leveren aan een wijziging van het standpunt bij de NMT, ACTA, Gezondheidsraad en de politiek ten aanzien van de schadelijkheid van amalgaam (mijn boekje is inmiddels ter inzage bij NMT en een politieke partij).
Mijn standpunt is niet extreem. Ik probeer met cijfers en feiten, gebaseerd op puur wetenschappelijk onderzoek, aandacht voor deze materie te krijgen. Ik ben vooralsnog geen tegenstander van het gebruik van amalgaam, maar men dient wel alert te blijven op klachten of ziekteverschijnselen die regulier niet te diagnostiseren zijn.


Doel van mijn bijdrage
Een wijziging te bevorderen van de huidige reguliere kwikdiagnostiek. Een passief simpel urine-onderzoek zonder chelaat, dat een indicatie geeft van de grootte van kwikdepots, leidt niet tot een diagnose kwikintoxicatie of-belasting.
Te bevorderen, dat studenten meer kennis krijgen van kwiksymptomen. Bij collega's is hierover nauwelijks iets bekend. Schadelijkheid voor de gezondheid is een nietszeggende kreet.
Te bevorderen, dat universitair meer bagage wordt meegegeven m.b.t. de alternatieve geneeskunde. Het weer invoeren van gastcolleges zou een positief effect kunnen hebben. Te vaak worden patiënten geconfronteerd met onbegrip of gebrek aan kennis bij tandartsen m.b.t. de electroacupunctuur.



Kijk, en dat is dus ook wat ik aangaf in mijn reacties over tandarts Fred Neelissen.

Ook hij pleit voor acupunctuur binnen de tandheelkunde, omdat op die manier zaken aan het licht komen waar geen tandarts weet van heeft.

Maar het is allemaal onzin volgens Magnetronnie .... :( ook de test die ik onderging - waarschijnlijk onzin -... :lol: totdat er ineens .... :shock: een tandarts is die zelf slachtoffer is van de kwik ellende :(

Als we moeten wachten op het groene licht, dus dat al dit soort alternatieve meet-methoden de kritiek van; het is niet wetenschappelijk bewezen doorstaan hebben dan kun je m.i wachten tot je een ons weegt.
En daar zitten ME patienten op te wachten.. :?: .


Waarschijnlijk is het onzin, maar ik ken de test niet schreef Magnetronnie.

Niet kennen is ontkennen...
Gebruikersavatar
annahan
Actief lid
Berichten: 459
Lid geworden op: 04 apr 2012, 21:39

Bericht door annahan »

Hier alsnog het verslag van de tandarts ;

Mijn casus in vogelvlucht
Januari 1987
Er komt een raar doof tintelend gevoel in de voeten en er is een abnormale haaruitval.
Februari 1987
Ziek, grieperig malaisegevoel. Hevige acute pijnen in spieren en gewrichten bij beweging. Verhoging tot 38° C. Na onderzoek is reuma uitgesloten, het bloedbeeld is normaal.
Maart 1987
Het tintelen en het branderige gevoel nemen toe. De neuroloog stelt duidelijk gevoelloosheid in voeten vast.
Eind april 1987
De neuroloog stelt met het EMG een polyneuropathie vast. De klachten zijn bijna niet uit te houden, een deken optrekken of jas aantrekken is zeer pijnlijk, Hevige spierkrampen zijn niet meer weg te denken. Fasciculaties in de spieren geven een fascinerend schouwspel. Zonder ophouden zijn kleine spierbundels zichtbaar, die zich op talloze plekken tegelijk flitsend samentrekken. Er wordt spieratrofie vastgesteld. Ik ben zonder ophouden misselijk. Dag en nacht, heb ik regelmatig een metaalsmaak, mijn haren vallen pathologisch uit, het hartritme is volledig gestoord en ik voel me zeer moe.
De oorzaak is niet vast te stellen. Kwik wordt uitgesloten. Ik nam tijdelijk afscheid van mijn neuroloog.
Mei 1987
Een electroacupuncturist stelt met de Voll-methode een kwikintoxicatie vast. Zink-en koperamalgaaminjecties werken voelbaar per injectie, alles loopt uit de hand.
Oktober 1987
Het Coronellab van het AMC stelt dat op basis van urineonderzoek Kwikblootstelling niet de oorzaak van de nauwelijks meer uit te houden klachten is.
Mei 1988
Een toxicoloog-internist van het RIVM komt tot de conclusie, dat de urine te weinig kwik bevat om zulke neurologische afwijkingen te geven.

Oktober 1988
Weer terug bij mijn oorspronkelijke neuroloog blijken de afwijkingen volgens het EMG ernstige vor men aan te nemen. Voor het eerst komen tremoren voor.
December 1988
De psychiater stelt vast dat de 'homeopathische spuit' mijn hoofd op hol heeft gebracht: 'Door de medici moet een dam worden opgeworpen om zijn medische consumptie te doen staken. Pas dan kan hij neuro-psychiatrisch worden begeleid t.a.v. zijn onbegrepen klachten'.
Januari 1989
De klachten worden zo extreem, dat ik tijdelijk arbeidsongeschikt word verklaard.
Februari 1989
Opname van twee weken in het Dijkzigt ziekenhuis.

De hoogleraar neurologie stelt vast:
Lage voltages EEG
In liquor state Iymphodtaire celreactie
Spierkrampen, fasdculaties, spieratrofie
De voetzool-, achillespees-, costo-abdominale-, cremaster-, pectoralis-. deltoïdes-, trapezium-, biceps- en radiusreflexen zijn negatief.
Tast-, temperatuur.-, gewrichts- en vibratiezin zijn tot in de liesstreek gestoord, in de handen tot in de boven- armen.
Flexie van voeten is onmogelijk
Forse intentietremor
Permanent verhoging en neiging tot in slaap vallen bij concentreren
Het suralistbiopt wijst op eventuele vergiftiging

De hoogleraar-dermatologie stelt pathologische haaruitval vast op armen, benen en hoofd. Diagnose alopeda areata, oorzaak onbekend. Op grond van alle bevindingen wordt de diagnose:
Axonale polyneuropathie met bijzondere verschijningsvormen intentietremor gesteld. Ik behoor tot de 30% van alle polyneuropathieën, waarvan de aetiologie duister blijft.
Kwik is uitgesloten.
November 1989
Second opinion i.o.m. een verzekeringsmaatschappij, door een door hen aangesteld neuroloog. Deze sluit zich aan bij de bevindingen van het Dijkzigt. Bovendien blijkt uit een neuro-psychologisch rapport, dat er sprake is van psychische deterioratie, geheugenproblemen en cerebrale functiestoornissen, die samenhangen met de dominante hemisfeer. Om de pathogenese te detecteren wordt een CT-scanning en een MRI geadviseerd, zodat men de cerebrale stoornis op het spoor kan komen. Ik wordt volledig arbeidsongeschikt verklaard.
Kwik is uitgesloten.
Januari 1990
De praktijk wordt verkocht. Na enkele maanden word ik me er bewust van dat de progressie van het ziektebeeld stopt.

Oktober 1991
Na drie weken in het AZU stelt de neuroloog vast dat ik een chronische kwikintoxicatie moet hebben. In een artikel in het Nederlands Tandartsenblad stelt hij, dat laboratorium onderzoek van urine bij chronische kwikvergiftiging van weinig nut is. Tot nu toe gebruikt hij als eerste een chelaat: penicillamine. Het resultaat is nihil.
December 1995
N.a.v. de VPRO-uitzending van nov. 1994 1aat ik een DMPS-test doen. Er wordt 21 maal zoveel kwik weggehaald dan zonder DMPS.
April 1996
Na drie maanden therapie met DMPS beginnen de symptomen acceptabel te worden. Vanaf dit moment gebruik ik uitsluitend kwikmetal, selenium capsules, convalesco en orivita-super
Februari 1997
Ik stel de zeven hoogleraren neurologie van alle academische ziekenhuizen een aantal vragen met betrekking tot kwikintoxicatie. Drie willen geen antwoord geven. De anderen belijden dat ze niets van kwikneuropathieën afweten en dit nooit in de praktijk zijn tegengekomen. Zij verwijzen naar literatuur in de Medline (Dijkzigt hoorde hierbij).
September 1997
De hoogleraar van het Nationaal Vergiftigings Informatie Centrum in het AZU kon mij alleen maar het klassieke voorbeeld van de "patiënt met de thermometer" melden. Kwikintoxicaties duren ook nooit langer dan 3 a 4 weken volgens hem. Voor het eerst werd hier regulier Dimaval als chelaat toegepast. De uitslagen waren niet relevant voor mijn gezondheid. Om te kunnen vergelijken liet ik elders een DMPS-test doen, ik blijk nu inderdaad in een eindfase te komen.
April 1998
De symptomen, die nog resten:
lichte sensibiliteitsstoornis in voeten met wat tintelingen. Het myogram is nog niet goed. Volledig verdwenen zijn: krampen, pijnen, misselijkheid, verhoging, vermoeidheid. De haargroei is vrijwel teruggekeerd.

Zolang in het reguliere circuit bij urine-onderzoek geen chelaat wordt toegepast en men vasthoudt aan waarden tussen 0 en 24 kwik/g kreatinine als zouden deze veilig zijn, zal nooit een kwikvergiftiging/-belasting kunnen worden gediagnostiseerd. Naar aanleiding van mijn casus had ik op 20 april een gesprek met vijf afgevaardigden van de NMT. Het was zeer constructief en het zal zeker een vervolg krijgen.

Drs. A. van Alphen, tandarts
Gebruikersavatar
felixloena
Oud-medewerker
Berichten: 4445
Lid geworden op: 04 mei 2009, 19:47
Locatie: Limburg
Contacteer:

Bericht door felixloena »

en nu graag weer on-topic 'Ms ontstaat wellicht eerst in brein...'
Leven is het meervoud van lef - Loesje
Gebruikersavatar
annahan
Actief lid
Berichten: 459
Lid geworden op: 04 apr 2012, 21:39

Bericht door annahan »

Dat begrijp ik, maar ik heb hiermee aan willen tonen dat de symptomen van een kwikvergiftiging overeen kunnen komen met de symptomen van MS .......en dat ontstaat dus in je brein..

Homeopaat Coos Beunk geeft op zijn site aan;

Mijn ervaring in de praktijk is dat M.S. patiënten een hoog gehalte aan kwik in hun lichaam hebben. Met de DMPS-test kwamen waarden van 20 – 130 x te hoog voor. Indien men vroegtijdig onder behandeling komt, dus als de zenuwen nog niet teveel beschadigd zijn, is herstel mogelijk.


Die DMPS test is ook toegepast bij tandarts A. van Alphen.
Er werd bij hem 21 maal zoveel kwik weggehaald dan zonder DMPS.

In het verpleeghuis waar ik destijds werkte verpleegden we een nog jonge man die ernstig MS had.
Een collega - die voorheen als tandartsassistente had gewerkt- en ik hadden het samen wel uit willen schreeuwen aan die man;

Laat je vullingen verwijderen!!

Bedenk dat je met het verwijderen van je vullingen nog niet van je kwik belasting af bent!

De belasting zit diep verborgen - intracellulair in het bindweefsel- in de myelineschede.
Bij MS zijn in de myelineschede beschadigingen ontstaan. Deze myleineschede is van oorsprong nogal vettig en blijkt een voorkeurslokatie te zijn voor deeltjeszware metalen maar ook het lichter metaal aluminium. Aluminium stoort de geleiding door zijn elcetromagnetisch veld, net zoals zware metalen dit doen.

Het is niet voor niets dat ons alle lange tijd geleden is ontraden om aluminiumpannen te gebruiken!!



Wat is een DPMS test?

Met een DMPS test word gemeten of kwik aanwezig is in het lichaam.



Zie hier het bewijs dat er kwik belasting aanwezig is in je lichaam.

Hier het bewijs dat er nog altijd kwikbelasting is in mijn lichaam na ruim 20 jaar ontgiftigen.

DMPS Test 2dd 5-6-2011

Fax van het NMT


YouTube film over DPMS test

http://www.youtube.com/watch?v=uRkkJKTFYs4


En zie hier hoe een reeds getrokken kies met een grote amalgaam vulling nog steeds lekt ;

http://www.youtube.com/watch?v=9ylnQ-T7oiA
Gebruikersavatar
annahan
Actief lid
Berichten: 459
Lid geworden op: 04 apr 2012, 21:39

Bericht door annahan »

Bij MS zijn in de myelineschede beschadigingen ontstaan. Deze myelineschede is van oorsprong nogal vettig en blijkt een voorkeurslokatie te zijn voor deeltjes zware metalen maar ook het lichter metaal aluminium. Aluminium stoort de geleiding door zijn electromagnetisch veld, net zoals zware metalen dit doen.


Al heel wat jaren geleden is er een artikel in de Warenwet opgenomen waarbij de gehele horeca verplicht werd al het aluminium kookgerei te verbannen en roestvrij stalen pannen aan te schaffen .
Zo'n ingrijpende maatregel neemt men niet voor niets.

In pannen met een anti aanbaklaag van destijds moest je niet met scherpe voorwerpen roeren. Deed je dat wel en vaak dan was het gevolg dat de aanbaklaag stuk ging en het aluminium kwam tevoorschijn en in het voedsel.

De anti aanbakpannen van tegenwoordig zijn hoop ik van roestvrijstaal

Maar even zo goed zit er anno 2012 in bijna iedere spuitbus of roller deodorant

ALUMINIUM

En dan heb ik het nog niet gehad over de gifstoffen ; fluoride.... lood.... etc etc.......
Gebruikersavatar
annahan
Actief lid
Berichten: 459
Lid geworden op: 04 apr 2012, 21:39

Bericht door annahan »

Fluor stapelt zich op in de hersenen en is schadelijk voor het centrale zenuwstelsel

Moolenburgh, schrijver van Fluoride, the Freedom Fight: 'Wij weten dat fluor niet helpt tegen tandbederf. Alleen het glazuur wordt wat harder; de tand zelf wordt brozer en breekt makkelijker af.
Fluor is een kankerverwekkende stof met bijkomend riscio voor botontkalking en hersenletsel. De hele fluorhandel, van pillen tot en met tandpasta, moet bij wet worden verboden, en als daarbij reputaties moeten sneuvelen, ja, dan moet dat maar. [...]

Moolenburgh werd wereldbekend toen hij er na een felle strijd in slaagde het plan van de Nederlandse regering om het hele waterleidingnet te fluoridren, door de Tweede Kamer te laten kelderen. Dat was in 1976.

In zware kalmeermiddelen die in de psychiatrie worden gebruikt, zitten fluorverbindingen. Ook fokstieren krijgen een scheutje fluor als ze moeten kalmeren. De nazi's en het Stalinregime wisten dat fluor de geest en de wilskracht verzwakte.

Een van de bestanddelen van de moderne narcosemiddelen van tegenwoordig is;

FLUORIDE
Plaats reactie