MS ontstaat wellicht eerst in brein, niet in immuunsysteem

Hier kan gediscussieerd worden over nieuws en onderzoek over gezondheid in het algemeen (niet specifiek over ME).

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
marlène
Gevorderd lid
Berichten: 9364
Lid geworden op: 20 nov 2009, 09:34

MS ontstaat wellicht eerst in brein, niet in immuunsysteem

Bericht door marlène »

http://www.hln.be/hln/nl/33/Fit-Gezond/ ... teem.dhtml

De ziekte multiple sclerose (MS) zou wel eens primair in de hersenen kunnen ontstaan, in plaats van in het immuunsysteem, zoals nu algemeen wordt aangenomen. Dat denkt een groep Nederlandse en Canadese onderzoekers op basis van recente onderzoeksbevindingen.

"In de medische wetenschap gaan we er nu van uit dat MS een ziekte van het immuunsysteem is, waarbij het immuunsysteem zich tegen het brein keert. Wij draaien het om. In de hersenen gaat het mis. Dat het immuunsysteem ontregelt, is daar een gevolg van", vertelt Jeroen Geurts, neurowetenschapper en een van de auteurs van het artikel. "Het is duidelijk dat er iets mis is met het immuunsysteem bij MS. Maar wij denken dat dat het gevolg is. Niet de oorzaak."

Andere behandeling
Als dit echt zo is, betekent dit een radicale verandering in het denken over multiple sclerose. "Al 150 jaar wordt onderzoek gedaan naar MS. We hebben al heel wat bereikt op het gebied van de behandeling van deze ziekte, maar we hebben nog steeds geen oplossing. Misschien kijken we met zijn allen al die tijd de verkeerde kant op", aldus Geurts. Het is belangrijk om te ontdekken hoe de ziekte ontstaat om die beter te kunnen behandelen. Huidige medicijnen zijn gericht op het immuunsysteem, terwijl het wellicht beter zou zijn om medicijnen te ontwikkelen die direct werken in het brein.

De wetenschappers kwamen op het idee om de benadering om te draaien omdat er veranderingen in de hersenen te zien zijn nog voordat het immuunsysteem ontregeld raakt.
http://opstaanmetmecvs.blogspot.com

Het is makkelijker een atoom te splitsen dan een vooroordeel. - Einstein
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
Gebruikersavatar
semma
Gevorderd lid
Berichten: 1448
Lid geworden op: 23 nov 2011, 03:15

MS ontstaat wellicht eerst in brein, niet in immuunsysteem

Bericht door semma »

Daar heb ik ook naar zitten kijken.
En wat heel duidelijk blijft staan, is dát er een rechtstreeks verband tussen hersenen en immuunsysteem is.

Marlène, jij lijst zoveel wetenschappelijke artikelen. Is het onmogelijk dat er zichtbaar wat in de hersenen veranderd zonder dat het immuunsysteem merkbaar ontregeld geraakt is?
Gebruikersavatar
annahan
Actief lid
Berichten: 459
Lid geworden op: 04 apr 2012, 21:39

MS ontstaat wellicht eerst in brein, niet in immuunsysteem

Bericht door annahan »

MS ontstaat idd in het brein.

Bij MS is de zenuwgeleiding gestoord. In de myelineschede van de zenuw zijn beschadigingen ontstaan.De myelineschede is van vettige oorsprong en blijkt een voorkeurslokatie te zijn voor deeltjes zware metalen, maar in het bijzonder die van het lichtere metaal aluminium.
Aluminium stoort de geleiding door zijn electromagnetische veld, net zoals zware metalen dat doen. Doordat aluminium de plaats inneemt van kalium-ionen in de zenuwschede wordt de impulsgeleiding extra verstoord.

Waar zit tegenwoordig nog geen aluminium in ??
Het gebruik van aluminiumpannen wordt ontraden, maar even zo goed het zit het goedje in tandpasta, deodorant etc etc.
Oh ja het zit ook in vaccinaties............


Tandarts Fred Neelissen weet dat de toename van MS gelijke tred hield met de toename van nieuwe amalgaamvullingen!
Fred Neelissen geeft in een interview aan dat MS inderdaad een metaalziekte is en dat amalgaamvullingen wel degelijk meewerken aan de totstandkoming ervan. Hij kan echter niet stellen dat amalgaamvullingen direct tot MS. leiden, maar het kan wel de druppel zijn die de emmer doet overlopen.

In onderstaand interview wordt ook het Articaine probleem besproken Een Articainebeschadiging wordt vaak voor MS versleten


http://www.argusoog.org/bio-energetisch ... ine%c2%ae/



http://www.argusoog.org/samenvatting-va ... 11-deel-2/
magnetronnie
Gevorderd lid
Berichten: 536
Lid geworden op: 27 nov 2010, 10:15

MS ontstaat wellicht eerst in brein, niet in immuunsysteem

Bericht door magnetronnie »

annahan schreef:MS ontstaat idd in het brein.

[..]
Fred Neelissen haalt Hal Huggins aan, maar dat is niet bepaald een betrouwbare man gebleken (lees: kwakzalver en misschien zelfs oplichter). http://en.wikipedia.org/wiki/Hal_Huggins

De grote denkfout die dit soort figuren altijd maken is dat ze vanuit hun eigen ervaringen en observaties van een associatie een causaliteit maken.
"Een klassiek voorbeeld is de correlatie tussen het aantal ingezette brandweerlieden en de schade die een brand veroorzaakt. Veroorzaken veel brandweermannen de grotere schade? Nee, natuurlijk niet. Er worden meer brandweermannen ingezet omdat het een grote brand is, en een grote brand levert meer schade op."

Het stukje wat je schrijft over de rol van aluminium in MS kan ik in die artikelen niks over terugvinden. Aluminium zou mogelijk een rol kunnen spelen in het ontstaan van MS, maar daar is nog bijzonder weinig over bekend. Zo zijn er nog wel tal van stoffen die ervan verdacht worden een rol te spelen, maar waar het bewijs voorlopig nog ontbreekt.

"As myelin breaks down, something called myelin basic protein is found in urine. It could be that aluminium is coming out with that. We are going to do further tests to see if that is the case."
http://news.bbc.co.uk/2/hi/health/4724414.stm
Gebruikersavatar
annahan
Actief lid
Berichten: 459
Lid geworden op: 04 apr 2012, 21:39

MS ontstaat wellicht eerst in brein, niet in immuunsysteem

Bericht door annahan »

Magnetronnie, het gaat erom wat je er zelf van vind, niet wat je op Wikipedia kunt lezen.
Vele niet- wetenschappelijk beoordeelde methoden zijn volgens alle reguliere artsen volstrekte kwakzalverij.

Maar het gaat erom of je dat zelf ook zo ziet of toch anders...........

In het interview met Fred wat ik aangaf in de link zegt hij onderstaande;

Ik heb letterlijk overgenomen hetgeen Fred zei ;



Bij het trekken van een kies met een ontstoken wortelpunt denkt de tandarts de ontsteking in zijn geheel weg te hebben genomen. Echter blijft er in de holte van de getrokken kies het wortelvlies achter en dit gaat verder ontsteken. De tandarts moet deze holte na het trekken dus verder uitboren om zodoende het ontstoken weefsel dieper weg te nemen.
Wat er gebeurd nu als er op een dergelijke weefsel-ontsteking die NIET weggenomen wordt ,een implantaat geplaatst wordt ;
Dan ontstaat er een chronische ontsteking, men voelt dit niet , het geeft geen pijn en als je dan op de holte duwt die daar ontstaan is dan komt de pus eruit ! Dit is in 80% van de implantaten het geval.
Een dergelijke ontsteking is op een rontgenfoto niet te zien en een kaakchirurg doet niks , want er is niks te zien. Alleen via electro -acupunctuur is dit aan te tonen, en gelukkig zijn er inmiddels een paar kaakchirurgen die nu wel de holte openmaken op aanwijzingen van Fred en daar idd een ontsteking aan treffen van hier tot Tokio.
Vol verbazing reageerden ze richting Fred .Kaakchirurgen benaderen hem argwanend vanwege de "vage methode "- ( electro- acupunctuur..........) maar hij heeft het via de 'vage methode" wel bij het juiste eind !
Wordt de ontsteking dus NIET weggenomen dan kan dit icm de chronische ontsteking en de toxiciteit die daaruit voortvloeit een chronisch klachtenbeeld geven wat doorgaans gezien wordt als fibromyalgie..alzheimer....etc........


Of je nu na dit stukje te hebben gelezen acupunctuur kwakzalverij vind of niet; dat is aan jou.
Ieder zijn mening.


Hier een steengoed artikel van niemand minder dan Hal Huggins, die een gaaf boek over amalgaamvullingen heeft geschreven (It's All In Your Head) en een adept was van Weston Price:

http://www.westonaprice.org/dentistry/r ... al-dangers


http://www.argusoog.org/gezond-en-wel-% ... uari-2011/

Laat iedereen deze uitzending met Huggins verspreiden, want

(TAND)ARTSEN DOEN WAT ZE WETEN

MAAR ZE WETEN NIET WAT ZE DOEN…
Gebruikersavatar
verlorengezondheidman
Gevorderd lid
Berichten: 6231
Lid geworden op: 02 aug 2008, 17:24

MS ontstaat wellicht eerst in brein, niet in immuunsysteem

Bericht door verlorengezondheidman »

Amalgaamvullingen zijn in het verleden toch ook al eens in verband gebracht met ME, waarom krijgt de ene persoon er dan MS / ME van en de andere (juist?!) niet..

Er moet m.i. een andere onderliggende lichamelijke oorzaak zijn, maar ja welke ](*,)
Een zoönose is een infectieziekte die kan worden overgedragen van dieren op mensen.
http://www.youtube.com/watch?v=wVQy9-cyL98

LyME en co's INFO-topic!
http://www.me-gids.net/index.php?name=P ... ht=#218551
Gebruikersavatar
annahan
Actief lid
Berichten: 459
Lid geworden op: 04 apr 2012, 21:39

MS ontstaat wellicht eerst in brein, niet in immuunsysteem

Bericht door annahan »

verlorengezondheidman schreef:Amalgaamvullingen zijn in het verleden toch ook al eens in verband gebracht met ME, waarom krijgt de ene persoon er dan MS / ME van en de andere (juist?!) niet..

Er moet m.i. een andere onderliggende lichamelijke oorzaak zijn, maar ja welke ](*,)
Bij 20% van de mensen hoopt kwik zich op en kunnen ernstig ziek worden, omdat ze dit vergif niet af kunnen voeren


Kwik kan het beenmerg in ernstige mate aantasten. Anaemie, verstoring in de vorming van rode bloedcellen en trombocyten kunnen het gevolg zijn.

Dan treden ME- achtige verschijnselen op als aantasting van het zenuwstelsel, beenmerg en bloed, ernstige vermoeidheid ,tekort aan Vit B12 en verstoring van de citroenzuurcyclus.

Bedenk dat de combinatie kwik en Articaine een heel ernstig beeld kunnen geven waar men regulier nog steeds de neus voorop trekt!!

Maar mensen, vrees niet , hiervoor zijn binnen de homeopatische denk en geneeswijze middelen ontwikkeld die de belastingen uit je lichaam weg nemen!
Gebruikersavatar
louisa
Gevorderd lid
Berichten: 11884
Lid geworden op: 14 jul 2009, 22:40

Bericht door louisa »

Mijn tandarts is de amalgaamvullingen 1 voor 1 aan het vervangen door witte vullingen, omdat dat beter/gezonder zou zijn.......
Een vooruitziende tandarts :wink:?

Groetjes, Louisa
ME of Lyme?: http://www.me-gids.net/module-ME_CVS_do ... d-942.html

-Als je geen ster aan de hemel kunt zijn, wees dan een lampje in je huis-
Gebruikersavatar
annahan
Actief lid
Berichten: 459
Lid geworden op: 04 apr 2012, 21:39

Bericht door annahan »

Heel goed Louisa ! maar.....


Gebruikt de tandarts een cofferdam?

Weet hij in welke volgorde de amalgaam verwijdert dient te worden??

Hoeveel mensen zijn na een incorrecte verwijdering van amalgaam ziek geworden?

Hoeveel tandartsen weten dat je ALTIJD met de meest negatieve vulling moet beginnen (en die volgorde moet blijven aanhouden)?

Is de toename van klachten bij jou mogelijk hierdoor veroorzaakt ....?

Dat mag ik niet hopen want dan kom je van de regen in de drup maw;
Als het niet goed gebeurd dan nemen je klachten alleen maar toe!!



Want;

(TAND)ARTSEN DOEN WAT ZE WETEN

MAAR ZE WETEN NIET WAT ZE DOEN


Onderstaande is een stukje van de website van een tandartspraktijk die WEL weten hoe het moet;


In onze praktijk wordt geen amalgaam, fluoride en articaine (zeer algemeen gebruikte verdovingsvloeistof met potentieel toxische effecten) gebruikt en worden speciale voorzorgmaatregelen getroffen bij het verwijderen van oude amalgaamvullingen.

Zo wordt standaard gebruik gemaakt van cofferdam, een latexvrij rubber isolatielapje dat voorkomt dat gifstoffen in het lichaam komen tijdens het uitboren van een amalgaamrestauratie. Daarnaast wordt standaard gewerkt met een Clean-up, een speciale disposable afzuiger die direct rondom het element door een vacuumwerking de gifstoffen wegzuigt. Het amalgaam wordt verwijderd met een speciale boor die de vulling zo min mogelijk vergruist.


Ik ben hier nl zelf geweest.
Heb mijn vullingen nog niet laten verwijderen want dat is voor mij een verhaal apart.
Maar als je het echt goed wil doen dan zou ik daar naar toe gaan. Wil je het adres, dan even een pbtje.........
Gebruikersavatar
semma
Gevorderd lid
Berichten: 1448
Lid geworden op: 23 nov 2011, 03:15

Bericht door semma »

Het probleem is dat de nieuwe composietvullingen ook niet alles zijn. Na flinke pijn, werd me van meerdere zijde verzekerd dat er mensen zijn die het slecht verdragen en dat er geen alternatief is.
Het klinkt vreselijk onwaarschijnlijk dat er geen alternatieve vullingen mogelijk zijn. Het is natuurlijk wel de vraag of alternatieven zoveel beter zijn.
magnetronnie
Gevorderd lid
Berichten: 536
Lid geworden op: 27 nov 2010, 10:15

MS ontstaat wellicht eerst in brein, niet in immuunsysteem

Bericht door magnetronnie »

annahan schreef:[..]
Natuurlijk vormt iedereen zijn eigen mening en gaat het erom wat je zelf vindt, maar doe dat dan wel op basis van goede bronnen, verifieerbare bronnen. Zoals Wikipedia die aanhaalt.
En misschien nog belangrijker, door bewijs uit meerdere bronnen te gebruiken en te wegen. En niet door eenzijdig vanuit de mening van één tandarts te kijken en alles wat ie zegt klakkeloos voor waarheid aan te nemen.
Zeker niet als je na 2 minuten googlen dit soort dingen tegenkomt:
'TIME reported the judge's conclusion that Huggins "diagnosed 'mercury toxicity' in all his patients, including some without amalgam fillings."[3]'

Betrouwbare jongen die Huggins, echt iemand die ik meteen zou geloven. ;)

Blijf toch weg van dit soort obscure personen met allerlei claims die overtuigend lijken, maar zeer zeer waarschijnlijk op los zand zijn gebaseerd.

"Extraordinary claims require extraordinary evidence."
- Carl Sagan

Ben je benieuwd hoe de wetenschap op dit moment denkt over de oorzaken van MS? Lees dan kwalitatief goede tijdschriften.
Gebruikersavatar
annahan
Actief lid
Berichten: 459
Lid geworden op: 04 apr 2012, 21:39

MS ontstaat wellicht eerst in brein, niet in immuunsysteem

Bericht door annahan »

Magnetronnie, kwik komt niet alleen voor vullingen- amalgaam , maar ook in veel vaccinaties (thimerasol) en het is inmiddels bekend dat dit tot nierafwijkingen kan leiden.
Er zijn veel mensen op vroege leeftijd blootgesteld aan kwik als gevolg het breken van een kwikthermometer. In spaarlampen zit echter ook kwik, waardoor blootstelling ontstaat aan de kwiktrilling die zich via het licht verspreid. Als een spaarlamp kapot valt, dan is de inhoud aan kwik 100 maal de geldende toegestane norm (terwijl die norm in feite 0,0 zou moeten zijn!). Bij hoge temperatuur in de mond (koffie/thee drinken, roken e.d.) ontstaat snelle verdamping van kwik en komt het in atoomvorm vrij. Die vorm doorbreekt de bloedhersenbarrière en kan de hersenen in gaan.



Fred Neelissen weigert om binnen de reguliere geneeskunde van geneesmiddelen te spreken. Hij noemt ze bestrijdingsmiddelingen c.q. begeleidingsmiddelen die vooralsnog van nut kunnen zijn in levensbedreigende situaties. Ze nemen de oorzaak echter niet weg, ze onderdrukken alleen het symptoom.

In de acute gevallen heeft Fred de reguliere geneeskunde hoog in het vaandel staan. De chronische gevallen moeten echter op een totaal andere manier bekeken worden. De manier waarop in deze tijd van antibiotica gebruikt gemaakt wordt vindt hij verwerpelijk, los van de levensreddende eigenschappen in acute situaties. Door het veelvuldig gebruik van antibiotica is er veel resistent geworden.
Het tragische is dat er vroeger uitsluitend infectieziekten bestonden en er sinds de invoering van de vaccinatie vooral chronische ziekten bestaan. Patentgeneeskunde heeft een enorme vlucht genomen en dicteert in feite alles dat op medisch gebied gebeurt.


Fred betoogt dat mensen mondiger moeten worden. Dat ze begrijpen dat ze met onderdrukkingsmiddelen te maken hebben.

Wat is bewijs, wat is wetenschap?

“Bewijs” noemt Fred “een waarheid”.

Dit woord mag echter binnen de geneeskunde helemaal niet gebruikt worden, eenvoudigweg omdat een mens uit teveel variabelen bestaat om van eenduidigheid te kunnen spreken. In die zin moet waarheid vanuit de patiënt en niet vanuit een pil komen. Er is ongeacht welke aandoening juist eerdere sprake van een combinatie van factoren dan slechts één oorzaak; zelfs hoe iemand zijn leven leidt speelt een rol. De invloed van stress kan als aan katalysator werken op in het lichaam aanwezige gifstoffen en hun schadelijke werking aan de oppervlakte brengen.


Ik heb weinig op wetenschappelijke tijdschriften en wetenschappelijke onderzoeken.

Ik richt me nu juist op die dingen die niet wetenschappelijk bewezen zijn.

Er is veel niet te bewijzen wat wel degelijk bestaat en grote problemen vormt voor je gezondheid, maar dat staat dus niet in wetenschappelijke tijdschriften..........

Voor mij heb ik een Tweemaandelijks tijdschrift liggen met de naam;

De natuur uw arts.

Hierin een uitgebreid artikel over de 3 giftige vormen van kwik;
Kwikdamp ,Ionisch kwik Hg2 en Methylkwik.

Wat het doet met je brein, zenuwcellen, DNA etc etc

Dat kwikdampen schade aan zenuwen kunnen aanrichten.
Dat ionisch kwik je DNA aantast
Dat methylkwik geboorteafwijkingen kan geven, tremoren en spierzwakte

Dit artikel is niet geschreven door de tandarts die ik aangaf .
Er zijn er dan blijkbaar toch meer die er zo over denken....
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

MS ontstaat wellicht eerst in brein, niet in immuunsysteem

Bericht door asje »

Vòòr de vaccinatie-tijd bestonden er ook chronische ziekten. Diabetes, Parkinson, MS etc en ook kanker. Met de verbeterde hygiëne en de geneeskunde worden mensen steeds ouder en zijn er dus meer mensen chronisch ziek.
Life smells...
Gebruikersavatar
verlorengezondheidman
Gevorderd lid
Berichten: 6231
Lid geworden op: 02 aug 2008, 17:24

MS ontstaat wellicht eerst in brein, niet in immuunsysteem

Bericht door verlorengezondheidman »

asje schreef:Vòòr de vaccinatie-tijd bestonden er ook chronische ziekten. Diabetes, Parkinson, MS etc en ook kanker.
Ook ME bestond al voor de vaccinatie-tijd; ik vraag mij dus oprecht af of er uberhaupt wel een relatie bestaat tussen (het ontstaan van) ME en vaccinaties :roll:
Een zoönose is een infectieziekte die kan worden overgedragen van dieren op mensen.
http://www.youtube.com/watch?v=wVQy9-cyL98

LyME en co's INFO-topic!
http://www.me-gids.net/index.php?name=P ... ht=#218551
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

MS ontstaat wellicht eerst in brein, niet in immuunsysteem

Bericht door asje »

Je hebt helemaal gelijk, ook ME bestond natuurlijk al. Weetje: Darwin had ook een soortgelijke ziekte, wsl ME.
Life smells...
Plaats reactie