Magnesium te hoog

Alle vragen over diagnose en testen. Welke testen voor ME (cvs)? Wat betekenen de resultaten?

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
semma
Gevorderd lid
Berichten: 1448
Lid geworden op: 23 nov 2011, 03:15

Bericht door semma »

Zijn er al recensies over de B12-poli?

Complimentaire artsen zijn grotendeels voor je eigen rekening. Ze worden vergoed onder de aanvullende verzekering. Als ze reguliere onderzoeken, medicatie en behandeling voorschrijven, wordt dat niet vergoed want dat is bij de ziektekostenverzekeraars voorbehouden aan de reguliere arts. Supplementen worden sowieso niet vergoed. Alternatieve medicijnen weer wel als je daar aanvullend voor vergoed bent, maar dat zullen er niet veel zijn.
Gebruikersavatar
semma
Gevorderd lid
Berichten: 1448
Lid geworden op: 23 nov 2011, 03:15

Bericht door semma »

Wie de intake daar in de poli gedaan heeft, kan het dossier opvragen.
http://www.mczuiderzee.com/patienten-be ... et-dossier.

Inzage is kostenloos, maar dan moet je er naar toe. Kopieëren kost geld en aangetekend laten versturen kost extra geld: http://www.mczuiderzee.com/patienten-be ... et-dossier
Gebruikersavatar
pauliene
Moderator
Moderator
Berichten: 739
Lid geworden op: 22 nov 2011, 00:48
Locatie: Noord-Holland

Bericht door pauliene »

@Louisa: Smelttabletten zijn inderdaad van bloem. Ben redelijk aanvullend verzekerd, krijg ongeveer de helft vergoed. PvM is 2,5 uur reizen bij mij vandaan maar als er geen andere mogelijkheid is zal ik het zeker proberen :)

@Mieperdepiep: Goed idee! Wist niet dat er een B12 poli was, zal het zeker tegen m'n huisarts zeggen!
Gebruikersavatar
mieperdepiep
Gevorderd lid
Berichten: 730
Lid geworden op: 07 apr 2011, 13:32

Bericht door mieperdepiep »

De B12 poli is top! :wink:
Ben er zelf ook geweest. Deze internist weet dat je met al een hogere waarde zeker wel klachten kunt hebben. Hij kijkt meer naar de klachten dan de bloeduitslagen.
Momenteel schijnt er nog een patientenstop te zijn, maar daarom zou je arts wel voor meer info kunnen bellen.

En zoals Louisa zegt: de B12 poli is iets heel anders dan het VCL!!!
Gebruikersavatar
semma
Gevorderd lid
Berichten: 1448
Lid geworden op: 23 nov 2011, 03:15

Bericht door semma »

Wat zeggen ze over mensen die nu dus B12 laten smelten of spuiten?

Ik bedoel: kan je gelijk komen of moet je eerst een poosje zonder de B12-suppletie doen?
Gebruikersavatar
mieperdepiep
Gevorderd lid
Berichten: 730
Lid geworden op: 07 apr 2011, 13:32

Bericht door mieperdepiep »

Er wordt gekeken naar je beginwaarde in combinatie met je klachten en niet naar de waarde die je nu met smelttabletten hebt.
Wel aangeven dat je die hebt gebruikt. En nee je hoeft niet te stoppen, want het kan eindeloos lang duren voordat je bloedbeeld weer betrouwbaar is. Deze internist weet meer van B12 dan gemiddeld, al ga ik zeker niet beweren dat hij foutloos is :wink:
Gebruikersavatar
pauliene
Moderator
Moderator
Berichten: 739
Lid geworden op: 22 nov 2011, 00:48
Locatie: Noord-Holland

Bericht door pauliene »

Ben gisteren bij Dr. Vermeulen geweest om de uitslag te bespreken.

Bij de kanteltafeltest is niks bijzonders gevonden.
De concentratie test was wel erg slecht;
Latentie tijd : 4,8 Normaal <2
Foutscore : 2,6

De fietstesten waren ook slecht, o.a. VO2 13 ml.min.kg, RER 1.00 en 1.04.

Verder schrijft Vermeulen: De meest waarschijnlijke oorzaak is inspannings gerelateerde respiratoire alkalose of een beperking van de functie op cel niveau. De zuurstof extractie was zeer laag.

Hij raadt nu een consult longarts aan ter uitsluiting van respiratoire alkalose.
Verder sluit hij ME ook niet uit maar moet dit eerst onderzocht worden.
Heb de 16de nog een onderzoek bij Dr. Visser naar de halsslagader. En volgende week een afspraak bij de huisarts voor de b12 en vitd.

Ben benieuwd wanneer ik bij de longarts terecht kan en wat daar uitkomt! :roll:
Plaats reactie