Onafhankelijke keuringsarts

Zoek je een arts, behandelcentrum of wil je contact met mensen met ME etc? Hier kan je je oproepjes plaatsen.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
vragen
Beginner
Berichten: 33
Lid geworden op: 30 mei 2012, 18:07

Onafhankelijke keuringsarts

Bericht door vragen »

Hoger beroep tegen mijn wajong uitkering staan niet meer open, tenzij er nieuwe feiten en omstandigheden zijn volgens mij.

Dan kun je de zaak weer open halen. Volgens mijn advocaat zou een onafhankelijke keuringsarts een mogelijke optie zijn om tegen de Wajong uitkering iets te kunnen doen. Maar deze artsen zijn volgens mij astronomisch duur. Zijn er ook onafhankelijke keuringsartsen die misschien heil in de zaak zien en op no cure no pay basis betaald worden?
Gebruikersavatar
felixloena
Oud-medewerker
Berichten: 4445
Lid geworden op: 04 mei 2009, 19:47
Locatie: Limburg
Contacteer:

Onafhankelijke keuringsarts

Bericht door felixloena »

Als die er zijn, zal het Steunpunt ze vast kennen.
Leven is het meervoud van lef - Loesje
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Onafhankelijke keuringsarts

Bericht door asje »

Ofwel: Stichting Steungroep ME en arbeidsongeschiktheid.
Life smells...
Gebruikersavatar
huppelepup
Gevorderd lid
Berichten: 796
Lid geworden op: 11 jan 2011, 19:26

Onafhankelijke keuringsarts

Bericht door huppelepup »

Hoger beroep tegen mijn wajong uitkering staan niet meer open, tenzij er nieuwe feiten en omstandigheden zijn volgens mij.

Nou hier heb je ook niets aan want wat ze dan gaan zeggen dat het toch ongegrond wordt verklaard wegens datum in het geding. Was bij mij ook het geval.
Gebruikersavatar
vragen
Beginner
Berichten: 33
Lid geworden op: 30 mei 2012, 18:07

Onafhankelijke keuringsarts

Bericht door vragen »

Bezwaar termijn is doorgaans 6 weken en wanneer het bezwaar ongegrond wordt verklaard, dan kun je in hoger beroep gaan. Echter Wet AMBER als ik het goed heb, dan kun je de uitkering weer open halen zeg maar. Alleen dienen er dan wel nieuwe feiten en omstandigheden te zijn. Daarom zou ik naar een onafhankelijke keuringarts willen gaan die zaken door kan nemen. Bovendien komt binnenkort de WIA keuring er aan. Dan wel geen Wajong, maar mogelijk Wia. Dit omdat ik ook soms last heb van oorsuizen, ik kan niet over herrie.

Ik zou dat wel heel raar vinden, stel je voor dat u (bovenstaande berichtje reageer ik op) recht zou hebben op een uitkering. Maar omdat u te laat was heeft u pech gehad, dat terwijl u mogelijk recht heeft op een uitkering van een bepaalde arbeidsongeschiktheid, die uitkering zou mogelijk voor uw hele leven gelden. Maar omdat u te laat was met het aantekenen van bezwaar, zou in mijn ogen erg onrechtvaardig zijn!
Gebruikersavatar
aquamarijn
Actief lid
Berichten: 460
Lid geworden op: 03 jun 2011, 11:00

Onafhankelijke keuringsarts

Bericht door aquamarijn »

@vragen: helaas is in het recht 'rechtvaardig' vaak niets meer dan het volgen van een ooit eens opgestelde wet :s
Plaats reactie