Zelfreinigende Kattenbak, werkt super goed

Alles over hulpmiddelen en tips om het leven met ME(cvs) iets aangenamer te maken. Vragen over sociale voorzieningen, verzekeringen.

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
daisy86
Actief lid
Berichten: 303
Lid geworden op: 04 mar 2012, 19:24

Zelfreinigende Kattenbak, werkt super goed

Bericht door daisy86 »

Ik heb ook van die korrels waar je met 1 kat 1 maand mee zou kunnen doen.
Ik heb al vanalles geprobeerd, maar vind deze korrels tot nu toe ook het prettigst.
Voorheen had je ze ook nog in xxl korrels zodat je minder uitloop hebt.
Die vond ik nog fijner gezien regelmatig stofzuigen ook een zware taak is voor ons.
Helaas waren deze er niet meer de laatste keer dat ik de korrels besteld heb bij zooplus, dus ik heb nu het normale formaat.
Gebruikersavatar
mollymcbeal
Beginner
Berichten: 54
Lid geworden op: 18 mar 2011, 15:58

Zelfreinigende Kattenbak, werkt super goed

Bericht door mollymcbeal »

bloemetje schreef:"De meeste mensen zijn andere mensen ..." Oscar W

Mooie tekst!
:lol: :lol: :lol: vond ik ook ... staat hier in Rotterdam op een monumentaal gebouw (waar ik nu niet meer zo vaak langs kom - of komt, op z'n Rotjeknors)
"De meeste mensen zijn andere mensen ..." Oscar W

"Ik haat citaten. Vertel me eens wat je zelf weet."
Een van die andere mensen
Gebruikersavatar
mollymcbeal
Beginner
Berichten: 54
Lid geworden op: 18 mar 2011, 15:58

Zelfreinigende Kattenbak, werkt super goed

Bericht door mollymcbeal »

daisy86 schreef: ...
Voorheen had je ze ook nog in xxl korrels zodat je minder uitloop hebt.
Die vond ik nog fijner gezien regelmatig stofzuigen ook een zware taak is voor ons. ...
Ik heb een kruimelzuiger d'r vlak bij staan, misschien ook een idee?

XXL korrels: misschien van voor mijn tijd, hoewel ik al jaaaren Magic Clean gebruikt. Tijd terug ook eens een soort kloonprodukt gebruikt, ziet er hetzelfde uit, is goedkoper (no-brainer natuurlijk) - alleen werkt het véél minder goed en korter. Merknaam weet ik zo niet meer.
"De meeste mensen zijn andere mensen ..." Oscar W

"Ik haat citaten. Vertel me eens wat je zelf weet."
Een van die andere mensen
Gebruikersavatar
bloemetje
Columnist
Berichten: 5394
Lid geworden op: 02 nov 2009, 12:22
Contacteer:

Zelfreinigende Kattenbak, werkt super goed

Bericht door bloemetje »

Lekker praten over een kattenbak, ik heb nog steeds geen kat.
JannekeB
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 2256
Lid geworden op: 28 jan 2009, 09:46

Bericht door JannekeB »

Ik gebruik silicaatkorrels XXL van Zooplus. De poepjes schep ik er uit en knikker die in het toilet. Dan even de bak omroeren zodat de plasjes worden verdeeld en klaar is klara :D Zo doe ik met 1,5 zak een week of 2.
Bij de Boerenbond haal ik BeauBeau geurpoeder dat doe ik er af en toe een beetje in. Dit omdat wij2 katten en evenveel bakken hebben. Minder dan zou moeten maar ze doen het prima zo. Ik ben dus best veel geld kwijt aan korrels maar zo kost het me minimale moeite.
"I don't look sick? That's because my illness isn't on my face"

Hoe werkt LDN?
Gebruikersavatar
mollymcbeal
Beginner
Berichten: 54
Lid geworden op: 18 mar 2011, 15:58

Bericht door mollymcbeal »

JannekeB schreef:Ik gebruik silicaatkorrels XXL van Zooplus. De poepjes schep ik er uit en knikker die in het toilet. Dan even de bak omroeren zodat de plasjes worden verdeeld en klaar is klara :D Zo doe ik met 1,5 zak een week of 2.
Bij de Boerenbond haal ik BeauBeau geurpoeder dat doe ik er af en toe een beetje in. Dit omdat wij2 katten en evenveel bakken hebben. Minder dan zou moeten maar ze doen het prima zo. Ik ben dus best veel geld kwijt aan korrels maar zo kost het me minimale moeite.
De poepjes in het toilet. Pfff dat ik daar zelf niet op gekomen ben, hahaha ik kom niet meer bij - en ik maar in de weer met zakjes :roll: :idea: Moet wel ff een routine-shift gaan inslijpen, maar goed.

Plasjes verdelen: iemand schreef 't al, maar katten plassen altijd op dezelfde plek - volgens kattenexperts ook uit overtuiging/grondig gemotiveerd. Misschien vinden ze het vies om erop te staan? De mijne gaat buiten de bak als ik niet naar wens/tijdig de bak ververs. Wat 2 bakken betreft - ook zo'n experts-tip - heb ik geprobeerd, maar ze liet de extra bak na 1 keer links liggen. Ws omdat het een minder goeie plek is die minder goed ventileert. Vonnut zelf ook niet zo geslaagd ruiken toen ze was geweest.

ZooPlus nog nooit gezien, Boerenbond heb ik hier niet, dus 't blijft hier Magic Clean per doos van 6 (ca. 5,50 p/st = 3-4 wk) inkoop bij de speciaalzaak om de hoek - en ze brengen 't thuis.
"De meeste mensen zijn andere mensen ..." Oscar W

"Ik haat citaten. Vertel me eens wat je zelf weet."
Een van die andere mensen
Gebruikersavatar
mollymcbeal
Beginner
Berichten: 54
Lid geworden op: 18 mar 2011, 15:58

Zelfreinigende Kattenbak, werkt super goed

Bericht door mollymcbeal »

bloemetje schreef:Lekker praten over een kattenbak, ik heb nog steeds geen kat.
:lol: nee, maar jij hebt vruchtencake bofferdje :twisted: :twisted:
"De meeste mensen zijn andere mensen ..." Oscar W

"Ik haat citaten. Vertel me eens wat je zelf weet."
Een van die andere mensen
Gebruikersavatar
mollymcbeal
Beginner
Berichten: 54
Lid geworden op: 18 mar 2011, 15:58

Zelfreinigende Kattenbak, werkt super goed

Bericht door mollymcbeal »

mollymcbeal schreef:
bloemetje schreef:Lekker praten over een kattenbak, ik heb nog steeds geen kat.
Ik heb trouwens een buurvrouw, die heeft er 8. Zal ik 's vragen of ze d'r eentje voor jou over heeft?
Ook heb ik een eindje verderop een Turkse buurman die vind dat er nog niet genoeg poesjes zijn EN zielig om de zijne te laten steriliseren, dus daar valt ook vast wel wat te halen.
DAN hebben we in Rotterdam nog de ontzettend grote loods van de Stichting Zwerkattenopvang Rijnmond met de wereld aan ontroerende kitte-katties. Toen ik er op een open dag was, had ik bijna dat blinde hartediefje meegenomen, leek me wel wat een mede-gehandicapte in huis. :D :D

(maar goed, 't verstand kwam boven toen ik weer even had gezeten)
"De meeste mensen zijn andere mensen ..." Oscar W

"Ik haat citaten. Vertel me eens wat je zelf weet."
Een van die andere mensen
JannekeB
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 2256
Lid geworden op: 28 jan 2009, 09:46

Bericht door JannekeB »

mollymcbeal schreef:
JannekeB schreef:Ik gebruik silicaatkorrels XXL van Zooplus. De poepjes schep ik er uit en knikker die in het toilet. Dan even de bak omroeren zodat de plasjes worden verdeeld en klaar is klara :D Zo doe ik met 1,5 zak een week of 2.
Bij de Boerenbond haal ik BeauBeau geurpoeder dat doe ik er af en toe een beetje in. Dit omdat wij2 katten en evenveel bakken hebben. Minder dan zou moeten maar ze doen het prima zo. Ik ben dus best veel geld kwijt aan korrels maar zo kost het me minimale moeite.
De poepjes in het toilet. Pfff dat ik daar zelf niet op gekomen ben, hahaha ik kom niet meer bij - en ik maar in de weer met zakjes :roll: :idea: Moet wel ff een routine-shift gaan inslijpen, maar goed.

Plasjes verdelen: iemand schreef 't al, maar katten plassen altijd op dezelfde plek - volgens kattenexperts ook uit overtuiging/grondig gemotiveerd. Misschien vinden ze het vies om erop te staan? De mijne gaat buiten de bak als ik niet naar wens/tijdig de bak ververs. Wat 2 bakken betreft - ook zo'n experts-tip - heb ik geprobeerd, maar ze liet de extra bak na 1 keer links liggen. Ws omdat het een minder goeie plek is die minder goed ventileert. Vonnut zelf ook niet zo geslaagd ruiken toen ze was geweest.

ZooPlus nog nooit gezien, Boerenbond heb ik hier niet, dus 't blijft hier Magic Clean per doos van 6 (ca. 5,50 p/st = 3-4 wk) inkoop bij de speciaalzaak om de hoek - en ze brengen 't thuis.
Door de sillicaatkorrels door te roeren nemen de korrels de plasjes op. tegen de tijd dat ik de bak verschoon niet meer. Dan zijn bijna alle korrels geel geworden.
Ze hebben niet alleen met plassen een vaste plek, ik weet ook precies van wie welke poepjes zijn :lol: en als ik het nog niet heb gezien heb ik het vaak eerst al geroken haha.

Ik weet niet of je poepjes die uit een gewone kattenbak komen ook mag doorspoelen.... Tot ik deze korrels had gebruikte ik ook zakjes (gaat de vuilniszak enorm van stinken, jak) en ik heb een tijdje een luieremmer gebruikt dat werkte perfect. Maar zo'n navulcassette kost wel weer €20 :roll:

Bij Zooplus hebben ze die XXL silicaatkorrels per 3 voor ik meen €13,50, bestel je er 6 heb je geen verzendkosten. Bij de Jumper zag ik ook sillicaatkorrels, maar dan kwam ik op €19 voor 3 zakken....

We hebben beneden een kleinere hoekbak (ellendig ding, de plasjes verzamelen zich teveel op 1 plek)) en boven een grote bak.
"I don't look sick? That's because my illness isn't on my face"

Hoe werkt LDN?
Gebruikersavatar
nanda
Actief lid
Berichten: 364
Lid geworden op: 04 mar 2011, 21:38
Locatie: lelystad

Bericht door nanda »

Ik gebruik idd ook sillicaatkorrels voor de bak buiten in de ren, binnen gebruik ik voor de bakken biokat. Mijn katten komen niet los buiten alleen in de kattenren.
En ik bestel idd ook bij zoo plus ideaal omdat ik zelf geen auto heb om van die grote zakken te vervoeren.
Het leven is wat je gebeurd terwijl je andere plannen maakt...
Gebruikersavatar
luna923
Donateur
Donateur
Berichten: 589
Lid geworden op: 25 mar 2011, 00:40
Locatie: Amsterdam

Bericht door luna923 »

hoi dames,

ik zit met 3 katten, heb voor de 2 jongens een zelfreinigende kattenbak ( z.r.k.), maar voor madam loentje heb ik nog die oude, en gebruik ik houtkorrels. zins kort heb ik de bakken om gewisseld en gaat ook goed. madam loentje wil me slaapkamer niet meer uit, omdat ze niks met de jongens te maken wil hebben en is zo mijn slaapkamer prinses geworden.

ze mag er hoor, maar ze wil zelf niet pffffffff, dus heb daarom die z.r. k. bij haar geplaatst in me slaapkamer, is zo wie zo niet echt fris een kattebak in je kamer, maar denk voor ons helemaal niet goed i.v.m. imuunsysteem enzo enzo. tja, je mot toch wat hee.

ik weet wel dat hout korrel biologisch afbreekbaar zijn en wel door de wc gespoeld kan worden. en je heb nog een paar andere bij welke het ook kan, maar staat ook duidelijk aangeven bij zooplus.

maar ik gebruik voor die z.r.k. die duurste van appie gein ( AH), en werkt wel oke, kan beter. maar die ruikt wel heel sterk naar wasverzachter/waspoeder in 1. maar die katten vinden het prima, ik zelf begrijp er niks van lol. ik moet wel gaan over stappen op die biokat met die sterke klonten en die natuurlijke geur vreters er in. eerst dat andere helemaal op maken. met dat draaien van die bak heb ik echt geen problemen, alleen die uitloop korrels pfffffffff

maar ik ben ech wel blij met die z.r.k., want als ik die ene met die houtkorrels moet tillen elke keer als ik hem verschoon pffffffffffffffffffffffffffffffffffff. ik ben echt te gesloopt om die drollen elke keer te scheppen hoor elke dag. dan maar om de 4 of 5 dagen die hele kattebak schoon maken.

kopen jullie ook Orijen katte brokken??? is wel duur maar je katten eten er in verhouding minder van en kost het iets duurder dan gewone brokken, ook is het zo dat je kat dan heel gezond eet en heel heel gezond is, dan ren je ook niet zo vaak naar de dierenarts is mijn ervaring. maar als je groot inkoopt dan ben je ook een stuk goedkoper uit, dat scheelt ook. in deze voer zit geen tarwe, schijnt niet goed te zijn voor katten.

maar wat ik ook mega belangrijk vind is dat het biologisch is, wil zo veel mogelijk bio-industrie vermijden. ik eet af en toe biologisch, maar mijn katten voor de helft. dus de katten brokken wel biologisch en het zacht voer van de industrie. had graag alles biologisch gedaan, maar met een uitkering kan je niet veel helaas.

ja een katte ren is heel goed. wil ik hier ook van me balkonnetje maken, maar eerst nog wat andere dingen in huis in orde maken. heb je een paar goeie tips nanda???

ik weet:

-geïmpregneerd hout

-en gaas waar ze niet door heen komen en moet ook met die plastic om die gaas heen i.v.m. hun nagels en klauwen die ze anders stuk maken en lelijke wonden kunnen krijgen

-de uit einde van het gaas mag niet uit steken, dus dat ze ook geen wonden krijgen dan

-weet niet wat beter is, van af boven schuin af laten lopen een stukje naar beneden of gewoon rechthoekig???

- en andere tips???


groetjes

loentje
Ik doe niet meer aan sex , de regering naait me al elke dag
Gebruikersavatar
nanda
Actief lid
Berichten: 364
Lid geworden op: 04 mar 2011, 21:38
Locatie: lelystad

Bericht door nanda »

Je zou eens bij de nettenlijn kunnen kijken, die hebben regelmatig grotere stukken over wat je voordelig kunt kopen. Ook zie je daar veel ideeen om een balkon(of tuin) goed catproof te maken.
Het hangt er denk ik ook een beetje af hoe jou balkon is. Ik heb zelf geen balkon dus daar verder geen ervaring mee al ken ik verschillende mensen die wel een afgezet balkon hebben en dat kan heel mooi zijn.

IK heb er een Houdinie bij zitten en die zou bij gaas wat recht omhoog loopt klimmen en er zo toch uit kunnen. Maar de rest zou er niet naar om kijken dus het hangt ook van je katten af.

Maar wel een veilig idee als je weet dat ze niet naar beneden kunnen vallen.

Er wordt vaak gezegd dat een kat altijd op zijn pootjes terecht komt maar helaas ken ik ook een aantal gevallen waarbij dat toch niet zo was met als gevolg gebroken pootjes/ bekkens of zelfs erger...

Mijn katten eten RC indoor, en 1 kat is nierpatient dus die eet speciaal dieetvoer van de dierenarts k/d van hills. Een zakje van haar(3 kg) is duurder als een grote zak (10 kg) van de rest.
Ik heb idd ook wel eens geprobeerd over te stappen naar ander voer voor de rest maar dan eet Lotje(de nierkat) ervan mee en dat mag echt niet omdat ze dan heel ziek wordt, en de rc lust ze niet...

Helemaal niet eigenwijs hoor die katten. :wink:

Biologich eten doe ik zelf wel eens maar helaas is dat allemaal best duur en je kan het helaas maar een keer uitgeven...dus lang niet alles
Het leven is wat je gebeurd terwijl je andere plannen maakt...
Gebruikersavatar
bloemetje
Columnist
Berichten: 5394
Lid geworden op: 02 nov 2009, 12:22
Contacteer:

Zelfreinigende Kattenbak, werkt super goed

Bericht door bloemetje »

mollymcbeal schreef:Ik heb trouwens een buurvrouw, die heeft er 8. Zal ik 's vragen of ze d'r eentje voor jou over heeft?
Ach, ik wacht gewoon tot het op mijn pad komt. Totdat er eentje uit de lucht komt vallen. Als de plof er is, hoor je me natuurlijk brullen van plezier ;-)
Gebruikersavatar
mollymcbeal
Beginner
Berichten: 54
Lid geworden op: 18 mar 2011, 15:58

Zelfreinigende Kattenbak, werkt super goed

Bericht door mollymcbeal »

bloemetje schreef:
mollymcbeal schreef:Ik heb trouwens een buurvrouw, die heeft er 8. Zal ik 's vragen of ze d'r eentje voor jou over heeft?
Ach, ik wacht gewoon tot het op mijn pad komt. Totdat er eentje uit de lucht komt vallen. Als de plof er is, hoor je me natuurlijk brullen van plezier ;-)
Brullen vs spinnen 8) 8) ??
Die van mij is ook uit de lucht komen vallen. Was nauwelijks 2 weken in m'n nieuwe huis getrokken, stond om 24.00 uur mijn buurvrouw voor de deur, mét een zwerfkat die al een jaar op straat verzorgd werd maar niet bij de andere beesten paste - en ik had immers laten vallen dat ik een kat wilde. :oops: :cry:. Zeg dan nog maar 's nee. (Ik was nog niet ziek toen, dus dat met die bank en operaties en zo deed ik er wel ff bij)

(een gewaarschuwd mens telt voor 2 :wink: Áls je een kat wil, beter niet hardop in de buurt melden, is het makkelijker om zelf te kiezen)
"De meeste mensen zijn andere mensen ..." Oscar W

"Ik haat citaten. Vertel me eens wat je zelf weet."
Een van die andere mensen
Gebruikersavatar
felixloena
Oud-medewerker
Berichten: 4445
Lid geworden op: 04 mei 2009, 19:47
Locatie: Limburg
Contacteer:

Zelfreinigende Kattenbak, werkt super goed

Bericht door felixloena »

Voor degenen die bij zooplus dierenvoer etc bestellen. Willen jullie het dan via deze website doen? www.zwerfkat.com.

Daar staat een banner van zooplus, en als je via die banner besteld, krijgt deze stichting een donatie. Ik draag deze stichting een warm hart toe, heb er 3 jaar als opvanggezin gewerkt. helaas moeten stoppen omdat ik te ziek werd.
Leven is het meervoud van lef - Loesje
Plaats reactie