Zelfreinigende Kattenbak, werkt super goed

Alles over hulpmiddelen en tips om het leven met ME(cvs) iets aangenamer te maken. Vragen over sociale voorzieningen, verzekeringen.

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
luna923
Donateur
Donateur
Berichten: 589
Lid geworden op: 25 mar 2011, 00:40
Locatie: Amsterdam

Zelfreinigende Kattenbak, werkt super goed

Bericht door luna923 »

hoi,

ben er toevallig achter gekomen dat er een zelfreinigende kattenbak bestaat. heb die aangeschaft omdat dit mij wel goed kon helpen door dat ik zo gesloopt ben om die katten bak maar elke keer leeg te scheppen enzo.

nu ik deze nieuwe kattenbak heb ben ik zo blij er mee, het is echt een uitkomst voor ons als we katten hebben. hij doet echt wat er over gezegd word. het is een echte aanrader. wel kost het ongeveer 50 euro, maar haal je er zo weer uit door dat je kattenbakvulling uit spaart door de methode van de kattenbak

geen verzend kosten.


klein filmpie kijken met uit leg, super makkelijk

http://www.youtube.com/watch?v=R6EmMDKa ... 9FB833195B


in Nederland te bestellen

http://www.armarkatkattenkrabpalen.nl/W ... ilver.html


in Belgie te bestellen

http://www.tuinadvies.be/shop/product.php?id=252


het is een echte aanrader en werkt super. mijn katten sprongen er meteen in en bingo, kon hem meteen uit testen.
mijn siamezen kunnen er makkelijk in, en zelfs mijn grote dikke teddybeer snowshoe kat past er in.

de links zijn voor grote maten kattenbaken, daar passen alle katten in

er bestaat ook een kattenbak robot ) litter robot), maar die is veel te klein en maakt een pokke herrie, is niet aan te raden

veel succes er mee

groetjes

loentje
Ik doe niet meer aan sex , de regering naait me al elke dag
Gebruikersavatar
daisy86
Actief lid
Berichten: 303
Lid geworden op: 04 mar 2012, 19:24

Zelfreinigende Kattenbak, werkt super goed

Bericht door daisy86 »

Ik heb die kattenbak ook al een hele tijd, maar vind het eigelijk toch niet zo geweldig.
Kattengedragsdeskundigen raden hem ook af.
Het schijnt voor de kat echt een vreselijk ding te zijn.
Doordat je steeds rolt met dat ding komen de urine en ontlastingsporen overal in de bak.
Dat schijnt voor een kat nogal een bedreigend gevoel te geven.
Ik had hem nog maar net gekocht toen een bekende kattengedragsdeskundige op tv vermelde dat dat dus helemaal niks was voor de kat.
Ik heb nog een gewone kattenbak naast deze bak en die gebruiken de katten veel liever.
Dus ik gebruik de rollende kattenbak nu ook maar als gewone, extra kattenbak en schep hem gewoon uit.
Het rollen kostte me overigens eigelijk ook best veel energie.

Maar als jij er blij mee bent helemaal prima natuurlijk.
Tis niet dat ik je probeer te ontmoedigen, maar ik heb er dus andere ervaringen mee :wink:
Gebruikersavatar
bloemetje
Columnist
Berichten: 5394
Lid geworden op: 02 nov 2009, 12:22
Contacteer:

Zelfreinigende Kattenbak, werkt super goed

Bericht door bloemetje »

Ik ben nog op zoek naar een zelfreinigend immuunsysteem :mrgreen: Of een kat, kan me niet schelen op wat voor bak die wil Afbeelding

Fijn weekend! Groetjes van Bloem ---> Crazy Cat Lady
Gebruikersavatar
felixloena
Oud-medewerker
Berichten: 4445
Lid geworden op: 04 mei 2009, 19:47
Locatie: Limburg
Contacteer:

Zelfreinigende Kattenbak, werkt super goed

Bericht door felixloena »

Ik heb gelukkig een man die de kattenbakken verschoond :mrgreen:
Leven is het meervoud van lef - Loesje
Gebruikersavatar
bloemetje
Columnist
Berichten: 5394
Lid geworden op: 02 nov 2009, 12:22
Contacteer:

Zelfreinigende Kattenbak, werkt super goed

Bericht door bloemetje »

Kattenbakken? Meervoud? Over hoeveel katten hebben we het hier, Felixloena?
Gebruikersavatar
felixloena
Oud-medewerker
Berichten: 4445
Lid geworden op: 04 mei 2009, 19:47
Locatie: Limburg
Contacteer:

Zelfreinigende Kattenbak, werkt super goed

Bericht door felixloena »

5 , en evenveel kattenbakken.....
Leven is het meervoud van lef - Loesje
stargazertje
Gevorderd lid
Berichten: 3226
Lid geworden op: 17 jun 2010, 14:21

Zelfreinigende Kattenbak, werkt super goed

Bericht door stargazertje »

Je moet toch altijd 1 voor elke kat + 1 extra hebben Felixloena? Of herinner ik me het me nu verkeerd?
Gebruikersavatar
felixloena
Oud-medewerker
Berichten: 4445
Lid geworden op: 04 mei 2009, 19:47
Locatie: Limburg
Contacteer:

Zelfreinigende Kattenbak, werkt super goed

Bericht door felixloena »

Eigenlijk wel Stargazer, maar ze accepteren het zo, en ze komen ook buiten, dus het gaat goed. De katten zijn er tevreden mee.
Leven is het meervoud van lef - Loesje
Gebruikersavatar
nanda
Actief lid
Berichten: 364
Lid geworden op: 04 mar 2011, 21:38
Locatie: lelystad

Zelfreinigende Kattenbak, werkt super goed

Bericht door nanda »

Ik had die kattenbak ook alleen heb ik de kracht niet om hem te rollen/kantelen dus ik heb hem weer weggedaan.

Ik heb weer gewone bakken en goede kwaliteit kattenbakvulling, waardoor het me nog wel lukt. Dan doe ik ook best lang met die zakken.

Officieel moet je idd 1 bak meer hebben als katten, maar ik heb met mijn 4 katten heel lang met 2 bakken gedaan en dat ging prima. Ik schepte ze toen wel 2 maal daags uit.Hangt ook van je katten af, je hebt katten die echt alleen maar op eenn schone bak willen.

Ik heb nu 4 kattenbakken, waarvan 1 buiten in de kattenren daarin heb ik nu een soort glasachtige korrels die zijn lichtgewicht en nemen heel veel op. Alleen in huis wilde ze daar niet op maar buiten wel(rare katten)
Het leven is wat je gebeurd terwijl je andere plannen maakt...
Gebruikersavatar
luna923
Donateur
Donateur
Berichten: 589
Lid geworden op: 25 mar 2011, 00:40
Locatie: Amsterdam

Zelfreinigende Kattenbak, werkt super goed

Bericht door luna923 »

het ligt er maar net aan welke grint je gebruikt, als je goeie gebruikt dan hebben de katten er geen last van, en zo wie zo. de katten bak ruikt toch allemaal vol met die geuren, maakt niet uit welke kant, de geur blijft toch wel geroken worden door die katten. maar je hebt ook grint met natuurlijke geur vreters er in, die werken ook goed.

de mijne doen het er goed op. dus hun blij en ik ook. ik doe die bak nu alleen maar bij vullen en hoef niet meer die zware bakken leeg te schudden. alleen effe rollen, drollen bak er uit en leeg schudden in vuilnisbak en klaar is kees.

voor mij werkt het prima.
Ik doe niet meer aan sex , de regering naait me al elke dag
Gebruikersavatar
ondine
Actief lid
Berichten: 276
Lid geworden op: 16 apr 2012, 21:40
Locatie: Wavre

Zelfreinigende Kattenbak, werkt super goed

Bericht door ondine »

Hier is er enkel een kattenbak als het vriest. Anders moet de kat maar in de tuin.
Gebruikersavatar
luna923
Donateur
Donateur
Berichten: 589
Lid geworden op: 25 mar 2011, 00:40
Locatie: Amsterdam

Zelfreinigende Kattenbak, werkt super goed

Bericht door luna923 »

hahaha ja dat kan ook ondine, wel zo makkelijk als je een tuin heb natuurlijk.
Ik doe niet meer aan sex , de regering naait me al elke dag
Gebruikersavatar
ondine
Actief lid
Berichten: 276
Lid geworden op: 16 apr 2012, 21:40
Locatie: Wavre

Zelfreinigende Kattenbak, werkt super goed

Bericht door ondine »

Ja, en het is een echt gemakkelijke kat. Wanneer we met verlof vertrekken blijft ze liever buiten (we hebben al geprobeerd haar binnen te houden, ze wil niet), ze eet dan "warm" (meestal muisjes). De eerste keren dat ze buiten was tijdens mijn verlof en dat mijn vriendin ze nietmeer terug binnen kreeg zat ik ermee in. Maar ze was veel beter toen me thuis gekomen zijn dan de keren dat ze een week binnen gezeten had.
Gebruikersavatar
mollymcbeal
Beginner
Berichten: 54
Lid geworden op: 18 mar 2011, 15:58

Zelfreinigende Kattenbak, werkt super goed

Bericht door mollymcbeal »

Leuke afdeling dit :-). Interessante tip die zelfreinigende kattebak, gelijk even filmpje gekeken, maar ook gezien dat daar best nog wat brandstof in gaat zitten dat kantelen en zo.

Ik heb een andere tip (staat hier dacht ik nog niet, als 't wel zo is: excuus alvast voor het dubbelen):
Magic Clean kattebakgrit. Eén zak kan je 3 tot 4 weken mee doen bij een bak voor één kat. Het gaat niet stinken, de kat vind het eerder te vies dan jij. De zakken zijn per stuk duurder dan andere soorten, maar gaat veel langer mee en je hebt er meer plezier en gemak van.

Het dagelijks verwijderen van drolletjes ben je dan nog niet van af (scoopen, in een boterhamzakje en in de buitenvuilnisbak/zak), maar het schoonmaken van de bak hoeft dan niet wekelijks (of nog vaker) te gebeuren. En dat is een echte Klus (voor ons soort menschen dan).

Groetz!
"De meeste mensen zijn andere mensen ..." Oscar W

"Ik haat citaten. Vertel me eens wat je zelf weet."
Een van die andere mensen
Gebruikersavatar
bloemetje
Columnist
Berichten: 5394
Lid geworden op: 02 nov 2009, 12:22
Contacteer:

Zelfreinigende Kattenbak, werkt super goed

Bericht door bloemetje »

"De meeste mensen zijn andere mensen ..." Oscar W

Mooie tekst!
Plaats reactie