Zelfreinigende Kattenbak, werkt super goed

Alles over hulpmiddelen en tips om het leven met ME(cvs) iets aangenamer te maken. Vragen over sociale voorzieningen, verzekeringen.

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
daisy86
Actief lid
Berichten: 303
Lid geworden op: 04 mar 2012, 19:24

Zelfreinigende Kattenbak, werkt super goed

Bericht door daisy86 »

Met Orijen voeding moet je toch wel extra oppassen.
Het is opzich goed voer hoor, maar helaas krijgen erg veel katten er blaasproblemen van.
Dit omdat het veel eiwitten bevat die weer voor meer afvalstoffen zorgen.
Als de kat meer dan voldoende drinkt hoeft dat geen problemen te geven, maar veel katten drinken juist te weinig en kunnen dan blaasproblemen ervan krijgen.
Mijn katten staan nu allemaal op de Fibre van Royal Canin, omdat ik een kat heb met darmen die niet goed meer functioneren en die op andere voeding niet kan poepen, heel sneu.
Mijn balkon is ook afgezet voor de veiligheid van de katten, ik heb een bijtsterk net gekocht (ook bij zooplus, is daar regelmatig in de aanbieding).
Het kost wel wat werk om het eenmaal goed op te hangen (iemand anders voor mij gedaan), maar als het eenmaal hangt werkt het prima.
Ze kunnen het niet doorbijten en de mijne klimmen er zelfs in.

Ik zal proberen erop te letten voortaan via die link te bestellen, Felixloena.
Alle kleine beetjes helpen :)
Gebruikersavatar
mollymcbeal
Beginner
Berichten: 54
Lid geworden op: 18 mar 2011, 15:58

Zelfreinigende Kattenbak, werkt super goed

Bericht door mollymcbeal »

felixloena schreef:Voor degenen die bij zooplus dierenvoer etc bestellen. Willen jullie het dan via deze website doen? www.zwerfkat.com.

Daar staat een banner van zooplus, en als je via die banner besteld, krijgt deze stichting een donatie. Ik draag deze stichting een warm hart toe, heb er 3 jaar als opvanggezin gewerkt. helaas moeten stoppen omdat ik te ziek werd.
goeie tip!
"De meeste mensen zijn andere mensen ..." Oscar W

"Ik haat citaten. Vertel me eens wat je zelf weet."
Een van die andere mensen
Gebruikersavatar
luna923
Donateur
Donateur
Berichten: 589
Lid geworden op: 25 mar 2011, 00:40
Locatie: Amsterdam

Zelfreinigende Kattenbak, werkt super goed

Bericht door luna923 »

felixloena: hele goeie tip. en zeker alle beetjes helpen.

nanda: ook goeie tip van je met die anti door bijt net. de mijne bijten zich suff aan van alles, lijken wel honden lol. die balinees ( is eigenlijk een siamees maar dan met langer haar en een pluimstaart) heb ik als herplaatsing

waar hij vandaan komt bij die fokster, die heeft honden, en hij was al een jaar daar en leert natuurlijk van kleins af aan ook van die honden. dus gedraagt zich beetje als hond op bepaalde punten lol. b.v. met apporteren dan gaat hij grommen tegen zijn zoon. is niet serieus of zo, maar dat geluid lijkt echt bijna, ik pis bijna in me broek als ik het zie. en nu doet zijn zoon het ook bij hem. nog effe stoer op en neer lopen voor de ander zijn neus en begint hij weer met grommen, echt super, hilarisch.

maar zou echt wel top zijn als je het in de gaten houd die aanbieding met die netten. en als ik speeltjes haal waar ze mee kunnen slepen en spelen ( niet bedoelt is om kapot te bijten) dan slopen ze die bijna de zelfde dag nog, zelfs een pino pop van stof is al aangevreten. niks is op dat gebied veilig voor ze. ik geef ze al van die katten gedroogde staafjes van rund. net zo iets wat honden ook eten met gedroogde varkens oren. deze jongens zijn echt erg op dat gebied pfffffffffffffffff. heb dan als laatste maar een echte honde touw ding voor ze gehaald, juist omdat ik weet dat siamezen het nodig hebben om te kunnen blijven spelen, maar deze overleeft het gelukkig al een week lol

daisy : de katten drinken genoeg, dus ben daar niet bang voor.


thanks dames
Ik doe niet meer aan sex , de regering naait me al elke dag
Gebruikersavatar
mollymcbeal
Beginner
Berichten: 54
Lid geworden op: 18 mar 2011, 15:58

Zelfreinigende Kattenbak, werkt super goed

Bericht door mollymcbeal »

daisy86 schreef:Met Orijen voeding moet je toch wel extra oppassen.
Het is opzich goed voer hoor, maar helaas krijgen erg veel katten er blaasproblemen van.
Dit omdat het veel eiwitten bevat die weer voor meer afvalstoffen zorgen.
Als de kat meer dan voldoende drinkt hoeft dat geen problemen te geven, maar veel katten drinken juist te weinig en kunnen dan blaasproblemen ervan krijgen.
Mijn katten staan nu allemaal op de Fibre van Royal Canin, omdat ik een kat heb met darmen die niet goed meer functioneren en die op andere voeding niet kan poepen, heel sneu.
Mijn balkon is ook afgezet voor de veiligheid van de katten, ik heb een bijtsterk net gekocht (ook bij zooplus, is daar regelmatig in de aanbieding).
Het kost wel wat werk om het eenmaal goed op te hangen (iemand anders voor mij gedaan), maar als het eenmaal hangt werkt het prima.
Ze kunnen het niet doorbijten en de mijne klimmen er zelfs in.

Ik zal proberen erop te letten voortaan via die link te bestellen, Felixloena.
Alle kleine beetjes helpen :)
interessante info :D - op dit moment bij mij niet aan de orde, maar als kattenmensen met ME onder elkaar n beetje 'n site in een site LOL. Veel mensen met katten misschien? Voor mij is en was mijn kat echt een soort lifesaver - mee naar bed, mee naar de bank, mee naar de keuken - en fijn aangepast aan je eigen actieradius en activiteitenniveau (>16 uur per dag straffe rust en daartussen door ook veel low-impact zitten/hangen :idea: :idea: ).
"De meeste mensen zijn andere mensen ..." Oscar W

"Ik haat citaten. Vertel me eens wat je zelf weet."
Een van die andere mensen
Gebruikersavatar
nanda
Actief lid
Berichten: 364
Lid geworden op: 04 mar 2011, 21:38
Locatie: lelystad

Zelfreinigende Kattenbak, werkt super goed

Bericht door nanda »

Ik zal ook voortaan via die link bestellen!

Idd zijn mijn katten ook mijn lifesaver, letterlijk en figuurlijk (en mijn hond ook omdat ik door hem een normaal dagritme moet aanhouden)

Ik wist niet dat ze bij zooplus ook netten hebben.

Ik heb er ook zo'n drinkbak vandaan die het water blijft circuleren ideaal, er gaat 2 liter water in en de katten drinken hierdoor veel meer. Is altijd belangrijk maar vooral als ze nier of blaasproblemen hebben (of om ze te voorkomen)
1 x per week gaat die in de vaatwasser en is zo gemakkelijk weer in elkaar gezet...en maakt geen geluid. Ben er echt heel blij mee.
Het leven is wat je gebeurd terwijl je andere plannen maakt...
Gebruikersavatar
felixloena
Oud-medewerker
Berichten: 4445
Lid geworden op: 04 mei 2009, 19:47
Locatie: Limburg
Contacteer:

Zelfreinigende Kattenbak, werkt super goed

Bericht door felixloena »

Veel mensen met katten misschien? Voor mij is en was mijn kat echt een soort lifesaver
Mijn katten fleuren mijn leven, dat zich hoofdzakelijk thuis afspeelt, heel erg op. Er is elke dag wel een mooi/grappig/schattig etc moment met ze te beleven!

En bedankt allemaal voor het bestellen via zooplus op de website van www.zwerfkat.com.
Leven is het meervoud van lef - Loesje
Gebruikersavatar
felixloena
Oud-medewerker
Berichten: 4445
Lid geworden op: 04 mei 2009, 19:47
Locatie: Limburg
Contacteer:

Bericht door felixloena »

Foto's van mijn katten:
Bijlagen
Felix en Loena
Felix en Loena
lekkerzonnenfelixloena.jpg (226.1 KiB) 718 keer bekeken
Leven is het meervoud van lef - Loesje
Gebruikersavatar
felixloena
Oud-medewerker
Berichten: 4445
Lid geworden op: 04 mei 2009, 19:47
Locatie: Limburg
Contacteer:

Bericht door felixloena »

En Nemo, dochter van Loena,
en Zita, geadopteerd via Zwerfkat in Nood, van de website,
en ten slotte Buster, ook geadopteerd via Zwerfkat. Dit was mijn laatste opvangkat, voordat ik moest stoppen met gastgezin zijn.
Bijlagen
Nemo in de tas
Nemo in de tas
nemo in tas.jpg (119.52 KiB) 712 keer bekeken
Zita
Zita
zita1.jpg (118.71 KiB) 712 keer bekeken
Buster
Buster
katmetkat.jpg (122.84 KiB) 712 keer bekeken
Leven is het meervoud van lef - Loesje
Gebruikersavatar
luna923
Donateur
Donateur
Berichten: 589
Lid geworden op: 25 mar 2011, 00:40
Locatie: Amsterdam

Bericht door luna923 »

gezellie toch lekker kletsen over katten, het is toch een katten topic. we maken er gewoon een gezellige kippehok van lol en we zijn toch van de leg hahahaha lol, moet kunnen lol

ohh solly nanda, dacht dat jij de gene was die tip gaf over de netten, ben weer kippig geloof ik lol

wat een leuke katten feixloena, die zita lijkt mij wel een apart dametje lol, die weet het wel wat ze wil. die tijger is ook leuk johh, wat een schatjes, geef ze een extra dikke knufffff van mij

maar uhhh hoe post je foto's dan??? dan kan ik mijn stoere jongens ook effe laten zien. misschien kunnen de andere ook hun katten laten zien, is wel zo leuk toch

wie heeft er ook siamezen van jullie???
Ik doe niet meer aan sex , de regering naait me al elke dag
Gebruikersavatar
felixloena
Oud-medewerker
Berichten: 4445
Lid geworden op: 04 mei 2009, 19:47
Locatie: Limburg
Contacteer:

Bericht door felixloena »

maar uhhh hoe post je foto's dan???
Dat staat hier uitgelegd, zelfs mij is het gelukt :wink:
link uitleg foto plaatsen
die zita lijkt mij wel een apart dametje
Dat heb je goed gezien. We noemen haar onze spaanse matrone. Ze komt oorspronkelijk van de Canarische Eilanden. Daar zat ze met een aantal kittens in de opvang, helemaal vermagerd. Enkele vrijwilligers van Zwerfkat in Nood zijn daar een week gaan helpen. En toen hebben ze enkele katten meegenomen om hier in NL te plaatsen. Zita is dus bij ons terecht gekomen. Ze zag er vresselijk uit. Helemaal mager en vettig, je zag niet dat ze zo'n mooie vacht had. Maar na een jaar was ze helemaal opgeknapt, we hebben haar nu alweer 6 jaar. Kattenluikjes, daar doet ze niet aan, want ze wil liever dat we de deur voor haar open maken (behalve als het ineens hard gaat regenen). En als ik kipfilet sta te snijden, dan is ze niet meer te houden. En als de wekker 's morgens gaat, springt ze op bed, en gaat ze miauwen dat ze eten wil.

En de andere katten hebben ook allemaal zo hun karaktertrekjes en fratsen. Felix is inmiddels alweer 16, maar hij doet nog regelmatig alsof hij kitten is.

Ik hoop dat hetje lukt om foto's te plaatsen, want ben nu ook wel nieuwsgierig geworden.
Leven is het meervoud van lef - Loesje
Gebruikersavatar
daisy86
Actief lid
Berichten: 303
Lid geworden op: 04 mar 2012, 19:24

Bericht door daisy86 »

Wat een leuke, knapperds heb je Felixloena!
Zie Buster mooi poseren, hihi leuk.

Luna923: ik heb geen siamezen, maar cornish rexen en een peterbald dat zijn ook oosterse rassen.
Ik heb ze net uitgebreid voorgesteld in het huisdieren topic :)
Foto's plaatsen kan ook door hierboven op het IMG tekentje te drukken, dan de link naar je foto erachter plaatsen en nog eens op het IMG tekentje drukken.
Dus dan word het zo: Afbeelding
Succes!
Gebruikersavatar
luna923
Donateur
Donateur
Berichten: 589
Lid geworden op: 25 mar 2011, 00:40
Locatie: Amsterdam

Bericht door luna923 »

dit zijn mijn kanjers lol
Bijlagen
dit is hummer de vader van maximiliaan en soms noem ik ze Alibaba en zijn rovertje hahahaha
dit is hummer de vader van maximiliaan en soms noem ik ze Alibaba en zijn rovertje hahahaha
Hummer 5.JPG (252.25 KiB) 684 keer bekeken
Ik doe niet meer aan sex , de regering naait me al elke dag
Gebruikersavatar
mollymcbeal
Beginner
Berichten: 54
Lid geworden op: 18 mar 2011, 15:58

Bericht door mollymcbeal »

erg leuk die kattenportretten \:D/
"De meeste mensen zijn andere mensen ..." Oscar W

"Ik haat citaten. Vertel me eens wat je zelf weet."
Een van die andere mensen
Gebruikersavatar
luna923
Donateur
Donateur
Berichten: 589
Lid geworden op: 25 mar 2011, 00:40
Locatie: Amsterdam

Bericht door luna923 »

dit ook hummer
Bijlagen
Hummer 4.JPG
Hummer 4.JPG (236.52 KiB) 683 keer bekeken
Ik doe niet meer aan sex , de regering naait me al elke dag
Gebruikersavatar
luna923
Donateur
Donateur
Berichten: 589
Lid geworden op: 25 mar 2011, 00:40
Locatie: Amsterdam

Bericht door luna923 »

dit is maximiliaan, de zoon van hummer
Bijlagen
Nieuwe afbeelding2.JPG
Nieuwe afbeelding2.JPG (173.9 KiB) 665 keer bekeken
Ik doe niet meer aan sex , de regering naait me al elke dag
Plaats reactie