woning aangeboden wat nu

Stel hier je vragen over gezondheid in het algemeen (niet specifiek over ME)
Plaats reactie
Gebruikersavatar
huppelepup
Gevorderd lid
Berichten: 796
Lid geworden op: 11 jan 2011, 19:26

woning aangeboden wat nu

Bericht door huppelepup »

Hallo,

Ik weet het even niet meer. Zal het kort houden. Ik wacht al heel lang op een sociale huurwoning in mijn geboortedorp. Er is heel weinig aanbod en wat er is dat gaat hier naar urgenties en lokaal maatwerk. Ik zit er dan net één positie naast. Alleen dit keer heb ik de woning aangeboden gekregen (na zeuren) want eigenlijk is het voor jongeren tot 26 jaar maar die hebben niet gereageerd of geweigerd. Moet zeggen dat er drie vrijkwamen van de vijf in 5 weken tijd vond ik wel vreemd. Ik heb de woning bekeken en het is 49m2 met één slaapkamer. Vond het wel wat klein maar ach het is in het dorp. Wel een hoge huur van 580 euro met daarbij een gedeelde schuur met de andere bewoners. Eenmaal thuis alles op een rij zetten viel het me op dat er geen roosters en raampjes waren. Boven het keukenblok was een stuk geverfd, wij denken dat ze de schimmel weggeverfd hebben. Deze woning heeft (denken wij) het warmte terugwin systeem/balans ventilatie. De persoon die meeging kon weinig info over de woning geven en van het systeem dus heb ik op internet gegoogled. Ik lees hier slechte verhalen over dat het veel gezondheidsklachten oplevert. Nu zit ik dus enorm te balen en ben verdrietig dat ook deze woning niet voor mij is weggelegd. Vannacht er niet van kunnen slapen. Ik heb dit met mijn moeder besproken en zei zegt "denk aan je gezondheid, nu kan je nog wat straks wordt je er slechter /zieker van. Zet het huis maar uit je hoofd. "


Nu wil ik zondag op vakantie maar mijn hoofd staat er nu helemaal niet naar. Ik ben maar met dat appartement bezig. Ik moet morgen per post antwoord geven aan de woningcoorperatie.

Het voel als een enorme teleurstelling, ik had altijd gedacht dat dit een goede woning voor mij zou zijn. Nu is er nog maar één appartementecomplex hier in het dorp. Dit is wel een geschikte woning alleen zat ik hier vorig jaar er net naast. Helaas ook met nauwelijks verloop. Dat wordt dus weer wachten. Het valt niet mee.

Zucht.......
Lea
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 1772
Lid geworden op: 03 aug 2008, 12:36
Locatie: België

woning aangeboden wat nu

Bericht door Lea »

Hallo huppelepup,
Het eerste wat DML altijd vraagt is of er schimmels aanwezig zijn waar je woont. Dus héél belangrijk om deze te vermijden. Ik denk dat je moeder je goede raad geeft en dat je beter afwacht tot er een beter/gezonder appartement vrijkomt.
Ondertussen hoop ik dat je een heel fijn verlof zult hebben!
Dat is alvast iets om naar uit te kijken er even tussenuit zijn!
groetjes, Lea
Gebruikersavatar
karolien
Donateur
Donateur
Berichten: 2913
Lid geworden op: 17 jun 2009, 18:33

Bericht door karolien »

Huppeldepup,

Ik kan geloven dat dit balen is, zeg!

Ik ken wel niiks van d at systeem, dus kan er niet over meepraten...

Verder vind ik het wel ook duur voor een sociale woning, 580 euro...

Ik hoop dat jullie eruit komen en toch nog iets geschikts vinden.
I take one day at a time, unless they all attack at once.
sowfia
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 1167
Lid geworden op: 11 mei 2006, 13:47

Bericht door sowfia »

Vind ik ook wel veel voor een sociale woning, wij betalen op de privemarkt 560 EUR voor een twee slaapkamerappartement met garage. Maar wel belgie. En veel geluk met die prijs.

Wij hebben ook al veel getwijfeld om op de wachtlijst te gaan staan maar ik vrees dat het net is als bij jou eeuwig wachten op iets dat dan eigenlijk kleiner en minder fijn (zelfs ongezond bij jou) is dan waar je nu woont.
Gebruikersavatar
kik
Actief lid
Berichten: 210
Lid geworden op: 18 sep 2011, 10:18

Bericht door kik »

Hoi,
Wat vervelend dat het zo moeilijk is om een goede woning te vinden. Hier is het ook verschrikkelijk :( . Is jouw belangrijkste bezwaar de ventilatie? Misschien kan je de woningbouw nog bellen en er meer informatie over vragen, omdat je nu niet goed kan beslissen. Over de prijs..............zijn de andere appartementen goedkoper?
Je kan natuurlijk met meerdere huurprijzen proefberekeningen doen voor de huurtoeslag, dan kan je het uiteindelijke verschil zien.
Gebruikersavatar
huppelepup
Gevorderd lid
Berichten: 796
Lid geworden op: 11 jan 2011, 19:26

Bericht door huppelepup »

Dank jullie voor de reacties. Ik heb voor mezelf al de knoop doorgehakt en laat deze woning gaan. Ik wil het risico niet nemen zieker te worden. Op internet veel slechte verhalen over dit systeem gelezen. De huurprijzen van sociale huurwoningen zijn hier heel hoog. Onder de 500 vind je al niets meer. En daarbij reageren er wel 90 tot 250 mensen op één woning.

Ik probeer me nu maar te richen op mijn vakantie, al ben ik niet in de stemming. Het vreet zoveel energie dat denken over een woning.

Groetjesssssssss
Gebruikersavatar
nyx
Donateur
Donateur
Berichten: 366
Lid geworden op: 03 okt 2010, 13:03

Bericht door nyx »

Denk dat je er goed aan heb gedaan om de woning af te slaan.
Mocht er inderdaad schimmel aanwezig zijn geweest dan kan je daar heel erg ziek van worden.
Ik heb vroeger met spoed moeten verhuizen omdat ik vanuit het ziekenhuis niet meer terug mocht naar de woning waar we toen woonde omdat er in de oude woning schimmel aanwezig was.

En moet eerlijk zeggen 580 euro voor 49m2 voor sociale huur vind ik een hele hoop geld.
Als je kijkt hier in flevoland dan heb je voor dat bedrag toch wel een wat groter woning.

Ik snap dat "zorgen" omtrent een woning heel veel kopzorgen kunnen geven maar laat je vakantie er niet door verpesten. Het komt wel weer op je pad en nu voor je vakantie kan je er toch niets meer aan doen. Probeer het zoveel mogelijk los te laten en te genieten van je vakantie dan krijg je hopelijk weer wat positievere energie.

Geniet ervan.
Gr. Nyx
Gebruikersavatar
huppelepup
Gevorderd lid
Berichten: 796
Lid geworden op: 11 jan 2011, 19:26

Bericht door huppelepup »

Thanks.

Ik ben nu wel erg vermoeid maar richt me nu op mijn vakantie. Ik sta achter het besluit wat ik genomen heb.
Gebruikersavatar
petraroos
Donateur
Donateur
Berichten: 5756
Lid geworden op: 31 mei 2009, 10:58
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door petraroos »

goeiemorgen,

hoi Huppelepup

Wat goed van je dat je de woning hebt afgeslagen,
die schimmel is zo slecht voor ons ME-ers.
Nu maar heel veel genieten van je vakantie :wink: \:D/

lieve groetjes
petraroos
''ME telt vele kwalen,
wie wil ,kan ze komen halen.
ik ben ze liever kwijt dan rijk.''
Gebruikersavatar
huppelepup
Gevorderd lid
Berichten: 796
Lid geworden op: 11 jan 2011, 19:26

Bericht door huppelepup »

dank jullie wel.
Gebruikersavatar
luna923
Donateur
Donateur
Berichten: 589
Lid geworden op: 25 mar 2011, 00:40
Locatie: Amsterdam

Bericht door luna923 »

die prijzen schijnen nu normaal te zijn, hier in amsterdam ook zo duur en zelfs voor een woning van rond de 30 m4 betaal je ook zo veel. is niet normaal meer. dat is minister donner geweest die die punten systeem er door heen heeft gedrukt. niemand demonstreerde omdat het bijna niemand op dat moment trof. maar als je gaat verhuizen dan ben je de pineut.

en ze wilde nog weer een nieuwe extra systeem er in gooien, maar weet niet of dat door gaat. want hij wil ook voor schaarste gebieden, dus amsterdam, den haag en rotterdam en zo extra om hoog gooien. jaja ze weten het wel. op die manier kan je niks meer en heel veel sociale woningbouw is hier door verdwenen. dat word allemaal vrije sector.

tja, ik kwam er kort geleden ook achter door dat ik moest vluchten voor mijn junkie boven buurman die ze geplaatst hadden en niet meer weg willen halen. die is beter beschermd dan een bedreigd dier soort. tja, dan moet je ook ruimte maken voor dat soort ongedierte

ik moest van de 1ste etage naar nu naar de 3de etage met me ME. en een stukje kleiner. maar wel betere woning.

ik zeg ook niet voor niks dat de regering mij naait elke dag

trouwens goeie vakantie en geniet er van, en laat je zeker niet gek maken

groetjes loentje
Ik doe niet meer aan sex , de regering naait me al elke dag
Plaats reactie