MRI hersenscan

Alle vragen over diagnose en testen. Welke testen voor ME (cvs)? Wat betekenen de resultaten?

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
karolien
Donateur
Donateur
Berichten: 2913
Lid geworden op: 17 jun 2009, 18:33

Bericht door karolien »

Hoi Janine,
Je zegt "dure" mogelijkheid.
Staat er dan een prijs bij?
Ik vond niks op het eerste zicht.
En er staan wel interessante dingen bij die je kan zien door MRI, mss toch maar es overwegen?
janine
Gevorderd lid
Berichten: 1059
Lid geworden op: 04 okt 2008, 21:25

MRI scan

Bericht door janine »

Thnx! Ik was aan het zoeken, maar dat ging niet helemaal zoals het hoort.
janine
Gevorderd lid
Berichten: 1059
Lid geworden op: 04 okt 2008, 21:25

Bericht door janine »

karolien schreef:Hoi Janine,
Je zegt "dure" mogelijkheid.
Staat er dan een prijs bij?
Ik vond niks op het eerste zicht.
En er staan wel interessante dingen bij die je kan zien door MRI, mss toch maar es overwegen?
Alleen bij prescan, 350-480 euro.
janine
Gevorderd lid
Berichten: 1059
Lid geworden op: 04 okt 2008, 21:25

MRI scan

Bericht door janine »

Ik begrijp dat mijn bericht een beetje dubbel is, lijkt erg op mijn vraag uit 2008 (wist ik veel, haha, zie ik nu pas).

Het is eigenlijk van de gekke dat ik na dik 2 jaar nog met dezelfde vragen zit, en geen steek ben verder gekomen.Wat gaat de tijd voor ons me-ers toch snel zonder dat we iets veranderd zien..

Ik bedoel er met name mee, hoe is het je gelukt:
Nam de arts je serieus? Op welke klachten is besloten een mri te maken?
Enzovoort.
Gebruikersavatar
Alie
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 3927
Lid geworden op: 30 mei 2006, 14:52

Bericht door Alie »

er is wel degelijk wat te zien bij mensen met ME CVS op een mri scan
maar ze weten nog steeds niet wat er aan te doen janine
ik las je vraag ,ik zit al 35 jaar met de zelfde vragen mijn specilist zei dit zodra ik wat weet bent u de eerste die het hoort
jaja dat zegt hij mischien tegen iedereen
alle artsen zijn wel begaan met mij .omdat ze zien dat ik wel degelijk ziek ben
ik krijg begrip maar dat is het
je blijft zoeken naar antwoorden
veel succes janine met je zoektocht
Gebruikersavatar
dopey
Actief lid
Berichten: 145
Lid geworden op: 28 aug 2010, 01:44

Bericht door dopey »

Artsen willen vaak wel een MRI laten maken van de hersens als je de gebruikelijke indicaties noemt. Zoals chronische hoofdpijn en duizeligheid.

Huisartsen kunnen i.p.v. de neuroloog ook direct naar een kliniek voor MRI-onderzoek doorverwijzen. Dit kan handig zijn omdat neurologen vaak om kosten te besparen, of om de wachtlijst voor MRI te willen terugdringen, kiezen voor een EEG. Met een EEG worden er bij ME meestal geen afwijkingen gevonden, wat ook bij mij het geval was.

http://www.mricentrum.nl/indicatielijst-voor-huisarts
Gebruikersavatar
karolien
Donateur
Donateur
Berichten: 2913
Lid geworden op: 17 jun 2009, 18:33

Bericht door karolien »

Janine,
De link die jij gegeven hebt, daar lijken ze wel gerichter te werken bij een MRI-scan, en lijkt heel goed voor ME.
Maar hebben ze er dan ook een behandeling voor? Of word je dan ook naar huis gestuurd met het resultaat en dat is het?
Gebruikersavatar
dopey
Actief lid
Berichten: 145
Lid geworden op: 28 aug 2010, 01:44

Bericht door dopey »

Als je Dopey ook goed vind. :wink:
Ik denk niet dat bij ME-patiënten n.a.v. een MRI-scan een behandeling gestart kan worden. Maar als extra bewijs van ziek zijn, kan het wel nuttig zijn bij het aanvragen van een uitkering. Of voor jezelf om te weten wat er mis is in de hersenen.
Gebruikersavatar
niessie
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: 11 okt 2009, 11:48
Locatie: hoorn(nh)

Bericht door niessie »

Zoals ik vast eerder heb aangegeven zijn er bij mij zeker afwijkingen gevonden bij een ct scan en mri.........was onverklaarbaar dus vast psychisch!!!!
Ik ben ervan overtuigd dat de afwijkingen zeker te maken hebben met ME het zijn volgens mij ontstekingen maar worden niet als zodanig gezien omdat artsen de link niet leggen met ME want dat is toch psychisch :evil:
Ik kon gaan en er is nooit verder aandacht aan gegeven :cry: :cry: :cry:
Ik was en ben a-typisch :evil:

Dit is voor mij ook de overweging geweest om me evt op te geven voor de hersenbank want ik weet zeker dat ze afwijkingen gaan vinden zowel in de hersenen als ruggenmerg als de lymfeklieren........
Gebruikersavatar
karolien
Donateur
Donateur
Berichten: 2913
Lid geworden op: 17 jun 2009, 18:33

Bericht door karolien »

Tuurlijk, dopey! :wink:
De vraag is dan wat je ermee bent, he!

Tenzij je het vb. nodig hebt voor eventueel je werkgever of dergelijke om je ziekte aan te tonen, maar of dat genoeg bewijs is...
Gebruikersavatar
she
Gevorderd lid
Berichten: 1177
Lid geworden op: 24 sep 2010, 16:53

Bericht door she »

@nissie
{ ik weet zeker dat ze afwijkingen gaan vinden zowel in de hersenen als ruggenmerg als de lymfeklieren.....}

over welke afwijkingen heb je het over ?
Is het mogelijk om nu lymfklierpunctie te doen om te onderzoeken of je vermoedens kloppen ?


* * * *
Veel liefs, She
Gebruikersavatar
niessie
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: 11 okt 2009, 11:48
Locatie: hoorn(nh)

Bericht door niessie »

@She
Ik denk zeker dat er mogelijkheden zijn voor verder onderzoek maar het gaat nog steeds om willen inzien van de artsen dat ME wel degelijk lichamelijk is en niet psychisch
Ik heb het er vorige week nog met mijn huisarts over gehad of hij geen ziekenhuis weet maar er is nog geen ziekenhuis die onderzoek kan doen vanwege de kosten en dat er geen geld is voor ME patienten!!!!!!
Eigenlijk zou je het woord ME niet eens moeten opnoemen :roll:

Uit bloedonderzoeken komt er in Nederland nog helemaal niets concreets uit en ik ben heel bang dat dit ook geldt voor de andere onderzoeken :evil:
Zo zie je maar weer dat er bij mij afwijkingen worden gevonden maar niet verklaarbaar zijn en dus psychisch.......helaas is dat nog steeds zo!!!

Mijn huisarts bv begrijpt maar niet dat ik steeds ontstekingen heb en er komt niets uit bloedonderzoek!!!
Ik heb al eerder gevraagd om dan ander onderzoek te gaan doen want uit bloed kun je ook niet alles zien/verklaren!!!!....maar nee hoor :evil:
Zo komen we er dus nooit...totdat er iemand een arts opstaat die wel enige interesse toont en wilt onderzoeken.....dan zetten ze het toch gewoon onder een andere code :wink:
Ze moeten wel willen :cry:
Gebruikersavatar
marlène
Gevorderd lid
Berichten: 9364
Lid geworden op: 20 nov 2009, 09:34

Bericht door marlène »

Met een EEG worden er bij ME meestal geen afwijkingen gevonden,
Beter nog is een qEEG te laten nemen. Dat geeft zeer goede informatie.
http://opstaanmetmecvs.blogspot.com

Het is makkelijker een atoom te splitsen dan een vooroordeel. - Einstein
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
Gebruikersavatar
she
Gevorderd lid
Berichten: 1177
Lid geworden op: 24 sep 2010, 16:53

neuro feedback

Bericht door she »

mijn pdd-nosje had neuro feedback gedaan een paar jaar terug;
heeft goed geholpen om zijn impulsiviteit terug te dringen.
Schijnt ook te helpen bij ADD-ADHD.
ik overweeg het ook te doen - maar eerst moeten de microben en intoleranties uit mijn lijf, denk ik.
ik weet niet of dt hetzelfde is als neurale therapie waar marlene het over heeft.

Nissie, ik kan je verhaal moeilijk concreet volgen - omdat ik niet weet over welke afwijkingen (behalve dan de hersenen) je het hebt.
(misschien moet ik eerst jouw verhaal in al je berichten op me/net uitpluizen .
Ik kan alleen maar ja-knikken van herkenning.

Dacht je aan DML ?
Gebruikersavatar
marlène
Gevorderd lid
Berichten: 9364
Lid geworden op: 20 nov 2009, 09:34

neuro feedback

Bericht door marlène »

@ she

Neuraal therapie zijn inspuitingen met procaine.
http://opstaanmetmecvs.blogspot.com

Het is makkelijker een atoom te splitsen dan een vooroordeel. - Einstein
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
Plaats reactie