Wie heeft ervaring met MEE

Alles over hulpmiddelen en tips om het leven met ME(cvs) iets aangenamer te maken. Vragen over sociale voorzieningen, verzekeringen.

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
huppelepup
Gevorderd lid
Berichten: 796
Lid geworden op: 11 jan 2011, 19:26

Wie heeft ervaring met MEE

Bericht door huppelepup »

Zoals de titel al zegt wie kan mij meer vertellen over MEE. Heb je iemand van MEE meegenomen bij een herkeuring. Wat kan ik van hen verwachten? Wat kost het. Hoe gaan ze te werk. Allemaal vragen waar ik geen antwoord op heb.
Gebruikersavatar
bellaa
Actief lid
Berichten: 328
Lid geworden op: 06 aug 2010, 12:24

Bericht door bellaa »

De hulp van MEE is gatis.
Ze kunnen inderdaad meegaan naar een (her)keuring.
Ze kunnen ook ondersteunen bij bezwaar tegen een beslissing (juridisch medewerker).

De eerste ervaringen waren positief, later negatief.

Het ligt er een beetje aan wie je er treft.
En ook of de persoon ME serieus neemt.
Als dit zo is, dan kan je er zeker iets aan hebben.
Gebruikersavatar
felixloena
Oud-medewerker
Berichten: 4445
Lid geworden op: 04 mei 2009, 19:47
Locatie: Limburg
Contacteer:

Bericht door felixloena »

Mij wilde MEE niet helpen, want ME is niet objectiveerbaar, dus konden ze niks voor me doen. Ik had ze gevraagd voor hulp bij een wmo aanvraag. Ze wilden niet eens mijn verhaal goed beluisten. Toen het woord ME viel, ging de deur dicht :evil: .
Leven is het meervoud van lef - Loesje
Gebruikersavatar
huppelepup
Gevorderd lid
Berichten: 796
Lid geworden op: 11 jan 2011, 19:26

Bericht door huppelepup »

Oh geen positieve ervaringen dus.

Hebben ze ook voorwaarden, vragen ze naar je vermogen bv?
Gebruikersavatar
bellaa
Actief lid
Berichten: 328
Lid geworden op: 06 aug 2010, 12:24

Bericht door bellaa »

huppelepup schreef:Oh geen positieve ervaringen dus.

Hebben ze ook voorwaarden, vragen ze naar je vermogen bv?
Nee daar kijken ze niet naar.

Er zijn in principe geen voorwaarden, ze zeggen dat ze iedereen met een beperking helpen maar,
zoals felixloene ook al schreef, hebben wij ook de ervaring dat als het woord ME (of Fibro) valt dat ze dan vinden dat je gewoon kunt genezen/werken.

De positieve ervaring had ik toen ik nog geen diagnose ME en Fibro had, maar wel een andere diagnose (iets wat standaard wel serieus genomen wordt als ziekte/aandoening).
Gebruikersavatar
marianneke
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 444
Lid geworden op: 15 mei 2010, 11:25

Bericht door marianneke »

Ik krijg ook hulp via MEE, bij mij (MEE Den Bosch) deden ze helemaal niet moeilijk over ME. Ik heb dit ook gelijk benoemd bij aanmelding en geen enkele negatieve reactie gehad. Het kan dus ook anders zoals je ziet.
Het kost inderdaad niks, maar er is mogelijk wel een wachtlijst (bij spoed moet je dit aangeven dan zoeken zij naar een oplossing voor korte termijn om toch hulp te bieden) Je krijgt een consulent toegewezen, dit is de persoon waar je contact mee hebt en via wie alle communicatie verloopt (tenminste zo werkt dat bij ons)
Zij gaan mij helpen bij de komende WIA aanvraag (voorbereiding, mee gaan naar het UWV enz.) Bij de kennismaking werd er ook gekeken wat ze nog meer voor mij konden betekenen. Aangezien de WMO aanvraag bij mij zonder problemen is verlopen had ik daar geen hulp meer bij nodig. Maar heb wel hulp gekregen met het uitzoeken en ordenen van mijn post (er lag van bijna 2 jaar post) En als ik tegen andere dingen aanloop kan ik altijd contact opnemen met mijn consulent.
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Bericht door asje »

Mij wilden ze ook niet helpen. Het is maar net wie je krijgt.
Life smells...
Gebruikersavatar
bellaa
Actief lid
Berichten: 328
Lid geworden op: 06 aug 2010, 12:24

Bericht door bellaa »

Aangezien ik zelf ook negantieve ervaringen heb met MEE; wie zou je dan mee kunnen nemen naar een gesprek met het UWV? (geen advocaat en de steungroep heb ik al contact mee).
Gebruikersavatar
nanda
Actief lid
Berichten: 364
Lid geworden op: 04 mar 2011, 21:38
Locatie: lelystad

Bericht door nanda »

Ik heb juist goede ervaringen met het Mee, zij zijn met me mee geweest naar gesprekken van het Uwv, zonder hen was ik nl al uit de ziektewet gegooid. Ze hebben me geholpen met het bezwaar Ik krijg juist zoveel begrip en medewerking.
Toevallig komt ze (ik heb een vrouwelijke begeleidster) dinsd.ag weer bij me thuis om alles door te spreken. Ik ben idd ook bezig bij het wmo maar als ik daar hulp bij nodig heb helpt ze me ook.
Ook vergezelt ze me naar elk gesprek bij het Uwv.
Het leven is wat je gebeurd terwijl je andere plannen maakt...
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Bericht door asje »

@nanda Het is maar net wie je krijgt dus.
Life smells...
Gebruikersavatar
dvb210
Actief lid
Berichten: 157
Lid geworden op: 09 jul 2012, 17:06

Bericht door dvb210 »

Bij mij heeft MEE me altijd goed geholpen en te woord gestaan. Ze wilde alles voor me doen. Echt een fijne stichting.
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Bericht door asje »

Fijne mensen die je getroffen hebt dus, anderen worden niet geholpen.
Life smells...
Gebruikersavatar
huppelepup
Gevorderd lid
Berichten: 796
Lid geworden op: 11 jan 2011, 19:26

Bericht door huppelepup »

Ik had ook geinformeerd maar zodra ik het over ME had zeiden ze dat ze alleen een gesprek met me aan wilden gaan. Mee op gesprek bij het uwv deden ze niet.
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Bericht door asje »

Dat bedoel ik...

@bella Je zou nog kunnen proberen een maatschappelijk werker oid. Als je zo iemand vindt die in ME gelooft zou het kunnen.
Life smells...
Gebruikersavatar
bellaa
Actief lid
Berichten: 328
Lid geworden op: 06 aug 2010, 12:24

Bericht door bellaa »

asje schreef:Dat bedoel ik...

@bella Je zou nog kunnen proberen een maatschappelijk werker oid. Als je zo iemand vindt die in ME gelooft zou het kunnen.
Dank voor de tip.
Maar ik heb ook hier slechte ervaringen mee als het gaat om het serieus nemen van de beperkingen die ME veroorzaakt.
(ik zoek voor iemand anders die o.a. ME heeft hulp/begeleiding voor bij een gesprek met het uwv).
Plaats reactie