Valganciclovir (antiviraal EBV-CMV-HHV6)

Hier bespreken we biomedische behandelingen en medicijnen voor ME (cvs).

Moderator: Moderators

Lijda
Gevorderd lid
Berichten: 1004
Lid geworden op: 11 mar 2007, 16:11

Bericht door Lijda »

Samenvatting HHV-6 Conference door Dr. D. Bell: klik hier
Lijda
Gevorderd lid
Berichten: 1004
Lid geworden op: 11 mar 2007, 16:11

Bericht door Lijda »

Yet more nails in the coffin of the psychiatric lobby. Perhaps with more publicity like this, we can finally get the necessary differentiation between post-viral CFS and all those psych conditions they like to lump in with us so they don’t have to admit that CFS is a physical illness with a purely physical cause, and not "stress", "emotional trauma", or the ever-present "delicate hothouse flowers unable to cope with real life". (No "delicate hothouse flower" could possibly put up with the BS that CFS patients deal with on a daily basis, from verbal abuse to false accusations to the constant pain.)

FIRST REPORTS FROM “VIRUSES IN CFS” CONFERENCE

The 6th International Conference on HHV-6 & 7 and satellite conference on Viruses in CFS held in Baltimore June 19- 23rd were very successful, with over 230 scientists and clinicians in attendance. We were also pleased to welcome representatives from five drug companies and half-dozen diagnostic companies who are exploring therapeutic options and new diagnostic assays.

Highlights :Klik hier

Bron: HHV-6 Foundation

Materiaal verplaatst naar artikeldatabank.
Moderator Zuiderzon
Lijda
Gevorderd lid
Berichten: 1004
Lid geworden op: 11 mar 2007, 16:11

Bericht door Lijda »

Weet iemand of de combinatie valcanciclovir met diclofenac samen gaat?

Als ik die bijsluiter van valcanciclovir zo lees, dan is het nog wel heftig spul. Ik vind de combinatie een beetje link.

Volgens de "arts" kon het wel!
Ik geloof wel dat hij arts is. Dat zegt hij tenminste.
Ik heb alleen maar mail contact gehad. Verder eingelijk niet.
Het kwam vandaag binnen met de post.
Ach ik probeer het gewoon zie wel wat er gebeurd.
Gebruikersavatar
zonaanbidster
Gevorderd lid
Berichten: 949
Lid geworden op: 08 jun 2007, 23:49

Bericht door zonaanbidster »

Geen idee; moet je je apotheek even vragen!!!
Dan matchen ze die 2 even in de computer; of niet....
Laatst gewijzigd door zonaanbidster op 20 jul 2008, 12:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Lijda
Gevorderd lid
Berichten: 1004
Lid geworden op: 11 mar 2007, 16:11

Bericht door Lijda »

Ik kan niet met die valganciclovir na de apotheek gezien het illegaal is. Dus artsen kan ik er hier ook niets over vragen.
Behalve dan de mailarts waar ik het weg heb, volgens hem was het geen probleem.
Gezien ik niet wist dat ik diclofenac zou krijgen en dat nog wel in Nederland. En ik had net valgan besteld.
Ik heb cvs wat moet ik dan met diclofinac.

Daar heb ik ff op gegoogled wel schrikken zeg. Hoe kan ik nu na 6 jaar pillen krijgen voor iets wat al 6 jaar tussen de oren bestaat, verwarrend hoor.

Ik slik gewoon alles door elkaar en ga dan ook opbouwen.
Ik begin met drie per dag. Beter laat dan nooit of is het al te laat!!!
Ik moet wel ff wennen hoor aan medicijnen, de schade is er al en nu de boel onderdrukken zo lijkt het.
Ik heb ze nog ni geslikt. Ff alles goed doornemen of maakt dat ni meer uit? Nee maakt ni meer uit.
Eigenlijk is het mosterd na de maaltijd. Misschien was een simpele behandeling 6 jaar geleden beter geweest. Of denk ik weer te simpel, dat word ik er onderhand wel van. Ongeloofelijk zeg!!

Als ik er ni meer uitkom welke ik het eerst of het laatst moet slikken dan ga ik wel in therapie. Die zijn er vast wel. Overal is wel een therapie voor. Missch kan ik naar die ene peut terug en heeft zei daar wel verstand van.
Gebruikersavatar
Zuiderzon
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2994
Lid geworden op: 13 okt 2005, 10:48
Locatie: Onder de zon
Contacteer:

Bericht door Zuiderzon »

@ Alchemist ivm Valganciclovir:
De eerste onderzoeksresultaten toonden een significante verbetering in cognitie maar de algemene fysieke verbetering gaf slechts wisselende resultaten.
Maar veel data moeten nog geanalyseerd worden...
Hoop doet leven!
Alchemist
Actief lid
Berichten: 128
Lid geworden op: 10 jul 2007, 15:06

Bericht door Alchemist »

@ lydia: Begrijp ik nu goed dat je illegaal valganciclovir hebt besteld en dit sinds half maart al aan het "testen" bent? Dat is nu vijf maanden geleden, (en ik moet eerlijk zeggen dat ik nog steeds erg tegen het illegaal slikken van medicijnen ben) heeft het je al iets opgeleverd? En klopt het dat je twee medicijnen naast elkaar slikt? Ben je niet bang dat je dan straks niet weet welke er nou helpt en welke niet? Of dat ze elkaar tegenwerken of zo?
"Falling in love is not at all the most stupid thing people do - but gravitation cannot be held responsible for it" <Albert Einstein>
Gebruikersavatar
zonaanbidster
Gevorderd lid
Berichten: 949
Lid geworden op: 08 jun 2007, 23:49

Bericht door zonaanbidster »

Dit middel is gewoon onder een andere naam allang op de Nederlandse markt. Het hoeft dus niet eens illegaal. Het enige illegale eraan is dat het niet ingezet is bij ME eerder.
Alchemist
Actief lid
Berichten: 128
Lid geworden op: 10 jul 2007, 15:06

Bericht door Alchemist »

Ok, sorry dat wist ik niet. Maar is het niet illegaal om medicijnen die op recept gaan zonder recept te bestellen en te gebruiken?

Al was dat eigenlijk niet mijn vraag. Ik vroeg me vooral af of er resultaten waren.
"Falling in love is not at all the most stupid thing people do - but gravitation cannot be held responsible for it" <Albert Einstein>
Gebruikersavatar
zonaanbidster
Gevorderd lid
Berichten: 949
Lid geworden op: 08 jun 2007, 23:49

Bericht door zonaanbidster »

Ik heb geen idee op welke wijze Lijda het krijgt. Dus ik kan er niet over oordelen. Het was meer een opmerking tussendoor, dat het niet illegaal hoeft te zijn per definitie.
Zelf heb ik het op recept gekregen. Als je de bijsluiter zou lezen zou je er normaal niet aan beginnen denk ik ;) en zeker niet met een middel welke nog in een teststadium zit, echter ik heb eigenlijk geen bijwerkingen. Op dit moment krijg ik er nog een soort van boost van. Maar ik ben terug gegaan van de bedachte goede hoeveelheid voor ME patienten (1500mg per dag), omdat ik het gewoon een best pittig middel vind ook al heb ik dan eigenlijk niets aan bijwerkingen. Ik wil eerst eens goed met een arts spreken over nierfunctie en dergelijken. Ook over het nut en of je je hele leven er dan aan vast zit. Als ik levenslang een boost zou krijgen, ga ik weer op 1500mg zitten. Eerst maar eens een goed gesprek. Ik vind de resultaten van Montoya op zich twijfelachtig persoonlijk. En dat vond ik al voor ik begon en dat blijf ik vinden. Alhoewel d elichte boost lekker is dus.
Alchemist
Actief lid
Berichten: 128
Lid geworden op: 10 jul 2007, 15:06

Bericht door Alchemist »

Ja en als je de onderzoeken leest dan lijkt het ook alsof het na een half jaar gebruiken en dan stoppen gewoon door blijft werken. Maar hoe heb jij het op recept kunnen krijgen dan? Kan me namelijk niet voorstellen dat mijn huisarts me een middel voorschrijft dat niet goedgekeurd is als geneesmiddel voor ME.
"Falling in love is not at all the most stupid thing people do - but gravitation cannot be held responsible for it" <Albert Einstein>
Gebruikersavatar
zonaanbidster
Gevorderd lid
Berichten: 949
Lid geworden op: 08 jun 2007, 23:49

Bericht door zonaanbidster »

Ja toch gewoon op recept en bij mijn eigen apotheek gehaald.
Alchemist
Actief lid
Berichten: 128
Lid geworden op: 10 jul 2007, 15:06

Bericht door Alchemist »

Heeft je huisarts eerst nog testen gedaan om te kijken of het EBV nog steeds in je lijf zat? Zo ja, wat voor testen waren dat dan? En op welke grond heb jij die medicijnen voorgeschreven gekregen?
"Falling in love is not at all the most stupid thing people do - but gravitation cannot be held responsible for it" <Albert Einstein>
Gebruikersavatar
zonaanbidster
Gevorderd lid
Berichten: 949
Lid geworden op: 08 jun 2007, 23:49

Bericht door zonaanbidster »

Ja EBV net actief geweest, net besmet.
Alchemist
Actief lid
Berichten: 128
Lid geworden op: 10 jul 2007, 15:06

Bericht door Alchemist »

Ah ok, ik heb Pfeiffer inmiddels drie keer gehad, toen ik 5 was, toen ik 16 was en toen ik 20 was. De laatste keer is dus drie jaar geleden, en sinds dien heb ik ook ME/CVS. Maar ik ben dus niet net besmet met het EBV....
"Falling in love is not at all the most stupid thing people do - but gravitation cannot be held responsible for it" <Albert Einstein>
Plaats reactie