Onderzoek: samenleven met ME/CVS

Hier vind je enquêtes, vragenlijsten, oproepen, petities en acties. Hopelijk wil je ook meehelpen en invullen of reageren! PS Oproepen die naar reclame ruiken, worden geweigerd.

Moderator: Moderators

annac
Gevorderd lid
Berichten: 4645
Lid geworden op: 04 feb 2006, 00:05

Onderzoek: samenleven met ME/CVS

Bericht door annac »

titel en link gewijzigd. mod.

Is jullie al volgende onderzoek:

www.unipark.de/uc/samenlevenmetMECVS/

opgevallen?

Daar worden direct al veel lieden uitgesloten omdat het om ME-ers met partners gaat.

Terwijl er velen vanwege de ziekte nog geen partner of niet meer eentje hebben. En/of andersoortige ondersteuners hebben.

Enfin, voor diegenen die het zien zitten gaan hun gang maar in het zoveelste sociologische onderzoek. Commentaar leveren kan ook. Via een e-mail naar m.hofman.7@student.rug.nl sturen.
mieshka
Gevorderd lid
Berichten: 823
Lid geworden op: 30 nov 2011, 17:03

Onderzoek: samenleven met ME/CVS

Bericht door mieshka »

Nou, dat is toch niet erg? Het is gewoon een onderzoek voor een specifieke doelgroep, namelijk: ME patienten met partners. Zo zijn er wel vaker specifieke doelgroepen, waar ik dan weer niet bijhoor, bijvoorbeeld: mensen met kinderen, mensen met auto's, studenten, mensen die reizen, noem maar op! Het staat iedereen natuurlijk vrij om een onderzoek wel of niet in te vullen.
Gebruikersavatar
semma
Gevorderd lid
Berichten: 1448
Lid geworden op: 23 nov 2011, 03:15

Onderzoek: samenleven met ME/CVS

Bericht door semma »

Het klinkt helemaal niet als iets fouts, die uitnodiging. Volgens mij zitten we hier zelf ook over te praten. Zij kijken nu naar de onderliggende structuur. Én ze gaan uit van ME, netjes bij de juiste naam genoemd.
annac
Gevorderd lid
Berichten: 4645
Lid geworden op: 04 feb 2006, 00:05

Bericht door annac »

Nou, des te beter!

Ga jullie gang!

Wie weet draagt het positief bij.

Ik ga het zelf misschien ook toch nog nader bekijken als ik er de puf voor heb.

Wij zijn misschien bevooroordeeld omdat mijn zoon er, UMCGroningen, nog al eens teleurstellende en misleidende (naar de psychiatrie gelokte) ervaringen mee heeft. Besmet terrein dus.
Gast

Bericht door Gast »

oooo,
zometeen wordt er nog geconcludeerd dat de partner het ziektebeeld in stand houdt, door er in mee te gaan......
Gebruikersavatar
mamoes
Gevorderd lid
Berichten: 560
Lid geworden op: 16 jul 2010, 22:25

Bericht door mamoes »

mmmmmmmm............., relativeren hé ;)

wie wil vult em in.
Gebruikersavatar
helmi
Beginner
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 apr 2012, 16:16

Bericht door helmi »

Uit nieuwsgierigheid heb ik de lijsten ingevuld, met mijn ex in gedachten voor de partnerlijst. Het is weer het bekende liedje vol clichés over ME-patiënten. Alsof je de hele dag wil praten over alle pijntjes en hoe moe je bent en wat erg dat is en hoe dat komt. Alsof alles voortdurend om jou als patiënt moet draaien. Alsof je of steeds te veel doet of te weinig en de hele tijd door iemand anders op het rechte pad moet worden gehouden. Helemaal vanuit CGT gedacht met de partner die dat niet doet (het slechte gedrag corrigeren) als instandhoudende factor, inderdaad. Zucht.

groeten, helmi (nieuw hier)
sprankel
Gevorderd lid
Berichten: 1057
Lid geworden op: 12 aug 2010, 15:02

Bericht door sprankel »

Hoi Helmi,

Welkom!
Ik kwam dat onderzoek ook ergens tegen. Er stond dat het 30 minuten duurde om in te vullen, dus ik heb niet eens gekeken naar de vragen. Ik dacht wel dat het zoiets zou zijn als je hierboven aangeeft. Jammer, maar toch bedankt voor de info.
Life isn't about waiting for the storm to pass. It's about learning how to dance in the rain. - Vivian Green.
Gebruikersavatar
tanto
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 1606
Lid geworden op: 21 feb 2008, 08:09
Locatie: ZH

Bericht door tanto »

Gezien de oude onderzoeken van Groningen had ik niet anders verwacht.
Ik heb het genegeerd. Maar toch bedankt voor de info.
Een vooroordeel is moeilijker te splitsen dan een atoom (A. Einstein)

Absence of proof is not proof of absence
Gebruikersavatar
helmi
Beginner
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 apr 2012, 16:16

Bericht door helmi »

sprankel schreef:Hoi Helmi,

Welkom!
Ik kwam dat onderzoek ook ergens tegen. Er stond dat het 30 minuten duurde om in te vullen, dus ik heb niet eens gekeken naar de vragen. Ik dacht wel dat het zoiets zou zijn als je hierboven aangeeft. Jammer, maar toch bedankt voor de info.
Ik was er ruim een half uur mee bezig, met een pauze. Vantevoren was ik ook bang dat het deze kant op zou gaan maar je weet maar nooit. Ik ben wel verbaasd dat de ME-stichting hieraan mee werkt. Ik weet wel dat die vaker zwabberen over de definities maar ik vraag af of ze vooraf de vragenlijsten hebben gelezen. Hoe kan je nou kritiek hebben op de eenzijdige aanpak vanuit Nijmegen en dan wel meewerken aan een onderzoek uit Groningen met dezelfde insteek?
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Bericht door asje »

Dat is niet zo vreemd. De Stichting heeft van het begin af aan wel contact met Nijmegen.
Life smells...
sprankel
Gevorderd lid
Berichten: 1057
Lid geworden op: 12 aug 2010, 15:02

Bericht door sprankel »

@Helmi: Misschien kun je een berichtje sturen naar de Stichting met deze info?
Eens zullen ze toch moeten kiezen waar ze voor staan, en hoe meer mensen laten weten hoe zij erover denken...

Binnenkort zal wel duidelijk worden waar ze nu voor staan. Als ze immers de richtlijn cvs ondertekenen is duidelijk dat ze niet de belangen van de ME patiënten behartigen.
Life isn't about waiting for the storm to pass. It's about learning how to dance in the rain. - Vivian Green.
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Bericht door asje »

Noch van de mensen die onder de parapludiagnose CVS vallen maar geen ME - of niet de diagnose - hebben.
Life smells...
sprankel
Gevorderd lid
Berichten: 1057
Lid geworden op: 12 aug 2010, 15:02

Bericht door sprankel »

Nee dat is waar, maar dat is misschien wat minder duidelijk.
Life isn't about waiting for the storm to pass. It's about learning how to dance in the rain. - Vivian Green.
Gebruikersavatar
semma
Gevorderd lid
Berichten: 1448
Lid geworden op: 23 nov 2011, 03:15

Bericht door semma »

Ik wou de vragenlijst bekijken, maar ze begonnen over cookies te praten.
Plaats reactie