Fibromyalgie/ME en nu de overgang erbij

Hier kan je vragen stellen over symptomen en veelvoorkomende kwalen die bij ME voorkomen.

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
josje15
Gevorderd lid
Berichten: 2775
Lid geworden op: 06 nov 2012, 14:10

Bericht door josje15 »

ik heb mijn overgang zonder duidelijke extra klachten door gemaakt,
net als mijn moeder die ook ME had....
'mijn leven neemt haar eigen vlucht'
Gebruikersavatar
josje15
Gevorderd lid
Berichten: 2775
Lid geworden op: 06 nov 2012, 14:10

Bericht door josje15 »

wel gedaan,maar heel summiere enqete, ze vragen idd geen klachten en dat is raar zelfs
'mijn leven neemt haar eigen vlucht'
Gebruikersavatar
josje
Gevorderd lid
Berichten: 830
Lid geworden op: 10 mar 2010, 11:04

Bericht door josje »

Vorig jaar ben ik een half jaar in een kunstmatige overgang geweest en in die maanden voelde ik me een stuk beter.Dus de overgang kan mij niet snel genoeg komen maar ben nog maar 42 jaar en zal daar nog wel wat jaartjes op moeten wachten denk ik.
Naar mijn idee worden de ME klachten dan ook wat minder omdat je die hormoonschommelingen dan niet meer zo hebt.
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Bericht door asje »

@Lulu en josje Welke vragen werden dan wel gesteld?
Life smells...
Gebruikersavatar
lulu
Gevorderd lid
Berichten: 3297
Lid geworden op: 04 mar 2012, 23:03

Bericht door lulu »

Haha asj ik ben het precies vergeten maar het ging alleen maar over je leeftijd en anticonceptie. Niets over ME...
STOP de mishandeling van ME patiënten!
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Bericht door asje »

Als er geen vragen worden gesteld over klachten, wat wil men er dan mee, vraag ik me af.
Life smells...
Gebruikersavatar
ariadne
Gevorderd lid
Berichten: 976
Lid geworden op: 22 okt 2009, 10:55

Bericht door ariadne »

Ach jee, ik had de enquete nog niet ingevuld toen ik hier het berichtje plaatste. Ik kan niet zoveel achter elkaar en was erg blij dat er nu eindelijk eens onderzoek word gedaan naar de invloed van de overgang op ME. Ik ga zelf gestaag achteruit sinds ik in de overgang zit. Maar jullie hebben gelijk, de enquete is wel erg summier. Ik heb dat er wel bij gezet bij de opmerkingen aan het eind.
Je kunt wel aangeven of je klachten zijn toegenomen of niet door de overgang. En in hetzelfde vak kun je ook aangeven welke klachten dan zijn toegenomen, maar erg duidelijk is dat niet. Ik kan me voorstellen dat de meesten daar over heen kijken.

Nou ja, misschien als veel vrouwen aangeven dat er iets veranderd is sinds de overgang, dat reden is om verder onderzoek te doen.

Groetjes, Ariadne.
Plaats reactie