Otzi was OOK lymepatient

Hier kan gediscussieerd worden over nieuws en onderzoek over gezondheid in het algemeen (niet specifiek over ME).

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
louisa
Gevorderd lid
Berichten: 11884
Lid geworden op: 14 jul 2009, 22:40

Bericht door louisa »

Hoi lieve vgzhm,
Fleur schreef:
verlorengezondheidman schreef:Ik heb sterk de indruk dat die pijnklachten progressief zijn, het wordt steeds erger bij mij en er valt niks aan te doen volgens de huisarts.
@vgzm,
Het kan toch niet zo zijn dat je je daar dan bij neerlegt? Mijn huisarts zegt al jaren dat ik niet ziek ben, en dat er aan mijn klachten niets te doen is. Zegt mij hooguit dat mijn arts zijn beroep niet zou mogen uitoefenen, en dat ik zelf op zoek moet gaan.
Sinds ik ziek ben geworden is het elk jaar slechter met me gegaan, en ben ik zelf op zoek gegaan naar mogelijke behandelingen en behandelaars. Je bent zelf verantwoordelijk voor je eigen lichaam dat kan je op niemand anders afschuiven. Blijf zoeken.
Wat fleur hier zegt, daar kan ik mij goed in vinden.

Mijn huisarts geloofde ook niet dat ik ernstig ziek was toen ik aan zijn bureau zat, jaren geleden.
Hij dacht dat ik één of andere aansteller/debiel was, want ik kreeg de adviezen: "ga maar minder werken", "ga met vakantie", "ga leuke dingen doen", "ga sporten", etc. etc., en dan komt het vanzelf allemaal goed.......
"en je wilt naar een internist doorverwezen worden?", "en zijn er al doden gevallen in jouw familie, nee?, "en je wilt uitgebreid bloed-onderzoek?", "nou, nee, hoor dat is helemaal niet nodig, en wist ik wel wat dat allemaal zou gaan kosten"?
(toen hadden we nog Ziekenfonds).
Daar kon ik het mee doen.
Mijn gezondheid stond op het spel, mijn baan, mijn inkomen, maar dat kon de huisarts geen zak schelen.

Maar, ik werd zieker en zieker en ik heb dit dus niet gepikt, ben boos en verdrietig geworden en ik ben net als fleur, zelf op zoek gegaan, eerst naar een natuurarts en later het rondje ME-Nederland: Lelystad, Ede, Utrecht, Amsterdam.

Mijn huisarts gelooft nog steeds niet in ME.
Mijn huisarts gelooft ook nog steeds niet in het medisch dossier vol met uitslagen c.q. bewijzen die ik heb van Ede, Utrecht, Lelystad, Amsterdam. Ja, wat voor ... van een huisarts ben je dan?

vgzhm, dat jouw huisarts nergens in gelooft, dat moet jou juist een trigger geven om zelf naar artsen te gaan en je goed te laten onderzoeken. Dat hoef je echt niet te pikken van een huisarts.
Je kunt zelf op zoek gaan en de huisarts omzeilen, dat doe ik ook al jaren :P!

Heb je in alle voorbij gaande jaren nu wel eens goed onderzoek kunnen laten doen? Mij is niet duidelijk naar welke artsen/internisten/complementair je bent geweest. Of is dat voor jou niet/nooit haalbaar (geweest)?

Groetjes, Louisa
ME of Lyme?: http://www.me-gids.net/module-ME_CVS_do ... d-942.html

-Als je geen ster aan de hemel kunt zijn, wees dan een lampje in je huis-
Gebruikersavatar
louisa
Gevorderd lid
Berichten: 11884
Lid geworden op: 14 jul 2009, 22:40

Bericht door louisa »

Hoi fleur,
Fleur schreef:Wat de muggen betreft kan ik met je meepraten er hoeft er maar 1 in de buurt te zijn en hij weet me te vinden. Nou weet ik niet of muggen ook lyme kunnen overbrengen, maar van dazen en steekvliegen heb ik gehoord dat ze dat wel kunnen.
Ik bedoel ook de steekmuggen die zo gemeen fel prikken en die zuigen zich toch vol met bloed, voordat ze weer verder vliegen?

Jemig de pemig, we gaan ons hier ook al verdiepen in steek-muggen en steek-vliegen :lol:. Wat is het verschil eigenlijk?......
fleur schreef:Hoe dan ook, ik weet niet of je het filmpje al hebt bekeken, maar laat je alsjeblieft goed testen.
yep, ik zie daar intussen wel het nut van in.

Nog een vraagje: weet jij of PvM ook nog met Vegatest/Bioresonantie werkt? Dan sla ik namelijk 2 vliegen in één klap, regulier en alternatief samen in één combinatie.
PvM weet ook veel van ME en ik heb altijd in het achterhoofd gehouden ook nog eens naar hem toe te gaan of naar Dr. M.

Goed, eerst nog even sparen, want de onderzoeken moet je zelf betalen, toch? Of vallen die onder een aanvullende verzekering voor alternatieve geneeswijzen?

Groetjes, Louisa
ME of Lyme?: http://www.me-gids.net/module-ME_CVS_do ... d-942.html

-Als je geen ster aan de hemel kunt zijn, wees dan een lampje in je huis-
Eressea
Moderator
Moderator
Berichten: 1597
Lid geworden op: 26 apr 2006, 18:09
Contacteer:

Bericht door Eressea »

PvM werkt niet met de bioresonantietest... Ik ken wel een hele goede in Amersfoort die met een wat primitievere methode werkt, en alles samenvoegt (accupunctuur, kraken, homeopathie, allergietesten, bioresonantie). Ik heb in mijn leven ongeveer 8 bioresonantietherapeuten gehad verspreid over 15 jaar, en hij is de enige die wat bij mij heeft kunnen doen, ik zit er nu sinds 2006.

Er zit ook nog een hele goede in Veenendaal, die heel veel onderzoek doet en extreem veel weet, alleen ben ik één van zijn drie patiënten die niet opknappen (de andere is mijn vriendin die tegelijk ziek werd :P). PvM's onderzoeken worden trouwens gedeeltelijk tot helemaal vergoed als je je huisarts zover krijgt dat ie de formulieren tekent (tip: wacht tot er een arts assistent is bij de huisarts op stage is en manipuleer die, werkte perfect bij mij :P).

PS: muggen zijn wat primitiever gebouwd dan vliegen, dat is vooral het verschil ;) Overigens zijn alleen de echte steekmuggen lastig, er zijn nog veel andere soorten die niet steken :) Bij mij weten vooral tijgermuggen me te vinden, dat zijn echte krengen die niet ophouden tot ze je hebben gestoken en nergens bang voor zijn - ook nog eens bekende ziekteoverbrengers :(
Laatst gewijzigd door Eressea op 17 apr 2012, 19:14, 1 keer totaal gewijzigd.
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends. ~ Martin Luther King
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Bericht door asje »

@Fleur Hoe behandelt PvM Lyme?
Life smells...
Gebruikersavatar
Fleur
Actief lid
Berichten: 487
Lid geworden op: 05 aug 2010, 07:38
Locatie: Apeldoorn

Bericht door Fleur »

Hoi Louisa,

PvM werkt niet met vegatest/bioresonantie. Is het niet zo dat deze testen ook lyme kunnen aantonen, maar niet of het actief is of niet, en wat de referentiewaarde in je bloed is. Je kan hiermee dan niet zien in welke mate het actief is, en bij een 2e test niet kunnen zien in welke mate het afneemt. Of zie ik dat verkeerd?

Wat betreft de kosten, de consulten vallen onder de aanvullende verzekering voor alternatieve geneeswijzen, reguliere medicijnen worden gewoon vergoed door de basisverzekering, supplementen moet je zelf betalen, en wat betreft het Lyme onderzoek weet ik het niet. Ik ga het gewoon indienen bij mijn verzekering, en dan merk ik het vanzelf wel. Ik denk het niet, maar toch maar proberen.


@ Asje,

PvM behandeld Lyme met het Cowden protocol http://www.publichealthalert.org/Articl ... n%20ld.htm

Alleen krijg ik een veel hogere dosering dan daar staat aangegeven. Misschien dat hij dat laat afhangen van de uitslag van het bloedonderzoek, of misschien heeft hij door ervaring beter resultaat met deze hogere dosering. Ook krijgt ik een aanvulling met reguliere antibiotica, dit is afhankelijk van je reactie op de behandeling. Ook zuurstoftherapie is onderdeel van de behandeling, omdat de borrelia bacterie alleen kan gedijen in een zuurstofarme omgeving. Dit heb ik nog niet gehad, dat zit pas verderop in de behandeling.
Gebruikersavatar
louisa
Gevorderd lid
Berichten: 11884
Lid geworden op: 14 jul 2009, 22:40

Bericht door louisa »

Hoi fleur,

Ik ken de Vegatest/Bioresonantie uit het verleden bij een natuurarts.
Primair bij deze natuurarts was altijd het bloed-onderzoek en daarnaast werd de Vegatest gebruikt als ondersteuning. Sommige dingen klopten dan wel en andere niet, daarom denk ik persoonlijk, dat je niet alleen kunt varen op een Vegatest. Het bloedonderzoek en de uitslagen bleven altijd hoofdzaak en dat vond ik juist goed.

Net als eressea, was ik ook een patiënte (een bijzonder geval :P) in de praktijk van de natuurarts (die ook erg goed was opgeleid, en erg veel wist) waar de behandeling op een gegeven moment niet meer aansloeg, omdat ik weer zieker en zieker werd en als nieuw kadootje de pijnklachten er bij kwamen.

Jouw ervaringen, en ook van de andere mensen hier op het forum, geven aan dat onderzoek naar Lyme standaard gedaan moet worden. Sowieso om het te kunnen uitsluiten.

Ik ga binnenkort mijn licht maar weer eens opsteken.
Onder andere bij PvM informeren. Hij schrijft ook B12 injecties 10 mg voor, toch? Mijn voorraad ampullen begint te minderen en ik heb een "nieuwe arts" nodig die mij aan een recept kan helpen.

Mijn huisarts werkt niet mee aan de behandeling met B12 injecties.
En aan Lyme onderzoek gaat hij vast ook niet mee werken, hij krijgt waarschijnlijk een rolberoerte :lol: als ik daar om zou komen vragen.
Dus, dat wordt zelf betalen........of via de aanvullende verzekering vergoed.

Groetjes, Louisa
ME of Lyme?: http://www.me-gids.net/module-ME_CVS_do ... d-942.html

-Als je geen ster aan de hemel kunt zijn, wees dan een lampje in je huis-
Gebruikersavatar
louisa
Gevorderd lid
Berichten: 11884
Lid geworden op: 14 jul 2009, 22:40

Bericht door louisa »

Hoi fleur,
Fleur schreef:Ik heb mijn LTT test via PvM laten doen. Hij stuurt het bloed op naar een laboratorium in Mainz (Duitsland) voor een T cell spot + LTT test. De kosten hiervoor zijn 225.- euro

Ik las in een ander topic dat de LTT test ook in Weert kan worden gedaan, maar dat is maar gedeeltelijk waar. Je moet dan voor bloedafname naar Prohealth in Weert en zij sturen het dan op naar een laboratorium in Duitsland. Het schijnt dat alleen onze oosterburen nog deze test kunnen doen.

edit: ik ben zo langzaam met typen dat Sprankel al een deel had beantwoord :oops:
PvM heeft 1 x in de maand een prikochtend voor deze LTT test
Mag ik je nog iets vragen?

Wie prikt er bloed bij PvM, hijzelf of een assistente? Of iemand van een Laboratorium?

Ik vraag dit, omdat mijn aderen heel dun zijn en moeilijk te vinden zijn. Bij het Laboratorium in Utrecht, waar ik regelmatig bloed laat prikken, moet er altijd een erg ervaren laborante aan te pas komen en dan lukt het altijd goed :D!

In het Ziekenhuis in mijn woonplaats, was het altijd een martelgang, was altijd erg pijnlijk. Ze prikten dus niet goed, heb ik later begrepen.

In het AMC Amsterdam lukte het bloed prikken in de arm ook niet, en is het uiteindelijk gedaan met een dun naaldje uit een ader van mijn hand. Dat lukte prima en was net voldoende bloed.
En anders waren en nog meer opties, volgens het AMC, nou, liever niet, want bloedprikken is nog steeds niet echt mijn hobby 8).

Groetjes, Louisa
ME of Lyme?: http://www.me-gids.net/module-ME_CVS_do ... d-942.html

-Als je geen ster aan de hemel kunt zijn, wees dan een lampje in je huis-
Gebruikersavatar
Fleur
Actief lid
Berichten: 487
Lid geworden op: 05 aug 2010, 07:38
Locatie: Apeldoorn

Bericht door Fleur »

Hoi Louisa,

Hij prikt zelf bloed, en als ik zie hoeveel mensen er zijn om bloed te prikken als hij zo'n 'prikdag' heeft, dan heeft hij meer dan genoeg ervaring.

Mijn aderen in de holte in mijn arm zijn ook niet te vinden, en hij prikt bij mij in een ader die boven op mijn arm loopt, en ik moet zeggen dat hij tot nu toe altijd in een keer goed prikt. En ik heb nu 5 keer bloed bij hem laten afnemen. En ook zonder een centje pijn.

Maar er zijn natuurlijk nooit garanties, dus niet mij de schuld geven als het bij jou niet lukt. :wink:
Gebruikersavatar
louisa
Gevorderd lid
Berichten: 11884
Lid geworden op: 14 jul 2009, 22:40

Bericht door louisa »

Hoi fleur,
Fleur schreef:Maar er zijn natuurlijk nooit garanties, dus niet mij de schuld geven als het bij jou niet lukt. :wink:
:lol: Hahaha, nee, dat zal ik natuurlijk niet doen.
Zo te horen heeft PvM genoeg ervaring en als hij ook op andere plaatsen kan prikken zoals arm, hand, is het wat mij betreft prima :wink:!

Groetjes, Louisa
ME of Lyme?: http://www.me-gids.net/module-ME_CVS_do ... d-942.html

-Als je geen ster aan de hemel kunt zijn, wees dan een lampje in je huis-
Plaats reactie