Vegatest/bioresonantie/homeopathie: een pleidooi

Hier is er plaats voor discussie en vragen over alternatieve methodes bij ME (cvs).

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
lulu
Gevorderd lid
Berichten: 3297
Lid geworden op: 04 mar 2012, 23:03

Bericht door lulu »

Hoi mamoes,
Zou het kunnen zijn dat jullie genetisch kwetsbaar zijn op gebied van dit ziektebeeld? Hoe kijk jij er tegen aan?
STOP de mishandeling van ME patiënten!
Gebruikersavatar
mamoes
Gevorderd lid
Berichten: 560
Lid geworden op: 16 jul 2010, 22:25

Bericht door mamoes »

Hoi Anneke,

Hij had verder alleen multivitaminen. Dit ging spelen in 1995. Hij is alles met elkaar wel een jaar of 7 bezig geweest voordat we wisten wat hij had en eer hij weer hersteld was.
Gebruikersavatar
mamoes
Gevorderd lid
Berichten: 560
Lid geworden op: 16 jul 2010, 22:25

Bericht door mamoes »

Hoi Lulu,

Genetisch kwetsbaar ? Wat is dat ? Volgens het academisch ziekenhuis hebben wij gewoon pech
Gebruikersavatar
lulu
Gevorderd lid
Berichten: 3297
Lid geworden op: 04 mar 2012, 23:03

Bericht door lulu »

Hoi mamoes,
Daarom vroeg ik naar jouw mening.
Maar excuus als dat je niet welgevallig is.
Gebruikersavatar
mamoes
Gevorderd lid
Berichten: 560
Lid geworden op: 16 jul 2010, 22:25

Bericht door mamoes »

Mmm er gaat steeds iets mis met plaatsen. De helft van mijn bericht valt weg. Wij hebben dus gewoon pech gehad volgens het academisch ziekenhuis. Moesten ermee leren leven dus naar de psychiater en in gezinstherapie enz. Denken erover om zelf genetisch onderzoek te laten doen maar dan moeten we het dus zelf bekostigen. Kinderen zijn zelfs beschuldigd van kopieergedrag enz.
Gebruikersavatar
mamoes
Gevorderd lid
Berichten: 560
Lid geworden op: 16 jul 2010, 22:25

Bericht door mamoes »

Hihi Lulu, je snapt nu al wel dat je vraag mij niet verkeerd viel
Gebruikersavatar
lulu
Gevorderd lid
Berichten: 3297
Lid geworden op: 04 mar 2012, 23:03

Bericht door lulu »

Ha ja ik snap je goed mamoes. (Haha dan nogmaals sorry voor mijn misverstand).
Ach hemel ja, je kent het klappen van de zweep. Had ik wel kunnen bevroeden hoor uit je eerdere berichten.

Ik ben geïnteresseerd omdat ik mijn zoon ook kwetsbaar vind. Hij heeft nu al erge hyperacusis en is snel moe.

Maar wat zijn we nog ver verwijderd van enig gezond inzicht vanuit medische hoek.
Ik hoop dat er iets uit die enorme databases komt, ook op genetisch gebied. Zo hadden ze op het UMCG toch met deze meta-analyses snel inzicht in de genetische achtergronden van diabetes.

Zou je dan wel weten waar je verder genetisch onderzoek zou laten verrichten, en waarop? Iets met de methylatie?
STOP de mishandeling van ME patiënten!
Gebruikersavatar
mamoes
Gevorderd lid
Berichten: 560
Lid geworden op: 16 jul 2010, 22:25

Bericht door mamoes »

De complementaire arts heeft van lieverlee wel een beeld voor toegespitst gen-onderzoek. Hij heeft gevraagd hiervoor maar men vertikt het om mee te werken en heeft ons dusdanig dwars gezeten de afgelopen jaren zodat we alleen bezig geweest zijn met verweren en overleven. Gen- onderzoek zou al een hoop kunnen betekenen ivm voeding bv. Toxische belastingen zijn ook zwaar binnen ons kringetje. Maar wij kunnen nu als het goed is in een gerichte groep onderzoek laten doen als ik het allemaal goed gevolgd heb ;) nu nog daad bij woord voegen en apart leggen buiten behandeling om wat het kost. Dan zijn we weer een stap verder
Gebruikersavatar
lulu
Gevorderd lid
Berichten: 3297
Lid geworden op: 04 mar 2012, 23:03

Bericht door lulu »

Hoi mamoes, je hebt een boel op je bordje. Gelukkig klink je toch positief. Zijn jullie alweer in wat rustiger vaarwater? Ik hoop het erg.
Ook hier is het zo veel mogelijk halen uit de kleine dingen binnen het gezin. Zolang de medische stand en de keuringsartsen maar ver weg blijven. Ik prijs me gelukkig met mijn HA en dr visser. Maar ik moet er niet aan denken nog contact te hebben met andere artsen. Verder probeer ik dubbel en dwars plezier te hebben van mijn kleine gezin en de dingen die wel lukken.

Veel sterkte voor jullie!
STOP de mishandeling van ME patiënten!
Gebruikersavatar
verlorengezondheidman
Gevorderd lid
Berichten: 6231
Lid geworden op: 02 aug 2008, 17:24

Bericht door verlorengezondheidman »

lulu schreef:Hoi mamoes,
Zou het kunnen zijn dat jullie genetisch kwetsbaar zijn op gebied van dit ziektebeeld? Hoe kijk jij er tegen aan?
Bedoel je hiermee of "het" in de familie zit of anders?

@Mamoes,

Opvallend dat je vader ook Lyme had.

Volgens de ME/CVS-stichting is de ziekte ME/CVS, nochtans niet erfelijk, zie onderstaande link.

http://www.me-cvs-stichting.nl/informatie/faq/
Een zoönose is een infectieziekte die kan worden overgedragen van dieren op mensen.
http://www.youtube.com/watch?v=wVQy9-cyL98

LyME en co's INFO-topic!
http://www.me-gids.net/index.php?name=P ... ht=#218551
Gebruikersavatar
annek
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 290
Lid geworden op: 28 okt 2008, 20:37

Bericht door annek »

@VGM

Van DML heb ik begrepen dat genen bepalend kunnen zijn.
Bijv. Ene kind wel en andere niet. Heeft met afweer te maken.

Gr.
Anneke
Gebruikersavatar
mamoes
Gevorderd lid
Berichten: 560
Lid geworden op: 16 jul 2010, 22:25

Een pleidooi voor

Bericht door mamoes »

Vghm,

ME wordt niet gezien als erfelijk maar komt vaker voor in families. En zolang men afgescheept wordt en geen goed onderzoek gedaan wordt zal men er niet achter komen wat er aan de hand is. Onze behandelend arts zoekt verder en dat is nodig om goed en gericht behandeld te worden. In mijn ogen is goed onderzoek en gericht behandelen minder kostbaar dan wat men nu in Nederland doet. Immers wie moeten er nu onder lijden dat er hevig gekort wordt in de psychische zorg ? De mensen die echt psychische hulp nodig hebben maar die door verkeerd beleid van artsen ? (die mensen verplichten omdat ze anders bv geen uitkering krijgen) naar de psychiater te gaan terwijl het niet nodig is. Ook als goed onderzoek gerichte behandeling geeft zullen mensen er beter aan zijn dan bv alleen bedlegerig. Dus kunnen wat meer zelf en hebben minder hulp nodig.

Wat betreft de genen. Er is pas uit een onderzoek gekomen dat bv genetisch bepaald is of je hersenvliesontsteking krijgt. Wij hebben tot nog toe alleen maar meegemaakt dat men ons vroeg mee te doen met onderzoek waarom in bepaalde families psychische klachten voorkomen. Opa met familie met vit b12 problemen, een oom die net zo ziek is als mijn kinderen, hun oma die een bindweefselaandoening heeft (waardoor ze keiharde grote bulten in haar armen heeft)
Ondanks al deze dingen worden we afgeserveerd als een stel onbenullen die familie hebben die gewoon wat pech hebben gehad. We willen niet ziek zijn maar ik geloof zeker dat er genetisch veel meespeelt. Als je kijkt wat de mogelijkheden zijn en hoe wij behandeld zijn dan is het in triest wat er gebeurt is.
Gebruikersavatar
mamoes
Gevorderd lid
Berichten: 560
Lid geworden op: 16 jul 2010, 22:25

Een pleidooi voor

Bericht door mamoes »

Anneke,

Ik geloof zeker dat er genetisch veel meespeeld. Als je het boek 'de trage schildklierwerking' van Broda O. Barnes leest begrijp je waarom. Wij 'met de minder goede genen' hebben ons leven te danken aan de uitvinding van oa antibiotica. Vroeger overleefden alleen de sterken en bleven de goede genen dus de overhand houden, hoe vervelend dat ook klinkt.
Gebruikersavatar
mamoes
Gevorderd lid
Berichten: 560
Lid geworden op: 16 jul 2010, 22:25

Vegatest/bioresonantie/homeopathie: een pleidooi

Bericht door mamoes »

Mmm, er ontbreekt nog weer wat na plaatsing van mijn bericht.

Wat ben ik blij met de uitvinding van oa antibiotica want ondanks alles genieten we van het leven :))
Gebruikersavatar
annek
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 290
Lid geworden op: 28 okt 2008, 20:37

Vegatest/bioresonantie/homeopathie: een pleidooi

Bericht door annek »

Mamoes,

Thnx, ga kijken of ik t van de bieb kan lenen.
Plaats reactie