korte enquete over conceptrichtlijn cvs

Hier vind je enquêtes, vragenlijsten, oproepen, petities en acties. Hopelijk wil je ook meehelpen en invullen of reageren! PS Oproepen die naar reclame ruiken, worden geweigerd.

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
louisa
Gevorderd lid
Berichten: 11884
Lid geworden op: 14 jul 2009, 22:40

Bericht door louisa »

Hoi uook,
uook schreef:Nu de ideale kromming van de Banaan zo goed als gedefinieerd is , kunnen dezelfde hogerbegaafde eminenties zich voortaan misschien toespitsen op de invloed van vogel pis op het zeespiegel niveau, tijdens migratoire trektochten van de meest relevante vogelkolonies.
Zal er koffie bijgezet moeten worden ? misschien een vrijwilliger uit de 'klankbordgroep' , of anders ?
Koffie bijzetten zal niet gaan helpen Afbeelding.

Massaal stemmen ME-patiënten tegen deze Concept Richtlijn CVS = CGT en GET.
Maar, ik vrees, u ook, dat het er gewoon gaat komen c.q. er door gedrukt zal gaan worden. En dat zal echt een ramp zijn voor alle nieuwe ME-patiënten in Nederland.

Groetjes, Louisa
ME of Lyme?: http://www.me-gids.net/module-ME_CVS_do ... d-942.html

-Als je geen ster aan de hemel kunt zijn, wees dan een lampje in je huis-
Gebruikersavatar
semma
Gevorderd lid
Berichten: 1448
Lid geworden op: 23 nov 2011, 03:15

Bericht door semma »

Nog een vraag ophijsen: dat de patiëntengroep er voor spek en bonen bij zat, staat haaks op de voorschriften. Maakt dat niet het concept zoals het hier voorligt, ongeldig wegens niet misfunctioneren van de werkgroep? En alle concepten die hierop gebaseerd blijven?
Gebruikersavatar
semma
Gevorderd lid
Berichten: 1448
Lid geworden op: 23 nov 2011, 03:15

Bericht door semma »

Ok, leesbare versie dus nieuwe poging.
southerncross
Gevorderd lid
Berichten: 512
Lid geworden op: 27 feb 2011, 15:46

Bericht door southerncross »

semma schreef:Nog een vraag ophijsen: dat de patiëntengroep er voor spek en bonen bij zat, staat haaks op de voorschriften. Maakt dat niet het concept zoals het hier voorligt, ongeldig wegens niet misfunctioneren van de werkgroep? En alle concepten die hierop gebaseerd blijven?
Dat lijkt mij nou ook.
Zou een mooi klusje zijn voor de Ombudsman en hoop ook zo dat ze erheen stappen! het moet nu eens klaar zijn met dat almachtige gedoe van Nijmegen
'Dont worry about the world coming to an end today, it's already tomorrow in Australia'
Gebruikersavatar
annemoontje
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 3003
Lid geworden op: 31 mei 2010, 14:52

Bericht door annemoontje »

goed punt! Gaan jullie dat doen Michael? Dit kan toch niet ongestraft blijven? Inderdaad: er moet een einde komen aan het monopoly van Nijmegen en keer op keer misbruiken van hun positie en frauduleuze praktijken en steeds maar wegkomen ermee. Genoeg is genoeg!
Do what you feel in your heart to be right, for you'll be criticized anyway. Eleanor Roosevelt (1884-1962)

ME & YOU, crowdfunding studie die ME op de medische kaart kan zetten! http://www.meyou.no/press-release-english/
Gebruikersavatar
felixloena
Oud-medewerker
Berichten: 4445
Lid geworden op: 04 mei 2009, 19:47
Locatie: Limburg
Contacteer:

Bericht door felixloena »

wellicht naar de rechter?
Leven is het meervoud van lef - Loesje
Gebruikersavatar
Molletje
Gevorderd lid
Berichten: 666
Lid geworden op: 23 aug 2011, 15:10

Bericht door Molletje »

Ik heb het ingevuld.

Ik heb mij als ME patiënt opgegeven.
Maar ik ben gediagnostiseerd op ME/CVS?

Af en toe snap ik er de ballen niet van.

Volgens de internist is de uitkomst: ik voldoe aan de criteria van Holmes en Fukuda zodat er dan formeel gesproken mag worden over ME/CVS Subgroep 2 volgens Jason: Inspanningsintolerantie, spieren, slaap en vasuclair met als ontregelde lichaamssystemen: zenuwstelsel en slaap.
Gebruikersavatar
annemoontje
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 3003
Lid geworden op: 31 mei 2010, 14:52

Bericht door annemoontje »

volgens mij heb je dat prima ingevuld Molletje, ME lijkt me juist
Do what you feel in your heart to be right, for you'll be criticized anyway. Eleanor Roosevelt (1884-1962)

ME & YOU, crowdfunding studie die ME op de medische kaart kan zetten! http://www.meyou.no/press-release-english/
Gebruikersavatar
Molletje
Gevorderd lid
Berichten: 666
Lid geworden op: 23 aug 2011, 15:10

Bericht door Molletje »

Dank je wel annemoontje.

Soms is het zo verwarrend.
Gebruikersavatar
semma
Gevorderd lid
Berichten: 1448
Lid geworden op: 23 nov 2011, 03:15

Bericht door semma »

Op blz. 4 aangekomen, rijst het vermoeden dat ze zich gewoon afzetten tegen alles wat goed is voor mensen met ME. Iedereen in het keurslijf van Joris Driepinter en de getikte Schijf van 3,5. Die van 5 was beter, mit de hele zwik per dag was en niet per maaltijd. Reguliere werkers in de zorg dienen als cipier opgeleid te worden.
annac
Gevorderd lid
Berichten: 4645
Lid geworden op: 04 feb 2006, 00:05

Bericht door annac »

uook schreef:Nu de ideale kromming van de Banaan zo goed als gedefinieerd is , kunnen dezelfde hogerbegaafde eminenties zich voortaan misschien toespitsen op de invloed van vogel pis op het zeespiegel niveau, tijdens migratoire trektochten van de meest relevante vogelkolonies.
Zal er koffie bijgezet moeten worden ? misschien een vrijwilliger uit de 'klankbordgroep' , of anders ?
Ha, ha, ha, ha!

Zit u niet verkeerd hier en verwisselt u dit net met een klimaat-sceptisch net?
Gebruikersavatar
semma
Gevorderd lid
Berichten: 1448
Lid geworden op: 23 nov 2011, 03:15

Bericht door semma »

Zo, hier komt een aap uit de mouw. De huisarts moet zich bewust zijn van zijn beperkingen inzake kennis omrent CVS, maar gelukkig hebben we nog de op economie gerichte bedrijfsarts:

Terugkeer naar werk
- Het is van belang dat de bedrijfsarts zich vergewist van de juistheid van de diagnose. De bedrijfsarts kan de diagnose CVS zelfstandig stellen.
- Gezien diens taak en positie speelt de bedrijfsarts bij de begeleiding in terugkeer naar werk een belangrijke rol. Hij/zij kan daarbij een actieve rol in de begeleiding en coaching van werknemer en werkgever aannemen of, indien dit meer door een andere hulpverlener gebeurt, als bewaker van het proces optreden.
Gebruikersavatar
semma
Gevorderd lid
Berichten: 1448
Lid geworden op: 23 nov 2011, 03:15

Bericht door semma »

Dit verrast me wel:
Aanpassingen en voorzieningen buiten de werksfeer Indien zorg, begeleiding, aanpassingen en voorzieningen nodig zijn wordt hierbij gelet op de volgende speciale aandachtspunten: huishouding, verzorging, mobiliteit binnen en buitenshuis en recreatie. Doelstelling hierbij is niet alleen het verminderen of compenseren van beperkingen, maar ook het verminderen van sociaal isolement en van participatieproblemen en het bevorderen van een zo normaal mogelijke deelname aan het maatschappelijk leven.
Dus ook recreatie.
Het is wel bekend dat het belangrijk is om naast je beperkende ziektes ook aan ontspanning te doen, maar veel zorgverleners werken je daar in tegen. Want het geeft rommel en inspanning en aandacht die je niet aan je opjaagtaken besteedt.
Gebruikersavatar
Molletje
Gevorderd lid
Berichten: 666
Lid geworden op: 23 aug 2011, 15:10

Bericht door Molletje »

semma schreef:Zo, hier komt een aap uit de mouw. De huisarts moet zich bewust zijn van zijn beperkingen inzake kennis omrent CVS, maar gelukkig hebben we nog de op economie gerichte bedrijfsarts:

Terugkeer naar werk
- Het is van belang dat de bedrijfsarts zich vergewist van de juistheid van de diagnose. De bedrijfsarts kan de diagnose CVS zelfstandig stellen.
- Gezien diens taak en positie speelt de bedrijfsarts bij de begeleiding in terugkeer naar werk een belangrijke rol. Hij/zij kan daarbij een actieve rol in de begeleiding en coaching van werknemer en werkgever aannemen of, indien dit meer door een andere hulpverlener gebeurt, als bewaker van het proces optreden.
Moet je wel een bedrijfsarts hebben die er achter staat.
Mijn bedrijfsarts vind het alleen maar aanstellerij.

Ik ben zelf bezig met de Concept richtlijnen van CVS en kijken wat er voor mijzelf uit komt.
Ik zie hierin dat mijn bedrijfsarts in veel dingen in gebreken is gebleven.
Maar ik zeg erbij ik ben pas bij de eerste hoofdstuk.
Moet de rest nog lezen.
Gebruikersavatar
semma
Gevorderd lid
Berichten: 1448
Lid geworden op: 23 nov 2011, 03:15

Bericht door semma »

Wanneer moet de enquête ingevuld zijn?

Ja, Molletje, het gaat niet om onze gezondheid, maar om die van de economie. Vandaar dat de huisarts weinig inbreng heeft (hij is ook niet deskundig), maar de bedrijfsarts wel alle rechten krijgt (de plichten worden gewoon genegeerd) om jou aan het werk te sturen tbv het bruto nationale produkt of eruit te schoppen zonder rechten. Het demissionaire kabinet gaat dus voor soepeler ontslagrechten.
Plaats reactie