Juice Plus

Hier is er plaats voor discussie en vragen over alternatieve methodes bij ME (cvs).

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
susan
Beginner
Berichten: 6
Lid geworden op: 02 apr 2012, 13:12

Juice Plus

Bericht door susan »

Hallo allemaal,

Ik ben sinds een paar maanden onder behandeling van een arts die Ayurveda toepast en daarnaast ook natuurgeneeskunde. Zij heeft mij aangeraden om Juice Plus te gaan gebruiken. Ik slik al jaren een groot aantal vitamines en mineralen. Die zouden dan volgens haar niet meer nodig zijn. Alleen vitamine D en Omega-3 kon ik eventueel naast de Juice Plus blijven gebruiken. Ik heb begrepen dat wanneer je Juice Plus gaat gebruiken, je er dan minimaal 4 maanden aan vast zit. Het is behoorlijk prijzig. In de 70 euro per maand. Ik zou dan echter de vitamines en mineralen die ik nu neem, kunnen stoppen dus dat scheelt wel weer flink in de kosten. Overigens zag ik op internet dat Juice Plus werkt met een soort provisiesysteem. Degene via wie je je aanmeldt, verdient er dus aan. Dat voelt voor mij niet echt goed. Andere kant is dat wanneer Juice Plus echt zo goed is als beweert, ik het het toch wel zou willen proberen. Mijn vraag aan jullie is: heeft er iemand op dit forum ervaringen met Juice Plus en zo ja welke? Ook andere reacties zijn uiteraard van harte welkom. Bij voorbaat dank.

Ik heb nog een andere vraag over Ayurvedische middelen, maar die vraag stel ik even apart.

Groetjes,
Susan
Gebruikersavatar
Fleur
Actief lid
Berichten: 487
Lid geworden op: 05 aug 2010, 07:38
Locatie: Apeldoorn

Juice Plus

Bericht door Fleur »

Mijn arts Paul van Meerendonk heeft mij een slow juicer aangeraden omdat door de langzame persing de cellen en enzymen heel blijven, en dit een heel gezonde manier is om meer groente en fruit binnen te krijgen. Ik heb op zijn aanraden deze gekocht http://www.tarwegraskoning.nl/matstone-juicer-actie-2wk

Het is een superapparaat, ik zou niet meer zonder kunnen. bv. appel-venkel sap, sinaasappel-wortel sap, tomaten-groente sap, peer-munt sap.
Niet alleen krijg je heel wat vezels binnen, het is ook nog lekkerder dan een pil.
Gebruikersavatar
susan
Beginner
Berichten: 6
Lid geworden op: 02 apr 2012, 13:12

Bericht door susan »

Hoi Fleur,

Bedankt voor je reactie en je tip.
Ik denk zeker dat het heel gezond is om zelf groente/fruit te persen met het genoemde apparaat.
Ik wil geen reclame maken hoor voor dat Juice Plus, maar ik las op internet nog dat er 26 soorten fruit/groente in zijn verwerkt.
Ik weet niet of je met Juice Plus nou meer of minder vitamines/mineralen binnenkrijgt dan met een slow Juicer?? (Zal denk ik ook afhangen van de hoeveelheid fruit/groente die je maakt).

Groetjes,
Susan
Gebruikersavatar
tanto
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 1606
Lid geworden op: 21 feb 2008, 08:09
Locatie: ZH

Bericht door tanto »

Hi Susan,

Ik was wel nieuwsgierig en google bracht me hier:

http://www.mlmwatch.org/04C/NSA/juiceplus.html

citaat:
Many Juice Plus+ distributors have been tricked into believing that these studies "prove" that taking Juice Plus+ makes people healthier. Real proof, however, would require that people taking the product have a better specific health outcome (fewer colds, for example) than comparable people who don't take the product. No such study has been published. Even if a study found a better health outcome, it would not make sense to use Juice Plus+ if dietary modification or a less expensive supplement could do the same thing. Experts at the Memorial Sloan-Kettering Cancer Center have concluded:

While it is true that nutritional supplementation is important in maintaining health in many segments of the population, particularly the elderly, none of the scientific studies undertaken have sought to prove that Juice Plus+® is more effective or more bioavailable than other supplements. In addition, no studies exist to compare the physiologic effects of supplementation with Juice Plus+® and eating whole fresh fruits and vegetables. Juice Plus+® is distributed through a multi-tiered marketing scheme with exaggerated value and cost [35].


Maw het is een duur product en er is niet wetenschapenlijk aangetoond dat mensen er zich echt beter door voelen (minder ziek).

Maar goed, je zult voor jezelf moeten uitmaken of het wat voor je doet of niet natuurlijk.

Groetjes T.
Een vooroordeel is moeilijker te splitsen dan een atoom (A. Einstein)

Absence of proof is not proof of absence
Gebruikersavatar
metoo
Gevorderd lid
Berichten: 832
Lid geworden op: 25 jun 2010, 14:31

Bericht door metoo »

Doet mij heel erg denken aan die hele Treelac (soort van probiotica) hype een tijd geleden, ook zo'n soort systeem "distributed through a multi-tiered marketing scheme with exaggerated value and cost" word nu nog platgemaild door die lui met fantastisches verhalen en claims, na 4 jr. geleden eens 1 doosje te hebben besteld (ja, ook ik was er in getuind ;-))...Zit echt veel te veel marketing achter, een goed product verkoopt zichzelf wel...dus tsja, ieder moet zelf de beslissing nemen maar als het te mooi klinkt om waar te zijn, dan is dat het meestal ook...
Hope is the thing with feathers
That perches in the soul,
And sings the tune without the words
And never stops at all...
(Emily Dickinson)
Gebruikersavatar
semma
Gevorderd lid
Berichten: 1448
Lid geworden op: 23 nov 2011, 03:15

Bericht door semma »

Is die Juice Plus een kant-en-klaar drankje? Dan zijn groenten en fruit gemengd en dat schijnt minder te zijn voor de darmstelsel. Krijg je gistingsproblemen van.

Is die slow juicer langzamer dan de gewone sappers? Hij is wel net zo duur. Hoeveel werk heb je eraan? Hoe is hij met schoonmaken?

Over wat voor abonnementen hebben ze het op http://www.tarwegraskoning.nl/acties?

Hoe heb je hem aangeschaft, per postorder? Ging het vlot?
Gebruikersavatar
Fleur
Actief lid
Berichten: 487
Lid geworden op: 05 aug 2010, 07:38
Locatie: Apeldoorn

Bericht door Fleur »

Hoi Semma,

De juice plus zijn pillen, om precies te zijn capsules met groenten en fruit in poeder vorm. Ik las dat ze 70 euro per maand kosten, en je zit er voor minimaal 4 maanden aan vast. Dat is dan al 280 euro. Vind ik een hoop geld voor wat groenten en fruit.

De slow juicer perst met 78 toeren per minuut, dat is ongeveer zoals een platenspeler vroeger draaide. ( Dit snappen alleen de oudjes onder ons :wink: ) Net als wanneer je op je eten kauwt, pers dit apparaat het sap er uit. Een gewone snelle juicer maakt door de hoge snelheid en de warmte die daarbij vrijkomt de enzymen, vitaminen en veel andere belangrijke stoffen kapot.

Het is wel iets meer werk dan een pil innemen, maar het valt best mee. Je hoeft alleen je groente of fruit in stukjes te snijden, zodat het in de vulopening past, vullen en het sap komt er onderaan uit. De pulp valt in een bakje en is superdroog, echt alle sap wordt eruit gehaalt.
Het schoonmaken is eenvoudig, je draait de omnderdelen er eenvoudig af, even afspoelen onder de kraan. Dan laat ik ze even uitlekken op een theedoek, en ze hem weer in elkaar voor de volgende keer. Het meeste werk is eigenlijk het snijden van de groenten of fruit.

De abonnementen waar ze het over hebben gaat over tarwegras, daar kan je een abonnement op nemen zodat je elke week of maand een verpakking tarwegras krijgt toegestuurd om te persen.
Dit heb ik zelf niet gedaan, ik vind dat ik zo al gezond genoeg bezig ben. Het zal vast supergezond zijn maar gras uitpersen gaat mij nog iets te ver.

Ik heb hem via de website besteld en ik geloof dat ik hem binnen 1 week had.

Oh ja, je hoeft het fruit niet te schillen voordat je perst. Zelfs ananassen gaan er met schil en al in.
Gebruikersavatar
bloemetje
Columnist
Berichten: 5394
Lid geworden op: 02 nov 2009, 12:22
Contacteer:

Bericht door bloemetje »

Ik ben een oudje, ik weet wat 78 toeren op een platenspeler betekent :mrgreen:

Over het abonnement tarwegras: dit is glutenvrij. Dus ms voor meer mensen interessant?
Gebruikersavatar
susan
Beginner
Berichten: 6
Lid geworden op: 02 apr 2012, 13:12

Bericht door susan »

Hallo allemaal,

Bedankt voor alle reacties over de Juice Plus. Ik ben van plan om wanneer ik de arts weer zie, wat "kritische vragen" te gaan stellen over de Juice Plus.

Groetjes,
Susan
Gebruikersavatar
semma
Gevorderd lid
Berichten: 1448
Lid geworden op: 23 nov 2011, 03:15

Bericht door semma »

Bedankt Fleur, zo vind ik het wel het overwegen waard.
Gebruikersavatar
urania
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 431
Lid geworden op: 27 nov 2010, 17:14

Bericht door urania »

[Oh ja, je hoeft het fruit niet te schillen voordat je perst. Zelfs ananassen gaan er met schil en al in)

Daar zou ik toch een beetje mee oppassen: al het 'dikhuidige' fruit (citrusvruchten, bananen, ananassen enz) wordt behandeld met zwaar giftige schimmelbestrijdende middelen. Die middelen zijn alleen toegestaan omdat overheid en wetenschappers menen dat dit fruit altijd geschild wordt. Het gif blijft alleen in de schil, dus...
Gebruikersavatar
Fleur
Actief lid
Berichten: 487
Lid geworden op: 05 aug 2010, 07:38
Locatie: Apeldoorn

Bericht door Fleur »

Ik koop alleen biologisch fruit, maar bij bespoten fruit is dat zeker waar.
Gebruikersavatar
urania
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 431
Lid geworden op: 27 nov 2010, 17:14

Bericht door urania »

Hier is spelbreker weer.. het label 'biologisch' betekent niet dat er nooit bespoten wordt. Ik meen dat voor sinaasappelen geldt dat ze tijdens een deel van het traject (boom of vervoer) niet bespoten worden, voor het andere deel wel. En ik heb 'biologische' bananenplantages gezien die omringd waren door plantages-met-gif waar een blauwe wolk boven hing. Zelfs tussen de 'biobananen' werd ik misselijk.
Gebruikersavatar
semma
Gevorderd lid
Berichten: 1448
Lid geworden op: 23 nov 2011, 03:15

Bericht door semma »

Er is een keer onderzoek gedaan naar bananen en chemicaliën gebruik. Zelfs de onderzoekers waren er stil van. Ze waren voorstander van het gebruik, maar niet in zo'n hoge mate. Die eten geen bananen meer :P

Over fruitteelt, las ik dat het zo'n 30x bespoten wordt. Dus gewoon fruit altijd grondig wassen, gewoon met afwasmiddel. De biologische teelt gebruikt minder veel en minder kwalijk. De normen voor het eko-keurmerk zijn in de jaren '80 al flink verlaagd.
Plaats reactie