Video: Dr. Coucke over zijn boek "De CVS-Mythe"

Hier kan je lezen of laten weten wanneer er een programma op tv of radio komt over ME (cvs).

Moderator: Moderators

diederik
Gevorderd lid
Berichten: 2628
Lid geworden op: 21 jun 2009, 18:38
Locatie: Antwerpen

Dr Coucke

Bericht door diederik »

Gezondverstand:

Ik ontken niet dat mensen met Lyme ook andere 'valse' diagnoses kunnen krijgen zoals FMS, ALS enzo :) ik zocht alleen een staving dat het effectief over 90% van alle mensen met deze ziekten ging, zoals u hier stoutmoedig beweerde.

Het artikel vermeldt inderdaad 368 diagnoses waaronder Lyme zich kan verschuilen, maar de vermelding van het getal 90% staat daar overduidelijk los van, dit wordt alleen vermeld ivm een studie onder een groep ME/CVS-patiënten, niet over deze andere 367 ziektes.

Anekdotisch bewijs (bv vrouw uit het dorp) heeft geen statistische waarde, het bewijst wel dat het voorkomt, maar zegt niks over de totale patiëntengroep van ALS in haar geheel.

Stellingen als 'te veel mensen met diagnoses als FMS, ALS, MS enz, hebben eigenlijk Lyme' kan ik goed mee leven ;) stellingen als '90% van alle mensen met al deze ziektes hebben Lyme' zijn helaas toch maar quatsch, indien niet onderbouwd.
Je kunt niet zomaar 10 willekeurige woorden/fragmenten verspreid over een artikel samenvoegen in 1 zin, en dan beweren dat het artikel deze zin staaft :)

(met alle respect trouwens - is niet bedoeld als persoonlijke aanval, maar om de foutieve argumentatie onderuit te halen :) )
Ik weet weinig.
Gebruikersavatar
Zuiderzon
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2994
Lid geworden op: 13 okt 2005, 10:48
Locatie: Onder de zon
Contacteer:

Bericht door Zuiderzon »

@gezondverstand.

Mss is volgende artikel interessant om lezen voor u:
http://www.me-gids.net/module-ME_CVS_do ... d-734.html
Wetenschappelijk onderzoek: Eiwitten in het ruggenmergvocht kunnen de ziekte van Lyme onderscheiden van Chronisch Vermoeidheidssyndroom.
Hoop doet leven!
Gebruikersavatar
annahan
Actief lid
Berichten: 459
Lid geworden op: 04 apr 2012, 21:39

Bericht door annahan »

Mijn hersenvocht is ook onderzocht op eiwitten, maar bleek helemaal schoon. De hersenscan bleek helemaal vol te zitten met witte stoflaesies
Er werd ook gedacht aan M.S. En ik kreeg tal van andere onderzoeken, daar kwam niks bijzonders uit.

Maar ik had wel lyme ,was gestoken door een teek.
Gebruikersavatar
nabo
Gevorderd lid
Berichten: 1545
Lid geworden op: 12 feb 2010, 13:25

Bericht door nabo »

Hebben al veel mensen het boek gekocht?? Tip ??
Gebruikersavatar
nabo
Gevorderd lid
Berichten: 1545
Lid geworden op: 12 feb 2010, 13:25

Bericht door nabo »

Gekocht. nu nog lezen. brainfrog
nijntje
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 704
Lid geworden op: 03 dec 2006, 14:42

Bericht door nijntje »

ik heb het boek gekocht en gelezen,
en goedgekeurd verklaard :)
de drie grote peilers zijn het immuunsysteem (met de mogelijke afwijkingen ook autoimmuunziekten), hormonen en afwijkingen, en de voedingsstatus (met vele afwijkingen en invloed van lekkende darm op de voedingsstatus, en daarom de noodzaak van TPN).
Het boek is echt goed gestructureerd en Dr Coucke gebruikt gewone mensentaal, het leest dus echt vlot. Ik vind het een aanrader om te lezen! (wel wat typfoutjes...)
Plaats reactie