Weerstand van medici m.b.t. ME/CVS...

Stel hier je vragen omtrent ME (cvs) en help elkaar verder.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Syl
Actief lid
Berichten: 218
Lid geworden op: 05 sep 2008, 17:45

Weerstand van medici m.b.t. ME/CVS...

Bericht door Syl »

Vandaag was ik bij de gynaecoloog. Op zijn vraag of ik een ziekte had en medicijnen gebruikte, antwoordde ik dat ik 6 jaar full time bedlegerig ben geweest door ME/CVS en geen medicijnen gebruik vanwege intolerantie.

Het was een kundige en aardige arts, maar zijn gezicht vertrok toen ik dit vertelde. Daarna werd zijn houding opmerkelijk afstandelijker.

Een andere (huis)arts liet een paar maanden geleden vallen dat ME/CVS niet langer dan 5 (!) jaar kan duren... Ik heb hem dan maar ook 1 x bezocht.

Tja beste mensen, we hebben nog steeds een lange weg te gaan...
Gebruikersavatar
senna
Donateur
Donateur
Berichten: 2623
Lid geworden op: 26 mei 2009, 11:42

Bericht door senna »

Wie zei deze week "artsen zijn dom" ?!
Het leven is een feest, maar ik kan (nog) niet ingaan op de uitnodiging !

Facebook : Lyme België/Belgique Protest
Time For Lyme BE-NL
Gebruikersavatar
marlène
Gevorderd lid
Berichten: 9364
Lid geworden op: 20 nov 2009, 09:34

Bericht door marlène »

Ik zeg vanaf nu dat ik een aandoening van onbekende oorsprong heb en dat ik een arts zoek die wil helpen zoeken om er komaf met te maken.
http://opstaanmetmecvs.blogspot.com

Het is makkelijker een atoom te splitsen dan een vooroordeel. - Einstein
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
Gebruikersavatar
spring
Donateur
Donateur
Berichten: 619
Lid geworden op: 27 okt 2010, 16:44

Bericht door spring »

Ik heb vandaag de ICC aan mijn huisarts gegeven. Ze zei: Van jou leer ik nog iets!

Het kán soms dus ook anders zijn. Ook weet zij nu van het bestaan van het CVS centrum in Amsterdam.

Mijn huisarts is kritisch en gaat niet in alles mee (wat soms jammer is) maar weet de grenzen van haar kennis.

Maar ze vindt het altijd wel moeilijk waar ik mee kom en ze was blij dat ik vandaag een makkelijke vraag had :D
I'm feeling like a Monday but someday I'll be Saturday night!
(Bon Jovi)
Gebruikersavatar
mamoes
Gevorderd lid
Berichten: 560
Lid geworden op: 16 jul 2010, 22:25

Bericht door mamoes »

Er zijn er die echt arts zijn.
Die zien hoe ziek je ben en luisteren naar jouw en naar je bevindingen en daar mee aan de gang gaan.
Die niet gestopt zijn met leren maar verder kijken dan hun neus lang is en niet de geleerde uithangen.
Ook al zijn ze veel wijzer dan een gemiddeld arts.

Die de oorzaak van de lichamelijke klachten zoeken en je niet afschepen met ME bestaat niet.
Die behandeling opzetten en vele dingen aanpakken, en vele kleine maken één grote.

Ik weet het, je moet zoeken met een vergrootglas en voor velen is het niet betaalbaar.
Dat vind ik verschrikkelijk want dat komt niet door die arts maar door andere bronnen omdat men ME bestempeld als aanstellerij en niet behandelbaar met medicatie omdat dat niet 'bewezen' wordt geacht omdat goed onderzoek uitblijft.

Er komt op BNR maandagavond 16 april een gesprek/debat over 'lastige' agressieve, soms tot handtastelijke toe en veeleisende patiënten of dat het aan de artsen ligt en die moeten veranderen.
Gebruikersavatar
anaska
Actief lid
Berichten: 151
Lid geworden op: 29 apr 2010, 21:49

Weerstand van medici m.b.t. ME/CVS...

Bericht door anaska »

Syl schreef: Een andere (huis)arts liet een paar maanden geleden vallen dat ME/CVS niet langer dan 5 (!) jaar kan duren... Ik heb hem dan maar ook 1 x bezocht.
Het zou heerlijk zijn als dit waar was!
Plaats reactie