Ziekte van Lyme: vragen en discussie

Hier is er plaats voor vragen en discussie over Fibromyalgie, Lupus, EDS, Lyme, Sjögren, Addison, B12-tekort, MCS,...

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
Brenda_L
Actief lid
Berichten: 198
Lid geworden op: 09 jan 2007, 18:42

Bericht door Brenda_L »

jeetje, vervelend dat je er nu nog last van hebt, heb jij toen wel antibiotica gehad?
Ik heb vrij vaak teken, vooral vorig jaar zomer, we wonen ook in het bos dus het is niet zo gek. Maar ik controleer ook elke avond mn hele lichaam en haal ze altijd met een heel handig tangetje weg
(in Nederland heb ik deze nog nooit gezien, ze komen uit Frankrijk, en ze zijn echt 100 keer beter dan die je hier in NL hebt. Daarbij kan het nog wel eens zijn dat de kop blijft zitten)
MacM
Gevorderd lid
Berichten: 612
Lid geworden op: 02 mei 2007, 23:28

Bericht door MacM »

Brenda_L schreef: Ik snap ook niet helemaal waarom je nou zo moeilijk zou doen om het bij Pro Health of zelfs in Duitsland te laten onderzoeken als het ook gewoon bij je huisarts kan. Ik neem aan dat die testen van de huisarts ook wel te vertrouwen zijn...
http://www.lymenet.nl/info/diagnose-ziekte-van-lyme.htm
Gebruikersavatar
Brenda_L
Actief lid
Berichten: 198
Lid geworden op: 09 jan 2007, 18:42

Bericht door Brenda_L »

ja dat had ik ook gelezen, ik weet met dat soort dingen nooit wie ik nou moet geloven
maar ik ga als ik de uitslag krijg wel even vragen welke test ze hebben gedaan
Gebruikersavatar
Shavonne
Gevorderd lid
Berichten: 1758
Lid geworden op: 12 sep 2007, 21:47

Bericht door Shavonne »

oh oh, als de kop van de teek blijft steken is dat zekers niet goed! Als de teek kapot gaat, dan komen dus de ziek makers vrij! Indien je hem geheel en tijdig verwijderd, kan er eigenlijk niets gebeuren. Zelfs verdoven wordt afgeraden, want dan komt er ook rommel uit de teek in je lijf!
Gebruikersavatar
Brenda_L
Actief lid
Berichten: 198
Lid geworden op: 09 jan 2007, 18:42

Bericht door Brenda_L »

Ja ik ben met al die info wel bekend en ben ook zeer secuur met het opsporen en verwijderen van teken. Elke avond controleren en we hebben een heel fijn tangetje om ze te verwijderen.
maar ondanks dat kun je toch ook besmet worden, je sluit het nooit helemaal uit helaas. Maar de kans is wel heel klein als je ze altijd dezelfde dag nog hebt verwijderd en er nooit iets is achtergebleven in je huid.
Gebruikersavatar
Shavonne
Gevorderd lid
Berichten: 1758
Lid geworden op: 12 sep 2007, 21:47

Bericht door Shavonne »

@Brenda. Denk je zelf dat Lyme je trigger is geweest in het krijgen van Me?
Gebruikersavatar
Brenda_L
Actief lid
Berichten: 198
Lid geworden op: 09 jan 2007, 18:42

Bericht door Brenda_L »

Ik weet het niet, eerlijk gezegd.
Maar ik denk dat er wel een kans is dat ik dus gewoon Lyme heb en geen ME. Ik heb vorig jaar zomer veel teken gehad en werd net na de zomer ziek. Aan de ene kant hoop ik dat want dan kan ik met medicijnen aan de gang en hopen dat het over gaat. Aan de andere kant heb ik dan wel een jaar verspild want toen ik vorig jaar ziek werd en naar de internist ging heb ik gezegd dat ik in een bos woon en vaak teken heb. De internist zei: nee, als je nooit zo'n rode vlek heb gehad is er geen risico. Maar dat is dus niet waar (heeft de huisarts ook bevestigd), maar 40% van de Lymepatienten heeft zo'n vlek gehad!
Maar ik ben dus wel heel erg benieuwd wat er uit de testen komt!
Gebruikersavatar
Shavonne
Gevorderd lid
Berichten: 1758
Lid geworden op: 12 sep 2007, 21:47

Bericht door Shavonne »

@Brenda: Ik hoop voor je dat er iets zinnigs uitkomt. Maar als je zoveel tekenbeten hebt gehad, kan het bijna niet anders dat je Lyme hebt, lijkt mij. Andere mensen hebben al van juist die ene tekenbeet Lyme.
Sterkte!
Gebruikersavatar
Brenda_L
Actief lid
Berichten: 198
Lid geworden op: 09 jan 2007, 18:42

Bericht door Brenda_L »

tja, maar omdat ik ze altijd binnen 12 uur heb verwijderd ging ik er zelf ook wel een beetje vanuit dat er niks aan de hand kon zijn.
Ik vind het trouwens wel raar dat je voor de diagnose Me/CVS allerlei ziektes moet laten uitsluiten en dat Lyme daar niet bij staat! Terwijl toch veel symptonen van Lyme overeenkomen met Me/CVS.
annac
Gevorderd lid
Berichten: 4645
Lid geworden op: 04 feb 2006, 00:05

Bericht door annac »

Ikdacht dat Lyme ook wel altijd werd gecontroleerd....?
Gebruikersavatar
Shavonne
Gevorderd lid
Berichten: 1758
Lid geworden op: 12 sep 2007, 21:47

Bericht door Shavonne »

Niets van gehoordt dat dat bij mij getest is, de internist nam zich zowiso niet echt de moeite!
annac
Gevorderd lid
Berichten: 4645
Lid geworden op: 04 feb 2006, 00:05

Bericht door annac »

Op deze (en andere sites) vlgs mij staan alle ziektes waarop gecontroleerd dient te ter uitsluiting.
Gebruikersavatar
Brenda_L
Actief lid
Berichten: 198
Lid geworden op: 09 jan 2007, 18:42

Bericht door Brenda_L »

annac schreef:Ikdacht dat Lyme ook wel altijd werd gecontroleerd....?
Ik vroeg er expliciet om en het werd niet getest!
Gebruikersavatar
dullegreet
Actief lid
Berichten: 387
Lid geworden op: 03 okt 2007, 12:39

Bericht door dullegreet »

ja, massa's cvs patienten schijnen een voorgeschiedenis van lyme te hebben of een verborgen lyme. sommige artikelen spreken van 90 %.

bij mij is lyme nooit ontdekt door gewoon bloedonderzoek maar pas een aantal weken terug door bioresonantie. de persoon die mij behandelt zegt dat ik al de derde cvs patient ben met een voorgeschiedenis van lyme die ze behandelt.
en de psycholoog in het uz gent zegt ook dat veel cvs patienten een voorgeschiedenis van lyme hebben......(waarom onderzoeken ze dit dus verdorie niet beter !!!!!!)

ik wordt nu zo'n kleine drie maand behandeld met bioresonantie en tot voor een tweetal weken was ik daar telkens, zoals blijkbaar velen, doodmoe van, en doodziek. vandaar ook mijn vraag van een aantal dagen terug op dit forum of nog anderen ervaring hebben met bioresonantie.

maar dit begint nu te keren en sedert vorige week begin ik mijn stukken beter en veel minder moe te voelen.

en ze is onder andere dus die lyme aan het behandelen.

dus absoluut zeker laten behandelen, lyme heeft zowat alle symptomen van cvs .....
zefanja
Beginner
Berichten: 14
Lid geworden op: 22 apr 2008, 19:06

Bericht door zefanja »

Ga nou maar met z'n allen naar een homeopaat, die huisartsen weten niks en de bloedtesten wijzen vaak niet eens uit dat je Lyme hebt, terwijl je het wel hebt.
Vandaag na 4 weken thuis te hebben gezeten als n kluizenaar, iedereen gooide het op psychisch, behalve mijn moeder, die merkte wel dat het lichamelijk goed fout zat, klootzakken die huisartsen, echt klootzakken, zelfs overgestapt, maar deze zegt ook: psychisch, vuile rotzakken, zolang ze het zelf maar niet voelen.

Terwijl de homeopaat het meteen kan zien, via zo'n doormeetapparaat en NOG praatjes he die dokter, NOG praatjes, terwijl hij mij zo vaak daar aan dat rotte bureau heeft gehad, zwaar ziek en ik maar zeggen, maar m'n lymfeklieren zijn zoooo opgezet, hij: ooooh virusje. Maar zeg ik, al weeeeken lang? Ja hoor!
Zolang ze het zelf maar niet voelen he.
En nog een beetje moeilijk gaan lopen doen ook, terwijl ze je constant afschepen, oooh, m'n moeder heeft m flink gepakt, ging die stotteren, die aap, m'n moeder zegt, ga maar wat meer leren jij, waarom wist je dat niet? Waarom kon je niet bedenken dat het die ziekte van Lyme was?
Alleen maar bla bla bla, meer niet, die artsen!
Plaats reactie