De Wandeling (genezen ME-patiënte)

Hier kan je lezen of laten weten wanneer er een programma op tv of radio komt over ME (cvs).

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
senna
Donateur
Donateur
Berichten: 2623
Lid geworden op: 26 mei 2009, 11:42

De Wandeling (genezen ME-patiënte)

Bericht door senna »

Het leven is een feest, maar ik kan (nog) niet ingaan op de uitnodiging !

Facebook : Lyme België/Belgique Protest
Time For Lyme BE-NL
ben79
Gevorderd lid
Berichten: 508
Lid geworden op: 26 jun 2010, 16:35
Locatie: Wachtebeke

De Wandeling (genezen ME-patiënte)

Bericht door ben79 »

heel mooie reportage :-)
Gebruikersavatar
manja
Gevorderd lid
Berichten: 665
Lid geworden op: 18 aug 2011, 17:36

De Wandeling (genezen ME-patiënte)

Bericht door manja »

Of iemand die met dieren praat nu de aangewezen persoon is voor een goede beeldvorming van ME....
Melanie
Donateur
Donateur
Berichten: 7073
Lid geworden op: 04 sep 2008, 13:35

De Wandeling (genezen ME-patiënte)

Bericht door Melanie »

manja schreef:Of iemand die met dieren praat nu de aangewezen persoon is voor een goede beeldvorming van ME....
Hier ben ik het mee eens, maar moeten we die dingen niet proberen te onderscheiden.

Toevallig heb ik de reportage gezien, ik had de zender er per toeval opstaan en hoorde ME :shock: ik werd dus nieuwsgierig en keek en zag idd des betreffende persoon en dat het over ME ging en omdat ik het boek jaren geleden heb gelezen van diegene in de reportage, ben ik naar de uitzending gaan kijken en idd ik vond de beeldvorming ook niet goed.

Je gaat idd denken als je te nuchter bent voor dit soort dingen, dan ga je denken, ja wat moet ik hier nu van denken, iemand die die een ziekte had die niet serieus werd genomen en jaren in bed heeft gelegen en toen ontdekking kwam dat ze kon praten met dieren.
In haar boek nooit wat over gelezen over praten met dieren.

Gisteren was ik in een winkel en vertelde dat ik ME had :shock: tegen een vreemde, en zei vertelde dat ze deze uitzending had gezien en ze zei,
ik geloof wel in praten met dieren en ik zei, ik ben daar te nuchter voor.
en toe zei ze nog,
met MS kan je dood gaan en met ME niet,
daar heb ik wel op gezegd, met ME kun je net zo goed doodgaan.
en vandaag bedacht ik mij, misschien zijn er met ME wel meer doden gevallen, door geen behandeling of mishandeling etc etc.
Nu wijk ik een beetje af, maar was een gevolg van waar.......deze topic over gaat.
Dear Karma, I have a list of people you missed
Gebruikersavatar
felixloena
Oud-medewerker
Berichten: 4445
Lid geworden op: 04 mei 2009, 19:47
Locatie: Limburg
Contacteer:

De Wandeling (genezen ME-patiënte)

Bericht door felixloena »

Ik heb de reportage nog niet bekeken, maar als ik lees dat een ME patient genezen is, denk ik meteen: dan was het vast geen ME patient maar een CV patient :roll:
Leven is het meervoud van lef - Loesje
feuer
Actief lid
Berichten: 428
Lid geworden op: 13 okt 2009, 17:41

De Wandeling (genezen ME-patiënte)

Bericht door feuer »

Tja... het gaat over een dierenfluisteraar...
En het is mij niet duidelijk geworden hoe ze nou van ME genezen is.
Als ik het goed begrijp heeft haar hond vertelt wat voor behandeling ze moest volgen, maar wat voor behandeling is dat dan geweest?
Gebruikersavatar
senna
Donateur
Donateur
Berichten: 2623
Lid geworden op: 26 mei 2009, 11:42

Bericht door senna »

http://www.elsbasten.nl/

Wil je hulp en ondersteuning om erachter te komen wat bij jou de oorzaak is? En nog belangrijker: wat je er aan kunt doen? Stuur mij een mailtje voor vrijblijvende informatie. Ik weet wat het is om te leven met die allesomvattende vermoeidheid en griepverschijnselen. En ik weet inmiddels na jaren ervaring hoe je er vanaf kunt komen.
Het is een uitdaging en het kan een zware weg zijn, maar het is mogelijk!

En ik help je hier graag bij.


staat op haar website
Het leven is een feest, maar ik kan (nog) niet ingaan op de uitnodiging !

Facebook : Lyme België/Belgique Protest
Time For Lyme BE-NL
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Bericht door asje »

Daar bedoelt ze vast een psycho-sociale oorzaak mee...

Je kunt je afvragen of iemand ME had maar ook of iemand wel genezen is; sommigen noemen zichzelf genezen omdat ze verbeterd zijn en het verder totaal accepteren, met het idee dat 'dit bij hun zgn spirituele weg hoort'.
Life smells...
diederik
Gevorderd lid
Berichten: 2628
Lid geworden op: 21 jun 2009, 18:38
Locatie: Antwerpen

Bericht door diederik »

Lol, toen ik eerst jullie reacties hier las dacht ik, hey, ik praat ook gewoon tegen dieren :P

Maar 't gaat blijkbaar over iemand die met dieren praat, niet alleen tegen (da's toch nog een groot verschil).



Op het eerste zicht wel een sympathiek meiske, maar iemand die dieren blijkbaar hoort praten en daardoor van ME geneest kan inderdaad wel weer een zweverig beeld van ME geven :)

(hoewel ik afgezien daarvan ook niet echt een mening kan uitspreken over het hele gebeuren)
Ik weet weinig.
Gebruikersavatar
marlène
Gevorderd lid
Berichten: 9364
Lid geworden op: 20 nov 2009, 09:34

Bericht door marlène »

Sommige mensen hebben nu eenmaal paranormale gaven. Dat komt niet altijd even 'stabiel' over doch ze zal vast wel mensen aanspreken die met dezelfde interesses nergens anders heen kunnen.

Ze was ook erg jong toen ze ziek werd wat haar kansen op herstel groter maken.
http://opstaanmetmecvs.blogspot.com

Het is makkelijker een atoom te splitsen dan een vooroordeel. - Einstein
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
Gebruikersavatar
semma
Gevorderd lid
Berichten: 1448
Lid geworden op: 23 nov 2011, 03:15

Bericht door semma »

Dat mailtjesgedoe zie ik totaal niet zitten. Waarom kan er niet op de site gezet worden wat ze voor de belangstellenden voor genezingsideeën heeft?
feuer
Actief lid
Berichten: 428
Lid geworden op: 13 okt 2009, 17:41

Bericht door feuer »

@Senna,
Bedankt voor het linkje naar de website.

Ik was er al een beetje sceptisch over of ze nou echt genezen is van ME, maar nu helemaal...
Er staat wel op haar website wat voor genezingsideeën ze heeft en dat heeft naar mijn mening niets met ME te maken, maar alleen met depressie (en geen depressie door ME).

Van haar website:
Heb je last van najaarsdepressie, moeheid en een gevoel van neerslachtigheid?
Kan het zo zijn dat je niet gelukkig bent met wat je doet, waardoor je je niet lekker voelt? Ga voor jezelf na of je wel echt gelukkig bent met hetgeen je elke dag doet. Of dit nu je werk, je gedachten, je bezigheden of je sport is, voel bij jezelf of je het echt leuk vindt!

En een tip voor iedereen: creëer een goede balans tussen werk, sport, ontspanning en vooral genieten van wat je doet. Deze formule doet wonderen!
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Bericht door asje »

Psycho-sociale zaken dus, net wat ik dacht.
Life smells...
Gebruikersavatar
angelsandra
Actief lid
Berichten: 299
Lid geworden op: 10 mei 2010, 16:27

Bericht door angelsandra »

Wat mij dus keer op keer opvalt is dat men elke keer over CVS spreekt wanneer een persoon in kwestie ziek is maar als de persoon zegt genezen te zijn dan wil met in 1 keer wel de naam M.E. erkennen terwijl naar mijn mening je van M.E. niet kan genezen maar wel van chronisch vermoeid zijn op zichzelf...
Yea, though I walk through the valley of the shadow of death, I will fear no evil: for you are with me ~Psalm 23:4
Gebruikersavatar
angelsandra
Actief lid
Berichten: 299
Lid geworden op: 10 mei 2010, 16:27

Bericht door angelsandra »

Ik praat trouwens heel veel tegen mijn kat, de kat mauwt ook heel erg veel naar mij terug maar ben nog even ziek als na de pfeifer ;)

#-o
Yea, though I walk through the valley of the shadow of death, I will fear no evil: for you are with me ~Psalm 23:4
Plaats reactie