Ontstoken tandvlees

Hier kan je vragen stellen over symptomen en veelvoorkomende kwalen die bij ME voorkomen.

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
Jeroen
Beginner
Berichten: 22
Lid geworden op: 30 sep 2006, 14:37
Locatie: Leeuwarden

Ontstoken tandvlees

Bericht door Jeroen »

Als er veel stress is, een paar dagen met veel emoties of als ik weer eens een vermoeidheidsaanval krijg, heb ik meteen last van ontstoken tandvlees of aften. Een pijnlijke mond als gevolg. Komt dit vaker voor bij ME/CVS? Wat zou ik er tegen kunnen doen?

Via google gezocht maar kon het niet vinden, misschien dat iemand van jullie het weet?

Groetjes,
Jeroen :wink:
mariska28
Beginner
Berichten: 18
Lid geworden op: 18 dec 2006, 14:41

Ontstoken tandvlees

Bericht door mariska28 »

Ik weet niet of het vaker voorkomt, maar heb er zelf ook veel last van sinds ik ME heb. OOk vaak ontstoken zenuwen met zenuwbehandeling als gevolg.

je hebt spoelmiddelen zoals superol heet dat geloof ik die is wel goed voor aften.

sterkte verder met je mond, het is altijd rot die pijn. ik gebruikte eerst ook altijd tandpasta met een soort bleekmiddeltje erin, smokers, maar dat is helemaal slecht voor je gebit en een zachte tandenborstel ipv een harde is ook beter,

Gr Maris
Gebruikersavatar
Alie
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 3927
Lid geworden op: 30 mei 2006, 14:52

Bericht door Alie »

hallo jeroen ook ik heb vaak last van tandvlees ontsteking heb een half jaar geleden ook een wortel kanaal behandeling ondergaan nog steeds heb ik last van de tand en tandvlees erboven ,ik ben verschillende malen naar de tandarts geweest hij kon niets vinden ik ben naar een andere tandarts geweest ook niets toen naar de kaakchirurg ook hij kan niets vinden ,maar voor jou is het mischien een optie om corsodyl te gebruiken dat is een tandgel ook voor tandvlees ontsteking ,en als het weg is sensodyne als tandpasta te gebruiken dat is voor gevoelig tandvlees succes ermee groetjes van alie
Gebruikersavatar
Jeroen
Beginner
Berichten: 22
Lid geworden op: 30 sep 2006, 14:37
Locatie: Leeuwarden

Bericht door Jeroen »

Dank jullie wel :wink:

Mijn gebit is altijd goed geweest, alleen sinds ik ME heb, heb ik vaak last van ontstekingen in mijn mond. Zal eens naar corsodyl kijken en sensodyne gebruiken.
Marloes
Gevorderd lid
Berichten: 1297
Lid geworden op: 15 okt 2005, 14:42

Bericht door Marloes »

Ook een goede tip is paradontax, dit is speciaal voor gevoelig tandvlees.
De smaak (zout) is wel even wennen, maar de tandpasta is erg goed.
Sensodyne is meer voor gevoelige tanden.
Keep on rockin'
Gebruikersavatar
Jazzie
Gevorderd lid
Berichten: 1400
Lid geworden op: 13 okt 2005, 09:06

Bericht door Jazzie »

Ik heb nooit last gehad van ontstoken tandvlees of aften, ook niet sinds mijn ziekte.
Ik poets overigens met Parodontax. Weliswaar zout van smaak, en duur in aanschaf, maar wel heerlijk fris, en zuinig in gebruik. Ik ben er zeer tevreden over. Sinds ik Parodontax gebruik, heb ik geen last meer van pijnscheuten in mijn tanden bij koud of heet eten en drinken. Terwijl Sensodyne daar voor geen meter tegen hielp.
Gebruikersavatar
Alie
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 3927
Lid geworden op: 30 mei 2006, 14:52

Bericht door Alie »

he ga ik ook eens proberen
Gebruikersavatar
blackcat
Actief lid
Berichten: 236
Lid geworden op: 16 mei 2006, 16:03

Bericht door blackcat »

Wat betreft aften: daar heb ik regelmatig last van en dat doet zeer!!
Wat ik dan altijd gebruik is : Pyralvex.

Dit heb je vloeibaar en als gel.
Het is wel even pijnlijk als je het erop doet (doe het meestal met een wattenstaafje) ,maar dit trekt snel weg.
Doe het een paar keer per dag en je zal het snel niet meer voelen!!
Gebruikersavatar
Jeroen
Beginner
Berichten: 22
Lid geworden op: 30 sep 2006, 14:37
Locatie: Leeuwarden

Bericht door Jeroen »

Ik heb gister paradontax gekocht en poets ermee. Smaak is inderdaad ff wennen, het bijt even bij de ontsteking, maar voelt daarna erg goed.

Onlangs erg veel spanning en emoties gehad en dat heeft vast en zeker geen goed gedaan aan de weerstand. Daarnaast voel ik me zowiezo al een stuk minder de laatste tijd. Heb dan meteen last van ontstekingen in mijn mond.

Heb ook even gezocht op internet naar Pyralvex. Ik zal er bij de drogist even naar vragen, geloof dat je het kunt krijgen zonder recept.

Bedankt allemaal :wink: :wink: :wink:
Gebruikersavatar
sterre
Gevorderd lid
Berichten: 1859
Lid geworden op: 11 dec 2006, 19:52

Bericht door sterre »

Hoi Jeroen,

Ja ontstoken tandvlees komt mij zeker bekend voor.
Heb hier ook vaak last van maar vooral als ik vermoeid
ben en mijn weerstand minder is. Ik gebruik vitamine C 1000mg dat helpt wel. Ook als wondgenezing is vitamine C belangrijk. Ook kun je spoelen met kamille thee dat is zuiverend.
Sterkte ermee.

Groetjes Patricia :!:
Arjen
Gevorderd lid
Berichten: 528
Lid geworden op: 22 feb 2006, 21:55

Bericht door Arjen »

Een wijze les van mijn moeder, zij deed deze op in oorlogstijd: slechte conditie/ slecht tandvlees.
Zelf in ervaring al mijn hele leven: bij teveel aan stress/ drukte/ veel werk, ja raak.
paradontax is inderdaad een zeer probaat middel, merk dat ik na de beschreven gewenning(zout) nu geen andere tandpasta zo lekker en fris vind als deze.
Is ook wel logica, zout reinigt/ heelt wonden :idea:

Medicatie in gebruik en of verandering kan ook een sterke invloed hebben op je tandvlees, al wisselt dit per persoon.

Stress etc is ook een boosdoener, een letterlijk op hol slaan van hormonen :wink:

Arjen 8)
Arjen: fight for live
Gebruikersavatar
paula
Actief lid
Berichten: 194
Lid geworden op: 09 mar 2006, 17:01

Bericht door paula »

Hier ook de laatste tijd ontstoken tandvlees en zere tanden bij warm en koud!!! Goed flossen en mondspoelen met corsodyl is mijn methode maar dat helpt maar een dag (ben niet zo consequent...) Ik gebruik sensodyne maar paradontax is idd ook heel goed.
Gebruikersavatar
Alie
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 3927
Lid geworden op: 30 mei 2006, 14:52

Bericht door Alie »

ik heb dit alle drie geprobeert doe het nu aleen smorgens met paradontax en de rest met sensodyne, van die corsodyl ging mijn mond heel erg branden ,en dat mag niet te veel van de tandarts maar ik blijf last houden groetjes alie
goa
Actief lid
Berichten: 109
Lid geworden op: 23 okt 2006, 20:47

Bericht door goa »

ik heb ook veel last gehad van pijnscheuten,ik gebruik nu sensodyne pro glazur de gewone sensodyne hielp ook niet en ik heb van mijn tandarts elmex medical voorgeschreven gekregen,dat gebruik je een keer per week en dan heb je verder nergens meer last van,alleen in de periode van de menstruatie dan kunnen de tanden gevoeliger zijn door de hormonen.
de elmex medical moet je met recept bij de apotheek halen en wordt volledig vergoed.
Gebruikersavatar
verlorengezondheidman
Gevorderd lid
Berichten: 6231
Lid geworden op: 02 aug 2008, 17:24

Bericht door verlorengezondheidman »

Jeroen schreef:Mijn gebit is altijd goed geweest, alleen sinds ik ME heb, heb ik vaak last van ontstekingen in mijn mond.
Hier exact hetzelfde, ik houd ME 100% verantwoordelijk voor mijn chronische tandvleesontstekingen, net als al die andere chronische (schimmel) infecties.

Mijn tandarts kan niks vinden en vind alles er "normaal" uitzien, he waar kennen we dat toch van :roll:
Een zoönose is een infectieziekte die kan worden overgedragen van dieren op mensen.
http://www.youtube.com/watch?v=wVQy9-cyL98

LyME en co's INFO-topic!
http://www.me-gids.net/index.php?name=P ... ht=#218551
Plaats reactie