Nieuw boek over leven met ME?

Hier vind je enquêtes, vragenlijsten, oproepen, petities en acties. Hopelijk wil je ook meehelpen en invullen of reageren! PS Oproepen die naar reclame ruiken, worden geweigerd.

Moderator: Moderators

Ik zou een nieuw boek over iemand met ME kopen

Peiling eindigde op 30 apr 2012, 17:06

Ja
3
33%
Nee
1
11%
Misschien
5
56%
 
Totaal aantal stemmen: 9
JannekeB
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 2256
Lid geworden op: 28 jan 2009, 09:46

Nieuw boek over leven met ME?

Bericht door JannekeB »

Ongeveer 1,5 jaar na mijn gedichtenbundel is mijn gewone boek ver klaar. Ik twijfel alleen of ik het wil gaan uitgeven.... :roll:

Het boek gaat waarschijnlijk "Nee, het staat niet op mijn voorhoofd" heten en gaat over mijn leven tot nu toe. Uiteraard komt er ook een beschrijving van ME in te staan.

Is hier wel belangstelling voor? 8)
"I don't look sick? That's because my illness isn't on my face"

Hoe werkt LDN?
Gebruikersavatar
bloemetje
Columnist
Berichten: 5394
Lid geworden op: 02 nov 2009, 12:22
Contacteer:

Nieuw boek over leven met ME?

Bericht door bloemetje »

Misschien kan je een klein tipje meer van de sluier oplichten, Janneke? Wordt het een autobiografie of een roman? En waarom twijfel je? Wat zouden redenen kunnen zijn om er wel of niet mee naar buiten te treden? En ga je het dan in eigen beheer (printing on demand via internet bijv.) uitgeven of wil je het naar een uitgeverij sturen?

Persoonlijk zou ik geen boek over iemand met M.E. kopen. Ik heb mn buik al vol van mijn eigen zorgen hieromtrent. Maar dat ligt wel aan de vorm waarin het wordt gegoten. Een boek als dat van Karin Spaink (een verhandeling meer, bespiegelingen over het een thema als ziek zijn wordt ervaren en door anderen benaderd...) is natuurlijk meer dan welkom. Maar vergeet niet: zoals gezegd is dit voor mij heel persoonlijk. Andere mensen zullen mogelijk een andere mening hebben.

Succes met je vorderingen! Ciao, Bloem
Gebruikersavatar
Fleur
Actief lid
Berichten: 487
Lid geworden op: 05 aug 2010, 07:38
Locatie: Apeldoorn

Nieuw boek over leven met ME?

Bericht door Fleur »

Ik ben in ieder geval wel geinteresseerd, maar om nou een boek alleen voor
mij uit te geven gaat een beetje te ver. :wink:

De titel vind ik leuk gevonden. Ik hoop dat je veel reacties zult krijgen, want
ik vind het een hele prestatie om een boek te schrijven.
Gebruikersavatar
bloemetje
Columnist
Berichten: 5394
Lid geworden op: 02 nov 2009, 12:22
Contacteer:

Nieuw boek over leven met ME?

Bericht door bloemetje »

Jaaaaaaaaaa, de titel is zeker pakkend! En ik zie me de marketing van het boek ook al helemaal voor me: dat je Tshirts laat drukken met daarop deze tekst :mrgreen:
Gebruikersavatar
felixloena
Oud-medewerker
Berichten: 4445
Lid geworden op: 04 mei 2009, 19:47
Locatie: Limburg
Contacteer:

Nieuw boek over leven met ME?

Bericht door felixloena »

Ik zou het wel kopen. Dit soort lotgenotenboeken geeft me het gevoel dat ik niet alleen ben, en kan ik ook aan anderen uitlenen, die het nog niet zo goed snappen wat ME inhoudt.
Leven is het meervoud van lef - Loesje
JannekeB
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 2256
Lid geworden op: 28 jan 2009, 09:46

Bericht door JannekeB »

Thanks voor de reacties!

Ik twijfel omdat ik dus niet weet of er wel belangstelling voor is. Het is vooral een autobiografie. Geen zeurverhaal maar zoals ik in het leven sta: met een vleugje humor. Vandaar ook de titel.

Ik zou het weer willen uitgeven via Pumbo en Bol.com. Ik sta ingeschreven bij het centraal boekenhuis als uitgever dus die molen hoef ik niet meer door.
"I don't look sick? That's because my illness isn't on my face"

Hoe werkt LDN?
stier
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 1972
Lid geworden op: 15 apr 2010, 16:52
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door stier »

Ik heb een beetje dezelfde reactie als Bloemetje. Ben er wel klaar mee met al die verhalen. Als ik een boek lees, dan droom ik juist liever weg in een andere wereld. Maar als je de ziekte net hebt dan is het wel interessant om de ervaringen van anderen te lezen.

Een gedichtenbundel lijkt me voor een breder publiek geschikt.
Every day may not be good, but there's something good in every day.
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Bericht door asje »

Ik denk aan de ene kant dat je een boek moet uitgeven als je er zelf helemaal achterstaat. Kan ook in een kleine oplage?

Aan de andere kant, persoonlijk heb ik een aantal van deze boeken gelezen en ik moet zeggen dat wat mij betreft alleen 'Heden ik' echt een aanrader is. Maar dat is dan ook van een doorgewinterde schrijfster. En idd Spaink over ziekte, is ook altijd interessant.
Life smells...
Gebruikersavatar
louisa
Gevorderd lid
Berichten: 11884
Lid geworden op: 14 jul 2009, 22:40

Bericht door louisa »

Hoi jannekeb,

Ik zou zeker wel een nieuw boek gaan kopen over het leven van iemand met ME. Hoe meer boeken en bekendheid er over komen des te beter, maar dat is mijn persoonlijke visie/motto :wink:.

Jouw gedichtenbundel: http://www.me-gids.net/module-ME_CVS_do ... id-79.html heb ik ook gekocht en dat vond ik erg goed geschreven :D! Vooral ook de afwisseling met serieus en humor. Ik kijk nog regelmatig even in jouw bundel om nog eens een stukje te herlezen.

Het boek van Mirande de Rijke: http://www.me-gids.net/module-ME_CVS_do ... id-83.html heb ik ook gekocht en daar vond ik toen erg veel (h)erkenning in en veel informatie. :D Ook erg goed geschreven en prima leesbaar. En het gaf mij ook het gevoel dat je er inderdaad niet alleen mee rond loopt in (ME) Nederland.

Anyways, hoe het ook allemaal zij 8), als jij er echt klaar voor bent om het boek te gaan uitgeven en er voor 150% achter staat, dan neem je vanzelf de stap op het juiste moment!

Veel succes!!!

Groetjes, Louisa
ME of Lyme?: http://www.me-gids.net/module-ME_CVS_do ... d-942.html

-Als je geen ster aan de hemel kunt zijn, wees dan een lampje in je huis-
Gebruikersavatar
mix
Beginner
Berichten: 46
Lid geworden op: 27 dec 2010, 12:15
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door mix »

voor mezelf ben ik niet op zoek, als ik wil lezen dan graag een boek dat ontspant :D

wat ik wel zoek is een boek dat goed en duidelijk beschrijft hoe het is om te moeten leven met ME, elke seconde van de dag.
hoeveel impact het heeft.
dat geschreven door iemand die zelf ME heeft, ja dat zoek ik.

dat boek heb ik nog niet gevonden.
JannekeB
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 2256
Lid geworden op: 28 jan 2009, 09:46

Bericht door JannekeB »

Ik neig steeds meer naar uitgeven, zeker nu ik de titel heb bedacht voelt het steeds echter. Over de impact zal ik het natuurlijk ook hebben. Het is belangrijk te weten hoe het is om hier dagelijks mee te leven, ik schrijf het zo dat het ook zeker geschikt is om aan niet-patienten te laten lezen. En zo een kijkje in ons leven te geven.

Ik heb het niet alleen over omgaan met de ziekte maar ook met het onbegrip, werk en relaties, dat is een rode draad zou je kunnen zeggen. En net als in mijn gedichtenbundel zal er een (korte) beschrijving in staan van wat ME is.

Fijn om jullie feedback te krijgen!!
"I don't look sick? That's because my illness isn't on my face"

Hoe werkt LDN?
Gebruikersavatar
bloemetje
Columnist
Berichten: 5394
Lid geworden op: 02 nov 2009, 12:22
Contacteer:

Bericht door bloemetje »

Heb of laat je het door iemand anders kritisch lezen alvorens uit te brengen?
Gebruikersavatar
mix
Beginner
Berichten: 46
Lid geworden op: 27 dec 2010, 12:15
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door mix »

een boek dat zowel voor de lotgenoot als door de niet-patient een ware toevoeging is, dat zou geweldig zijn.

voor een lotgenoot is alles wel herkenbaar.
voor een niet-patient is het belangrijk vooral duidelijk te blijven. wat voor ons normaal is, is voor hen helemaal niet zo normaal.

succes met je beslissing !
Gebruikersavatar
spring
Donateur
Donateur
Berichten: 619
Lid geworden op: 27 okt 2010, 16:44

Bericht door spring »

Zelf lees ik ook liever een 'ander' boek, maar een goed boek om aan de omgeving te laten lezen, zou best nog wat toe kunnen voegen. 'Heden ik' vind ik niet meer zo geschikt. En voor 'nieuwe' zieken is een boek juist erg interessant.
En ook het 'aantal' boeken over leven met ME kan bijdragen aan de erkenning.

Het liefst zou ik je er mee in tv programma's willen zien (DWDD). Ook daarvoor geldt misschien hoe meer ze over het onderwerp binnen krijgen, hoe groter de kans. Misschien samen met Mirande insturen.

En als je het boek toch al geschreven hebt...

Je kan t ook ns laten lezen door een paar. Dat wil ik zeker doen.

En als t uit is dan wil ik er wel een paar adopteren om naar politiek / tv / ed te sturen.

Groetjes,
Spring
I'm feeling like a Monday but someday I'll be Saturday night!
(Bon Jovi)
Gebruikersavatar
marlène
Gevorderd lid
Berichten: 9364
Lid geworden op: 20 nov 2009, 09:34

Bericht door marlène »

Janneke

Je hebt destijds de keuze gemaakt om dit te schrijven. Het zal wel een goede reden hebben gehad :wink:
http://opstaanmetmecvs.blogspot.com

Het is makkelijker een atoom te splitsen dan een vooroordeel. - Einstein
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
Plaats reactie