Schoolopdracht: bevraging naar klachten (zelfbeoordeling)

Hier vind je enquêtes, vragenlijsten, oproepen, petities en acties. Hopelijk wil je ook meehelpen en invullen of reageren! PS Oproepen die naar reclame ruiken, worden geweigerd.

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
Zuiderzon
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2994
Lid geworden op: 13 okt 2005, 10:48
Locatie: Onder de zon
Contacteer:

Schoolopdracht: bevraging naar klachten (zelfbeoordeling)

Bericht door Zuiderzon »

Beste

In het kader van een schoolopdracht, waarbij ik mensen met CVS bevraag over hun klachten e.d., zou ik u willen vragen of u mijn zelfsbeoordelingsvragenlijst wil bezorgen aan een twintigtal personen met CVS.
In deze link www.thesistools.com/web/?id=249081 vindt u deze zelfsbeoordelingsvragenlijst die anoniem wordt ingevuld. Deze wordt online rechtstreeks naar mij doorgestuurd.

hartelijk dank voor uw medewerking,

Mocht u nog vragen, bedenkingen of opmerkingen hebben kunt u mij altijd contacteren

mvg,
Laatst gewijzigd door Zuiderzon op 03 mar 2012, 15:43, 3 keer totaal gewijzigd.
Hoop doet leven!
Gebruikersavatar
felixloena
Oud-medewerker
Berichten: 4445
Lid geworden op: 04 mei 2009, 19:47
Locatie: Limburg
Contacteer:

Schoolopdracht: bevraging naar klachten (zelfbeoordeling)

Bericht door felixloena »

Ingevuld
Leven is het meervoud van lef - Loesje
Gebruikersavatar
semma
Gevorderd lid
Berichten: 1448
Lid geworden op: 23 nov 2011, 03:15

Schoolopdracht: bevraging naar klachten (zelfbeoordeling)

Bericht door semma »

Hij heeft het over CVS. Bedoelt hij CVS of ME?
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Schoolopdracht: bevraging naar klachten (zelfbeoordeling)

Bericht door asje »

Mensen weten meestal niets over hoe het zit met CVS en ME. Hij heeft het over CVS dus dat bedoelt-ie ook hè maar daar vallen sowieso alle ME-ers onder.
Life smells...
Gebruikersavatar
semma
Gevorderd lid
Berichten: 1448
Lid geworden op: 23 nov 2011, 03:15

Schoolopdracht: bevraging naar klachten (zelfbeoordeling)

Bericht door semma »

Ik ben wel langer dan een half jaar "onverklaarbaar" moe Dat is inderdaad zo.
Gebruikersavatar
elywinn
Beginner
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 mar 2012, 13:46

Enquete cvs/me

Bericht door elywinn »

Samengevoegd. admin

Beste lezer,

In het kader van een schoolopdracht bevraag ik mensen met CVS/ME over hun klachten e.d. Ik zou het leuk vinden als u 5 minuutjes van uw tijd wilt nemen om deze tien vragen te beantwoorden.
In deze link www.thesistools.com/web/?id=249081 vindt u deze zelfsbeoordelingsvragenlijst die u anoniem kunt ingevullen, deze wordt online rechtstreeks naar mij doorgestuurd.

Alvast bedankt voor de moeite,
Elywinn
Gebruikersavatar
angel84
Actief lid
Berichten: 260
Lid geworden op: 25 feb 2012, 15:50

Schoolopdracht: bevraging naar klachten (zelfbeoordeling)

Bericht door angel84 »

semma schreef:Hij heeft het over CVS. Bedoelt hij CVS of ME?
' De afkorting CVS staat voor Chronischevermoeidheidssyndroom, ook wel ME (Myalgische Encefalomyelitis) genoemd. '

Soms snap ik niet waarom jullie daar elke keer zo moeilijk over doen...
Gebruikersavatar
semma
Gevorderd lid
Berichten: 1448
Lid geworden op: 23 nov 2011, 03:15

Schoolopdracht: bevraging naar klachten (zelfbeoordeling)

Bericht door semma »

Het is niet voor niets weer uitelkaar gehaald. Het een is niet het ander.
Gebruikersavatar
angel84
Actief lid
Berichten: 260
Lid geworden op: 25 feb 2012, 15:50

Schoolopdracht: bevraging naar klachten (zelfbeoordeling)

Bericht door angel84 »

Het is hier schijnbaar uit elkaar gehaald, als jij zoekt op internet op gangbare gezondheidsites over me /cvs kom je mijn citaat tegen.

Mensen komen hier omdat ze klachten hebben die van cvs /me afkomen al dan niet daarop lijken. Wat maakt het dan uit of het beestje een naam heeft en welke. Maar goed niet de plaats voor een discussie hier, er werd gevraagd naar cvs en ook dat is niet voor niets op deze site.
annac
Gevorderd lid
Berichten: 4645
Lid geworden op: 04 feb 2006, 00:05

Bericht door annac »

Deze site is niet voor niets van naam veranderd, een ME-SITE geworden.

CVS- ers zijn welkom, maar het onderscheid moet wel blijven en duidelijk gemaakt worden a/d de buitenwereld. Een kleine schakel naar bewustwording. Niet dat het helpt, maar alle kleine beetje helpen om de orenmaffia buitenspel te zetten en de oren te wassen.

Om de 30% ongelukkigen die niet geholpen kunnen worden dmv CTG uit te lichten en te gunnen dat wereldwijde bio-medische onderzoeken in Nederland herhaald worden om zodoende recht te doen aan hun reëele lichamelijke klachten.
Gebruikersavatar
solstice
Actief lid
Berichten: 279
Lid geworden op: 23 jun 2011, 18:43

Schoolopdracht: bevraging naar klachten (zelfbeoordeling)

Bericht door solstice »

angel84 schreef:Het is hier schijnbaar uit elkaar gehaald, als jij zoekt op internet op gangbare gezondheidsites over me /cvs kom je mijn citaat tegen.

Mensen komen hier omdat ze klachten hebben die van cvs /me afkomen al dan niet daarop lijken. Wat maakt het dan uit of het beestje een naam heeft en welke. Maar goed niet de plaats voor een discussie hier, er werd gevraagd naar cvs en ook dat is niet voor niets op deze site.
In de benadering van artsen letterlijk alles.
Gebruikersavatar
angel84
Actief lid
Berichten: 260
Lid geworden op: 25 feb 2012, 15:50

Schoolopdracht: bevraging naar klachten (zelfbeoordeling)

Bericht door angel84 »

Het gaat toch ook om je eigen gevoel en ervaringen??? Het betekent niet automatisch daarvoor dat je de officiele stempel moet hebben dat je dit hebt, het gaat erom dat je tegen bepaalde klachten aan loopt.
Ja en dat kun je ook benadrukken, maar hier lijkt het er (hier) af en toe op of je per se ME moet hebben en het liefst nog wel na de hele rits van onderzoeken en meer. Maar iemand die nagenoeg dezelfde klachten deelt als jullie en misschien de diagnose CVS heeft gekregen, en hier herkenning vind JUIST door de raakvlakken, loopt elke keer op de muur aan vragen over al dan niet ME en al dan niet officieel erkend.
Voor de artsen- of politieke wereld of wat dan ook is het misschien van belang, maar je bent hier mensen, patienten onder elkaar en het gaat toch om ervaringen delen en leren omgaan met hoe jij je op dat moment voelt?

Maar prima dat hier dan het onderscheid gemaakt is, ik weet zeker dat daar ook goed over nagedacht is. Ik wou toch even laten weten dat het overkomt en voelt zoals het voelt en dat ben ik nu kwijt, een hele opluchting.

Terugkomend op de vraag of het onderzoek over ME of CVS gaat, kunnen jullie je dan denk ik ook wel voorstellen waarom de medewerking hiervoor op deze site gevraagd werd.

Angel84
Gebruikersavatar
angelsandra
Actief lid
Berichten: 299
Lid geworden op: 10 mei 2010, 16:27

Bericht door angelsandra »

Moet er nu echt bij zowat elk geopend topic een hele discussie ontstaan over M.E. of CVS? Er wordt gevraagd om een enquete in te vullen.

Doe eraan mee of doe er niet aan mee. Je kan bij die enquete ook gewoon aangeven dat je m.e. hebt. Er is ruimte zat om aanvullende informatie te noteren. Ikzelf wordt moe dat er in bijna ieder topic deze eeuwige discussie moet worden gestart over m.e. of cvs of me/cvs of whatever. Doe dat lekker in het topic dat daarvoor bestemd is.
Yea, though I walk through the valley of the shadow of death, I will fear no evil: for you are with me ~Psalm 23:4
Gebruikersavatar
angel84
Actief lid
Berichten: 260
Lid geworden op: 25 feb 2012, 15:50

Bericht door angel84 »

Amen :)

Bovendien typ maar eens voor zo'n onderzoek of opdracht in op google: cvs forum, dan staat deze site nog altijd bovenaan :roll:
Gebruikersavatar
semma
Gevorderd lid
Berichten: 1448
Lid geworden op: 23 nov 2011, 03:15

Bericht door semma »

Momentopname hè?
Plaats reactie