Sublinguale Vit B12 net zo effectief als injecteerbare?

Hier bespreken we biomedische behandelingen en medicijnen voor ME (cvs).

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
metoo
Gevorderd lid
Berichten: 832
Lid geworden op: 25 jun 2010, 14:31

Bericht door metoo »

on4kkpt schreef:
metoo schreef:
Ik spuit al 1,5 jr. de 10mg. Hydroxy van Sterop...
Maar dat moet dus idd omgezet worden in methyl, bij mij is er wss ook een omzettingsprobleem, heeft te maken met de intringsik factor, dus dat kan wel degelijk kloppen, komt vaak voor bij ME.


...
als je antistoffen maakt tegen IF, dan heb je geen ME, maar een gewoon
B12 deficientie, volgens de ESME aanbeveling blz 4.

Als je de volgende testen zou gedaan hebben had je dat geweten.
b12serum , hcy, mma , holotc test, anti stoffen tegen IF en anti stoffen tegen parietaal cellen! meer is daar niet voor nodig op ME in uw geval uit te sluiten.

Dat je injecteerd is dus een goede zaak, ja zal er wel bij varen.

Greetz Ing Berry van der Looij
Bedankt dat je hieruit meent te kunnen opmaken dat ik dus geen ME zou hebben, bent u een arts? Maar helaas wijzen meerdere testen toch ook nog heel veel andere problemen aan, die dus met de B12 alleen echt niet zijn op te lossen...ik spuit inmiddels al 1,5 jaar in zeer hoge doses, zonder gewenst resultaat, dus dit is echt niet DE oplossing helaas, was het maar zo...Dus mss zou u zich hierin ook eens moeten verdiepen...het ligt dus wel een stukje ingewikkelder dan een 'simpele' B12 deficientie die u hier even stelt...
Hope is the thing with feathers
That perches in the soul,
And sings the tune without the words
And never stops at all...
(Emily Dickinson)
Gebruikersavatar
mieperdepiep
Gevorderd lid
Berichten: 730
Lid geworden op: 07 apr 2011, 13:32

Bericht door mieperdepiep »

Dus mss zou u zich hierin ook eens moeten verdiepen...het ligt dus wel een stukje ingewikkelder dan een 'simpele' B12 deficientie die u hier even stelt...


Een B12 defficientie is zeker niet simpel!! Het kan ernstige blijvende neurologische schade aanrichten en het is wel dé reden waarom er in mijn huis een rolstoel staat! En met antistoffen IF heb je inderdaad zeker weten Pernicieuze Anemie, waarmee ik absoluut niet wil zeggen dat je daar geen CVS naast kunt hebben. Dit is iets wat ik zelf ook nog aan het uitzoeken ben. Al schijnt vermoeidheid hierbij wel weer de meest hardnekkige klacht te zijn.

Er wordt hier contant gezegd dat we CVS serieus moeten nemen. Maar ik krijg heel erg het idee dat hier juist B12 niet serieus genomen wordt. Wel als het om hooggedoseerde tabletten of injecties gaat, maar niet wat betreft een tekort. Mij bekruipt heel erg het gevoel dat ik hier als B12 patient absoluut niet welkom ben!!

Bovendien snap ik niet dat iedereen hier zich zo laat opjutten door 1 persoon!!
Gebruikersavatar
metoo
Gevorderd lid
Berichten: 832
Lid geworden op: 25 jun 2010, 14:31

Bericht door metoo »

Hoi mieperdepiep,

Wat mij betreft is iedereen hier welkom, ik wil je dat gevoel iig niet geven.
Ik zeg niet dat het allemaal 'simpel' is...zie de ernst er zeker van in en ben er zelf ook zeker mee bezig, maar kan er dus niet zo goed tegen als iemand uit een klein berichtje van mij al kan opmaken dat:

"als je antistoffen maakt tegen IF, dan heb je geen ME, maar een gewoon B12 deficientie, volgens de ESME aanbeveling blz 4."

Dat lijkt mij nogal wat voorbarig...en ik was niet van plan me te laten opjutten, maar mag denk ik wel een reactie geven aangezien het over mijzelf gaat...

Ik ben ook onder behandeling bij DML die een hele batterij testen heeft uitgevoerd, en ik kan zeggen dat ik wel degelijk ME heb...
Hope is the thing with feathers
That perches in the soul,
And sings the tune without the words
And never stops at all...
(Emily Dickinson)
Gebruikersavatar
mieperdepiep
Gevorderd lid
Berichten: 730
Lid geworden op: 07 apr 2011, 13:32

Bericht door mieperdepiep »

metoo schreef: Dat lijkt mij nogal wat voorbarig...en ik was niet van plan me te laten opjutten, maar mag denk ik wel een reactie geven aangezien het over mijzelf gaat...

Ik ben ook onder behandeling bij DML die een hele batterij testen heeft uitgevoerd, en ik kan zeggen dat ik wel degelijk ME heb...
dat ben ik helemaal met je eens :)
t was ook meer in algemene zin bedoelt.
Ik neem de berichtjes van on4kkpt trouwens met een korreltje zout
En IK geloof je wel hoor :wink:
Gebruikersavatar
on4kkpt
Actief lid
Berichten: 179
Lid geworden op: 17 mar 2012, 16:41
Locatie: pb 45 2030 Antwerpen

Bericht door on4kkpt »

Het is die aanbeveling van waaruit ME/CVS start, ik heb die niet verzonnen.
Het staat er zwart op wit, dus eerst B12 deficiëntie oplossen, dan is er pas een opening naar CVS/ME

En ja, dat anti B12 tekort geeft op dit forum een vieze bijsmaak.

waarschijnlijk dat de helfd van de patienten zouden afvallen.

Om het feit dat B12 injecties helpen bij mensen met CVS/ME geeft alleen maar aan dat die mensen dus gewoon een B12 deficientie hebben en het niet willen toegeven.

als je GEEN b12 dificientie zou hebben, zou het overtollig B12 via urine zijn weg naar buiten vinden, dan heeft extra B12 injecties ook geen enkel nut hebben, want dan zou eerst het overtollig B12 gebruikt kunnen worden.

B12 deficientie word in NL door 80% van alle artsen gemist, en in Belgie door 95%, dus dat veel langdurig zieken zoeken naar iets anders en klampen zich vast aan cvs/me

Ik ben ervan overtuigt dat mensen langdurig ziek zijn, maar ik vermoed dat mensen teveel hoop koesteren op CVS/ME terweil het net zo goed iets anders kan zijn.

verder als je B12 serum >1000 is wil niet zeggen dat je geen tekort op weefselnivo kunt hebben. Alleen een tekort op weefsel nivo bepaald of je een B12 deficientie hebt ja of nee. grijs met klachten is dus ook nog steeds een ja.

Op het B12 forum geeft men de voorkeur aan nycomed ipv sterop, voor mij nog niet duidelijk waarom? wil dan graag een wetenschappelijke uitleg, die heb ik niet gekregen.

misschien heb je last van methylisatie probleem.

probeer ipv hydroxo eens

methylcobalamine of adenosylcobalamine in injectie vorm, en kijk wat dat voor resultaat geeft over een periode van 6 maanden of zo.

@mieperdepiep KCl of NaCl ? met of zonder Jodium? we wonen wel niet zover van Doel.


greetz Ing Berry van der Looij
Gebruikersavatar
metoo
Gevorderd lid
Berichten: 832
Lid geworden op: 25 jun 2010, 14:31

Bericht door metoo »

Prima Berry...
Maar hiervan gaan je parasieten en je leaky gut echt niet niet genezen, en nog een aantal andere boosdoeners die bij ME veel voorkomen, zoals hhv6, bartonella infectie's etc. dus weet niet hoe je dat verder wil verklaren dan? Mensen zijn hier wel degelijk serieus ziek...en dat is onderzocht en staat ook zwart op wit...

Anyway, I rest my case...
Hope is the thing with feathers
That perches in the soul,
And sings the tune without the words
And never stops at all...
(Emily Dickinson)
Gebruikersavatar
aoife
Gevorderd lid
Berichten: 962
Lid geworden op: 01 jun 2011, 19:02

Bericht door aoife »

Ik ben ervan overtuigt dat mensen langdurig ziek zijn, maar ik vermoed dat mensen teveel hoop koesteren op CVS/ME terweil het net zo goed iets anders kan zijn.
Tuurlijk, want wie wil er nou geen ME hebben.
ME wordt volledig gaccepteerd....
ME is goed behandelbaar.....

Dus ja, geef mij maar ME ipv iets anders...... #-o
Gebruikersavatar
Burial
Gevorderd lid
Berichten: 1050
Lid geworden op: 26 jun 2011, 15:46

Bericht door Burial »

deze posts worden langzamerhand erg vervelend...
ik ben niet pessimistisch, ik ben realistisch


"Drop The Lyme"
Gebruikersavatar
mieperdepiep
Gevorderd lid
Berichten: 730
Lid geworden op: 07 apr 2011, 13:32

Bericht door mieperdepiep »

@mieperdepiep KCl of NaCl ? met of zonder Jodium?
mineraalzout, ik moet wel een B-tje om mijn bloeddruk denken :wink:
Gebruikersavatar
on4kkpt
Actief lid
Berichten: 179
Lid geworden op: 17 mar 2012, 16:41
Locatie: pb 45 2030 Antwerpen

Bericht door on4kkpt »

Ik heb nooit gezegd dat mensen met ME niet ziek zijn, sommige zijn bedlegerig of in een rolstoel, sommige zijn de wanhoop nabij! gelijk de B12 poll die door mensen met ME is ingevuld. B12 tekort komt dus wel op grote schaal voor.

zoals Metoo suggereerd, zullen die patienten tot die 17% behoren

Greetz Ing Berry van der Looij
Vrijheid van meningsuiting Verdrag van Geneve 1970.
Gebruikersavatar
metoo
Gevorderd lid
Berichten: 832
Lid geworden op: 25 jun 2010, 14:31

Bericht door metoo »

Beste Berry,

Kijk hier eens naar:

http://www.me-gids.net/module-ME_CVS_do ... d-445.html

Hier kun je zien dat B12 bij ME voor andere doeleinden gebruikt wordt, nl. om NO af te vangen, dus om te ontgiften ipv. om evt. tekorten aan te vullen...

Hier nog wat meer info over de NO/ONOO-cirkel:
http://www.hetalternatief.org/Theorie%20Pall.htm

mss kun je je daar eens in verdiepen, want je B12 verhaal kennen we nu onderhand wel...weet niet waar je die 17% vandaan haalt en wat je daarmee probeert te bewijzen...
Hope is the thing with feathers
That perches in the soul,
And sings the tune without the words
And never stops at all...
(Emily Dickinson)
Gebruikersavatar
on4kkpt
Actief lid
Berichten: 179
Lid geworden op: 17 mar 2012, 16:41
Locatie: pb 45 2030 Antwerpen

Bericht door on4kkpt »

die 17 % komt uit de poll naar voor.
intussen beide artiekelen gelezen, erg wetenschappelijk word er niet op in gegaan. dus niet van toegevoegde waarde helaas.
1/32 genoemde stoffen, dus ook niet echt overtuigend, niet in het artikel omschreven wat precies de wetenschappelijk veband zou zijn tussen die circel en hydroxocobalamine, ik had die opmerking van Ruud ook al wel gehoord. Zou men dan niet beter een coctail maken van al die stoffen. hihihi


Wat ik wel vond was het volgende:


http://www.emea.europa.eu/docs/nl_NL/do ... 036429.pdf

hydroxo cobalamine als ontgifter is om cyanide uit het lichaam te verwijderen.

het word dan ook de cyanokit genoemt.

Het word dan via infuus in de bloedbaan gebracht in hoge doseringen tot 2x5gr eerste 5gr op 15min via 2x100ml infuus en 2de 5 gr via 2x100ml op 15min a 2 uur.

Greetz Ing Berry van der Looij
Laatst gewijzigd door on4kkpt op 03 apr 2012, 16:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Vrijheid van meningsuiting Verdrag van Geneve 1970.
Gebruikersavatar
metoo
Gevorderd lid
Berichten: 832
Lid geworden op: 25 jun 2010, 14:31

Bericht door metoo »

on4kkpt schreef:die 17 % komt uit de poll naar voor.

zal eens lezen. erg wetenschappelijk word er niet op in gegaan. dus niet van toegevoegde waarde helaas. Wat ik wel vond was het volgende:


Greetz Ing Berry van der Looij
Nee, die poll is lekker wetenschappelijk...
dat zijn enkel reactie's van 'n paar mensen op dit forum...
En a) niet iedereen reageert op zo'n poll, en
b) daarbuiten zijn er ook heel veel ME patienten die geen lid zijn van dit forum, er gewoonweg te ziek voor zijn om hier te komen...

Dus ik zou dat niet zien als een afspiegeling of 'n bewijs van wat dan ook...

Wat dat laatste betreft...Het is wetenschappelijk, is 'n presentatie van een Prof. dus hoe wetenschappelijk wil je het hebben...ik zou zeggen lees verder dan je neus lang is, mss ontdek je nog eens iets (nieuws)...

Succes!
Hope is the thing with feathers
That perches in the soul,
And sings the tune without the words
And never stops at all...
(Emily Dickinson)
Gebruikersavatar
groentje
Beginner
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 mei 2012, 13:54

Bericht door groentje »

metoo schreef:
on4kkpt schreef:
metoo schreef: Bedankt dat je hieruit meent te kunnen opmaken dat ik dus geen ME zou hebben, bent u een arts? Maar helaas wijzen meerdere testen toch ook nog heel veel andere problemen aan, die dus met de B12 alleen echt niet zijn op te lossen...ik spuit inmiddels al 1,5 jaar in zeer hoge doses, zonder gewenst resultaat, dus dit is echt niet DE oplossing helaas, was het maar zo...Dus mss zou u zich hierin ook eens moeten verdiepen...het ligt dus wel een stukje ingewikkelder dan een 'simpele' B12 deficientie die u hier even stelt...
Nee, "Ingenieur Berry" is geen arts, hij repareert schepen of zo. Jammer dat je ook hier weer je onzin en onkunde komt spuien, was het B12-forum niet genoeg? :(
Plaats reactie