Sublinguale Vit B12 net zo effectief als injecteerbare?

Hier bespreken we biomedische behandelingen en medicijnen voor ME (cvs).

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
mieperdepiep
Gevorderd lid
Berichten: 730
Lid geworden op: 07 apr 2011, 13:32

Bericht door mieperdepiep »

on4kkpt schreef:folium zuur is b11
In Belgie en geloof ik ook Duitsland (en nog meer landen) kan foliumzuur inderdaad vermeld staan als B9
Syl
Actief lid
Berichten: 218
Lid geworden op: 05 sep 2008, 17:45

Bericht door Syl »

on4kkpt schreef:
Syl schreef:Zojuist VitB12 besteld van dezelfde merken als Hans Reijnen adviseert. (bij een andere shop overigens)

Ik heb elke keer zoveel stress bij het inspuiten, dat ik daardoor uitgeput raak.
Hopelijk kan ik dit hiermee ondervangen.

vraag 1 welke b12 gebruik je?

woon je in NL of BE?

greetz Ing Berry van der Looij
Ik gebruik nu Hydroxocobalamine, van de NL Huisarts en apotheek, met recept.
In België cyanocobalamine, zonder recept, deze nog niet geprobeerd. Andersoortige B12 moet volgens mij op recept.

Ik las dat de natuurarts Hans Reijnen deze 2 niet als effectieve B12 ervaart, omdat deze nog omgezet moeten worden in methylcobalamine en/of adenosylcobalamine. Hier schijnen veel van zijn patiënten niet in staat toe te zijn.

In zijn B12-protocol gebruikt hij ook methylcobalamine en adenosylcobalamine (=Dibencozide) in smelttabletten.

Trouwens, ik heb gelezen dat Bloem sucralose gebruikt. Wat ik daarover via google heb gevonden vind ik weinig fraai.
Gebruikersavatar
on4kkpt
Actief lid
Berichten: 179
Lid geworden op: 17 mar 2012, 16:41
Locatie: pb 45 2030 Antwerpen

Bericht door on4kkpt »

als je die wil proberen van mij mag je, ik heb nog neurobion liggen.

dat is cyanocobalamine met benzylalcohol

die neurobion is b12 en b1 en b6 in een.

im inspuitingen met benzylalcohol word vaak als pijnlijk ervaren.

in belgie kan men ook Nycomed verkrijgen via Belgische Apotheek (hij moet het wel bij nycomed nederland bestallen) probleem is, dat B12 niet word vergoed door ziekenkas, als je die in nederland ga halen met je recept van je belgische arts, en je hebt je internationaal sis kaart bij, dan krijg je het gratis mee, heel bizar.

hydroxo is beter dan cyano
maar methylb12 of adenosylb12 is nog beter, ik dacht dat je die in italie kon bestellen in spuitvorm, kant en klaar in een spuitje.
Gebruikersavatar
mieperdepiep
Gevorderd lid
Berichten: 730
Lid geworden op: 07 apr 2011, 13:32

Bericht door mieperdepiep »

Ik las dat de natuurarts Hans Reijnen deze 2 niet als effectieve B12 ervaart, omdat deze nog omgezet moeten worden in methylcobalamine en/of adenosylcobalamine. Hier schijnen veel van zijn patiënten niet in staat toe te zijn.
??? omzettingsprobleem is juist redelijk zeldzaam
En Hans Reijnen en B12 vind ik niet bepaald een fraaie combi (wat ik van hem gelezen heb dan :wink: )
Gebruikersavatar
aoife
Gevorderd lid
Berichten: 962
Lid geworden op: 01 jun 2011, 19:02

Bericht door aoife »

Gebruikersavatar
metoo
Gevorderd lid
Berichten: 832
Lid geworden op: 25 jun 2010, 14:31

Bericht door metoo »

Hoi Syl,

Ik spuit al 1,5 jr. de 10mg. Hydroxy van Sterop...
Maar dat moet dus idd omgezet worden in methyl, bij mij is er wss ook een omzettingsprobleem, heeft te maken met de intringsik factor, dus dat kan wel degelijk kloppen, komt vaak voor bij ME.

Nu neem ik sinds 2 weken ook de methyl vorm (van NOW) en Dibencozide met foliumzuur, van AOV in smelttabletten erbij, en merk wel degelijk een groot verschil...vooral mijn slaap is enorm verbeterd...
Hope is the thing with feathers
That perches in the soul,
And sings the tune without the words
And never stops at all...
(Emily Dickinson)
Gebruikersavatar
mieperdepiep
Gevorderd lid
Berichten: 730
Lid geworden op: 07 apr 2011, 13:32

Bericht door mieperdepiep »

de intrinsieke factor zorgt er voor dat er B12 opgenomen kan worden. Antistoffen tegen de intrinsieke factor zorgen er dus voor dat het niet opgenomen kan worden (= ziekte van Addison-Biermer of Pernieuze Anemie). Door injecties in de spier wordt dat opnameprobleem omzeild. Dat heeft verder niet met evt omzetting te maken m.i.

Fijn om te horen dat je baadt hebt bij die andere smelttabletten
janine
Gevorderd lid
Berichten: 1059
Lid geworden op: 04 okt 2008, 21:25

Bericht door janine »

on4kkpt schreef:als je die wil proberen van mij mag je, ik heb nog neurobion liggen.

dat is cyanocobalamine met benzylalcohol

die neurobion is b12 en b1 en b6 in een.

im inspuitingen met benzylalcohol word vaak als pijnlijk ervaren.

in belgie kan men ook Nycomed verkrijgen via Belgische Apotheek (hij moet het wel bij nycomed nederland bestallen) probleem is, dat B12 niet word vergoed door ziekenkas, als je die in nederland ga halen met je recept van je belgische arts, en je hebt je internationaal sis kaart bij, dan krijg je het gratis mee, heel bizar.

hydroxo is beter dan cyano
maar methylb12 of adenosylb12 is nog beter, ik dacht dat je die in italie kon bestellen in spuitvorm, kant en klaar in een spuitje.
Van hydroxo merk ik meer dan van methyl.
Ik wil het nog eens beide gaan gebruiken, om en om.

En ik geloof dat mijn 1e (heb er 3 geprobeerd) was cyano met benzoylalcohol en dat ik bij die versie het meeste merkte.
Maar ik wil dat goedje niet.

Hoor je dat vaker van die methyl?
(die voel je trouwens helemaal niet, in tegenstelling tot de hydroxo)
Gebruikersavatar
mieperdepiep
Gevorderd lid
Berichten: 730
Lid geworden op: 07 apr 2011, 13:32

Bericht door mieperdepiep »

Methyl is maar 1ml dacht ik toch? Dat zal altijd prettiger zijn dan 2ml in een spier. En methyl schijnt ook dunner te zijn dan hydro, maar ik heb er persoonlijk geen ervaringen mee
Gebruikersavatar
on4kkpt
Actief lid
Berichten: 179
Lid geworden op: 17 mar 2012, 16:41
Locatie: pb 45 2030 Antwerpen

Bericht door on4kkpt »

ik zal er eens achter horen

ik heb hier die cyano met benzyl alcohol alsook hydroxo

Ik betaal voor die hydroxo van nycomed niets bij! je moet die wel in nederland halen met je europees sis kaartje.
Vrijheid van meningsuiting Verdrag van Geneve 1970.
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Bericht door asje »

Hoezo B12 taboe op dit forum Berry?
Life smells...
Gebruikersavatar
on4kkpt
Actief lid
Berichten: 179
Lid geworden op: 17 mar 2012, 16:41
Locatie: pb 45 2030 Antwerpen

Bericht door on4kkpt »

metoo schreef:
Ik spuit al 1,5 jr. de 10mg. Hydroxy van Sterop...
Maar dat moet dus idd omgezet worden in methyl, bij mij is er wss ook een omzettingsprobleem, heeft te maken met de intringsik factor, dus dat kan wel degelijk kloppen, komt vaak voor bij ME.


...
als je antistoffen maakt tegen IF, dan heb je geen ME, maar een gewoon
B12 deficientie, volgens de ESME aanbeveling blz 4.

Als je de volgende testen zou gedaan hebben had je dat geweten.
b12serum , hcy, mma , holotc test, anti stoffen tegen IF en anti stoffen tegen parietaal cellen! meer is daar niet voor nodig op ME in uw geval uit te sluiten.

Dat je injecteerd is dus een goede zaak, ja zal er wel bij varen.

Greetz Ing Berry van der Looij
Gebruikersavatar
on4kkpt
Actief lid
Berichten: 179
Lid geworden op: 17 mar 2012, 16:41
Locatie: pb 45 2030 Antwerpen

Bericht door on4kkpt »

@ asje

over b12 mag je wel spreken maar b12 difficientie is zeker taboe, motivatie voor die stelling:

Omdat B12 tekort in de uitsluitingslijst staat van de esme lijst op blz4, waaruit op te maken is dat je dan geen ME meer zou kunnen hebben, en mensen zich perce willen vasthouden aan ME/CVS ook al zou later blijken dat het maar een B12 ddficientie is, of een andere ziekte.

Greetz Ing Berry van der Looij
Vrijheid van meningsuiting Verdrag van Geneve 1970.
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Bericht door asje »

Ik heb 't al eerder gezegd, dat is jouw onterechte interpretatie.
Life smells...
janine
Gevorderd lid
Berichten: 1059
Lid geworden op: 04 okt 2008, 21:25

Bericht door janine »

Oke wacht ff... stel je hebt b12 difficientie... wat zou je dan moeten merken van de b12 injecties lange tijd 2 x in de week?

Ik denk niet dat b12 tekort taboe is, in tegenstelling zelfs.

Helaas maakt het mij niet productiever/fitter/effectiever.

Ik zat in het grijze gebied, en ik ben nu reeds 4 maanden gestopt om de b12 riedel met homocysteine goed te laten testen.
Ik merk geen verschil, ik ben benieuwd of ik wat merk als ik weer ga spuiten.

Voor mij is het dus niet de oplossing.
Plaats reactie