testen bij DML betrouwbaar na antibiotica inname?

Alle vragen over diagnose en testen. Welke testen voor ME (cvs)? Wat betekenen de resultaten?

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
wimmie
Beginner
Berichten: 80
Lid geworden op: 17 feb 2012, 19:39

testen bij DML betrouwbaar na antibiotica inname?

Bericht door wimmie »

Hallo iedereen,

We zijn nieuw op het forum, even kort: mijn man is nu 2 jaar ziek, ik schrijf in zijn plaats.
Nu gaan we deze maandag en dinsdag voor het eerst naar DML om die testen te laten doen maar mijn man heeft net antibiotica voorgeschreven gekregen wegens een zware verkoudheid (niet te houden koppijn, koorts etc)

Zijn die testen dan wel betrouwbaar als hij antibiotica neemt????

Ik kan niet meer bellen naar Brussel,....
We komen uit het buitenland en vertrekken binnenkort weer dus ik hoop dat het wel kan.

Hopelijk kan iemand ons helpen. Alvast bedankt.
Gebruikersavatar
spring
Donateur
Donateur
Berichten: 619
Lid geworden op: 27 okt 2010, 16:44

HELP, testen bij DML

Bericht door spring »

Vlgs mij geen enkel probleem voor alle testen behalve de ontlastingtest, daarvoor moet je twee weken vrij van antibiotica zijn. Maar deze kan je later opsturen.
Hij moet dan wel binnen twee dagen bij het lab zijn, dus hopelijk kan dat als je nog in Nederland bent.
Misschien kan ook een urinetestje niet, maar die kan je ook zelf thuis doen.
Dus niet druk maken! Alle belangrijke bloedafnames kunnen gewoon doorgaan.

Veel succes!
spring
I'm feeling like a Monday but someday I'll be Saturday night!
(Bon Jovi)
diederik
Gevorderd lid
Berichten: 2628
Lid geworden op: 21 jun 2009, 18:38
Locatie: Antwerpen

HELP, testen bij DML

Bericht door diederik »

x2 met Spring hier - de dingen die in Brussel worden afgenomen, zouden inderdaad niet beïnvloed worden door de antibiotica.


Ik zou het wel zeker duidelijk vermelden bij zowel De Meirleir als de verpleging, die zullen dan wel aangeven welke van de 'thuistesten' op welke manier het best kunnen worden gedaan, bv of je best 1-2 weken wacht of niet.
(Ook als je DML zelf nog ziet, zou ik het toch ook nog tegen de verpleging zeggen, aangezien die alerter zullen zijn over dat soort praktische zaken)
Ik weet weinig.
Gebruikersavatar
malu
Gevorderd lid
Berichten: 1085
Lid geworden op: 15 sep 2011, 13:23

HELP, testen bij DML

Bericht door malu »

Ik heb even gekeken in mijn infobrief van eind 2010, daarin staat: "Indien u recent ernstige diarree had of in de week voor de test antibiotica ingenomen heeft, dient u ons hiervan voor de test op de hoogte brengen. Dit kan mogelijks een reden vormen om de test uit te stellen."

Dit gaat over de lactose- en fructose ademtest. Staat dit niet in jullie brief?

Wat ik zelf zou doen: gewoon naar Brussel gaan, je hoort dan vanzelf of de ademtesten dan door kunnen gaan. Volgens mij heeft het geen invloed op de bloedtesten, en ontlastingonderzoek en urinetest kunnen idd ook thuis afgenomen worden. Succes!
De wereld achter ME: http://memalu.blogspot.com/
Gebruikersavatar
wimmie
Beginner
Berichten: 80
Lid geworden op: 17 feb 2012, 19:39

Bericht door wimmie »

Bedankt voor jullie response, we gaan ervoor.
Dan sturen we de rest wel op, yech!

We zijn nog 2 weken in Belgie bij familie, maar we komen van de tropen en hebben een helse trip achter de rug maar verbazingwekkend ging het redelijk (voor zijn toestand) goed met Wim maar de sinusitus heeft hem nu genekt...zo een koppijn en niks helpt, dus op naar de dokter van wacht....
Hopelijk worden wijzer bij DML.
Thanx
Gebruikersavatar
petraroos
Donateur
Donateur
Berichten: 5756
Lid geworden op: 31 mei 2009, 10:58
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door petraroos »

goeiemorgen,
hoi Wimmi

van harte welkom hier,
en veel sterkte ermee.

lieve groetjes
petraroos
''ME telt vele kwalen,
wie wil ,kan ze komen halen.
ik ben ze liever kwijt dan rijk.''
Gebruikersavatar
spring
Donateur
Donateur
Berichten: 619
Lid geworden op: 27 okt 2010, 16:44

Bericht door spring »

Ik heb even gekeken in mijn infobrief van eind 2010, daarin staat: "Indien u recent ernstige diarree had of in de week voor de test antibiotica ingenomen heeft, dient u ons hiervan voor de test op de hoogte brengen. Dit kan mogelijks een reden vormen om de test uit te stellen."

Dit gaat over de lactose- en fructose ademtest. Staat dit niet in jullie brief?
Oja. Die was ik even vergeten. Nouja, dat hoor je daar dan wel. Niks meer aante doen. Kan dat die niet door kunnen gaan. Meteen even melden als je binnenkomt dan, voordat ze met die test beginnen.

Succes!
Spring
I'm feeling like a Monday but someday I'll be Saturday night!
(Bon Jovi)
Gebruikersavatar
maxi
Beginner
Berichten: 92
Lid geworden op: 13 jan 2011, 14:09
Locatie: Limburg

Bericht door maxi »

Heel veel succes. Goed dat je naar DML gaat, Zeker omdat je er relatief snel bij bent. Volgens DML verloopt herstel ook sneller naarmate je korter ziek bent.
Gebruikersavatar
marlène
Gevorderd lid
Berichten: 9364
Lid geworden op: 20 nov 2009, 09:34

Bericht door marlène »

Welkom wimmie op dit forum. Fijn dat je zo zorgt voor je partner.

Marlène
http://opstaanmetmecvs.blogspot.com

Het is makkelijker een atoom te splitsen dan een vooroordeel. - Einstein
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
Plaats reactie