Antwoord van Minister Schippers: ME/CVS is géén ziekte

Hier kan gediscussieerd worden over nieuws, artikelen en onderzoek over ME (cvs)

Moderator: Moderators

annac
Gevorderd lid
Berichten: 4645
Lid geworden op: 04 feb 2006, 00:05

Bericht door annac »

De vader van een vriend zei eens: in de politiek komen alle drollen boven drijven.

......de met een lantarentje te vinden uitzonderingen daar gelaten, natuurlijk.
Gebruikersavatar
bloemetje
Columnist
Berichten: 5394
Lid geworden op: 02 nov 2009, 12:22
Contacteer:

Antwoord van Minister Schippers: ME/CVS is géén ziekte

Bericht door bloemetje »

bloemetje schreef:
Het “erkennen” van ziekten is in zijn algemeenheid geen overheidstaak.
Eeeuh... en hoe zit dat dan met het verkrijgen van een uitkering? Dat is immers wel een overheidstaak. Hoe kan je een uitkerig krijgen als je ziek bent (for whatever reason), maar de voorwaarden voor het ziek zijn niet door de overheid wordt vastgesteld? You tell me, mevrouw Schippers, maar ik begrijp geen moer van uw logica.
Ik heb er nog eens over nagedacht en ik denk dat de minister gelijk heeft, het is inderdaad niet aan de overheid om een ziekte te erkennen. Dat doet de WHO al en eigenlijk zou de overheid zich daaraan moeten houden. Zodat ook instanties als het UWV weten waar ze zich aan dienen te houden.

Daarom dient deze kwestie ook niet bij de minister van Volksgezondheid, maar bij de minister van Sociale Zaken en Werkgelegenheid te liggen.

Wel applaus voor de heer die deze brief schreef en kennelijk de minister zover kreeg hierin tijd en moeite te steken. Nu kijken of iemand minister Henk Kamp ook zover krijgt.
Izzy
Gevorderd lid
Berichten: 1012
Lid geworden op: 20 nov 2009, 15:54

Antwoord van Minister Schippers: ME/CVS is géén ziekte

Bericht door Izzy »

Is toch ook de overheid?
Ik vind het gewoon schandalig hoe er weer eens geen verantwoordelijkheid genomen wordt. Maarja, had ook niet anders verwacht.
Plaats reactie