Welk bed of matras voor een goede nachtrust zonder ligpijn?

Alles over hulpmiddelen en tips om het leven met ME(cvs) iets aangenamer te maken. Vragen over sociale voorzieningen, verzekeringen.

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
eeyore
Beginner
Berichten: 39
Lid geworden op: 28 feb 2011, 11:01

Bericht door eeyore »

Ik vond de bedden met meer stabilisatie al te hard. Het bed dat ik nu heb, verkopen ze niet meer zo veel omdat veel mensen juist meer stabilisatie willen. Ik had 13 jaar geleden het geluk dat mijn zus al een waterbed had ,dus ik heb het bij haar eerst uit kunnen proberen.
Lea
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 1772
Lid geworden op: 03 aug 2008, 12:36
Locatie: België

Bericht door Lea »

Is het dan een eenpersoonsbed, eeyore? Want als je met twee in een bed zonder stabilisatie slaapt, word je wel zeeziek denk ik :-) Maar je kunt twee aparte zakken in een tweepersoonskader nemen waarschijnlijk.
Syl
Actief lid
Berichten: 218
Lid geworden op: 05 sep 2008, 17:45

Bericht door Syl »

hali schreef:Maar zou een waterbed dan beter zijn voor je lichaam en tegen de pijn?
Zijn er mensen die ervaring hebben met een waterbed?

Syl, dat kussen, slaap je daar nog steeds op?
Mijn conditie is veranderd en ik gebruik het nu alleen wanneer ik een langere tijd moet liggen. Of wanneer ik in een vreemd (hard) bed moet slapen.

Ik weet niet of het beter is, dat is individueel, maar het gewicht van je lichaam wordt verdeeld, daarmee ook de druk.
Gebruikersavatar
eeyore
Beginner
Berichten: 39
Lid geworden op: 28 feb 2011, 11:01

Bericht door eeyore »

Ik heb heel luxe een bed van 1.40 breed voor mezelf alleen. Als je met twee personen in bed ligt, dan is het waarschijnlijk prettiger om twee aparte watermatrassen te nemen. In mijn bed zit natuurlijk wel wat stabilisatie, maar niet zoveel als ze tegenwoordig vaak verkopen.
Gebruikersavatar
Molletje
Gevorderd lid
Berichten: 666
Lid geworden op: 23 aug 2011, 15:10

Bericht door Molletje »

Ik heb ook aan een waterbed lopen denken, maar ik ben bang dat ik er niet uitkom.
Ik heb nu een latex matras, daar kwam ik zo gebroken uit. En zat zelfs aan een papegaai te denken om uit bed te komen.
Sinds ik in de huiskamer in een eenpersoonsbed lig op een uitgezakte matras gaat dat beter, zeker voor mijn rug (klinkt stom, maar ik ervaar het zo). Ik gebruik de eettafel om er goed uit te komen. (ik lig eronder).

Vroeger had ik ook een elektrische deken, deze bleef er gewoon op liggen, tot we een keer onder stroom stonden, hebben we hem weggehaald.
Nu gebruik ik een kruik als ik het koud heb.

Maar de laatste tijd is het weer contra, heb ik het weer enorm warm. zucht.

Mijn eigen fysiotherapeut zweert bij een M-Line. Maar daar hebben we de centen niet voor.
Gebruikersavatar
hali
Beginner
Berichten: 8
Lid geworden op: 15 jan 2012, 14:03

Bericht door hali »

En zo blijft het toch een zoektocht voor heel veel mensen, ben ik bang. Maar zo te zien hebben veel mensen daar last van. Wat zou het toch fijn als je een keer zonder pijn en wat uitgeruster kan opstaan, nietwaar??

Ik heb ook slechtere verhalen gehoord over M-line. Ook dit moet bij je passen denk ik. Het is wel te hopen dat een ieder iets passens kan vinden, dat zou wellicht verlichting geven!!

Hali
Gebruikersavatar
britklein
Beginner
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 mar 2012, 19:27

Bericht door britklein »

Ik kamp al jaren met pijn in mijn rug. Ik heb altijd op een goedkope matras geslapen, maar heb overlaatst eens geïnvesteerd in een goede en duurdere matras van Dorsoo. Ik heb het gevoel dat de pijn in mijn rug verminderd en hoop dat dit in de toekomst alleen maar gaat beteren! Ik weet, het is een grote investering, maar echt wel de moeite waard!
Lea
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 1772
Lid geworden op: 03 aug 2008, 12:36
Locatie: België

Bericht door Lea »

Eventueel zou een luchtbed een oplossing kunnen bieden voor sommigen. Het is niet duur en je kunt de lucht aflaten tot je comfortabel ligt. "Intex" heeft o.a. verschillende modellen. Wij hebben zo een bed als logeerbed. Het heeft een pomp zodat het zichzelf binnen enkele seconden opblaast en er zijn verschillende modellen en maten.
Plaats reactie