rolstoel of nie?

Alles over hulpmiddelen en tips om het leven met ME(cvs) iets aangenamer te maken. Vragen over sociale voorzieningen, verzekeringen.

Moderator: Moderators

JannekeB
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 2256
Lid geworden op: 28 jan 2009, 09:46

Bericht door JannekeB »

Oeps ik las te snel :lol: Dacht ff dat er stond "pure cocaine" ......

Mijn scoot staat ook even ongebruikt in delen te wachten tot ik eindelijk weer naar buiten kan.
"I don't look sick? That's because my illness isn't on my face"

Hoe werkt LDN?
Gebruikersavatar
vlindertie
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 2224
Lid geworden op: 12 feb 2010, 20:28

Bericht door vlindertie »

Oh JannekeB, jij maakt er ook een mooi medicijn van! Als we dat gaan nemen gaan we wellicht echt hallucineren. Misschien beelden we ons dan ineens in dat we juist niet ziek zijn, haha.

Heb jij wel een scoot en geen rolstoel? Of beide?
Wanneer men al het onmogelijke elimineert, moet dat wat resteert, hoe onwaarschijnlijk ook, de waarheid zijn.
JannekeB
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 2256
Lid geworden op: 28 jan 2009, 09:46

Bericht door JannekeB »

Omdat ik niet afhankelijk wil zijn ben ik meteen voor de opvouwbare scoot gegaan.
Waar Lief en ik aan moeten wennen is de aandacht die je onbewust trekt. Die wil je niet maar krijg je wel. Maar dat weerhoudt me er niet van om er mee op pad te gaan. Vlak voor deze crash ben ik met vriendin en scoot heerlijk de stad in geweest!! Dat had zonder absoluut niet gegaan.
"I don't look sick? That's because my illness isn't on my face"

Hoe werkt LDN?
Gebruikersavatar
vlindertie
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 2224
Lid geworden op: 12 feb 2010, 20:28

Bericht door vlindertie »

Ja, die aandacht trek je ook met een rolstoel. En inderdaad ben je dat wel afhankelijker, dat geef ik toe. Maar ik vond een scoot helemaal zo'n overgang en erg duur ook. Rolstoel krijg ik van de gemeente. Ik maak er altijd wel grapjes over hoor als ik in die stoel zit. Laatst zei ik tegen iemand: als je niet ophoudt met me zo zielig aan te kijken rijd ik over je tenen hoor! Met humor komen we het verst in netelige situaties.
Wanneer men al het onmogelijke elimineert, moet dat wat resteert, hoe onwaarschijnlijk ook, de waarheid zijn.
Gast

Bericht door Gast »

hoi vlindertie,

ik heb een rolstoel èn een scoot vd gemeente.
dus die hoeft je niks te kosten(of een eigen bijdrage, dat verschilt per gemeente).
maar wel weer een controle of je er recht op hebt
groetjes van mij

ps. ken je little britain?(comedy serie )
die kale, dikke, onverzorgde man in de rolstoel, heel verwent als hij in een winkel is, en alles wil hebben: i want that one!
dit speelden we wel eens na, kreen we een enorm lachtbui in de winkel, en mensen snapten er niks van, tja humor houdt ons overeind..
Gebruikersavatar
vlindertie
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 2224
Lid geworden op: 12 feb 2010, 20:28

Bericht door vlindertie »

Hey Brandy,

Ik kan van de gemeente wel een scoot krijgen, maar dan wel een eigen bijdrage van € 250 per maand. Sorry, no can't do. Ik ben nog in de ziektewet in loondienst en ons inkomen is dus te hoog.......Jaja, de wereld draait om geld.

Ik ken die serie niet, maar het klinkt heel leuk. Welk net?
Wij doen ook altijd gek met die stoel. Met piepende bandjes door de bocht, wheelies, hellingen achterover beklimmen. Ik probeerde mijn hond te leren naast me te blijven lopen en me voort te trekken ( bakbeest, dus veel kracht ), alleen lag ik dus na 1 minuut in het gras. Heb me rotgelachen. En als mensen tegen mijn duwer over mij beginnen te praten dan zeg ik direct: ik mankeer niets aan mijn hoofd en stem hoor!
Voel me soms net een opvoedkundige, hahahaha
Wanneer men al het onmogelijke elimineert, moet dat wat resteert, hoe onwaarschijnlijk ook, de waarheid zijn.
Gebruikersavatar
marianneke
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 444
Lid geworden op: 15 mei 2010, 11:25

Bericht door marianneke »

Ik heb pas ook een rolstoel aangevraagd bij de gemeente (heb er nu 1 te leen van de thuiszorgwinkel). Kreeg ik de vraag maar wie gaat die dan duwen? Zij zaten zelf dus eerder te denken aan een scootmobiel omdat ik alleen woon. Maar buiten dat ik die hier niet kwijt kan (ik woon in een flat met alleen een kleine berging beneden om spullen te stallen en verhuizen dat zie ik nu echt even niet zitten) is dat voor mij toch echt nog een te grote stap. Die rolstoel was al moeilijk genoeg. In mijn aanvraag hebben ze wel vermeld dat het aanvragen van een scootmobiel niet mogelijk is omdat ik die hier niet kan stallen.
JannekeB
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 2256
Lid geworden op: 28 jan 2009, 09:46

Bericht door JannekeB »

@brandy "I don't like it" :lol:
"I don't look sick? That's because my illness isn't on my face"

Hoe werkt LDN?
Gast

Bericht door Gast »

vlindertie:
zoveel geld per maand!!! nee, dat zou ik ook niet doen, kun je beter eentje 2hands kopen
ook wel oneerlijk, bij mij is ie (nog) gratis, maar ben ook bang dat daar wel verandering in kan komen

marianneke:
da's idd heel jammer, een scootmobiel is best wel groot, èn hij moet aan een oplader.
mag je hem ook niet kwijt in de gemeenschappelijke ruimte, of is dat ook te klein
hebben een poosje geleden verhuisplannen gehad, misschien toch naar een appartement verhuizen, maar toen zaten we ook met de vraag waar laten we de scoot?

JannekeB
hihi ook helemaal mijn humor!
JannekeB
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 2256
Lid geworden op: 28 jan 2009, 09:46

Bericht door JannekeB »

Waar laat ik mijn scoot? Heel simpel :wink: zorg voor een opvouwbare, zet m in de auto en hou de accu binnen!! Niks sta in de weggie.
"I don't look sick? That's because my illness isn't on my face"

Hoe werkt LDN?
Gast

Bericht door Gast »

maar moet je hem dan niet aan de oplader zetten?
Gebruikersavatar
marianneke
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 444
Lid geworden op: 15 mei 2010, 11:25

Bericht door marianneke »

@Brandy, we hebben hier niet echt een gemeenschappelijke ruimte waar ik iets zou kunnen stallen. En buiten dat is een scootmobiel toch echt nog een te grote stap voor mij, al zou ik daardoor wel nog meer bewegingsvrijheid hebben.
Gebruikersavatar
pien1991
Beginner
Berichten: 37
Lid geworden op: 01 jun 2011, 10:48
Locatie: Op een mooi plekje midden in Nederland!

Bericht door pien1991 »

ik ben nu net het traject in van de rolstoelaanvraag bij de gemeente.
volgende week komt madame vd gemeente thuis, die gaat beslissen of ik hem krijg of dat er andere mogelijkheden zijn.
een rolstoel was al een hele stap voor mij, maar het is inderdaad wel ik heb altijd iemand nodig die mij duwt.. z'on inklapbare scootmobiel is dat een groot "iets" of ongeveer zelfde formaat als een rolstoel? ik heb namelijk een klein auto'tje dus dat moet ook maar weer net passen ;)
iemand ervaring hier?
Leer van gisteren, droom van morgen en leef vandaag!
Gebruikersavatar
truus73
Gevorderd lid
Berichten: 1395
Lid geworden op: 15 aug 2007, 23:05

Bericht door truus73 »

Zo'n inklapbare scootmobiel lijkt me wel erg handig.
Vraag eens bij verschillende leveranciers hoe de afmetingen van zo'n ding zijn als hij ingeklapt is. Dan je dat nameten in je auto'tje.
Veel succes met de mevrouw van de gemeente, ik zal voor je duimen.
Gebruikersavatar
pien1991
Beginner
Berichten: 37
Lid geworden op: 01 jun 2011, 10:48
Locatie: Op een mooi plekje midden in Nederland!

Bericht door pien1991 »

dankjewel truus73!
ik zal eens rondkijken op internet..
moet alleen wel even wennen aan het idee scootmobiel, om de een of andere manier klinkt dat "erger" dan een rolstoel.
kijken wat zij zelf ook zegt woensdag, maar nu ik er zo over denk ga ik bijv ook nooit meer naar het bos/heide terwijl ik er vlakbij woon en er eerder wel vaak heen ging. het is alleen voor mij te ver lopen maar kvind het wel heerlijk "uitwaaien".
toch eens aan het denken gaan, voor woensdag.. hihi!
Leer van gisteren, droom van morgen en leef vandaag!
Plaats reactie