rolstoel of nie?

Alles over hulpmiddelen en tips om het leven met ME(cvs) iets aangenamer te maken. Vragen over sociale voorzieningen, verzekeringen.

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
mathilde
Beginner
Berichten: 37
Lid geworden op: 06 nov 2009, 20:54
Locatie: kinrooi belgie

Bericht door mathilde »

Dank je wel Truus. Wat je zegt klinkt heel logisch maar omdat ik geschrokken was en er midden in zit kon ik t niet logisch bekijken. Maar gelukkig kan hiermee op deze site terecht. En ik ga je goede raad opvolgen. Dank je wel en heel veel liefs, Hilde
Gebruikersavatar
truus73
Gevorderd lid
Berichten: 1395
Lid geworden op: 15 aug 2007, 23:05

Bericht door truus73 »

Slaap lekker Hilde.
Morgen weer een dag.
Gebruikersavatar
mathilde
Beginner
Berichten: 37
Lid geworden op: 06 nov 2009, 20:54
Locatie: kinrooi belgie

Bericht door mathilde »

Jij ook slaap wel Truus en sweet dreams.
welterusten, Hilde
Gebruikersavatar
marlène
Gevorderd lid
Berichten: 9364
Lid geworden op: 20 nov 2009, 09:34

Bericht door marlène »

Inderdaad Hilde

Onlangs verscheen er in de pers zo'n artikeltje van 7 dingen die je niet tegen een man zou mogen zeggen.

Iets dat HEM onzeker maakt, kwam telkens terug.

Dus, genre: we moeten eens praten, valt er u niets op, het is niet besmettelijk, ik ben zwanger, ... waren uitspraken die mannen in het algemeen niet graag bleken te horen.

Jouw beslissing voor een scootmobiel kan je gerust in dat rijtje zetten. Dat tast zijn zekerheid aan want hoe gaat zijn toekomst er nu uitzien met zo'n ding?

Laat het zoals Truus zegt even rusten zodat hij kan wennen aan het idee. Goed advies.
http://opstaanmetmecvs.blogspot.com

Het is makkelijker een atoom te splitsen dan een vooroordeel. - Einstein
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
JannekeB
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 2256
Lid geworden op: 28 jan 2009, 09:46

Bericht door JannekeB »

Ik heb het er nog eens over gehad en mijn vriend heeft het er toch wel moeilijk mee, is bang dat het dan alleen maar slechter zal gaan door gebrek aan beweging. Toch wil ik het graag een keer proberen, als ik me bedenk hoe ik me de laatste keer voelde toen ik de stad uit kwam..... :?
"I don't look sick? That's because my illness isn't on my face"

Hoe werkt LDN?
Gebruikersavatar
Lynn
Donateur
Donateur
Berichten: 751
Lid geworden op: 29 mei 2009, 15:12

Bericht door Lynn »

Als hij zich goed verdiept in de ME materie zal ie er erg snel achterkomen dat die rolstoel je minder ziek maakt ipv zieker.. Laat hem maar eens stukjes lezen over inspanningsintolerantie..
JannekeB
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 2256
Lid geworden op: 28 jan 2009, 09:46

Bericht door JannekeB »

Klopt, hij heeft wel gelezen over ME/CVS maar nog niet over inspanningintolerantie, zal eens wat leesvoer gevn.
De eerste week van de vakantie sliep ik 15 uur per nacht, daar was hij ook bezorgd over en was bang dat dat niet bij zou trekken. Het leken idee: hoe meer je slaapt hoe meer je er aan went. Ik heb hem uitgelegd dat dat voor hem zo is maar niet voor mij. Als ik niet toegeef aan die slaap ben ik een wrak.
"I don't look sick? That's because my illness isn't on my face"

Hoe werkt LDN?
Gebruikersavatar
mathilde
Beginner
Berichten: 37
Lid geworden op: 06 nov 2009, 20:54
Locatie: kinrooi belgie

Bericht door mathilde »

Dat leken-idee is geluukig bij mijn vriend al weg. Daarvoor weet hy al te veel. Maar hij is 2 jaar jonger dan mij en nmischien qua emotionele leeftyd nog wat jonger. Hij wil nog jong en hip gezien worden. En een rolstoel past niet in t plaatje, denk ik zo. Maar ik ga hem gewoon wat tyd gunnen. En die tip over t bekijken van inspanningstolerantie is een goede tip, zelfs ook voor mezelf. want ik moet toegeven dat ik soms nog wat zwak in mijn schoenen sta en geen argumenten weet op te halen om te laten begrypen hoe ik en me eruit ziet. En dan moet je denken dat ik al 16 jaar (de helft van mijn leven ) al ziek ben en nog laat ik me soms omverstoten wat de echtheid van mijn symptomen betreft.T gebeurt gelukkig wel maar heel weinig en alleen bij mensen die kort bij me staan.
En Janneke, wat jij zegt over dat slapen, hoe dikwijls ik dat heb moeten horen. Niet normaal.
stargazertje
Gevorderd lid
Berichten: 3226
Lid geworden op: 17 jun 2010, 14:21

Bericht door stargazertje »

Ik heb het met mijn moeder over een rolstoel gehad en die ziet het heil er niet van in. Die denkt dat ik er juist vermoeider van wordt omdat die rolstoel met de hand voortbewogen moet worden. En dat zou ook veel kracht kosten. [-(
Gebruikersavatar
felixloena
Oud-medewerker
Berichten: 4445
Lid geworden op: 04 mei 2009, 19:47
Locatie: Limburg
Contacteer:

Bericht door felixloena »

Een rolstoel zou je moeten gebruiken om je te laten duwen.
Voor je eigen vervoer zou je een scootmobiel kunnen overwegen.
Leven is het meervoud van lef - Loesje
Gebruikersavatar
Renka
Gevorderd lid
Berichten: 669
Lid geworden op: 30 aug 2007, 18:53

Bericht door Renka »

Ik wil even zeggen dat ik heeeeeeeeeeeeeel erg blij ben met mijn schootmobiel. De rolstoel gebruik ik eigenlijk amper.

Ik kom veel meer buiten!
Gebruikersavatar
vlindertie
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 2224
Lid geworden op: 12 feb 2010, 20:28

Bericht door vlindertie »

Hallo Allemaal,
Aanstaande dinsdag krijg ik mijn eerste eigen rolstoel. Slik. Er is geen ontkomen meer aan en idd zou een scootmobiel nog meer verbetering geven aan de kwaliteit van mijn leven. Alleen is dat me nog 1 brug te ver. Ik heb manlief gevraagd of hij niet met zijn maatje een hippe wil bouwen. Zij zijn Harley-gek, dus maak er wat moois van! Nu ben ik gisteren voor het eerst met een leenrolstoel een hele dag weggeweest. Het was een opluchting eruit te zijn en een vernedering te voelen hoe mensen dan met je omgaan. Ik heb me laten duwen door manlief, zuslief en zwagerlief en ik moet zeggen dat we er wel een "feestje" van hebben gemaakt. Met piepende bandjes door de bocht enzo, wheelies achterover en hemel wat hadden ze een schik. Ik kon er wel om lachen, ook al ben ik nu bont en blauw. Maar je moet toch wat. Het was voor ons allemaal echt even slikken en een traan en daarna de schouders eronder en gaan. Het was heerlijk eruit te zijn en ook om gewoon in te dutten zonder om te donderen. Ik kon nu gewoon afwezig zijn en sloom zonder de boel op te houden of te verdwalen. Ik ben vandaag kapot hoor van alle indrukken enzo, maar ik was er wel even uit. Toch weer wat gewonnen.
Liefs,

Vlindertie
Wanneer men al het onmogelijke elimineert, moet dat wat resteert, hoe onwaarschijnlijk ook, de waarheid zijn.
Gast

Bericht door Gast »

hoi vlindertie,

zo is het bij mij ook gegaan, eerst maar de rolstoel, en was ook helemaal versuft en moe van alle indrukken etc, maar wel blij dat ik lekker weer eens weg was. nu is de rolstoel heel normaal geworden, en ben er blij mee
later heb ik een scootmobiel aangevraagd, en deze wil ik echt niet meer missen!
zeg, je gaat ons toch wel even waarschuwen als je met zo'n opgevoerde scoot de boel onveilig maakt? :wink: :wink: :wink:
Gebruikersavatar
vlindertie
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 2224
Lid geworden op: 12 feb 2010, 20:28

Bericht door vlindertie »

Ha Ha, ja hoor ik laat het even weten als ik de weg op ga met mijn eigen hippe scoot.
Mocht het zover komen dan zal ik een foto insturen. Wie weet ga ik als 34-jarige zonder motorrijbewijs toch nog harley rijden.....

XX Vlindertie
:lol:
Wanneer men al het onmogelijke elimineert, moet dat wat resteert, hoe onwaarschijnlijk ook, de waarheid zijn.
stargazertje
Gevorderd lid
Berichten: 3226
Lid geworden op: 17 jun 2010, 14:21

Bericht door stargazertje »

Ik wil me best doen om naar een bepaald cavia-evenement 2 okt te gaan, alleen dan heb ik wel echt een rolstoel nodig. (iemand die wil duwen heb ik in ieder geval) Nu is mijn plan om morgen naar de thuiszorgwinkel te gaan voor info (omdat men hier 5 rolstoelen te huur heeft en ik het verschil niet zie). Maar heeft iemand tips waar ik op moet letten/wat handig is?
Plaats reactie